RCmania.cz - web pro modeláře a modely http://www.rcmania.cz/ |
|
Kolesový parník Kisfaludy http://www.rcmania.cz/viewtopic.php?f=32&t=88810 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | Vidlák [ sob 24.10.2020 8:34 ] |
Předmět příspěvku: | Kolesový parník Kisfaludy |
Zdravím, mám dotaz, prohlížel jsem si kolesový parník Kisfaludy (Balaton) a trochu mě zarazil rozměr šířky. V popisu byla délka 30 m, ponor 0,9 m a šířka 12 m. Ta šířka je přes kolesa nebo jen přes trup. |
Autor: | SKAY [ sob 24.10.2020 9:58 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Kolesový parník Kisfaludy |
uvadeji 9 m pri nejake reoknstrikci. |
Autor: | jetylo [ sob 24.10.2020 10:38 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Kolesový parník Kisfaludy |
http://www.paddlesteamers.info/Kisfaludy.html |
Autor: | guchar [ sob 24.10.2020 15:17 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Kolesový parník Kisfaludy |
Těžko říct zda se ti bude hodit tenhle její obrázek z roku 2017 (v prohlížeči lze lupou zvětšit) https://barehotelier.com/wp-content/uploads/2017/10/DSC03211.jpg Podle mého odhadu je to její replika z roku 2015 (?2014) tedy dieselagregát + elektromotory. Použití nejen na Balatonu, ale cesty Budapešť - Záhřeb (How does one get from Budapest to Zagreb?) Ze stránek - The Ticket Lady Of Siófok! https://barehotelier.com/2017/10/05/budapest-to-zagreb-via-lake-balaton/ Selským rozumem: Šířka z důvodů průjezdnosti zúženími - plavební komory, by měla být čistá = přes kryty koles. |
Autor: | guchar [ sob 24.10.2020 15:41 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Kolesový parník Kisfaludy |
Doplnění: Vzhled vzkříšeného Kisfaludy (Figure 13. The resurrected paddle wheel steamer, Kisfaludy, page 192) http://onlinebalaton.hu/2015/06/21/ujra-vizen-a-kisfaludy-gozos/ https://www.researchgate.net/publication/331154619_PARKI_NARODOWE_I_OTOCZENIE_SPOLECZNO-GOSPODARCZE_SKAZANI_NA_DIALOG_MONOGRAFIA_NAUKOWA/download |
Autor: | Vidlák [ sob 24.10.2020 22:13 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Kolesový parník Kisfaludy |
Trochu to pomohlo. Dík. |
Autor: | guchar [ ned 14.02.2021 7:00 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Kolesový parník Kisfaludy |
Ty prsty chirurgických rukavic (pokud máš dostupné zásoby) jako vodotěsné pouzdro jsou dobrý nápad Mimo průsvitných bílých. existují i modré. Jsou odolnější na namáhání - silnější materiál. Nesterilní, nepudrované se používají pro sběr nebiologických vzorků v terénu. Pokud by jsi je kupoval existují i návleky na jeden prst. Když doslouží střihám z prstů, i jiných míst rukavice, ploché gumové o kroužky. |
Autor: | jyrry [ ned 14.02.2021 7:08 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Kolesový parník Kisfaludy |
To se už nedají koupit šprcky, neboli prezervativy? |
Autor: | Vidlák [ ned 14.02.2021 7:38 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Kolesový parník Kisfaludy |
Zdravímm určitě daj, ale mám dojem , že ty rukavice jsou pevnější. |
Autor: | corsair [ ned 14.02.2021 8:02 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Kolesový parník Kisfaludy |
Vidlák píše: Zdravímm no hlavně jsou levnější, dneska šprcky žádná levná záležitost
určitě daj, ale mám dojem , že ty rukavice jsou pevnější. |
Autor: | SHU [ stř 17.02.2021 16:21 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Kolesový parník Kisfaludy |
Vidlák píše: Zdravím, tak jsem se pustil tuto zimu místo stavby letadla, tak do stavby stavby parníku jen podle fotek. Ještě není hotovo,musím předělat kormidlo. Původní kormidlo bylo při jízdě málo účinné a dodělat palubu. Do něčeho zabalit regulátor a přijimač, napadla mě myšlenka dát je do ustřižených prstů z gumové chirurgické rukavice. proč?? To Ti bude v podpalubí šplouchat 10cm vody? Nebo si chceš hrát na ponorku? Když přijímač/regl dáš do rukavice, tak stejně průchod kablíků nezatěsníš, zhoršíš chlazení, je vysoká šance, že se vevnitř bude srážet vlhkost, práce s tím bude otravná, budeš víc namáhat vývody s šancí že se nějaký kablík ulomí/vytáhne z konektoru. Přijímač se upevňuje pod palubu nebo na bok trupu aby byl co nejvýš a nedostala se k němu voda v případě nějaké havárie, pokud je to 2.4GHz tak i kvůli příjmu. Nejlíp na suchý zip typu M3 hřebíky. Regl někde mezi baterku a motory aby byly co nejkratší silové kabely. Po jízdě vytáhnout loď a hlavně!!!! sundat nástavbu i pak doma aspoň na den aby se vyvětrala vlhkost. Takto funguju už 20 let u děcek v kroužku a nebyl dosud problém. A to se děcka s tím nemažou. Problém nastane většinou, když se něco zabezpečuje a ten problém způsobí to zabezpečení. |
Autor: | Vidlák [ čtv 18.02.2021 22:36 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Kolesový parník Kisfaludy |
Zdravím, dík za radu. Zatím to mám připravený, tím myslím bez rukavice. Tak to jen trochu upravím na suché zipy. |
Autor: | ufon13 [ čtv 04.03.2021 16:49 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Kolesový parník Kisfaludy |
ahoj , problém s utěsněním kablíků při průchodu do gumového obalu z rukavuce ,balonku, prezervativu či jiného návleku je řešitelný jednoduše , stačí ty kabílky vložit do rozříznutého korkového špuntu který po vložení slepíš bud silikonem nebo MS polymerovým lepidlem. Pokud do utěsněné části vložíš vyhřátý a vysušený pytlíček se silikagelem z jakékoli čínské polévk máš vystaráno.... Nicméně větrat rup po každém ježdění je opravdu dobrý nápad jen se to nesmí nechat větrat na sálavém teple to pak muže s trupem ze dřeva pěkně zacvičit. Zkušenosti od 80. let a mých prvních radiáků na jednokanál.... Dnes ale už toto nepoužívám , prostě vše prostříkám nanoprotechem na elektroniku aut a je vystaráno. |
Autor: | semo [ pát 05.03.2021 9:31 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Kolesový parník Kisfaludy |
SHU píše: proč?? To Ti bude v podpalubí šplouchat 10cm vody? Nebo si chceš hrát na ponorku? Taky jsem si říkal. Ale když jsem pak viděl vedle toho ležet ten příbor, tak už to chápu. Stačí jakákoliv malá vlnka a bude překlopený. K tomu utěsnění. Nezkoušel jsem, ale vzpoměl jsem si na tohle pdf: http://www.rcrevue.cz/data/documents/125/golf. Někde v půlce je vidět způsob, který popisuje ufon13, ale nejsou použity rukavice a korek, ale gumový špunt a balonky. A ten sáček se silica gelem tam taky neni, ale bylo by jistě lepší ho přidat. |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |