|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 12 ] |
|
Autor |
Zpráva |
Orsen95
|
Napsal: úte 28.04.2020 8:38 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 28.12.2019 Příspěvky: 17 Bydliště: Praha
|
Dobrý den, lepil jsem lůžko motoru a zjistil jsem, že jsem lůžko přilepil na jedné straně o milimetr dále. Takže je u spojky na jedné straně mezera 1mm a na druhé jsou to 2mm. Myslíte, že je to problém a popřípadě dá se to nějak předělat (lepeno Contactou)? Omlouvám se, že se tu ptám asi na blbosti, ale nevím co je větší problém a nad čím se dá jen mávnout rukou. Příloha:
Poznámka: Spojka, napravo 1 mm a nalevo 2 mm
IMG_20200428_092112.jpg [ 24.2 KiB | Zobrazeno 4324 krát ]
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
TomasC
|
Napsal: úte 28.04.2020 9:03 |
|
Administrátor serveru
|
|
|
Registrován: 24.4.2003 Příspěvky: 10764 Bydliště: Praha Hloubětín ČR Obrázky: 266
Blog: Zobrazit blog (3)
|
Osobně bych to předělal. 1mm mi přijde hodně, ač se mi to podle obrázku nezdá tolik.
Jde i o to, že teď to půjde udělat dobře, ale po přilepení paluby se to bude dělat mnohem hůř.
|
|
Nahoru |
|
|
Orsen95
|
Napsal: úte 28.04.2020 9:10 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 28.12.2019 Příspěvky: 17 Bydliště: Praha
|
TomasC píše: Osobně bych to předělal. 1mm mi přijde hodně, ač se mi to podle obrázku nezdá tolik.
Jde i o to, že teď to půjde udělat dobře, ale po přilepení paluby se to bude dělat mnohem hůř. Děkuji za názor, jak bych to měl předělat? Jde Contactu nějakým způsobem odstranit (nejlépe chemicky)?
|
|
Nahoru |
|
|
DAF
|
Napsal: úte 28.04.2020 9:54 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 9.1.2007 Příspěvky: 9109 Bydliště: Praha 8, ČR Obrázky: 9
|
Zeptám se jinak, jak moc to vadí provozu? Je hřídel šroubu a motoru v ose jak má být? Nebo to jde nějak mimo a mělo by to vektor tahu v nějakém úhlu k ose lodi? Milimetr u tak malého modelu je dost, na opravu by to samozřejmě bylo, ale otázkou je, zda je opravdu až tak nutná.
_________________ Hitec Aurora 9X
|
|
Nahoru |
|
|
Orsen95
|
Napsal: úte 28.04.2020 10:02 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 28.12.2019 Příspěvky: 17 Bydliště: Praha
|
DAF píše: Zeptám se jinak, jak moc to vadí provozu? Je hřídel šroubu a motoru v ose jak má být? Nebo to jde nějak mimo a mělo by to vektor tahu v nějakém úhlu k ose lodi? Milimetr u tak malého modelu je dost, na opravu by to samozřejmě bylo, ale otázkou je, zda je opravdu až tak nutná. Hřídel motoru v ose není, ale hřídel šroubu po nalepení v ose bude. Takže problém bude jen v té spojce a já ještě netuším, jak se to bude chovat.
Naposledy upravil Orsen95 dne úte 28.04.2020 20:30, celkově upraveno 1
|
|
Nahoru |
|
|
epox
|
Napsal: úte 28.04.2020 10:34 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 23.10.2013 Příspěvky: 178 Bydliště: Zlín Obrázky: 5
|
Vybrousil bych pod motor úkosovou podložku, kterou bych nalepil na to lože. Tím by se to srovnalo bez nutnosti něco odlepovat.
|
|
Nahoru |
|
|
Orsen95
|
Napsal: stř 29.04.2020 11:52 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 28.12.2019 Příspěvky: 17 Bydliště: Praha
|
Dobrý den, tak jsem se na to vykašlal a jednoduše to odřízl skalpelem. Šlo to lépe, než jsem čekal.
|
|
Nahoru |
|
|
SHU
|
Napsal: sob 02.05.2020 20:55 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 30.4.2015 Příspěvky: 216 Bydliště: Třinec
|
Orsen95 píše: Dobrý den, tak jsem se na to vykašlal a jednoduše to odřízl skalpelem. Šlo to lépe, než jsem čekal. chtěl jsem Ti poradit, ať to připojíš na baterku a na chvilku pustíš - že to lože Ti upadne samo. - motor připevnit na přepážku z termoplastu není moc dobrý nápad... po delší době se může motor utavit... - podle fotky to vypadá jako by přepážka byla přilepena téměř "bodově"... chtělo by to nějaké výztuhy. asi bych to udělal z nějakého tepelně odolného materiálu (dural, texgumoid,...) a ten přlepil k trupu epoxidem. nejlíp to je, ale pro Tebe už bohužel pozdě, použít Compact hřídel (hřídel i držák motoru v jednom kuse) . Vyřešíš jak souosost, spojku tak i teplo od motoru.
|
|
Nahoru |
|
|
petrxp
|
Napsal: pon 04.05.2020 14:36 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 7.12.2019 Příspěvky: 30
|
SHU píše: chtěl jsem Ti poradit, ať to připojíš na baterku a na chvilku pustíš - že to lože Ti upadne samo.
- motor připevnit na přepážku z termoplastu není moc dobrý nápad... po delší době se může motor utavit... - podle fotky to vypadá jako by přepážka byla přilepena téměř "bodově"... chtělo by to nějaké výztuhy.
asi bych to udělal z nějakého tepelně odolného materiálu (dural, texgumoid,...) a ten přlepil k trupu epoxidem.
nejlíp to je, ale pro Tebe už bohužel pozdě, použít Compact hřídel (hřídel i držák motoru v jednom kuse) . Vyřešíš jak souosost, spojku tak i teplo od motoru.
S epoxidem pozor, že má také nějakou tepelnou odolnost. Míval jsem ho za materiál zaručující naprosto odolný a trvanlivý spoj, ale již jsem také narazil na jeho meze. Konkrétně na spoj uvolněný teplem. Ale to bylo v parníku (zřejmě tepelný most z nedostatečně odizolovaného topeniště), otázka, zda by se elektromotor dokázal tolik rozpálit (u epoxidových lepidel, co jsem měl v ruce, byla obvykle udávána teplotní odolnost aspoň 120°C, ale reálně to klidně může být méně). S termoplasty to teoreticky není tak horké, teplota tání většinou bezpečně nad 100°C, ale zrada, že měknout mohou už o dost dříve (někdy i docela hluboko pod 100°C) a to už by zřejmě byl u horkého motoru docela reálný problém. Nevyznám se moc v rychlých lodích. Je u nich opravdu běžné, že se motory silně hřejí a ta vodní chlazení jsou nezbytně nutná? Mě se takové řešení příčí, zastávám názor (zřejmě jsem pochytil právě od SHU), že když se to nadměrně hřeje, znamená to nevhodnou sestavu motor - šroub a než řešit následky (odvod nadměrného tepla chlazením), lépe vyřešit příčinu (vyměnit motor či šroub případně obojí). Anebo to snad je možné zajistit pouze u pomalých lodí a u rychlíků je přehřívání motoru samozřejmá věc s kterou se je nutné smířit?
|
|
Nahoru |
|
|
SHU
|
Napsal: úte 05.05.2020 23:15 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 30.4.2015 Příspěvky: 216 Bydliště: Třinec
|
petrxp píše: .... S epoxidem pozor, že má také nějakou tepelnou odolnost. Míval jsem ho za materiál zaručující naprosto odolný a trvanlivý spoj, ale již jsem také narazil na jeho meze. Konkrétně na spoj uvolněný teplem. .....
Nevyznám se moc v rychlých lodích. Je u nich opravdu běžné, že se motory silně hřejí a ta vodní chlazení jsou nezbytně nutná? Mě se takové řešení příčí, zastávám názor (zřejmě jsem pochytil právě od SHU), že když se to nadměrně hřeje, znamená to nevhodnou sestavu motor - šroub a než řešit následky (odvod nadměrného tepla chlazením), lépe vyřešit příčinu (vyměnit motor či šroub případně obojí). Anebo to snad je možné zajistit pouze u pomalých lodí a u rychlíků je přehřívání motoru samozřejmá věc s kterou se je nutné smířit? ano, i epoxid teplem změkne. Ale při teplotě, kdy změkne epoxid je ABS rozteklé.... ano, motory hřejí... po 10 minutovém chodu naprázdno na nominální napětí je i 400ka poměrně dost teplá. Takže motor v lodi bude teplý vždy. Otázka je jak moc a v kterém místě. Hřeje vinutí a komutátor. Teplota poškozuje hlavně vinutí a komutátor. A teplo z rotoru na plášť u komutátorových motorů se přenáší obzvláště blbě. Takže připlácnout čelo na plastovou přepážku není moc dobré - jednak funguje jako izolant a jednak se zacpou ventilační otvory. Přes ně to vzduchem chladí sice málo ale něco přece... Dát spirálu na plášť dá jen pocit chladného motoru a v extrémním případě může zabránit odmagnetování feritů (ale to si myslím, že už bude rotor po smrti)... To teplo vzniká jinde (rotor) a chladný povrch spirály vede jen k falešnému pocitu že je vše OK. Prakticky - v kroužku jsme postavili spoustu lodí. Žádná nemá chlazení motoru a to některé dostávají solidní záhul, a zatím mi žádný neodešel na "shoření" při běžném provozu. Jen jeden v pětistovce, když se jí namotala páska do šroubu a zablokovala chod. Než k ní přijeli svážeči a vypli ji, tak byl motor po smrti. Provozovali jsme dva rychlíky tř. EcoMini v době kdy tam mohla být jen 400ka a taky bez chlazení. Chladilo se až po jízdě, teplota cca 100°C (někdy zasyčel, někdy ne...) Kluci byli plně konkurenceschopni a motory vydržely klidně 2 roky... jiní měnili motor po každé soutěži. To k teplotě motoru.
|
|
Nahoru |
|
|
petrxp
|
Napsal: stř 06.05.2020 14:49 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 7.12.2019 Příspěvky: 30
|
Pravda, aspoň trochu se hřeje každý motor a to i naprázdno, natož při zátěži. Ale beru to tak, že pokud je na dotek pouze teplý, je to OK, pokud však již nepříjemně pálí, je to problém. Avšak jak vidno z tvých zkušeností, tak motory vydrží více, než bych čekal.
To vysvětlení podstaty je mi známé, někde jsem již četl (zřejmě přímo od tebe), přijde mi to zcela srozumitlené a logické. Tedy pokud nějaké chlazení, zřejmě bude lepší ventilátor (profukující vnitřek motoru skrze ventilační otvory v jeho plášti)?
|
|
Nahoru |
|
|
SHU
|
Napsal: sob 09.05.2020 1:01 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 30.4.2015 Příspěvky: 216 Bydliště: Třinec
|
petrxp píše: Pravda, aspoň trochu se hřeje každý motor a to i naprázdno, natož při zátěži. Ale beru to tak, že pokud je na dotek pouze teplý, je to OK, pokud však již nepříjemně pálí, je to problém. Avšak jak vidno z tvých zkušeností, tak motory vydrží více, než bych čekal.
To vysvětlení podstaty je mi známé, někde jsem již četl (zřejmě přímo od tebe), přijde mi to zcela srozumitlené a logické. Tedy pokud nějaké chlazení, zřejmě bude lepší ventilátor (profukující vnitřek motoru skrze ventilační otvory v jeho plášti)? to oteplení 400ky která běžela naprázdno aby zaběhla uhlíky bylo pro mně překvapivě velké... čekal bych vlažný motor ale byl horký. ano, větší "plechovky" už mají ventilátorek u komutátoru a teplý vzduch vyfukují otvory nad uhlíky. Sají čelem. Bohužel 400ka to nemá.
|
|
Nahoru |
|
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 12 ] |
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|