Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 12 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Špatně přilepené lůžko motoru
PříspěvekNapsal: úte 28.04.2020 8:38 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 28.12.2019
Příspěvky: 17
Bydliště: Praha
Dobrý den,
lepil jsem lůžko motoru a zjistil jsem, že jsem lůžko přilepil na jedné straně o milimetr dále. Takže je u spojky na jedné straně mezera 1mm a na druhé jsou to 2mm. Myslíte, že je to problém a popřípadě dá se to nějak předělat (lepeno Contactou)? Omlouvám se, že se tu ptám asi na blbosti, ale nevím co je větší problém a nad čím se dá jen mávnout rukou.

Příloha:
Poznámka: Spojka, napravo 1 mm a nalevo 2 mm
IMG_20200428_092112.jpg
IMG_20200428_092112.jpg
[ 24.2 KiB | Zobrazeno 4324 krát ]



Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: špatně přilepené lůžko motoru
PříspěvekNapsal: úte 28.04.2020 9:03 
Administrátor serveru
Administrátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 24.4.2003
Příspěvky: 10764
Bydliště: Praha Hloubětín ČR
Obrázky: 266
Blog: Zobrazit blog (3)
Osobně bych to předělal. 1mm mi přijde hodně, ač se mi to podle obrázku nezdá tolik.

Jde i o to, že teď to půjde udělat dobře, ale po přilepení paluby se to bude dělat mnohem hůř.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: špatně přilepené lůžko motoru
PříspěvekNapsal: úte 28.04.2020 9:10 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 28.12.2019
Příspěvky: 17
Bydliště: Praha
TomasC píše:
Osobně bych to předělal. 1mm mi přijde hodně, ač se mi to podle obrázku nezdá tolik.

Jde i o to, že teď to půjde udělat dobře, ale po přilepení paluby se to bude dělat mnohem hůř.


Děkuji za názor, jak bych to měl předělat? Jde Contactu nějakým způsobem odstranit (nejlépe chemicky)?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Špatně přilepené lůžko motoru
PříspěvekNapsal: úte 28.04.2020 9:54 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.1.2007
Příspěvky: 9109
Bydliště: Praha 8, ČR
Obrázky: 9
Zeptám se jinak, jak moc to vadí provozu? Je hřídel šroubu a motoru v ose jak má být? Nebo to jde nějak mimo a mělo by to vektor tahu v nějakém úhlu k ose lodi? Milimetr u tak malého modelu je dost, na opravu by to samozřejmě bylo, ale otázkou je, zda je opravdu až tak nutná.

_________________
Hitec Aurora 9X


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Špatně přilepené lůžko motoru
PříspěvekNapsal: úte 28.04.2020 10:02 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 28.12.2019
Příspěvky: 17
Bydliště: Praha
DAF píše:
Zeptám se jinak, jak moc to vadí provozu? Je hřídel šroubu a motoru v ose jak má být? Nebo to jde nějak mimo a mělo by to vektor tahu v nějakém úhlu k ose lodi? Milimetr u tak malého modelu je dost, na opravu by to samozřejmě bylo, ale otázkou je, zda je opravdu až tak nutná.


Hřídel motoru v ose není, ale hřídel šroubu po nalepení v ose bude. Takže problém bude jen v té spojce a já ještě netuším, jak se to bude chovat.


Naposledy upravil Orsen95 dne úte 28.04.2020 20:30, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Špatně přilepené lůžko motoru
PříspěvekNapsal: úte 28.04.2020 10:34 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 23.10.2013
Příspěvky: 178
Bydliště: Zlín
Obrázky: 5
Vybrousil bych pod motor úkosovou podložku, kterou bych nalepil na to lože. Tím by se to srovnalo bez nutnosti něco odlepovat.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Špatně přilepené lůžko motoru
PříspěvekNapsal: stř 29.04.2020 11:52 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 28.12.2019
Příspěvky: 17
Bydliště: Praha
Dobrý den,
tak jsem se na to vykašlal a jednoduše to odřízl skalpelem. Šlo to lépe, než jsem čekal.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Špatně přilepené lůžko motoru
PříspěvekNapsal: sob 02.05.2020 20:55 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 30.4.2015
Příspěvky: 216
Bydliště: Třinec
Orsen95 píše:
Dobrý den,
tak jsem se na to vykašlal a jednoduše to odřízl skalpelem. Šlo to lépe, než jsem čekal.


chtěl jsem Ti poradit, ať to připojíš na baterku a na chvilku pustíš - že to lože Ti upadne samo.

- motor připevnit na přepážku z termoplastu není moc dobrý nápad... po delší době se může motor utavit...
- podle fotky to vypadá jako by přepážka byla přilepena téměř "bodově"... chtělo by to nějaké výztuhy.

asi bych to udělal z nějakého tepelně odolného materiálu (dural, texgumoid,...) a ten přlepil k trupu epoxidem.

nejlíp to je, ale pro Tebe už bohužel pozdě, použít Compact hřídel (hřídel i držák motoru v jednom kuse) . Vyřešíš jak souosost, spojku tak i teplo od motoru.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Špatně přilepené lůžko motoru
PříspěvekNapsal: pon 04.05.2020 14:36 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 7.12.2019
Příspěvky: 30
SHU píše:

chtěl jsem Ti poradit, ať to připojíš na baterku a na chvilku pustíš - že to lože Ti upadne samo.

- motor připevnit na přepážku z termoplastu není moc dobrý nápad... po delší době se může motor utavit...
- podle fotky to vypadá jako by přepážka byla přilepena téměř "bodově"... chtělo by to nějaké výztuhy.

asi bych to udělal z nějakého tepelně odolného materiálu (dural, texgumoid,...) a ten přlepil k trupu epoxidem.

nejlíp to je, ale pro Tebe už bohužel pozdě, použít Compact hřídel (hřídel i držák motoru v jednom kuse) . Vyřešíš jak souosost, spojku tak i teplo od motoru.



S epoxidem pozor, že má také nějakou tepelnou odolnost. Míval jsem ho za materiál zaručující naprosto odolný a trvanlivý spoj, ale již jsem také narazil na jeho meze. Konkrétně na spoj uvolněný teplem. Ale to bylo v parníku (zřejmě tepelný most z nedostatečně odizolovaného topeniště), otázka, zda by se elektromotor dokázal tolik rozpálit (u epoxidových lepidel, co jsem měl v ruce, byla obvykle udávána teplotní odolnost aspoň 120°C, ale reálně to klidně může být méně). S termoplasty to teoreticky není tak horké, teplota tání většinou bezpečně nad 100°C, ale zrada, že měknout mohou už o dost dříve (někdy i docela hluboko pod 100°C) a to už by zřejmě byl u horkého motoru docela reálný problém.

Nevyznám se moc v rychlých lodích. Je u nich opravdu běžné, že se motory silně hřejí a ta vodní chlazení jsou nezbytně nutná? Mě se takové řešení příčí, zastávám názor (zřejmě jsem pochytil právě od SHU), že když se to nadměrně hřeje, znamená to nevhodnou sestavu motor - šroub a než řešit následky (odvod nadměrného tepla chlazením), lépe vyřešit příčinu (vyměnit motor či šroub případně obojí). Anebo to snad je možné zajistit pouze u pomalých lodí a u rychlíků je přehřívání motoru samozřejmá věc s kterou se je nutné smířit?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Špatně přilepené lůžko motoru
PříspěvekNapsal: úte 05.05.2020 23:15 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 30.4.2015
Příspěvky: 216
Bydliště: Třinec
petrxp píše:
....
S epoxidem pozor, že má také nějakou tepelnou odolnost. Míval jsem ho za materiál zaručující naprosto odolný a trvanlivý spoj, ale již jsem také narazil na jeho meze. Konkrétně na spoj uvolněný teplem. .....

Nevyznám se moc v rychlých lodích. Je u nich opravdu běžné, že se motory silně hřejí a ta vodní chlazení jsou nezbytně nutná? Mě se takové řešení příčí, zastávám názor (zřejmě jsem pochytil právě od SHU), že když se to nadměrně hřeje, znamená to nevhodnou sestavu motor - šroub a než řešit následky (odvod nadměrného tepla chlazením), lépe vyřešit příčinu (vyměnit motor či šroub případně obojí). Anebo to snad je možné zajistit pouze u pomalých lodí a u rychlíků je přehřívání motoru samozřejmá věc s kterou se je nutné smířit?


ano, i epoxid teplem změkne. Ale při teplotě, kdy změkne epoxid je ABS rozteklé....

ano, motory hřejí... po 10 minutovém chodu naprázdno na nominální napětí je i 400ka poměrně dost teplá. Takže motor v lodi bude teplý vždy. Otázka je jak moc a v kterém místě.
Hřeje vinutí a komutátor. Teplota poškozuje hlavně vinutí a komutátor. A teplo z rotoru na plášť u komutátorových motorů se přenáší obzvláště blbě.
Takže připlácnout čelo na plastovou přepážku není moc dobré - jednak funguje jako izolant a jednak se zacpou ventilační otvory. Přes ně to vzduchem chladí sice málo ale něco přece...
Dát spirálu na plášť dá jen pocit chladného motoru a v extrémním případě může zabránit odmagnetování feritů (ale to si myslím, že už bude rotor po smrti)... To teplo vzniká jinde (rotor) a chladný povrch spirály vede jen k falešnému pocitu že je vše OK.

Prakticky - v kroužku jsme postavili spoustu lodí. Žádná nemá chlazení motoru a to některé dostávají solidní záhul, a zatím mi žádný neodešel na "shoření" při běžném provozu. Jen jeden v pětistovce, když se jí namotala páska do šroubu a zablokovala chod. Než k ní přijeli svážeči a vypli ji, tak byl motor po smrti.
Provozovali jsme dva rychlíky tř. EcoMini v době kdy tam mohla být jen 400ka a taky bez chlazení. Chladilo se až po jízdě, teplota cca 100°C (někdy zasyčel, někdy ne...) Kluci byli plně konkurenceschopni a motory vydržely klidně 2 roky... jiní měnili motor po každé soutěži.
To k teplotě motoru.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Špatně přilepené lůžko motoru
PříspěvekNapsal: stř 06.05.2020 14:49 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 7.12.2019
Příspěvky: 30
Pravda, aspoň trochu se hřeje každý motor a to i naprázdno, natož při zátěži. Ale beru to tak, že pokud je na dotek pouze teplý, je to OK, pokud však již nepříjemně pálí, je to problém. Avšak jak vidno z tvých zkušeností, tak motory vydrží více, než bych čekal.

To vysvětlení podstaty je mi známé, někde jsem již četl (zřejmě přímo od tebe), přijde mi to zcela srozumitlené a logické. Tedy pokud nějaké chlazení, zřejmě bude lepší ventilátor (profukující vnitřek motoru skrze ventilační otvory v jeho plášti)?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Špatně přilepené lůžko motoru
PříspěvekNapsal: sob 09.05.2020 1:01 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 30.4.2015
Příspěvky: 216
Bydliště: Třinec
petrxp píše:
Pravda, aspoň trochu se hřeje každý motor a to i naprázdno, natož při zátěži. Ale beru to tak, že pokud je na dotek pouze teplý, je to OK, pokud však již nepříjemně pálí, je to problém. Avšak jak vidno z tvých zkušeností, tak motory vydrží více, než bych čekal.

To vysvětlení podstaty je mi známé, někde jsem již četl (zřejmě přímo od tebe), přijde mi to zcela srozumitlené a logické. Tedy pokud nějaké chlazení, zřejmě bude lepší ventilátor (profukující vnitřek motoru skrze ventilační otvory v jeho plášti)?


to oteplení 400ky která běžela naprázdno aby zaběhla uhlíky bylo pro mně překvapivě velké... čekal bych vlažný motor ale byl horký.

ano, větší "plechovky" už mají ventilátorek u komutátoru a teplý vzduch vyfukují otvory nad uhlíky. Sají čelem. Bohužel 400ka to nemá.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 12 ] 

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz