Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 67 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Vladyka SAR a Pilot
PříspěvekNapsal: úte 27.02.2018 21:42 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.10.2011
Příspěvky: 1722
Bydliště: uhlířská lhota 74
TomasC píše:
Přiznám se, že komplikace nevidím. Povolím ibusový červík, který drží rotor. Rotor sundám. Povolím 4šroubky kuličkovým imbusem 2mm a sundám motor. Obrácený postupem zpět
Když to porovnám s plechovkou 400: povolím dva šroubky držící motor a dva imbusové červíky, které drží spojku. Obráceným postupem zpět. Jen to dolaďování bude déle trvat.

Ventilátor se tiskne. Dám fotku...

na ventík jsem fakt zvědavej , docela by se mi hodil pokud by měl i statorovou část s univerzálním vývodem - tedy tím co je mu jedno kterým směrem se to točí, je to prvek pro kouřové moduly který jsem na netu zatím nenašel jako stažitelný tiskový soubor a přitom je to použitelné místo klasických maličkých ventíků co se běžně dávají na čudidla..... dokonalost myšlenky je v tom že kouř se vyvýjí pořád ale tah bude až se roztočí hřídel pohonu...... já to používám ale netisknu. :wink:
ber to jako nápad, nebo spíše námět na výdělek Tomáši....


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Vladyka SAR a Pilot
PříspěvekNapsal: úte 27.02.2018 22:37 
Mazák
Mazák

Registrován: 22.1.2016
Příspěvky: 758
Bydliště: Brno-Maloměřice
Předpokládal jsem, že rotor je na hřídel nalisován ... pokud jde jen o povolení těch červíků, bude to úplně v pohodě.
U několika motorů jsem měl ložiska na hřídeli zalepena nějakým Loctitem a sundat nebo posunout hřídel nebylo až tak jednoduché - musel jsem ložisko podložit a hřídel opatrně vyklepávat.
Jinak je to fajn nápad, akorát u těch menších motorů je problém v tom, že hřídel motoru je často jen 3.17 mm a hřídel k lodnímu šroubu 4 mm. Pokud obojí souhlasí průměrem, je to ideální stav.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vladyka SAR a Pilot
PříspěvekNapsal: úte 27.02.2018 23:17 
Administrátor serveru
Administrátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 24.4.2003
Příspěvky: 10764
Bydliště: Praha Hloubětín ČR
Obrázky: 266
Blog: Zobrazit blog (3)
S průměrem jsem už počítal a vybíral jsem motor, aby měl hřídel 3mm. Pro lodní hřídel 4mm by se vybral motor, který má hřídel 4mm.

Ventilátor je docela v pohodě. Zda funguje nedokážu posoudit, motor je studený pořád, ale trošku to fouká. Ventilátor je namačknut na osazení motoru. Zatím nespadnul a drží. Ventilátor nemá žádnou statorovou část. Myšlenka je nasát vzduch u přepážky, prohnat vzduch kolem pólových nástavců a odstředivě ho dostat ven.
Příloha:
IMG_20180227_214347.jpg
IMG_20180227_214347.jpg
[ 65.57 KiB | Zobrazeno 4171 krát ]


Příloha:
IMG_20180227_220029.jpg
IMG_20180227_220029.jpg
[ 56.04 KiB | Zobrazeno 4171 krát ]


Příloha:
IMG_20180227_220007.jpg
IMG_20180227_220007.jpg
[ 59.71 KiB | Zobrazeno 4169 krát ]



Co je ale alarmující je teplota regulátoru. Ač je to 30A regulátor, tak se hřeje přímo nezanedbatelně. BECem to není. Osobně se domnívám, že je to velkými otáčkami naprázdno. To některé regulátory dost zahřeje. I zde uvidíme.

Motor jde sundat docela snadno. Cca 2minutky, ale není přilepená paluba. Nicméně dá se tam pracovat i s zahnutým imbusem a tak v tom nebude problém.
Příloha:
IMG_20180227_220533_2.jpg
IMG_20180227_220533_2.jpg
[ 36.17 KiB | Zobrazeno 4171 krát ]




Vpodstatě, kdybych lépe plánoval, tak bych mohl vyřešit i s motorem na druhé straně přepážky směrem ke šroubu. Pak bych nemusel měnit ani hřídel a ještě bych ušetřil místo v trupu. Využilo by se jen jedno ložisko motoru. Dokonce by se i lépe sundaval na závodech motor :D . Teoreticky si dovedu představit, že by hřídel ani nešla do motoru a rotor by byl jen na ložiscích lodního tunelu.... Příště.
Příloha:
IMG_20180227_222215.jpg
IMG_20180227_222215.jpg
[ 42.92 KiB | Zobrazeno 4171 krát ]





Nějaká zmínka o kouřícím mechanizmu od ufona. Pokud chceš, tak to namaluj a já ti to vytisknu, to není problém. Ale vymýšlet a živit se tím spíše nehodlám. Modelařinu mám jako zábavu.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vladyka SAR a Pilot
PříspěvekNapsal: stř 28.02.2018 9:52 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 21.6.2008
Příspěvky: 6022
Bydliště: Praha ČR
Pro info už historický popis WSP9 u mne - http://www.fotozona.net/modelweb/lode/wsp9.htm

K tomu chlazení ventilátorem - on je trochu problém v tom, jaká bude teplota přímo v lodi a jaká bude cirkulace vzduchu. Aktuálně si v zimě hraju s auty a tam se běžně používá vnější ofuk pláště ventilátorem v PC stylu, ovšem tam je to kvůli lepšímu cílení vzduchu, jinak se za jízdy mění až dost, což si u lodi s uzavřenou nástavbou nejsem tak jistý a je dost možné, že v létě budeš po pár minutách jízdy (kdy ješte zvenku svítí sluníčko) jen vířit horký vzduch. V tomhle je právě půvab vodního chlazení (u oběžky třeba jen přes čelo motoru), kdy se jaksi voda neustále mění a možnost, že bys ohřál celý rybník, lze zanedbat :mrgreen: :mrgreen:
Jinak řešení ventilátoru jako odstředivého mělo smysl hlavně u "plechovek", kdy dost cíleně chladil hlavně uhlíky, viz MIG500 Turbo nebo autíčkářský HPI Saturn 20T, účinek na zbytek motoru je ale méně jednoznačný.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vladyka SAR a Pilot
PříspěvekNapsal: stř 28.02.2018 12:01 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 6.12.2003
Příspěvky: 910
Bydliště: stud. zbys.
bymě zajímalo ,kdo mění motor u vody a kolikrát v takovách rekračních neckách ? měl jsem tři lodě a jezdily bez závad.
Jinak na letišti měním motor běžně vytáhnu z kufru a je :lol: :lol: :lol:

Jinak pěkná práce :) a zajimave :idea: ja tedka trapím v lodce 400 stovku a za 110kc motor chlazeni neřeším....


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vladyka SAR a Pilot
PříspěvekNapsal: stř 28.02.2018 12:47 
Mazák
Mazák

Registrován: 22.1.2016
Příspěvky: 758
Bydliště: Brno-Maloměřice
Ono s tím chlazením je to taková bouře ve sklenici vody. Hlavně u tak malých a málo výkonných motorů jde jen o pár Wattů a není třeba si s tím lámat hlavu. Navíc tyto lodě mají tenký plastový trup ( žádné dřevěné plaňky s laminátovou vrstvou ) a tak i ten plast ve vodě bude studený a přispěje k ochlazení vzduchu uvnitř lodi.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vladyka SAR a Pilot
PříspěvekNapsal: stř 28.02.2018 13:31 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 19.8.2009
Příspěvky: 1499
Bydliště: Kroměříž
Obrázky: 85
Od Vladyky jsem před lety stavěl pro kamaráda, policejní člun WSP 9. Stavba byla nezáludná, vhodná i pro začátečníky. Tuším jsem tu dával někde i fotky. Tak ať jde práce od ruky.

_________________
http://darthhokro.rajce.idnes.cz/


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vladyka SAR a Pilot
PříspěvekNapsal: stř 28.02.2018 16:39 
Administrátor serveru
Administrátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 24.4.2003
Příspěvky: 10764
Bydliště: Praha Hloubětín ČR
Obrázky: 266
Blog: Zobrazit blog (3)
Beru to hodně jako relax a právě snadnost mě přesvědčila k tomu, abych to zde dal. Je to velmi nezáludná a pohodová stavba.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vladyka SAR a Pilot
PříspěvekNapsal: stř 28.02.2018 23:17 
Mazák
Mazák

Registrován: 22.1.2016
Příspěvky: 758
Bydliště: Brno-Maloměřice
A což teprve kity v měřítku 1:35 od Italeri ! To je krásná stavba a hlavně s nádherným výsledkem. Jen je škoda, že podobných lodí - hlavně civilních - nedělají víc. Třeba takové remorkéry v měřítku 1:35 by byly naprosto úžasné stavebnice ... Ani se mi nechce se probudit ...
Nebo třeba toto: prostě nádhera, takový polokit s hodně detaily
https://www.google.cz/search?q=billing+ ... 40&bih=877


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vladyka SAR a Pilot
PříspěvekNapsal: čtv 01.03.2018 14:40 
Administrátor serveru
Administrátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 24.4.2003
Příspěvky: 10764
Bydliště: Praha Hloubětín ČR
Obrázky: 266
Blog: Zobrazit blog (3)
Mám doma PT-109 od Italeri, Kilo 1:144, Sovremenny a Missouri 1:200 od Trumpeter. Na první pohled to vypadá skvěle. Ale na druhý jsou to makety a to bude na bazénu/rybníku totální nautický průšvih.
Proto jsem volil loď vyráběnou se záměrem jako model na bazén/rybník.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vladyka SAR a Pilot
PříspěvekNapsal: čtv 01.03.2018 16:17 
Mazák
Mazák

Registrován: 22.1.2016
Příspěvky: 758
Bydliště: Brno-Maloměřice
No zrovna ta PT 109 je na vodu velice dobře přizpůsobitelná. S bitevními loděmi je to horší - jejich úzké trupy a vysoké nástavby nejsou ideální.
Zatím asi nejlepším kitem pro RC provoz jsou oba Schnellbooty. Ty jezdí perfektně.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vladyka SAR a Pilot
PříspěvekNapsal: čtv 01.03.2018 23:05 
Mazák
Mazák

Registrován: 28.4.2017
Příspěvky: 1030
Bydliště: Napajedla
I Snowberry je plavebně přijatelná - zatím čeká v krabici, stejně jako Sovremenny a Krabbe Tön.
Ten Flyvefisken vypadá moooc dobře ;-)
Je to klasika, jak je u BB zvykem a nebo je tam hotový trup? Podle prvního náhledu na fotky to vypadá jako hotovka a to se mi moc nezdá.
Zastupuje teď u nás někdo BB? V nedalekém modelšopu jsem sice něco viděl, ale třeba Andrea (menší) byla nechutně předražená....


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vladyka SAR a Pilot
PříspěvekNapsal: čtv 01.03.2018 23:08 
Mazák
Mazák

Registrován: 28.4.2017
Příspěvky: 1030
Bydliště: Napajedla
Bořík píše:
No zrovna ta PT 109 je na vodu velice dobře přizpůsobitelná. S bitevními loděmi je to horší - jejich úzké trupy a vysoké nástavby nejsou ideální.
Zatím asi nejlepším kitem pro RC provoz jsou oba Schnellbooty. Ty jezdí perfektně.


V původní verzi je PT použitelný trup? Vím, že se občas nabízel alternativně laminátový. Samozřejmě ne od Italeri.
Myslím, že i Felda ho má.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vladyka SAR a Pilot
PříspěvekNapsal: čtv 01.03.2018 23:48 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.10.2011
Příspěvky: 1722
Bydliště: uhlířská lhota 74
tomashr píše:
Pro info už historický popis WSP9 u mne - http://www.fotozona.net/modelweb/lode/wsp9.htm

K tomu chlazení ventilátorem - on je trochu problém v tom, jaká bude teplota přímo v lodi a jaká bude cirkulace vzduchu. Aktuálně si v zimě hraju s auty a tam se běžně používá vnější ofuk pláště ventilátorem v PC stylu, ovšem tam je to kvůli lepšímu cílení vzduchu, jinak se za jízdy mění až dost, což si u lodi s uzavřenou nástavbou nejsem tak jistý a je dost možné, že v létě budeš po pár minutách jízdy (kdy ješte zvenku svítí sluníčko) jen vířit horký vzduch. V tomhle je právě půvab vodního chlazení (u oběžky třeba jen přes čelo motoru), kdy se jaksi voda neustále mění a možnost, že bys ohřál celý rybník, lze zanedbat :mrgreen: :mrgreen:
Jinak řešení ventilátoru jako odstředivého mělo smysl hlavně u "plechovek", kdy dost cíleně chladil hlavně uhlíky, viz MIG500 Turbo nebo autíčkářský HPI Saturn 20T, účinek na zbytek motoru je ale méně jednoznačný.


ono to není s tím objemem vzduchu tak ,,horké,,
Příloha:
PICT8388.JPG
PICT8388.JPG
[ 105.36 KiB | Zobrazeno 3862 krát ]


tady kolem větráčkových reglů je ve vodotěsném prostoru jen asi litr vzduchu když odečtu ve stejném prostoru uložené veškeré vybavení včetně akumulátorů...... a opravdu je to zatěsněné proti vodě tudíž nevětrané........


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vladyka SAR a Pilot
PříspěvekNapsal: čtv 01.03.2018 23:59 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.10.2011
Příspěvky: 1722
Bydliště: uhlířská lhota 74
Bořík píše:
No zrovna ta PT 109 je na vodu velice dobře přizpůsobitelná. S bitevními loděmi je to horší - jejich úzké trupy a vysoké nástavby nejsou ideální.
Zatím asi nejlepším kitem pro RC provoz jsou oba Schnellbooty. Ty jezdí perfektně.

bitevky se dají také rozhýbat, jen počítej s podvěšeným kýlem...... ten ale může pro zlepšení poměrů obsahovat napájecí akumulátory......
ověřeno provozováno
oba kýly mají jako zátěž akumulátor:
Příloha:
minilodě (16).jpg
minilodě (16).jpg
[ 158.61 KiB | Zobrazeno 3855 krát ]




na vodě to fakt vidět není..........
Příloha:
k1 016.jpg
k1 016.jpg
[ 88.83 KiB | Zobrazeno 3855 krát ]



Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 67 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz