varok
|
Napsal: úte 04.10.2022 21:07 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 4.7.2012 Příspěvky: 2704 Bydliště: Havířov Obrázky: 0
|
Ne, nepletete. Však jsem psal že to nechci jako závodní loď, ale takovou pomalejší jízdu. Kdybych dával jen jeden motor, tak bych dal určitě nejméně 600, prodávají se dokonce i 650, takové ploché přímo pro lodě. https://www.peckamodel.cz/133014-mig-650-12v-boat ale když budou dva, tak jestli to nebude zbytečně moc. Zkoušel jsem zvážit jeden skoro hotový plovák a má zhruba 350g. Takže 2 budou asi 700g plus středová část. To nevím kolik bude vážit. Kdyby taky kolem 300g? Celé to chci jemně polaminovat a povrchově upravit, takže zhruba do 1,5kg základ? Kdyby se prodávaly i ty 480 s nižšími otáčkami, zkusil bych je. Ale kolem 20000ot./min. Je fakt moc. Ta 490ka se mi zdají ty otáčky až moc nízké. Ale nejsem profík přes lodě
|
|
Nahoru |
|
|
guchar
|
Napsal: stř 05.10.2022 7:57 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7461 Bydliště: ČR Obrázky: 8
|
@varok Při maketové stavbě volíme k průměru a typu lodního šroubu nejblíže vhodný motor. Pokud k velikosti, váze modelu a uvažované rychlosti plavby vybereme motor, pak se k motoru snažíme nalézt vyhovující šroub = proud v oblasti maximální účinnosti motoru Hlavně zkouškou _ Zde je nabídka různých motorů MIG, včetně MIG 490 12 V Boat/Train pokud jsi si vybral lodní řada 400 MIG 490 12 V Boat/Train /-/ PKMODELAR - Motory a regulátory » Stejnosměrné » Elektromotory
|
|
Nahoru |
|
|
varok
|
Napsal: stř 05.10.2022 8:21 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 4.7.2012 Příspěvky: 2704 Bydliště: Havířov Obrázky: 0
|
Ano, nejraději bych dal třeba 2 motory 480. Ale mají hodně vysoké otáčky a ty motory 490 zase moc nízké, ne? Podle mě by bylo ideál tak kolem 5-7000ot./min. Chci dát spíše menší lodní šrouby, max. kolem 40mm. Takže asi spíše vyšší otáčky.
|
|
Nahoru |
|
|
guchar
|
Napsal: stř 05.10.2022 14:53 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7461 Bydliště: ČR Obrázky: 8
|
@varok Usuzovat z volnoběžných otáček na otáčky v průběhu zatěžování dvakrát nejde. Jestliže v charakteristice je BOAT šroub 45 až 55 mm, držel bych se toho, víc než pocitu 7000 versus 3645 ot/min _ Pokud šroub 40 mm je tvá srdeční záležitost, a dáš jej tam, tak se bude nějak točit. A model taky nějak pojede _ Mimo průměru 40 mm má každý lodní šroub i další charakteristiky stoupání, počet lopatek, tvar lopatek, umístění pod loď = zanořený, ... Vhodných šroubů v shopech bude omezeně
|
|
Nahoru |
|
|
varok
|
Napsal: stř 05.10.2022 18:13 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 4.7.2012 Příspěvky: 2704 Bydliště: Havířov Obrázky: 0
|
Lodní šroub 40mm není moje srdeční záležitost, ale cpát na lodičku zhruba 450mm dlouhou šroub třeba 60mm? To se mi zdá jako dost velký úlet. Přijde mi to stejně blbé jako třeba dát na trabanta 18" kola. No asi budu muset vyzkoušet jak motory tak šrouby které budou nejlepší. Ale píšou že ty motory 490 jsou pro hodně pomalé lodičky jako parníky, remorkéry apod. Děkuji
|
|
Nahoru |
|
|
MPml
|
Napsal: stř 05.10.2022 20:20 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 16.1.2013 Příspěvky: 1172
|
|
Nahoru |
|
|
Úsměv
|
Napsal: stř 05.10.2022 23:18 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
Registrován: 23.7.2022 Příspěvky: 95
|
Chlapi vemte rozum do hrsti a běžte se podívat k vodě co vlastně rybáři používají. Bydlím u sakra velké přehrady. Tam zavážení návnady dává smysl. A jak to vypadá v reálu? Zavážecí lodičky používají číňani nebo vietnamci. Přiznám se že mám potíž to rozlišit, ale rád na to koukám. Oni jsou hračičkové. U vody téměř nepřetržitě něco řeší. Hledají lopatičku, nakládají lodičku, řídí lodičku, vysypávají lodičku, nastavují pípátka, nastavují blikátka, nastavují stoličky, stolečky, stojany, rovnátka a ohybátka. Převazují háčky. Když to všechno mají hotové, tak to zopakují o pět metrů dál, ale v opačném pořadí. Co dělají naši rybáři? Vytáhnou prak, anebo lopatku na dlouhé rukojeti. To druhé je lepší. Vypadá a funguje to tak trochu jako lakross. Než ťong ošéfuje loďku, náš borec hodí kýbl krmiva na stejnou vzdálenost a skoro stejně přesně. Mají to natrénované. Někdy je potřeba poslat krmivo na ještě větší vzdálenost. Mají na to naši borci lodičku? Ale ano, mají. Pořádnou, nafukovací. Buďto to vezmou na motor, anebo na vesla, což úplně postačí. A cenově, kromě motoru, žádná raketa. Stačí koupit kolibříka, anebo marinera od nějakého taťky, co mu ratolesti právě odrostly. Po sezóně toho bývá plný bazoš. A když nebudou brát ryby, třeba zabere nějaká Rybana. Žádný problém.
_________________ S úsměvem jde všechno líp.. :D
|
|
Nahoru |
|
|
guchar
|
Napsal: čtv 06.10.2022 2:53 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7461 Bydliště: ČR Obrázky: 8
|
@MPml Přiznávám, že jsi mne poněkud znejistěl. Je fakt že u lodních modelů se snažím použít označení "LODNÍ ŠROUB" a ne "VRTULE pohánějící loď". _ Ale protože zase tak až nežiji ve věži ze slonoviny, tak se to "synonymum" ke mně muselo někudy dostat. Jest sice pravdou, že wikipedie a některé části internetu se jako seriózní citace nehodí nicméně WIKI: Lodní šroub je součást lodí, která svým rotačním pohybem vytváří sílu, která loď pohání " Druhou složkou je výslednice sil na vrchní a spodní straně lopatek rotujícího šroubu; tyto síly jsou principiálně shodné se silami vznikajícími na listech vrtule letadla. Jde o podtlak navrchu lopatky (cca 2/3 celkové síly) a přetlak zespodu lopatky rotujícího šroubu (cca 1/3 celkové síly)." " Na lopatkách lodních šroubů vzniká jev zvaný kavitace. Kavitační jevy kromě snižování účinnosti vedou i k poškozujícím elektrochemickým pochodům na listech šroubu" Kavitace zblajzne i lopatky. Zatím co mlsný elektrický proud si pochutnává na listech. _ Čeština je jazyk pestrý. Zatím co v AJ se obvykle použije BLADE of PROPELLER. To ovšem už tak úplně neplatí když opustíme oblast techniky. Ale i zde jsou zaužívaná jistá použití dle kontextu. list = blade, leaf, sheet, hand, journal, folio // lopatka = paddle, shovel, blade, scoop, vane, scapula @Úsměv Dobre hovoríš. Ovšem "varok" to má jako zábavičku. A příspěvky možná větší než jízdy a stavbu. Čímž se varokovi hluboce omlouvám. Jeto jen takový můj subjektivní dojem. I mě často vytýkají PLEVELENÍ.
|
|
Nahoru |
|
|
varok
|
Napsal: čtv 06.10.2022 11:08 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 4.7.2012 Příspěvky: 2704 Bydliště: Havířov Obrázky: 0
|
V pohodě, od toho fóra jsou ne? Aby každý napsal svůj názor, jedni napsali své zkušenosti a druzí se přiučili.
|
|
Nahoru |
|
|
varok
|
Napsal: pát 21.10.2022 20:06 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 4.7.2012 Příspěvky: 2704 Bydliště: Havířov Obrázky: 0
|
Dobrý večer, jaký je prosím rozdíl když jsou motory v lodičce rovně, tedy rovnoběžně s dnem lodičky a když jsou motory zešikma? Koukal jsem totiž že některé továrně vyráběné zavážecí lodičky mají právě motor/y horizontálně a jiné zešikma. Myslím jak se to projeví při plutí lodičky. Nebo je to jedno?
|
|
Nahoru |
|
|
guchar
|
Napsal: pát 21.10.2022 21:33 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7461 Bydliště: ČR Obrázky: 8
|
@varok Nejvýhodnější je u místění lodních ŠROUBU vodorovně se směrem plavby. Pokud je v jedné ose motor a hřídel tak vyjde motor vodorovně se dnem trupu. Jenže vyrobit, za všech okolností dokonale těsnící ucpávku do pouzdra hřídele, s malým třením, je problém. _ Takže se volí mírně šikmé uložení pouzdra lodní hřídele, tak aby konec u motoru byl nad hladinou. Do loďky neteče, i když ucpávka MÍRNĚ propouští vodu. A potřebný sklon, příliš nezhorší účinnost ŠROUBU.
|
|
Nahoru |
|
|
varok
|
Napsal: pát 21.10.2022 22:27 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 4.7.2012 Příspěvky: 2704 Bydliště: Havířov Obrázky: 0
|
Aha, takže to sešikmení motoru je tam jen kvůli tomu zatékání přes tu hřídel? Já myslel že to má význam i co se týče jízdních vlastností. Děkuji. Tak už můžu konečně nějak navrhnout tu zadní stěnu s výřezem pro lodní šroub.
|
|
Nahoru |
|
|
Úsměv
|
Napsal: sob 22.10.2022 0:07 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
Registrován: 23.7.2022 Příspěvky: 95
|
|
Nahoru |
|
|
varok
|
Napsal: sob 22.10.2022 11:15 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 4.7.2012 Příspěvky: 2704 Bydliště: Havířov Obrázky: 0
|
Ale vždyť já nechci loďku kupovat, já jednu stavím a zajímají mě jen podrobnosti. Teď řeším pohon. A Těrlicko mám asi kilometr, ale i tak je to kousek, to máte pravdu.
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 24 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|