Bořík
|
Napsal: pon 22.01.2018 11:16 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 22.1.2016 Příspěvky: 758 Bydliště: Brno-Maloměřice
|
jen malá poznámka k tomu lodnímu laku: ten se používá na věci, co budou trvale pod vodou. Na povrchovou úpravu lodí a lodiček se nehodí - většinu doby jsou mimo vodu a to tomu laku škodí.
|
|
Nahoru |
|
|
DAF
|
Napsal: pon 22.01.2018 11:46 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 9.1.2007 Příspěvky: 9141 Bydliště: Praha 8, ČR Obrázky: 9
|
Ahoj, dal jsi to na ne zrovna vhodnou sekci, i zde jsou lodě. A i zde se zavážecí loďky řešily. Zkus prohledat. Mohla by ti stačit serva 2, jedno na kormidlo a druhé na dvířka zásypu. Motor budeš honit přes obousměrný regulátor. Pro tvé účely by stačil stejnosměrný, ale budeš shánět hřídel. Tzv. střídavé motory mohou by zaplavené a stejně se točí. Chtělo by to ale lodní, má jiné charakteristiky než letecký, pak ovšem regl střídavý a opět obousměrný. Jinak výsyp je možné řešit i tak, že budeš mít zarážku otevírání u serva kormidla a otevřeš ji při plné výchylce. Můžeš tak mít zavážky dvě. U střídavého motoru můžeš udělat i tzv "Z" pohon (jestli si to dobře pamatuju). Motor bude na hřídeli, kterou můžeš otáčet, při vhodné konstrukci i o 360°. Pak by stačil i jednosměnný regl, protože zpětný chod uděláš otočením motoru do vhodného směru. Jinak se ještě podívej, případně zeptej, na stránky MoNaKo, tam bys mohl nějaké rozumy také pochytit.
_________________ Hitec Aurora 9X
|
|
Nahoru |
|
|
Bořík
|
Napsal: pon 22.01.2018 13:34 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 22.1.2016 Příspěvky: 758 Bydliště: Brno-Maloměřice
|
DAF píše: ... Tzv. střídavé motory mohou by zaplavené a stejně se točí. Chtělo by to ale lodní, má jiné charakteristiky než letecký ..... Prosím jaký je rozdíl v charakteristice mezi lodním a leteckým střídavým motorem ? Slyším to poprvé a tak by mě zajímalo, v čem se liší. Jinak navrhovat Z pohon pro zavážecí loďku je podle mého názoru zbytečně drahý a nevyužitý luxus.
|
|
Nahoru |
|
|
ufon13
|
Napsal: pon 22.01.2018 13:49 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 30.10.2011 Příspěvky: 1722 Bydliště: uhlířská lhota 74
|
ale no tak boříku..... střídáky se dělají v lodní verzi s chladícím prstencem přeci ale to víš.... jinak zde je má verze osazení: 2x autíčkářský obousměrný regulátor 2x střídavý motor 2830/1000ot/V 2x trojlistý lodní šroub 45mm 2x unašeč letecké vrtule na který je nasazen lodní šroub na motor 2x servo 12kg na otvírání půleného nákladového prostoru 1x mikroservo s kovovými převody na vypuštění 2 háčků ze zádi lodky 1x dvokanálový rc spínač na poziční osvětlení a na reflektor dopředu to vše ovládané 2,4G šstikanálem akumulátory používám kolem 10-15Ah a obvykle typu li-fe-po motory jsou ve vodě a řídím stylem rajčáků tedy každý motor jedním kanálem a ještě pár fotek: Příloha:
PICT8627.JPG [ 82.62 KiB | Zobrazeno 10190 krát ]
Příloha:
PICT8625.JPG [ 71.72 KiB | Zobrazeno 10190 krát ]
Příloha:
PICT8629.JPG [ 70.69 KiB | Zobrazeno 10190 krát ]
a ještě konečná olaminovaná verze s nástřikem aby porybnému moc necukala okem..... Příloha:
PICT8667.JPG [ 121.4 KiB | Zobrazeno 10190 krát ]
|
|
Nahoru |
|
|
ufon13
|
Napsal: pon 22.01.2018 13:53 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 30.10.2011 Příspěvky: 1722 Bydliště: uhlířská lhota 74
|
nosnost je 5kg nákladu 2 háčky na zádi a 2 s nákladem uvnitř trupu, rychlost je 110m/min s plně naloženými komorami Příloha:
PICT8686.JPG [ 99.94 KiB | Zobrazeno 10187 krát ]
Příloha:
PICT8670.JPG [ 121.12 KiB | Zobrazeno 10187 krát ]
|
|
Nahoru |
|
|
DAF
|
Napsal: pon 22.01.2018 15:15 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 9.1.2007 Příspěvky: 9141 Bydliště: Praha 8, ČR Obrázky: 9
|
Ze své hlavy to nemám. Při brouzdání po netu, modelářských e-shopech, jsem na to narazil, kde už nevím. Prostě tam psali, že lodní motory mají být nějak jiné, než letecké, blíže jsem to nezkoumal.
_________________ Hitec Aurora 9X
|
|
Nahoru |
|
|
varok
|
Napsal: pon 22.01.2018 16:30 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 4.7.2012 Příspěvky: 2704 Bydliště: Havířov Obrázky: 0
|
A není to tak, že letecké motory jsou dělané spíše na otáčky s menším kroutícím momentem, naopak lodní mají hodně velký kroutící moment a malé otáčky? Nevím, jen se ptám. Co jsem četl v časopisech, tak kdysy u stejnosměrných to tak bylo, ne? Dokonce i v dnešní době tak vyrábějí myslím motory Mega.
|
|
Nahoru |
|
|
Bořík
|
Napsal: pon 22.01.2018 16:43 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 22.1.2016 Příspěvky: 758 Bydliště: Brno-Maloměřice
|
Ale no tak Ufone ... jestli má motor chladící plášť a nebo ne není přece otázkou charakteristiky motoru, ale konstrukčního řešení, ne ? Lodní motory jsou ty úplně stejné, co se používají v letadlech - jen se vybírají takové, co vyhoví otáčkám při daném napětí, která jsou vhodné pro lodní vrtule. Ale není v nich vůbec žádný rozdíl, používají se úplně stejně pro použití s leteckými vrtulemi. Pokud má motor vodní chlazení, tak je to jen dodatečná úprava inrunnerových motorů, kdy se kolem pevného pláště motoru přidá další vnější plášť, mezi kterými proudí voda coby chlazení. Ale charakteristika motoru je opět úplně stejná, jako při použítí letecké vrtule. Obdobná situace je u oběžek, kde se nedá na rotující plášť dát nějaká pevná chladící konstrukce a tak se oběžka chladí vodou pouze přes duté uchycení motoru, kudy taká proudí voda, ale takové chlazení je mnohem méně účinné, než to celoplášťové. Ale opět s charakteristikou motoru to nemá nic společného.
|
|
Nahoru |
|
|
Piki999
|
Napsal: pon 22.01.2018 16:57 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 22.1.2018 Příspěvky: 5
|
Ufon: Můžu tě poprosit o fotku spodku kde jsou vidět motory? Díky
|
|
Nahoru |
|
|
Piki999
|
Napsal: pon 22.01.2018 18:37 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 22.1.2018 Příspěvky: 5
|
Jaké jsou výhody /nevýhody 6/12V?
|
|
Nahoru |
|
|
pachop
|
Napsal: pon 22.01.2018 20:00 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 7.7.2009 Příspěvky: 265
|
Ahoj, zkoušim vytisknout zavážecí loď na tiskárně. Koukám, ale že bych jí měl udělat vyšší. Plánuji řízení tahem dvou motoru, použiji dva střídave motory a standardní regulátory co mám z letadel. P
Přílohy: |
Snímek obrazovky 2018-01-22 v 19.21.25.png [ 883.79 KiB | Zobrazeno 10068 krát ]
|
|
_________________ http://www.pacho.cz
|
|
Nahoru |
|
|
ufon13
|
Napsal: pon 22.01.2018 20:59 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 30.10.2011 Příspěvky: 1722 Bydliště: uhlířská lhota 74
|
Piki999 píše: Ufon: Můžu tě poprosit o fotku spodku kde jsou vidět motory? Díky bohužel nemám přímo fotku pohonu pod tou šedou, ale trochu je to vidět na prototipové zde: http://ufon13.rajce.idnes.cz/zakrmovacka/
|
|
Nahoru |
|
|
ufon13
|
Napsal: pon 22.01.2018 21:05 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 30.10.2011 Příspěvky: 1722 Bydliště: uhlířská lhota 74
|
Bořík píše: Ale no tak Ufone ... jestli má motor chladící plášť a nebo ne není přece otázkou charakteristiky motoru, ale konstrukčního řešení, ne ? Lodní motory jsou ty úplně stejné, co se používají v letadlech - jen se vybírají takové, co vyhoví otáčkám při daném napětí, která jsou vhodné pro lodní vrtule. Ale není v nich vůbec žádný rozdíl, používají se úplně stejně pro použití s leteckými vrtulemi. Pokud má motor vodní chlazení, tak je to jen dodatečná úprava inrunnerových motorů, kdy se kolem pevného pláště motoru přidá další vnější plášť, mezi kterými proudí voda coby chlazení. Ale charakteristika motoru je opět úplně stejná, jako při použítí letecké vrtule. Obdobná situace je u oběžek, kde se nedá na rotující plášť dát nějaká pevná chladící konstrukce a tak se oběžka chladí vodou pouze přes duté uchycení motoru, kudy taká proudí voda, ale takové chlazení je mnohem méně účinné, než to celoplášťové. Ale opět s charakteristikou motoru to nemá nic společného. no právě takže tam rozdíl je a veliký.....právě v tom konstrukčním řešení chlazení , proto se píše o lodním střídáku.... jinak bývá také rozdíl v senzorové a bezsenzorové verzi , u leteckých je bezsenzorová u lodních muže být i se senzory stejně jako autíčkářské verze..... samozřejmě se ale dá různě osazovat co kam kdo chce.
|
|
Nahoru |
|
|
Bořík
|
Napsal: pon 22.01.2018 21:18 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 22.1.2016 Příspěvky: 758 Bydliště: Brno-Maloměřice
|
Ufone ... charakteristika motoru a konstrukční řešení je úplně něco jiného - charakteristiky jsou stejné, konstrukční řešení jiné. Byla řeč o charakteristice a ne o konstrukci. Tak nepleť jablka s hruškama.
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 28 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|