Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 227 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 16  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: ned 10.12.2017 15:07 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.10.2011
Příspěvky: 1722
Bydliště: uhlířská lhota 74
no...šroub se mi zase naopak velmi líbí. Pokud bys tisknul docela bych takový bral na vyzkoušení s přímým namontováním na 2830. Raboesch mi fakt nesedí, jak jsem to zkoušel na zakrmovačce, tak tahají mnohem méně než plastáky z číny s velkým stoupáním.


Nahoru
 Profil  
 
 
PříspěvekNapsal: ned 10.12.2017 16:33 
Mazák
Mazák

Registrován: 22.1.2016
Příspěvky: 758
Bydliště: Brno-Maloměřice
Nejde říct, že tahají méně nebo více ... záleží na jakou loď jsou určeny a hlavně s jakým motorem jsou použity. Dávat šrouby s velkým stoupáním na pomalé lodě není moc vhodné - jednak se musí použít motor s velmi nízkými otáčkami a hlavně pomalá jízda s takovými šrouby je dost obtížná na regulaci - díky velkému výkonu je třeba použít motor a reglec, co umožňují velmi nízké otáčky a to zrovna u stříďáků není ta dobrá vlastnost.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 11.12.2017 0:11 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 2.11.2017
Příspěvky: 189
Proč? Protože můžu :-) . Pohyblivé a namáhané části jako hřídele a uložení jsou samozřejmě z nerez oceli, resp. mosazných trubiček. Úplně vše (ještě) vytisknout nejde...

Baví mě si ten šroub nakreslit a když se dá i vytisknout, proč ne? Bude mít takový tvar jak si ho nakreslím, v tomhle případě podle dostupných fotek, včetně zkroucení - když to nebude vyhovovat, jednoduše tu transformaci změním s jinými úhly a vytisknu šroub jiný. Raboesh je má všechny standardizované, nejspíš mají všechny stejné stoupání, atd. Možná by i vyhovoval, ale vlastní výroba taky splní svůj účel. Každé má své výhody a nevýhody, u tisku je nutnost to pak dobrušovat a plast taky moc nevydrží - při najetí na nějakou silnější větvičku asi vyhraje ta větvička. Pak si holt vytisknu šroub další.

Jo a moc díky za tu fotku šroubu, tu jsem při hledání minul :-).

Jinak jeden šroub je vytištěný a velmi nahrubo obroušený, ještě si s tím trošku pohraju. Zajímavé je, že na tomhle katamáránu jsou oba šrouby levé.

Už taky myslím trošku na motory, podle měřítka by měl mít šroub asi 2500 ot./min. - existuje nějaký motor, který by měl tohle přibližně při 6V? Do větších lodí jsem kdysi používal Graupner 720BB Torque (už se nedá prakticky sehnat), ten měl max. 4000 ot./min. tuším při 12V. V 15kg. kontejnerovce to bohatě stačilo i na 6V. Na tohle by ale stejně byl zbytečně moc velký a těžký.


Přílohy:
WP_20171210_23_53_09_Pro.jpg
WP_20171210_23_53_09_Pro.jpg
[ 70.19 KiB | Zobrazeno 989 krát ]

WP_20171210_23_53_00_Pro.jpg
WP_20171210_23_53_00_Pro.jpg
[ 61.8 KiB | Zobrazeno 989 krát ]

WP_20171210_23_24_48_Pro.jpg
WP_20171210_23_24_48_Pro.jpg
[ 96.79 KiB | Zobrazeno 989 krát ]

WP_20171210_23_34_52_Pro.jpg
WP_20171210_23_34_52_Pro.jpg
[ 51.98 KiB | Zobrazeno 989 krát ]

Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 11.12.2017 9:18 
Nováček serveru
Nováček serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.4.2010
Příspěvky: 32
jsyrovat píše:
Každé má své výhody a nevýhody, u tisku je nutnost to pak dobrušovat a plast taky moc nevydrží - při najetí na nějakou silnější větvičku asi vyhraje ta větvička. Pak si holt vytisknu šroub další.

Taky používám tištěné šrouby (cca 35-40 mm průměr) a pevnost mně naprosto překvapila – zkusil jsem jeden "nepovedený" rozlámat a mám smůlu – i při použití "vší síly" mu lopatku nejenže neulomím, ale ani nenalomím, neohnu – nic. Jediný výsledek jsou rudé prsty na rukou a bolest v nich. Tištěno to mám z PLA (původem z nějakého odpadu z výroby, vlastně jsem z odpadu vytiskl loď celou) a uvnitř šroubů mám zatištěné mosazné matky, aby se daly krásně dotáhnout na hřídel. O výhodách tištěných šroubů nemá smysl debatovat, lze hodně laborovat s parametry, dělat šrouby se symetrickým tahem, ideálními rozměry atp. Já si na šroub vytvořil parametrický generátor kde jen zadám co chci a šroub se vygeneruje (ale je to jen pro Maxon Cinema 4D, bohužel). Jasně, tištěný šroub nebude mít nikdy "lesklý mosazný vzhled"...

Ačkoliv, teď mně napadá, kdyby se vytiskl z měděného nebo bronzového filamentu, tak by to marné být teda nemuselo :wink:

Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 11.12.2017 10:14 
Mazák
Mazák

Registrován: 22.1.2016
Příspěvky: 758
Bydliště: Brno-Maloměřice
Přibližuje se tomu MIG 700 Torque 12V ( při 12V 8400 ot/min. ), příkon bez chlazení do 75W a pak slabší MIG 650 Boat ( 5800 otáček při 12V ), ale ten je už dost slabý ( příkon do 25 W bez chlazení ). Výborný motor byl také Robbe Power 755-40 ( už také těžko sehnatelný ).
Do té kontejnerové lodi bych osobně dal ty dva MIGy 650. Se šroubem Robbe 60 mm žere pří 6V necelé 2A a tah je docela slušný.
Teď mám na vyzkoušení nějaký MIG 600 /24V a tak ho změřím, jestli by byl vhodný. Je to nějaký průmyslový motor co točí kolem 6000 otáček při 24 V.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 11.12.2017 19:51 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.10.2011
Příspěvky: 1722
Bydliště: uhlířská lhota 74
ty šrouby vypadají úžasně..... jsem moc zvědavej jak se bude chovat voda při obtékání těch drobných ,,ornic,, většinou to potáhne list vrstvičkou vzduchu a voda pak má lepší skluz po povrchu než při naleštěné mosazi.... viděl jsem to jednou v laborce když jsme zkoušeli jak vlastně funguje rotující plášt oběžky ......
šroub - tenkrát klasickej čínskej poloponořenec ale ponořenej uplně se potáhl v otáčkách kolem 1500-2000 tisíce vzduchem a jevil se napohled jako chromovanej a kupodivu proud na motoru nestoupal tak rychle při přidávání plynu jako když tam ten ,,vzdušnej chrom ,, nebyl.
zajímavá alchymie ... můj předek Tadeáš by měl radost.... :wink:


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 11.12.2017 20:08 
Mazák
Mazák

Registrován: 22.1.2016
Příspěvky: 758
Bydliště: Brno-Maloměřice
S těmi šrouby a obecně s povrchem to je dost alchymie. Listy šroubů závodních lodí se leští do vysokého lesku ( jak u modelů, tak i u skutečných lodí ). Naopak třeba trupy veslic na olympiádě se přebrušovali do matna - posádky vyfasovali před jízdami archy smirkových papírů zrnitosti 400 a v rámci tréninku trup brousili o 106.
O tom broušení tisknutých šroubů mám své pochybnosti - jednak se przní tvar profilu ( většinou ) a taky si nedokážu představit, jak se brousí všude stejně, aby byly lopatky stejně obroušené - vyvážené.
Dnes se mi dostaly do rukou nějaké "výtisky" na auta 1:10 a byl jsem velice mile překvapený, že některé tiskárny dokážou tisknout s velice jemným povrchem - zatím jsem zde nic podobného kvalitního neviděl a zřejmě jde o nějakou super tiskárnu, s jejíž kvalitou bych byl už celkem spokojený.
Takže je to spš otázka času, kdy vývoj půjde natolik dopředu, že i ty tisknuté věci budou vypadat ( skoro ) jak odstříknuté ( vylisované ) věci.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 11.12.2017 21:37 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.10.2011
Příspěvky: 1722
Bydliště: uhlířská lhota 74
jj právě ale je to fakt moc zajímavý...... bylo by to na pár knih a minimálně 5 vysokoškolskejch laborek.....


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 11.12.2017 22:38 
Nováček serveru
Nováček serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.4.2010
Příspěvky: 32
Bořík píše:
S těmi šrouby a obecně s povrchem to je dost alchymie. Listy šroubů závodních lodí se leští do vysokého lesku ( jak u modelů, tak i u skutečných lodí ). Naopak třeba trupy veslic na olympiádě se přebrušovali do matna - posádky vyfasovali před jízdami archy smirkových papírů zrnitosti 400 a v rámci tréninku trup brousili o 106.
O tom broušení tisknutých šroubů mám své pochybnosti - jednak se przní tvar profilu ( většinou ) a taky si nedokážu představit, jak se brousí všude stejně, aby byly lopatky stejně obroušené - vyvážené.
Dnes se mi dostaly do rukou nějaké "výtisky" na auta 1:10 a byl jsem velice mile překvapený, že některé tiskárny dokážou tisknout s velice jemným povrchem - zatím jsem zde nic podobného kvalitního neviděl a zřejmě jde o nějakou super tiskárnu, s jejíž kvalitou bych byl už celkem spokojený.
Takže je to spš otázka času, kdy vývoj půjde natolik dopředu, že i ty tisknuté věci budou vypadat ( skoro ) jak odstříknuté ( vylisované ) věci.

Tvar profilu se neprzní, resp. bude přesně takový jaký si zadáš – narozdíl od třeba toho Raboesche, kde je pevně daný. A co se týká kvality povrchu, tak při vrstvě 0,05 mm (kterou běžná "Průša" tiskárna v pohodě umí) už vrstvy splynou. Pokud tiskneš z ABS tak brousit nemusíš nic, stačí jen šroub na okamžik ponořit do acetonu a vrstvy se zcela slijí do lesklého hladkého povrchu, ale to přece všichni myslím víte a znáte:
Obrázek

Boříku mám pocit, že se tady teoreticky "od klávesnice" neustále vymýšlí "proč to určitě nejde", místo aby byla taková ta přirozená radost "že to jde i takto (a mnohdy i lépe)" :wink: A to mi připomíná, že ti musím už dovézt ty vytištěné pacičky na jeřáby, které _nejsou_ tištěné vrstvou 0,05 a _nejsou_ vyhlazené v acetonu, ale víš jak – darovanému koni... :D


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 12.12.2017 0:02 
Mazák
Mazák

Registrován: 22.1.2016
Příspěvky: 758
Bydliště: Brno-Maloměřice
Jsou věci, které opravdu ( zatím ) nejdou ( nebo možná jdou, ale zatím je nikdo nepředvedl ): třeba cokoli, co má ostré hrany ( jako předloha ), tak nemůžeš vyhladit v acetonu ( nebo jeho parách ), protože se sice povrch slije, ale hrany jdou do háje a tak se takový způsob nedá použít u mnoha případů.
Nejsem opovrhujícím všemu, co se tiskne - jen se mi nelíbí to, že pokud to jde jinak udělat lépe, tak to chci mít udělané lépe, kvalitněji. A to, co jsem zatím zde viděl, není ve většině případů to, co bych bral jako použitelné. A pokud to Průša umí, tak nechápu, proč se to nepoužívá ( bez ohledu na čas tisku ).
Jak jsem psal před tím - dnes se mi dostaly do rukou drobnosti, které jsou tištěné, ale o dost kvalitněji, než co jsem dosud viděl a s tím také o dost stoupla možnost ( pro mě ), co by se dalo použít. Třeba slzičkový plech je na takové úrovni, že bych byl velice spokojený, kdybych něco takového dokázal vyrobit.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 12.12.2017 8:51 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 23.11.2016
Příspěvky: 319
Bydliště: Český Těšín
Obrázky: 2
Bořík píše:
... dnes se mi dostaly do rukou drobnosti, které jsou tištěné, ale o dost kvalitněji, než co jsem dosud viděl a s tím také o dost stoupla možnost ( pro mě ), co by se dalo použít. Třeba slzičkový plech je na takové úrovni, že bych byl velice spokojený, kdybych něco takového dokázal vyrobit.


Strašně záleží na tom kdo tiskne, zvládnout technologii je celkem problém a většina tiskařů nedává odpovídající výsledky možnostem jejich tiskárny a materiálu.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: úte 12.12.2017 10:03 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 21.6.2008
Příspěvky: 6021
Bydliště: Praha ČR
Taky je zasadni to “bez ohledu na cas tisku” - prave ze u vetsich dilu se uz cas pri uplatneni absolutne nejvyssi kvality dostane do neunosnych hodnot.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 12.12.2017 10:08 
Mazák
Mazák

Registrován: 22.1.2016
Příspěvky: 758
Bydliště: Brno-Maloměřice
To jsem vůbec netušil, že záleží na dalších věcech. Předpokládal jsem, že Pepa z Hornídolní a Lojza z Dolníhorní mají stejnou tiskárnu, nastaví stejnou "jemnost" tisku a díky stejnému programu jim vypadnou shodné výrobky.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 12.12.2017 10:25 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 23.11.2016
Příspěvky: 319
Bydliště: Český Těšín
Obrázky: 2
Bořík píše:
To jsem vůbec netušil, že záleží na dalších věcech. Předpokládal jsem, že Pepa z Hornídolní a Lojza z Dolníhorní mají stejnou tiskárnu, nastaví stejnou "jemnost" tisku a díky stejnému programu jim vypadnou shodné výrobky.


:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Ano, ale až bude 3D tisk blbuvzdorný na úrovni laserové tiskárny ....

Dnes bych to přirovnal, že se stejnou svářečkou ti rám nesvaří stejně Pepa z paneláku a šikovný svářecký mistr s praxí co fakt umí ...


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: úte 12.12.2017 22:45 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 15.2.2016
Příspěvky: 29
vraťme se k pohonu
měřítková rychlost:2 -2,5 m/s otáčky motoru v měřítku vycházejí 9000-10000 ot./min.
průměr lodního šroubu : 56,8 mm.
Při výběru motoru, jsem nikdy nevycházel z výpočtu otáček motoru, ale z daného šroubu. Používám "Raboše" ....při průměru 55 a shodném stoupání
a předpokládaných ztrátách 20% (prokluz šroubu a ztráty třením ) mi vychází jako použitelný motor MIG 700 tourque, který navrhoval Bořík
Při stéjné " konstelaci " tištěného šroubu jako " Raboš "
při rychlosti - 2m : 0,045m = 4444 = cca 4450ot. při zatížení
při rychlosti - 2,5m : 0,045 = 5555 = 5560ot. při zatížení
MIG 700 ...KV 700 - při life 3s ....9,9V x 700 = 6930 ot./min.
Ale jinak zkoušky, ...zkoušky, .. zkoušky .

Jinak parádní stavba. Ať se daří .


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 227 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 16  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 15 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz