Reklama

 





Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 40 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: úte 07.11.2017 0:53 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.10.2011
Příspěvky: 986
Bydliště: uhlířská lhota 74
mohl bys Jirko prosím pak dát fotku detailu jak vypadá povrch desky sejmutý z tiskové plochy?
zajímá mě jak se slije ta pověstná ,,ornice,, daná technologií tisku na povrchu dílu který bude pohledový a ještě bez úpravy chemií či jiným způsobem.....
O.T.
.... díky za nejlépe prezentovaný můj ,,Novgorod,, s výstřelem na modelhobby co jsi dal na trubku před lety ve svých záběrech odtamtud.


Nahoru
 Profil  
 
 
PříspěvekNapsal: úte 07.11.2017 18:13 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 2.8.2008
Příspěvky: 1059
Chacha, ještě před pár dny zarytý kritik a nepřítel 3d tisku, kterej žádnej tištěnej díl evidentně nikdy neviděl na vlastní oči se teď dotazuje na strukturu povrchu.. :lol:


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 07.11.2017 20:13 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.1.2016
Příspěvky: 636
Bydliště: Brno-Maloměřice
Nejsi náhodou brouk Pytlík ? Ten viděl všechno - narodil se přece v zábradlí v kině ...
Pokud Tvá hloupá poznámka vychází z předpokladu, že podle sebe soudím tebe, tak je mi tě líto.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 07.11.2017 22:41 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.10.2011
Příspěvky: 986
Bydliště: uhlířská lhota 74
martin z píše:
Chacha, ještě před pár dny zarytý kritik a nepřítel 3d tisku, kterej žádnej tištěnej díl evidentně nikdy neviděl na vlastní oči se teď dotazuje na strukturu povrchu.. :lol:

nikdy jsem nebyl ,,zarytým odpůrcem 3D tisku ,, pouze trvale hlásám , že to je skvělý sluha ale debilní pán ...... a tady je to opravdu výborný sluha a výborným pánem je kolega Jirka Syrovátko........který umí i bez tisku krásné modely né jako ti co si ,,sosnou,, STL z netu a tím jsou z nich ,,instantní modeláři,,......
Na strukturu povrchu se fakt ptám protože tisk sám používám , ale bohužel zatím se mi právě ta struktura vubec nelíbí, jediný dobrý povrch byl z polymerového tisku , o něco lepší než klasická natavovaná ,,ornice,, je práškový systém co používají u Hackera - mám od nich pár dílů co jsem zpracovával zakázkově pro architektonické modely takže opravdu mohu porovnávat.
jen aby bylo jasno co mám na mysli klasickou ornicí
Příloha:
apríl nejspíše....dodáno ve středu 1.4 (9).JPG
apríl nejspíše....dodáno ve středu 1.4 (9).JPG [ 67.86 KiB | Zobrazeno 272 krát ]


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 07.11.2017 23:10 
Nováček serveru
Nováček serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 2.11.2017
Příspěvky: 18
První plát je celý vytištěný i zrcadlově. Pokusně jsem to jen poskládal k sobě, a vše do sebe zapadá :D. A vyfotil jsem i detail povrchu - s tímhle si člověk musí trošku při tisku pohrát, hlava musí být v rozmezí několika málo desítek mikrometrů ve správné výšce nad podložkou a ono se to má ještě občas tendenci rozhodit i před každým tiskem. Navíc na levé straně podložky si to chce zrovna u mé tiskárny víc hlídat, ale nevím zatím proč... Pokud se to podaří, ano struktura je vidět, ale řekl bych, že i nepříliš silná vrstva stříkané barvy (airbrush) to překryje. Pokud snad ne, tak nejdřív stříkací tmel. Ale jinak je to prakticky dokonale hladké, samozřejmě na straně podložky, druhá strana ne. A pokud se tiskne něco ve "vzduchu", čili na podpůrných strukturách, tak po jejich odlámání to je na velmi hrubé broušení. Ale snažím se to kreslit tak, abych tychle plochy měl minimálně někde uvnitř, kde mi to nevadí.


Přílohy:
WP_20171107_20_00_30_Pro.jpg
WP_20171107_20_00_30_Pro.jpg [ 33.5 KiB | Zobrazeno 264 krát ]
WP_20171107_22_31_30_Pro.jpg
WP_20171107_22_31_30_Pro.jpg [ 35.28 KiB | Zobrazeno 264 krát ]
WP_20171107_06_36_41_Pro.jpg
WP_20171107_06_36_41_Pro.jpg [ 55.01 KiB | Zobrazeno 264 krát ]
WP_20171107_22_54_12_Pro.jpg
WP_20171107_22_54_12_Pro.jpg [ 48.96 KiB | Zobrazeno 264 krát ]
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 07.11.2017 23:14 
Administrátor serveru
Administrátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 24.4.2003
Příspěvky: 7907
Bydliště: Praha, ČR
Obrázky: 286
Blog: Zobrazit blog (3)
Pokud mohu malé doporučení, tak se snažím pro zásadní tisky nepoužívat okraje desky. Přeci jen jsou tam jiné teplotní podmínky.

A na ornici: https://www.simplify3d.com/support/prin ... eshooting/


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: stř 08.11.2017 11:18 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.10.2011
Příspěvky: 986
Bydliště: uhlířská lhota 74
TomasC píše:
Pokud mohu malé doporučení, tak se snažím pro zásadní tisky nepoužívat okraje desky. Přeci jen jsou tam jiné teplotní podmínky.

A na ornici: https://www.simplify3d.com/support/prin ... eshooting/

no dostal jsem i horší součástky jako prý použitelné.......
Příloha:
7.jpg
7.jpg [ 51.43 KiB | Zobrazeno 245 krát ]

Příloha:
10.jpg
10.jpg [ 50.83 KiB | Zobrazeno 245 krát ]

ale to je extrém poté jsem přešel na tisk u hacker model tam už ty práškový tisky vypadají na stavbách i celkem realisticky.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 08.11.2017 13:06 
Administrátor serveru
Administrátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 24.4.2003
Příspěvky: 7907
Bydliště: Praha, ČR
Obrázky: 286
Blog: Zobrazit blog (3)
ufon13 píše:
no dostal jsem i horší součástky jako prý použitelné...
Na to se nedá říci nic jiného, než neschopnost. To prostě není reference. Mrkni se na tisky do Jirky. Jako všechno, tak se to musí trochu umět.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: stř 08.11.2017 13:16 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.10.2011
Příspěvky: 986
Bydliště: uhlířská lhota 74
TomasC píše:
Na to se nedá říci nic jiného, než neschopnost. To prostě není reference. Mrkni se na tisky do Jirky. Jako všechno, tak se to musí trochu umět.


no právě proto tu na to koukám Jirka to prostě umí, legrace je, že ti neschopníčci jsou na ČVUT ...... ty sloupky měly být součástí archi. modelu a vytvořeny byly nejmenovaným panem ING.na školní tiskárně a odmávnuty jako použitelné po mírném opracování..... jinak co to mělo být za sloupy je na fotce
Příloha:
1.jpg
1.jpg [ 55.67 KiB | Zobrazeno 225 krát ]

a jak jsem si s tím následně pohrál a raději si odlil jiné na dalším obrázku
Příloha:
4.JPG
4.JPG [ 28.58 KiB | Zobrazeno 225 krát ]


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 08.11.2017 17:35 
Moderátor serveru
Moderátor serveru

Registrován: 28.2.2005
Příspěvky: 16037
Bydliště: Rakovník, CZ
Obrázky: 0
ufon13 píše:
... tam už ty práškový tisky vypadají na stavbách i celkem realisticky.

No jo ale ta cena :mrgreen:
To je SLS - slinutí prášku laserem, na to drátový plastoslint nikdy mít nebude :?
A domu si to taky málokdo koupí :lol:

_________________
Aby mně mé záliby bavily, nemusím je brát kdovíjak vážně - jyrry.cbcnet.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 08.11.2017 20:32 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.10.2011
Příspěvky: 986
Bydliště: uhlířská lhota 74
máš recht, cena 10x vyšší
ale drátoslinty se na detailech nechytají bohužel jedině polymerky SLA se dá v číně sehnat i za skoro rozumnou cenu.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 08.11.2017 23:47 
Nováček serveru
Nováček serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 2.11.2017
Příspěvky: 18
Tak ty sloupy, to je tragédie :D. Právě tohle mě od 3D tisku donedávna odrazovalo. A ani sem nebyl nadšený kvalitou dílů u Hackera, na detailech bylo fakt moc vidět ten nehladký povrch. Ale ten stroj co tam měli (nevím jestli ještě mají, už to jsou 2 roky), byl tehdy už 5 let starý, pokud jsem ho tehdy dobře hledal. A tohle postupuje hodně rychle dopředu. V Shapeways zprovoznili další novinku od HP - https://www.shapeways.com/materials/hp-jet-fusion. Tam se sice nezlepšily až tak rapidně detaily, ale mělo by to snad být podobné SLA. Zajímavá je ale o hodně nižší cena a jiný materiál. Tiskárnu od Průši jsem objednal, až když mi tam živě ukázali, jak detailně to umí tisknout. Za tu cenu jsem to prostě musel zkusit :-).

Ale zpět k tématu, tisknou se další a další pláty trupu, mezitím kreslím další věci na palubě, abych později mohl tu palubu taky vytisknout. Něco jsem pokusně na sucho poskládal k sobě, abych si ověřil, jak to do sebe zapadá. Celkem jsem spokojený, v té zadní části je potřeba to trošku silou k sobě narvat a pak je jen minimální mezera, akorát na lepidlo. Lepit to chci ale od paluby dolů, kvůli rovině, tak ještě musím vydržet :D. Zatím je vytištěno 37 stl souborů, a celkový čas tisku necelé 4 dny (+ čas potřebný na chlazení, nahřívání, sejmutí a čištění desky). A občas zjistím, že je něco potřeba opravit (často se mi stane, že zapomenu vybrat do tisku nějaký detail..:D).


Přílohy:
WP_20171107_22_54_12_Pro.jpg
WP_20171107_22_54_12_Pro.jpg [ 48.96 KiB | Zobrazeno 159 krát ]
WP_20171108_23_14_46_Pro.jpg
WP_20171108_23_14_46_Pro.jpg [ 56.25 KiB | Zobrazeno 159 krát ]
WP_20171108_23_15_28_Pro.jpg
WP_20171108_23_15_28_Pro.jpg [ 62.97 KiB | Zobrazeno 159 krát ]
WP_20171108_23_14_56_Pro.jpg
WP_20171108_23_14_56_Pro.jpg [ 42.31 KiB | Zobrazeno 159 krát ]
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 09.11.2017 5:36 
Moderátor serveru
Moderátor serveru

Registrován: 28.2.2005
Příspěvky: 16037
Bydliště: Rakovník, CZ
Obrázky: 0
Ty detaily se jen tak nezlepší, jde o nejmenší tloušťku vrstvy kterou je to schopné udělat. A v případě SLS rozhrnout prášek na takovou vrstvičku v celé ploše; proto vrstvy začínají od 0,15mm, pokud se dobře pamatuji. Další snižování tloušťky vrstvy narazí na vlastnosti materiálu, ať plastu z drátu, tak prášku. Technologie které to snad umí jsou zase ko(s)micky drahé :-(
U toho HP píší 0,2mm, to taky není zrovna super.

_________________
Aby mně mé záliby bavily, nemusím je brát kdovíjak vážně - jyrry.cbcnet.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 10.11.2017 10:08 
Nováček serveru
Nováček serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 2.11.2017
Příspěvky: 18
Mělo by se začínat těmi obtížnějšími věcmi. Trošku jsem se zasekl na narovnávání objektu na plochu, který má non-developable surfaces. Samotná plocha narovnat jde pomocí Squish, ale ne už celý solid. Nakonec jsem to nějak "zmastil", ale není to úplně 100% přesné (nějaká desetinka sem tam utekla). Vytisknul jsem a uvidím, jak bude pasovat. Z toho trupu zohýbaného ve dvou směrech už mě ale teď jímá hrůza :D...


Přílohy:
WP_20171110_08_11_55_Pro.jpg
WP_20171110_08_11_55_Pro.jpg [ 63.99 KiB | Zobrazeno 109 krát ]
20171110 Rhino Capture.JPG
20171110 Rhino Capture.JPG [ 38.25 KiB | Zobrazeno 109 krát ]
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 13.11.2017 9:29 
Nováček serveru
Nováček serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 2.11.2017
Příspěvky: 18
První kus paluby.


Přílohy:
WP_20171111_23_00_12_Pro.jpg
WP_20171111_23_00_12_Pro.jpg [ 52.42 KiB | Zobrazeno 70 krát ]
WP_20171111_23_27_58_Pro.jpg
WP_20171111_23_27_58_Pro.jpg [ 55.56 KiB | Zobrazeno 70 krát ]
WP_20171111_23_29_59_Pro.jpg
WP_20171111_23_29_59_Pro.jpg [ 62.14 KiB | Zobrazeno 70 krát ]
Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 40 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz