Vigo
|
Napsal: pon 30.10.2017 15:18 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.4.2005 Příspěvky: 3072 Bydliště: Praha východ Obrázky: 6
|
Hm, tak jsem se po asi milionu pokusů vrátil k tomu původnímu pětilistu. No a jen jsem trochu doladil kormidlo a už na to kašlu. Uvidíme co na rybníku, ale s jedním listem to prostě rychlejší nebude.
|
|
Nahoru |
|
|
ladous
|
Napsal: pon 30.10.2017 22:32 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 18.12.2006 Příspěvky: 478 Bydliště: Písek
|
ufon13 píše: Propagace akce mi nevadí, jen mám trochu strach, aby pro podobné modely i přes svou malost nebyla zvolená vodní plocha velká (na podzim bývá větrno), ale to už si musí každý modelář rozhodnout sám.
_________________ Z jihočeského Písku pozdravuje Ladislav Douša (ladous)
|
|
Nahoru |
|
|
Vigo
|
Napsal: úte 31.10.2017 12:34 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.4.2005 Příspěvky: 3072 Bydliště: Praha východ Obrázky: 6
|
Chlapi má cenu zkoušet řízení dvěma lodními šrouby a bez kormidel? Bude to schopné jet rovně? Dal bych to na delta mix jako samokřídlo, stejně mi funguje i malý bagřík poháněný pásy.
Díky Vigo
|
|
Nahoru |
|
|
TomasC
|
Napsal: úte 31.10.2017 13:16 |
|
Administrátor serveru
|
|
|
Registrován: 24.4.2003 Příspěvky: 10763 Bydliště: Praha Hloubětín ČR Obrázky: 266
Blog: Zobrazit blog (3)
|
Odborní TugTowing odborníci to jistě upřesní, ale domnívám se, že pro jízdu samotného remorkéru v tom nebude problém. Ale pokud se něco bude tlačit, tak se remorkérek nenatočí a tam nebude řízení směru jen motory fungovat.
Včera jsem měl ruce maličký stříďáček, ale prostě jsem se neodhodlal jej vložit do vody...
|
|
Nahoru |
|
|
Bořík
|
Napsal: úte 31.10.2017 14:58 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 22.1.2016 Příspěvky: 758 Bydliště: Brno-Maloměřice
|
Na topení stříďáků jako koťat ve vodě je specialista Ufon. Funguje to, značně to zjednodušuje výrobu "Z" pohonu, ale já taky nemám to srdce strčit ten motor do vody, i když uznávám, že dnes jsou stříďáčky natolik levné, že když ho po dvou sezónách hodím do kopřiv a koupím nové, tak to žádná rána do prasátka nebude. Ale tak nějak se tomu bráním - prostě si myslím, že motor do vody nepatří.
K těm dvěma motorům bez kormidel: I na skutečných lodích - remorkérech, které mají dva pohony, kormidla jsou a někdy dokonce i dvojitá. Kormidla nejsou v případě otočných Kortyho trysek, ale i v těchto případech je někdy uprostřed kortyho trysky ( na její odtokové hraně ) poměrně úzké pevné kormidlo. Kormidla bych tam určitě dal - jde to sice i bez nich, ale problém je v tom, že pro otáčení je dobré usměrňovat proud vody od lodní vrtule. Takže pokud by to bylo bez kormidel, tak pro zatočení na místě je potřeba, aby jeden motor táhnul dopředu a druhý dozadu. Na modelech to nevadí, ale u skutečných lodí by toto mělo už dost výrazný vliv na větší spotřebu paliva.
|
|
Nahoru |
|
|
Vigo
|
Napsal: úte 31.10.2017 15:49 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.4.2005 Příspěvky: 3072 Bydliště: Praha východ Obrázky: 6
|
Díky za info, jde mi o to, že v menší lodi je málo místa a další dvě kormidla... to už bych raději dal do vody přímo ty motory. Motory by samozřejmě běžely proti sobě a tím pádem i při tlačení by to nemělo vadit. Takhle bych jen vykuchal dvě serva a hotovo. Rodí se mi v hlavě plán hasičské lodi s funkčním dělem, čerpadlo si vytisknu a jeho pohon opět servo Uvidíme jak bude čas a nálada. Velikost asi dvojnásobná než remorkérek, tedy délka určitě, nástavby ve stejném měřítku. Vigo
|
|
Nahoru |
|
|
TomasC
|
Napsal: úte 31.10.2017 16:56 |
|
Administrátor serveru
|
|
|
Registrován: 24.4.2003 Příspěvky: 10763 Bydliště: Praha Hloubětín ČR Obrázky: 266
Blog: Zobrazit blog (3)
|
Pro dvě kormidla, dle mě, moc místa navíc není třeba. Tedy samozřejmě, pokud uvažuji, že by je pohánělo jedno servo.
Bohužel moje měsíční hraní s gumou poháněnými loďkami přineslo důkaz, že ložiska trpí a reznou. To mě zastavilo.
Jinak jak tu popsal někde AMPER, tak Z pohon to razantně zjednoduší: nemusím mít oboustranný regl, nemusím řešit hodní hřídel, mám stříďák.
|
|
Nahoru |
|
|
Bořík
|
Napsal: úte 31.10.2017 20:03 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 22.1.2016 Příspěvky: 758 Bydliště: Brno-Maloměřice
|
Škoda, že nejsou k dispozici delší a plošší oběžky - jejich průměr je většinou stejný, jako průměr šroubu a to je hodně. Takový malý inrunner s kv kolem 500-800 by byl ideální - bohužel takové inrunnery mají kv od 3000 nahoru.
|
|
Nahoru |
|
|
ufon13
|
Napsal: úte 31.10.2017 22:36 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 30.10.2011 Příspěvky: 1722 Bydliště: uhlířská lhota 74
|
klidně střídák do vody dej Tomasi je to uplně v pohodě a provozuju tak jeden z motorů od roku 09 stále funguje tahem motorů se ovládá krátká lodka uplně bezvadně používám to jako tzv . rajčáky to znamená , že každá páka ovládá jeden motor a bez mixů jde o cit v prstech, první pokusy byly strašidelné ale během půlhodiny jsem získal cit a ošahal si lod která byla dosti netipická: Příloha:
100_5570.jpg [ 90.98 KiB | Zobrazeno 718 krát ]
fotka je z prvních pokusů s tímto typem řízení ale musím říci že nakonec jsem trasu v limitu stihl projet a flašku tulamorky vyhrál...... jak se takto dá řídit po čase trenování je zde: https://www.youtube.com/watch?v=U1ArBOug5OI pokud dnes stavím dvoumotorovku používám obvykle právě systém řízení motory bez kormidla , ale jde povětšinou o pracovní modely s ponořenými střídáky....
|
|
Nahoru |
|
|
ufon13
|
Napsal: úte 31.10.2017 22:51 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 30.10.2011 Příspěvky: 1722 Bydliště: uhlířská lhota 74
|
Bořík píše: Škoda, že nejsou k dispozici delší a plošší oběžky - jejich průměr je většinou stejný, jako průměr šroubu a to je hodně. Takový malý inrunner s kv kolem 500-800 by byl ideální - bohužel takové inrunnery mají kv od 3000 nahoru. ono to není tak uplně jednoduché jak jsi napsal , jde oto , že rotující plášt motoru který vmém konkrétním případě u rybářských aplikací v zakrmovačkách je 28mm dokáže vodu proudící před motorem mírně zkroutit a tudíž při náběhu na rotující lodní šroub o průměru 50mm nemusí tento odvádět část výkonu do toho aby voda nabíhala na listy pod úhlem jiným než kolmým , kupodivu to funguje lépe než klasický pohon a výkon je nesrovnatelně jinde než s klasickou soustavou motor uvnitř lodi+spojka+ hřídel vložiscícha vazelině uvnitř pouzdra+ šroub..... zde je vidět kolik ztrát se vyruší použiju -li soustavu motor+ šroub a ostatní tření vynechávám. o těsnosti už vubec není pochyb , utěsnit 3 drátky jdoucí ven z lodi a nehýbající se je mnohem jednodušší než těsnit ložiska a pouzdro. mám příbuzenstvo v laborce aero dynamiky a vidět to proudění na barevném proudu je fakt zajímavé je to neskutečně hladší průběh proudu vody kolem celé sestavy než v klasickém uspořádání, bohužel příbuzenstvo nechtělo tento malý meloušek filmovat takže neukážu záznam ,ale kdo by měl možnost zkuste si sami. inspiraci na otočný pohon mužete vzít zde a klidně to celé zkusit tisknout: http://ufon13.rajce.idnes.cz/pohon/aplikace je v tomto: http://ufon13.rajce.idnes.cz/a_je_komplet/ videjko z palubní kamery je na trubce zde: https://www.youtube.com/watch?v=nJn8AP_B30k
|
|
Nahoru |
|
|
Celeron
|
Napsal: úte 31.10.2017 22:59 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.4.2010 Příspěvky: 10493 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
Ha, to je ten kačák s leknínama u Tebe před barákem, co? Jirka
|
|
Nahoru |
|
|
ufon13
|
Napsal: úte 31.10.2017 23:04 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 30.10.2011 Příspěvky: 1722 Bydliště: uhlířská lhota 74
|
jjjj přesně ten a uplně jsem ti zapoměl ukázat flotilu ........
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: stř 01.11.2017 5:12 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20822 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
ufon13 píše: ... rotující plášt motoru který v mém konkrétním případě u rybářských aplikací v zakrmovačkách je 28mm dokáže vodu proudící před motorem mírně zkroutit ... Petře, nezkoušel jsi to otočit? Tedy ne aby šroub byl za motorem ale před ním a netlačil ale táhnul?
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
ufon13
|
Napsal: stř 01.11.2017 9:56 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 30.10.2011 Příspěvky: 1722 Bydliště: uhlířská lhota 74
|
jyrry píše: Petře, nezkoušel jsi to otočit? Tedy ne aby šroub byl za motorem ale před ním a netlačil ale táhnul? zkoušel a je to pak zhruba o čtvrtinu až třetinu pomalejší. dokonce jsem zkoušel i dva šrouby jeden před a druhý za ale to bylo uplně nanic, trošku je to vidět pod tou šedozelenou obludkou v pozadí fotky: Příloha:
p1070266.jpg [ 110.98 KiB | Zobrazeno 663 krát ]
a také tady ale rozmazané: Příloha:
p177artsbieil1fpa1ujfh3t1q0l1.jpg [ 3.91 KiB | Zobrazeno 663 krát ]
poslední verze je tato: Příloha:
PICT6776.JPG [ 72 KiB | Zobrazeno 663 krát ]
ale ještě je před motorem náběhový kužel
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|