Ad) elektronické šílenství:
Ufone, už jsi na vlastní kůži zkusil stabilizaci v letadle?
Před časem (několik roků nazpět) se tady vedly debaty o tom, jestli telemetrie je vůbec k něčemu dobrá, není-li pouze pro snoby, zbytečná berlička apod. Příznivci jedné velké značky se bili v prsa, že oni telemetrii nepotřebují (ta značka tenkrát telemetrii ještě neměla), a dneska ji používají všichni.
(Já bych bez údaje o napětí baterky ani nechtěl do vzduchu, přitom bez toho lítali před časem všichni. Ale dneska je holt ta možnost)
Nebo gyra u vrtulníků - heli by šla určitě řídit i bez nich, ale 100,00 % vrtulníků dneska gyra má.
Nebo posilovač řízení u auta - taky to jde bez něj...
Já jsem náhodou měl doma ten přijímač S6R (se stabilizací), tak jsem ho přirozeně pro Airboat použil. Není prakticky o nic dražší než X6R (bez stabilizace). Venku to budu testovat (stabilizace jde plynule přidávat nebo i zcela vypnout). Myslím si (můžu se mýlit), že pro klouzání na trávě nebo na sněhu to bude užitečné - každou chvíli nějaký drn, nerovnost, ... Mělo by to pomoci k příjemnější jízdě. Ono to za tebe neřídí, jenom to zpříjemní chování. (Říká se, že u letadel to chováním jakoby zvětší velikost éra - z malé mouchy se stane důstojnější a stabilnější letadlo)
Takže za mě tyhle věci nejsou elektronické šílenství. Kdysi byly modely tak maximálně na gumu, dneska je holt už vynalezená elektrika, tak to sebou nese určitý pokrok, jsou proporcionální serva místo rohatek atd. A taky stabilizace.