|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 12 ] |
|
Autor |
Zpráva |
rakos
|
Napsal: stř 20.09.2017 18:20 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 4.1.2008 Příspěvky: 1351 Bydliště: Praha
|
Příloha:
kozlík 004.JPG [ 278.69 KiB | Zobrazeno 3076 krát ]
Příloha:
kozlík 002.JPG [ 306.52 KiB | Zobrazeno 3076 krát ]
Zdravim, co se mi dnes nestalo. Velká lod šla na vodu po několika letech (před tím jen zkoušky ve vaně) dva motory 550 na 12V , dvě baterie olovo 12V, Lod vyjela, udělala pár koleček a nějak se mi to nezdálo. Divný zvuk a žádná velká rychlost. Při jízdě blíže mola vidím lehký dým z lodi. Po vyndání z vody zjištěna totálně zadřená jedna hřídel, jeden motor spálený. W-metr ukázal prou max. 45A Po rozebrání v dílně jsem zjistil, že se hřídel zadřela v tom krátkém kozlíku, co vede hřídel ve vodě. Po demontáži a prohlídce lupou byl vydět na hřídeli v místě kluzného ložiska vryp dlouhý asi 2mm a "nahrnutý" materiál, který vyčníval asi 0,3 mm nad povrch hřídele. Po zabroušení a složení se hřídel krásně volně otáčí. Je jasné, že se hřídel v místě průchodu tím "kozlíkem" asi moc nemaže, voda to vyplaví. ale toto?? Napadá mě jedině, že se tam dostalo mikro zrnko písku a to udělalo ten vryp na hřídeli (4mm ocel-hlazenka) a způsobilo totál zadření. Tu hřídel jsem nefotil, je to na mikroobjektiv. Takže otázka - lze tomu nějak jednoduše předejít? Nějaké "prachovky" na průchod hřídele pouzdrem - to asi nejde, na to je to moc malé. Ale tak je fakt, že toto se mi stalo poprvé...
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
guchar
|
Napsal: čtv 21.09.2017 10:30 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7418 Bydliště: ČR Obrázky: 8
|
Dalo by se vymyslet ošetření po jízdě, a aplikace látek "SUCHÉ MAZÁNÍ" MOLY-SIRNÍKY / NANO TEFAL ŠUPINY . Vzhledem k malému počtu výskytů to asi nemá smysl.
|
|
Nahoru |
|
|
rakos
|
Napsal: čtv 21.09.2017 12:39 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 4.1.2008 Příspěvky: 1351 Bydliště: Praha
|
to Lark - no, vazelínu používám takovou červenou do čerpadel, celkem se osvědčila. Ty plastové "hrníčky" jak píšeš, to je dobré, mě napadlo, kdyby se to mělo opakovat, použít silikonovou hadičku, délky kolem 10mm, něco jako 4/6 mm nasazenou na hřídel a přetaženou přes konec pouzdra. Znamenalo by to udělat tu ploutev, co ložisko drží, trochu užší, aby to ložisko-pouzdro trochu vykukovalo, aby se dala navléct ta hadička. To by mohlo fungovat. Ale jak už jsem psal, myslím, že specielně toto se asi často nestává. Sám bych tomu nevěřil, kdybych to neviděl na vlastní oči...
|
|
Nahoru |
|
|
Lark
|
Napsal: čtv 21.09.2017 12:48 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 9866 Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
|
Myslím že ten hrníček, který se bude otáčet společně s hřídelí je výhodnější a nebude mít žádný odpor. Aby ta hadička dobře fungovala, musel by být průměr otvoru pro hřídel dost přesný, aby nebrzdil, ale zároveň bez velké vůle. Jinak ta vazelína z odkazu je zdravotně nezávadná, kdežto ta do čerpadel nejspíš asi ne.
|
|
Nahoru |
|
|
rakos
|
Napsal: čtv 21.09.2017 12:53 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 4.1.2008 Příspěvky: 1351 Bydliště: Praha
|
...nevím tedy, jak jsi myslel ten hrníček. Domníval jsem se, že by byl na hřídeli a také nasazen i přes to pouzdro, takže by se otáčel po tom pouzdru (větší průměr a tedy i větší tření) ale asi jsi to myslel jinak, jen jako "přiražený" k tomu pouzdru? aha, nebo ještě větší průměr až přes to pouzdro, o pár desetin, takže takový jako zvoneček? To už si dovedu představit.
ps - po té vazelíně se podívám.
|
|
Nahoru |
|
|
skybreaker
|
Napsal: čtv 21.09.2017 13:13 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 26.5.2014 Příspěvky: 451
|
žádnou prachovku bych nedával znova bych propláchnul trubky náhonu a dal novou vazelínu podle mejch zkušeností je úplně fuk jaká se použije vazelína důležitá je její správná viskozita, klasickou červenou jsem ředil s olejem aby byla trochu řidší
|
|
Nahoru |
|
|
guchar
|
Napsal: čtv 21.09.2017 16:08 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7418 Bydliště: ČR Obrázky: 8
|
VAZELÍNU ČERVENOU - znám předrevoluční "MARMELÁDU", ale ta nebyla do automobilových vodních čerpadel, do čerpadel byla snad A4. Pak přišla doba univerzálních LITHIOVÝCH VAZELIN (dnes jim odpovídá MOGUL LA 2). Z dob Moskviče 408 zbylo 1/2 piksle ruské a 1/2 piksle jugoslávské lithiové. TU POUŽÍVÁM NEJČASTĚJI. Do pouzder lodních hřídelí, ne v celém objemu. - Do venkovních podmínek - kluzné plochy + ozubené převody(pohon brána) KERAMICKÁ VAZELINA. - Občas hledám po čem bych sáhl dnes, možná (poněkud dražší) ULTRALUBE LMX (červené mazivo) ULTRALUBE LMX LMX® “Červené” Mazivo UltraLube®
|
|
Nahoru |
|
|
rakos
|
Napsal: čtv 21.09.2017 16:28 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 4.1.2008 Příspěvky: 1351 Bydliště: Praha
|
...dík za odkazy, ta červená "marmeláda" byla v desetikilovém balení na mazání ložisek oběhových čerpadel v otopném systému domu. Trochu zbylo, tak zatím s tím vystačím, ale podívám se po něčem vhodnějším...
|
|
Nahoru |
|
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 12 ] |
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|