Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 146 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: IJN BB Kongo 1:100
PříspěvekNapsal: úte 12.09.2017 21:56 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.10.2011
Příspěvky: 1722
Bydliště: uhlířská lhota 74
Bořík píše:
Tužidlo 385 ... chtěl jsem pomalejší, aby bylo dost času. Půlhodina na zpracování úplně v pohodě.

díky .....


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: IJN BB Kongo 1:100
PříspěvekNapsal: úte 12.09.2017 22:04 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.10.2011
Příspěvky: 1722
Bydliště: uhlířská lhota 74
kalmandor píše:
Ty motory mi tu byli doporučeny. Tak už fakt nevím co jiného. Začínám se obávat že loď zůstane vystavená na obývací stěně :-(

já bych osobně šel cestou pohonu jen 2 motory vyjde to 2x levněji a pro realistickou rychlost to bude dostatečné.
jen bych polemizoval otom kterou dvojici pohánět. Pokud chci dobře účinné kormidlo uprostřed musí být ,,ofukováno,, od šroubů, pokud chci řídit otáčkami motorů pak pohánět ty vzdálenější od středu pokud mixovat kormidlo i pohony pak vnější šrouby.
Jo nazvětšovaný ,,evžen,, na setinu má 3 šrouby každý 50mm průměr.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: IJN BB Kongo 1:100
PříspěvekNapsal: stř 13.09.2017 6:27 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel

Registrován: 6.9.2017
Příspěvky: 64
Bydliště: Světlá nad Sázavou
Je to tu v diskusy na 2 straně myslím. Doporučoval Bořík.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: IJN BB Kongo 1:100
PříspěvekNapsal: stř 13.09.2017 6:46 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel

Registrován: 6.9.2017
Příspěvky: 64
Bydliště: Světlá nad Sázavou
ufon13 píše:
já bych osobně šel cestou pohonu jen 2 motory vyjde to 2x levněji a pro realistickou rychlost to bude dostatečné.
jen bych polemizoval otom kterou dvojici pohánět. Pokud chci dobře účinné kormidlo uprostřed musí být ,,ofukováno,, od šroubů, pokud chci řídit otáčkami motorů pak pohánět ty vzdálenější od středu pokud mixovat kormidlo i pohony pak vnější šrouby.
Jo nazvětšovaný ,,evžen,, na setinu má 3 šrouby každý 50mm průměr.


Ok, já bych rád oběma motory hnal obě vrtuje na každé straně. Co s tím? Šroub bude průměru 40mm.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: IJN BB Kongo 1:100
PříspěvekNapsal: stř 13.09.2017 7:25 
Mazák
Mazák

Registrován: 22.1.2016
Příspěvky: 758
Bydliště: Brno-Maloměřice
kalmandor píše:
Je to tu v diskusy na 2 straně myslím. Doporučoval Bořík.

Tak to asi je v nějaké jiné diskuzi ... pro tvoji loď jsem psal o úplně jiných motorech. Stačí si to znovu přečíst.

Pokud chceš mít pravou a levou stranu ovládanou zvlášť ( což je dobře ), pak ale nemůžeš mít na pravé a levé straně rozdílné motory ( vnitřní a vnější ). Regulátoru by se to nemuselo líbit - ovládat společně dva nestejné motory s různým výkonem. Mohl bys jít i na kompromis - střední motory ( stejné, silnější ) ovládat jedním regulátorem a krajní ( slabší ) každý samostatným regulátorem. Ty střední by mohly být i střídavé, kdy by měl každý svůj levný jednosměrný letecký regulátor. Na couvání by stačily oba krajní a střední by se na couvání netočily.

Dva nebo čtyři motory .... v celkové ceně, co do toho hodláš investovat, je to nepodstatné číslo. Navíc 4 motory nebudou tak moc zatěžovány, jak dva motory. Ale možné je obojí.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: IJN BB Kongo 1:100
PříspěvekNapsal: stř 13.09.2017 7:47 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel

Registrován: 6.9.2017
Příspěvky: 64
Bydliště: Světlá nad Sázavou
Takže 4 stejné. Nechci otáčet loď pomocí motorů, pouze kormidlem. Jaké tedy?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: IJN BB Kongo 1:100
PříspěvekNapsal: stř 13.09.2017 9:28 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel

Registrován: 6.9.2017
Příspěvky: 64
Bydliště: Světlá nad Sázavou
Když použiji 4 motory Mig500, nebo 600, a couvat budu jenom 2, těma středníma, tak by to šlo, či je v tom ještě chyták? Budu se snažit do lodi narvat co nejvíce bateryí co to půjde...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: IJN BB Kongo 1:100
PříspěvekNapsal: stř 13.09.2017 9:44 
Mazák
Mazák

Registrován: 22.1.2016
Příspěvky: 758
Bydliště: Brno-Maloměřice
Motorů Mig 500 je několik, motorů Mig 600 je také několik ... a jen některé jsou vhodné, jiné jsou naprosto nevhodné ( především kvůli vysokým otáčkám a síle drátu na vinutí ). Takže nestačí napsat jen Mig 500, ale i s těm dalšími písmenky nebo číslicemi.
K tomu otáčení: Loď se pochopitelně otáčí hlavně pomocí kormidel, což se dá použít na většinu jízdy. Jenže když se dostaneš do menšího prostoru, musí se loď pohybovat pomalu a kormidla jsou méně účinná ( a tady obzvášť, protože kormidla jsou dvě a motory 4, takže proud vody od dvou šroubů je velice špatně ( nebo vůbec ) ovlivňován kormidly. Proto můžeš v takové situaci zapnout ovládání jak kormidly, tak i protitahem motorů a tím se o dost zmenší poloměr otáčení celé lodi. Pokud se dostaneš do takového stavu, že loď stojí na místě ( dva motory táhnou na jednu stranu a další dva motory táhnou naopak ), pak se loď otáčí na místě. Je třeba zdůraznit, že tento způsob ovládání můžeš dát na přepínač a můžeš ( ale nemusíš ) ho použít. Velmi se to hodí třeba na předváděcích akcích v menších bazénech, kde se prostě s lodí neotočíš a můžeš jezdit jen dopředu a dozadu a loď otáčet neustálým popojížděním dopředu a dozadu s přenastavováním kormidel ... je to vopruz. U chytřejších vysílaček můžeč tento režim vypínat nebo zapínat, popř. ho kombinovat s předním příčným pohonem ( ten tam mít nebudeš ) a popř. navíc i namixovat ( opět s vypínáním ) s kormidly.
Takže vůbec to není o ovládání lodi pomocí tahu šroubů, ale jen o pomocný volitelný režim plavby v místech, kde to jinak nejde.
Couvat středními motory je nevýhodné - jednak jsou určeny spíš pro rychlou plavbu a jednak diky tomu, že jsou blíž u sebe, není tam tak velká možnost použít motory i pro to zatáčení.
Už jsem to psal: krajní motory použít méně výkonné, pro manévrování v přístavu, střední motory použít silnější, pro rychlou plavbu na otevřené vodě.
Co se týká baterek, tak nemusíš mít obavu z jejich kapacity. jeden článek má 2600 mAh ... kdyby jsi jich použil 5 paralelně ( krát 3 do série ), tak máš kapacitu 5*2600=13000 mAh. Takže pokud bys odebíral stále 13A, tak bys jezdil hodinu. Při odběru 13A jede taková loď už docela rychle a tak průměrný odběr odhaduji jako poloviční, takže doba na vodě s běžnou jízdou cca 2 hodiny. Pak stačí za hodinu baterky znovu nabít a můžeš opět dvě hodiny jezdit. Ono stejně po půl hodině to už není taková zábava jak zpočátku a po hodině se už budeš určitě nudit.
Je ale třeba se rozhodnout, jestli budeš používat dva články do série a nebo 3 články - to má zásadní vliv na výběr motorů. Osobně bych volil raději 3 články, protože pokud chceš mít na lodi další čuramenty na ovládání, tak se častěji používá 12V, než 7.4V. A nebo potom mít jednu baterku jaako pohonnou ( jen na motory ) a další baterku na pomocné funkce.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: IJN BB Kongo 1:100
PříspěvekNapsal: stř 13.09.2017 11:21 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.10.2011
Příspěvky: 1722
Bydliště: uhlířská lhota 74
Bořík píše:
. Ono stejně po půl hodině to už není taková zábava jak zpočátku a po hodině se už budeš určitě nudit.
.


:lol: já se nudím i po 10 minutách a jdu stavět něco dalšího...... :lol:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: IJN BB Kongo 1:100
PříspěvekNapsal: stř 13.09.2017 13:31 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 27.9.2006
Příspěvky: 234
Bydliště: Slovensko, Lučenec
Obrázky: 3
Pekné čítanie. Čo tak použiť 4 motory a každý iný a pre istotu aj kombinovať strieďáky s jednosnernými aby to bol ten správny guľáš a čím komplikovanejšie tým lepšie.

V jednoduchosti je sila. Ako motory by som použil jednoznačne 2 x Mig 600 12V boat a to ako krajné a na každý motor jeden regulátor DSYS 16 A aby bola možnosť využívať pri manévrovaní protiťahy motorov. Baterku olovenú 12V 9Ah dva kusy zapojené paralelne čiže 12V 18Ah. Motor so skrutkou 40mm (dal by som radšej 45mm) bude mať odber okolo 1,5-2A čiže na dané baterky bude jazdiť skoro 4 hodiny na plný plyn čo bude rýchlosť okolo 0,9 m/s - aj tak niekoľkonásobne prevyšujúca maketovú rýchlosť. Stredné skrutky len ako voľne pretáčavé. Netvrdím že iné riešenia nie sú dobré, ale toto je jednoduché a bude fungovať.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: IJN BB Kongo 1:100
PříspěvekNapsal: stř 13.09.2017 13:44 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.10.2011
Příspěvky: 1722
Bydliště: uhlířská lhota 74
no ....také pěkné... nějak nevidím moc komplikací v pohonu kombinovaných střídáků a plechovek ...jen je to silně nepraktické a co se týče plechovek i zbytečně ztrátové..... :wink:
ale jak komu libo , za mě už do plechovek se ztrátami na kartáčcích už nejdu nebudu-li nucen přáním zákazníka(obvykle se z toho nakonec vyléčí a pro mě je to výdělek navíc při přestavbě z plechovek na střídáky) . :wink: :D
P.S.
ty DSYS 16A se snad už ani nevyrábí a nové 18A jsou stejně drahé nebo i dražší než obousměrné regly pro střídáky.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: IJN BB Kongo 1:100
PříspěvekNapsal: stř 13.09.2017 14:25 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel

Registrován: 6.9.2017
Příspěvky: 64
Bydliště: Světlá nad Sázavou
Ok tak jelikož nemám vůbec žádné zkušenosti s elektronikou a ani ničem podobném, tak vůbec netuším. Už v tom mám takoví guláš, že nevím co přesně použít. Mám sice rozpočet 20000, ale takhle, když bych každou chvíli nakupoval co mi každej poradí jiného, tak bych se koukám na motorech a regulátorech nedoplatil. :-D prosím vás o nějakou ozkoušenou sestavu motorů, regulátorů, baterií a serv na dva metry dlouhou bitevní loď. Naházejte sem odkazi na ty věci, ať se na to mohu podívat. Fotky hotovích sestav by byli taky super, alespoň uvidím jak to má být zapojené. Zatím tu všichni rěší jen to co by bylo nejlepší, ale já tu jako úplný začátečník v RC a totální lama, praktycky vařím z vody. Je fajn vědět co to umí a jaké jsou možnosti, ale chce to něco co už je vyzkoušené a funguje.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: IJN BB Kongo 1:100
PříspěvekNapsal: stř 13.09.2017 15:14 
Mazák
Mazák

Registrován: 22.1.2016
Příspěvky: 758
Bydliště: Brno-Maloměřice
šlo by to, jak píše IKA, ale ty motory raději 4 kusy ... přece jenom to jsou velmi slabé motory a s vrtulemi 40 mm budou odebírat tak kolem 1.1-1.2A a to je při 12V příkon cca 14W ( výkon 8.5W ) a to je hodně málo.Proto bych dal 4, pravou a levou stranu zvlášť, dva stejné motory na jeden 18A DSYS.
Ale stejně jak Ufon na tom nevidím nic složitého : jestli se použijí střídavé nebo stejnosměrné regulátory nebo jejich kombinace je úplně jedno. Ostatní elektronika ( pokud tam bude ), zabere mnohem víc času na přemýšlení i realizaci.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: IJN BB Kongo 1:100
PříspěvekNapsal: stř 13.09.2017 18:25 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.10.2011
Příspěvky: 1722
Bydliště: uhlířská lhota 74
ok tady ji vidíš:
Příloha:
PICT9573.JPG
PICT9573.JPG
[ 127.6 KiB | Zobrazeno 2217 krát ]


regly jsou tyto:

https://hobbyking.com/en_us/hobbykingr- ... rless.html

motory už nejsou v nabídce ale použil bych třeba tyto tyto:

https://hobbyking.com/en_us/turnigy-d35 ... motor.html

a knim spojky od MP-JET pružné:

http://www.mpjet.info/market/index.php? ... =86_89_140

hřídele bych vybíral zde:

http://www.mpjet.info/market/index.php? ... Path=86_88

šrouby :

http://www.litomysky.cz/mat/rablsr.htm
teda pokud chceš maketové šrouby jinak bych asi použil vlastnoručně vyrobené pro ověření a následné zakoupení nejpodobnějších kdekoli na netu.

Ty regly mám ověřené jako bezproblémové i s těmito motory :

https://hobbyking.com/en_us/d2830-11-10 ... motor.html

s namontovanými těmito šrouby napřímo a přímo ve vodě:

https://hobbyking.com/en_us/3-blade-boa ... s-bag.html

pokud bys trval na lodním reglu s vodním chlazením paks těmi velkými motory mám ověřený tento typ:

https://hobbyking.com/en_us/hobbyking-1 ... -ubec.html
instalován na přání zákazníka jinak je podle mě zbytečně silný.

aku používám trojčlánkové sestavené ze 3 kusů tohoto:

http://eskutr.cz/cs/baterie/774-lifepo4 ... ricky.html
ty ale v minulé dodávce měly problém viz foto , sice odstranitelný ale problém již z výroby:


nebo 3 kusů tohoto:

http://eskutr.cz/cs/wina/269-wina-lifep ... uzdro.html
kde propojíš články přes šroubované spojky bezproblémů.

SNAD TI TO POMOHLO
:wink:


Přílohy:
PICT0157.JPG
PICT0157.JPG
[ 129.71 KiB | Zobrazeno 2217 krát ]

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: IJN BB Kongo 1:100
PříspěvekNapsal: stř 13.09.2017 19:01 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel

Registrován: 6.9.2017
Příspěvky: 64
Bydliště: Světlá nad Sázavou
Super :-D děkuji moc.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 146 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz