Autor |
Zpráva |
ufon13
|
Napsal: ned 22.05.2016 11:44 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 30.10.2011 Příspěvky: 1722 Bydliště: uhlířská lhota 74
|
Radekkk píše: Dik za přispěvek.O starých lodích se ví teměř vše a o nových moc info není.O použití teaku uvažuji.Přišti tyden jedu pracovně do Chebu a někde směrem na Mělník prý teakovou dýhu prodávají.Už mám naplánovaný,že při cestě zpět si trošku změnim směr. http://www.torapo.cz/cs/produkty/dyhy/prirodni-dyhy
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
Radekkk
|
Napsal: ned 22.05.2016 18:05 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 3.2.2014 Příspěvky: 288
|
Díky.Přesně to jsem mněl na mysli.Zítra tam zkusím zavolat ať mi tam něco nachystají.Cena mi též připadá rozumná a tak se snad na nějakým menším množství domluvíme.Mají i dvě tloušťky což mi též vyhovuje. Tlustší na palubu a tenká na menší díly.
_________________ Mini Titan, Velocity 90, Azimut Atlantic Challenger, Mangusta 65 Open, Futaba T 14 MZ
|
|
Nahoru |
|
|
Radekkk
|
Napsal: čtv 11.08.2016 8:19 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 3.2.2014 Příspěvky: 288
|
tak po delší přestávce se opět můžu vrátit ke stavbě Azimutu.Chlapi,potřeboval bych poradit co s palubou.Chtěl jsem ji udělat z lišt a vybrousit,ale nakonec jsem od toho ustoupil.Na tuhle loď se to prostě nehodí.Původní překližka je po nalepení celkem dost zkroucená.V tomhle stavu se mi tmelit moc nechce.Na dost místech by zůstala celkem silná vrstva a vozit celkem velkou zbytečnou váhu se mi též moc nechce.Přemýšlím koupit cca 3 mm balzu,nalepit na původní palubu,vybrousit a olaminovat nějakou tenkou tkaninou.Ale nejsem si jistý jakou gramáž a pryskyřici nejlíp použít.
_________________ Mini Titan, Velocity 90, Azimut Atlantic Challenger, Mangusta 65 Open, Futaba T 14 MZ
|
|
Nahoru |
|
|
Radekkk
|
Napsal: stř 28.09.2016 19:01 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 3.2.2014 Příspěvky: 288
|
tak opět i nějaká ta fotka.Pomalu se začíná blížit zima a tak jsem se musel už opravdu odhodlat a začít zase něco dělat. Tmelit a brousit takhle ve velkým doma prostě nemůžu a tak to musím stihnout než se počasí opravdu pokazí.A potom zmrzat někde v garáži též není zrovna to pravý ořechový.Takže dva dny práce a paluba je celkem hotová. Příloha:
DSC00770.JPG [ 117.79 KiB | Zobrazeno 2535 krát ]
Příloha:
DSC00768.JPG [ 114.11 KiB | Zobrazeno 2535 krát ]
_________________ Mini Titan, Velocity 90, Azimut Atlantic Challenger, Mangusta 65 Open, Futaba T 14 MZ
|
|
Nahoru |
|
|
Radekkk
|
Napsal: ned 02.10.2016 16:57 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 3.2.2014 Příspěvky: 288
|
jako další pokračování jsem si zvolil zadní část lodi.Zhotovil jsem si potřebné krytky a při šroubování pravé jsem zjistil,že pravděpodobné při lepení příruby na trup došlo k zatečení lepidla zespodu do jedné z matic a šroub nešel zašroubovat.Takže o něco menším vrtákem opatrně odvrtat a závitníkem proříznout závit.Naštěstí se to podařilo bez provrtání tenkého laminátového trupu i prasknutí plastové příruby nebo protočení matice.Bohužel pár minut po nastříkání tmelu začalo pršet a tak nezbylo nic jinýho než práci pro dnešek ukončit. Příloha:
DSC00783.JPG [ 124.21 KiB | Zobrazeno 2484 krát ]
Příloha:
DSC00784.JPG [ 114.88 KiB | Zobrazeno 2484 krát ]
_________________ Mini Titan, Velocity 90, Azimut Atlantic Challenger, Mangusta 65 Open, Futaba T 14 MZ
|
|
Nahoru |
|
|
Radekkk
|
Napsal: úte 11.10.2016 10:09 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 3.2.2014 Příspěvky: 288
|
abych se trochu odreagoval od nezáživnýho tmelení a broušení tak jsem se rozhodl zhotovit zadní ochrannou konstrukci Jet pohonů. Materiál je mosazný svařovací drát. Příloha:
DSC00791.JPG [ 114.9 KiB | Zobrazeno 2387 krát ]
_________________ Mini Titan, Velocity 90, Azimut Atlantic Challenger, Mangusta 65 Open, Futaba T 14 MZ
|
|
Nahoru |
|
|
Radekkk
|
Napsal: čtv 13.10.2016 18:04 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 3.2.2014 Příspěvky: 288
|
dnes nebylo moc času a tak jsem aspoň rozměřil a navrtal příčky ochranné mříže Příloha:
DSC00803.JPG [ 73.8 KiB | Zobrazeno 2339 krát ]
Příloha:
DSC00802.JPG [ 71.05 KiB | Zobrazeno 2339 krát ]
_________________ Mini Titan, Velocity 90, Azimut Atlantic Challenger, Mangusta 65 Open, Futaba T 14 MZ
|
|
Nahoru |
|
|
Radekkk
|
Napsal: sob 22.10.2016 18:04 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 3.2.2014 Příspěvky: 288
|
zhotovené úchyty pro připevnění mříže a příček.Materiál je laminátová trubička s dírou 3 mm převrtaná na 3,2 mm a podložka 5 mm dopilovaná do patřičného tvaru pro upevnění ochranné mříže. Trubičku s otvorem 2,5 mm pro příčky se mi sehnat nepodařilo a tak jsem použil s otvorem cca 2,2 mm převrtaným na 2,5 mm a podložku 4 mm dopilovanou do tvaru. Příloha:
DSC00844.JPG [ 69.64 KiB | Zobrazeno 2233 krát ]
_________________ Mini Titan, Velocity 90, Azimut Atlantic Challenger, Mangusta 65 Open, Futaba T 14 MZ
|
|
Nahoru |
|
|
Radekkk
|
Napsal: pon 24.10.2016 14:38 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 3.2.2014 Příspěvky: 288
|
přes víkend jsem se rozhodl zhotovit oddělávací kryt pro přístup k jet pohonům. Dlouho jsem se rozmýšlel z čeho ho udělat.Napřed jsem uvažoval o nějakém plastu nebo překližce. Nakonec jsem použil odřezky balzy 5 mm.Dobře se s ní pracuje a po pořádným vylakování a vrstvě tmelu to snad bude proti občasný vodě stačit.Nakonec paluba je stejně překližková.S plastem by to byla složitost jak na práci tak na následný zabroušení a tak jsem se rozhodl nakonec pro dřevo. Příloha:
DSC00846.JPG [ 56.09 KiB | Zobrazeno 2181 krát ]
_________________ Mini Titan, Velocity 90, Azimut Atlantic Challenger, Mangusta 65 Open, Futaba T 14 MZ
|
|
Nahoru |
|
|
Bořík
|
Napsal: pon 24.10.2016 14:53 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 22.1.2016 Příspěvky: 758 Bydliště: Brno-Maloměřice
|
Sice teď možná s tím bylo míň práce, než s tím plastem, ale balza je v tomto směru dost nevhodná. To bys ji musel celou zabalit do laminátu, aby nezačala tvarově pracovat a možná ani to by moc nepomohlo. Ta vlhkost se tam docela spolehlivě dostane a bude to časem viditelně měnit tvar - byť třeba málo, ale prasklinky se tam časem objeví. Kombinace sluníčka a vody tomu neprospěje.
|
|
Nahoru |
|
|
ufon13
|
Napsal: pon 24.10.2016 16:55 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 30.10.2011 Příspěvky: 1722 Bydliště: uhlířská lhota 74
|
mám balzovou palubu na novgorodu je bez laminace sklem jen je kompletně napuštěna ve vakuu v roztoku 285 epoxydu s acetonem, prasklina se objevila jedna na celém kruhu 60cm průměru a to tam, kde jsem se blbě opřel při instalaci komínů, zalití čistým epoxydem 285 vše vyřešilo, lod je v provozu od roku cca 2009. Příloha:
20.JPG [ 271.06 KiB | Zobrazeno 2179 krát ]
Paluba je skládána z pásků balzy 5x10mm a lepena černě probarveným epoxydem, následně obroušena a pak napuštěna, tuhnutí samozřejmě v teple. Příloha:
21.JPG [ 233.89 KiB | Zobrazeno 2179 krát ]
|
|
Nahoru |
|
|
Radekkk
|
Napsal: pon 24.10.2016 18:08 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 3.2.2014 Příspěvky: 288
|
ta paluba na Novgorodu je super.Ještě mne napadlo navrch na balzu nalepit případně plastovou tabulku co mají děcka do školy. Silnější je na modelování a ta tenká cca 0,5 mm na co je nevím.Mám modrou a červenou.Ale jestli je to dobrý nápad si jistý nejsem.Ale celý díl z plastu určitě dělat nebudu.Myslím že napuštění třeba epoxy jako ufon,nebo z vrchni strany laminát a zbytek pořádně lodní lak musí stačit.
_________________ Mini Titan, Velocity 90, Azimut Atlantic Challenger, Mangusta 65 Open, Futaba T 14 MZ
|
|
Nahoru |
|
|
Radekkk
|
Napsal: ned 30.10.2016 20:02 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 3.2.2014 Příspěvky: 288
|
nakonec jsem se rozhodl dát na rady,že balza asi nebude kvůli povrchovce opravdu nic moc a tak jsem shora nalepil přece jen plast.Napřed jsem vyzkoušel jeho odolnost proti laku,tmelu i barvě které používám.Mněl jsem z toho trochu obavu a to hlavně čím to nalepit. Použil jsem UHU akrylit a plast drží super.Takže teď zbývá jen pořádně slícovat s palubou. Příloha:
DSC00847.JPG [ 55.28 KiB | Zobrazeno 2099 krát ]
Také dnes z Německa dorazily trimovací klapky určené pro tuhle loď.Bohužel nešly přímo objednat z Česka,takže přes známe objednat v Německu a kamionem z Mnichova dalším známým nechat dovést sem.K mé velké radosti je mám již konečně doma. Příloha:
DSC00851.JPG [ 82.19 KiB | Zobrazeno 2099 krát ]
_________________ Mini Titan, Velocity 90, Azimut Atlantic Challenger, Mangusta 65 Open, Futaba T 14 MZ
|
|
Nahoru |
|
|
Bořík
|
Napsal: ned 30.10.2016 23:40 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 22.1.2016 Příspěvky: 758 Bydliště: Brno-Maloměřice
|
dej si pozor na ty duralové napínáky - velice rády se zakousnou závity a je konec. Mosazné od MP-Jetu fungují spolehlivě. Sice se nepoužívají často, ale přece jenom to zakousnutí hrozí dost reálně ( z vlastní zkušenosti z plachetnice ).
|
|
Nahoru |
|
|
Radekkk
|
Napsal: pon 31.10.2016 9:50 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 3.2.2014 Příspěvky: 288
|
mrknu na MP JET. Já moc nevím,kdo na lodě něco vyrábí a prodává,tak díky za každou radu. Dva krásný podobný mosazný napínáky mám i na vrtulníku.Mám tím přes lanka stáhnuté lyžiny.Lyžiny díky tomu vydrží i několikanásobně tvrdší přistání neroztáhnou se a hned neprasknou.Ale ty napínáky jsem od někoho dostal.Jinak ty plastový klapky samotný taky nevypadají zrovna super.Ale je to složitý na výrobu a tak jsem rád,že se mi podařili sehnat.Asi proto jsou plastový.S tím určitě nic dělat nebudu.Jediná potíž budou asi ty plastový čepy.Ty asi taky vyměním.Uvidíme, jaké to bude až to aspoň namontuju na loď.
_________________ Mini Titan, Velocity 90, Azimut Atlantic Challenger, Mangusta 65 Open, Futaba T 14 MZ
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 21 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|