To je přesně ono. Našel sem si diferák, našel sem hřídele, našel sem motory, našel sem i kardany
V projektu sem teda vyřešil jeden z palčivých problémů, a to je pohyb vozidla dopředu dozadu. Udělal jsem i předběžný výpočty, jaký rychlosti by mělo pak vozidlo dosahovat a dostal jsem se někam na 18km/h. Nevim, jestli to ale nebude moc pro terénní náklaďák. Jasně, bude jezdit i po zpěvněným povrchu, ale i tak. Je pak možnost zvolit jinej motor s předovovkou, kde by pak vozidlo mělo dosahovat tak 9km/h. Je mi jasný, že reálná rychlost bude nižší kvůli ztrátám atd. Ale co myslíte?
Vim, že třeba takový crawlery nejsou dělaný na rychlost, ale tohle nebude uplně crawler - nebudu s tim jezdit po šutrech, ale spíš lesní cesty, tu a tam možná i nějaký to bláto, ale nic vyloženě náročnýho. Ale zase na druhou stranu jde o vozidlo se 4 klouby, takže vyšší rychlost by mohla způsobovat nestabilitu i na rovným podkladu.
Ohledně motoru, pujde o motor brushed 370 s 10 000 ot/min s převodovkou s poměrem bud 4,4:1 nebo 10:1. Průměr kol zatím vychází na 9,8cm a převodový poměr diferáku vychází na 2,3:1.
Jen bych pak měl ještě otázku. Vozidlo bude mít celkem 5 segmentů a mělo by mít pohon všech kol. Díky konstrukci neni možný použít kardan na rozvedení rotací motoru na všech 10 kol. Jediný řešení je pak použít 5 motorů. Jenže co sem počítal, tak by to celkem žralo. A tak mě napadlo, jestli je nějakej způsob, jak by se dali motory zapojit tak, aby když nebude potřeba výkon všech kol, ale třeba jen první nápravy (např na zpevněný cestě) zbývající motory vypnout. Tim by se mohla ušetřit baterie. Napadlo mě nějaký spínací relé, který by se hodilo třeba na třetí kanál příjmače. Jenže nemůžu najít to pravý. Co sem počítal, tak to relé by muselo zvládnout v silovým okruhu max 40A (jelikož motory maj podle výrobce zkratovej proud menší než 8A, a tak tedy 8x5=40A -> jasně, počítám 5 motorů, ale za tim relé by byly ve skutečnosti 4, ale je dobrý mít rezervu ne?)