Autor |
Zpráva |
Decoder
|
Napsal: sob 14.08.2021 21:20 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 14.8.2021 Příspěvky: 11
|
Ahoj všem. Prosím o radu jsem začínající uživatel RC monster tracku, který jsem pořídil na čínském e-shopu. Jedná se o 4kolku v provedení s brushless motorem a je na 2S batery pack kde jsou články Li-Ion 18500 7,4V 1500mAh. Můj dotaz zní co hlídá baterie proti podbití. Domnívám se že asi samotný ESC/Receiver v autě, ale radši se na to zeptám. Zbastlil jsem si totiž svůj Aku pack ze 2 kusů 18650 . Jsou to baterie určené do aku nářádí, takže výkon by měl stačit. Balancování zajistí nabíječka, to je mi jasné, ale už si nejsem úplně jistý jestli náhodou originál baterie 18500 nemá v sobě implantovanou ochranu proti podvybití. Děkuji za případnou odpověď. Příloha:
IMG_20210814_220201 (1).jpg [ 124.79 KiB | Zobrazeno 5151 krát ]
Doplněno o ještě jeden dotaz: Model auta je 1/16 má bezkártáčový motor, plné kontinuální ovládání a papírově by měl dát rychlost 40km/hod. Dá se z toho vyvodit jaká je proudová zatižitelnost originál baterie která má 1500 mAh,7,4V a typ článků je 18500. Ještě jednou děkuji.
Naposledy upravil Decoder dne ned 15.08.2021 7:15, celkově upraveno 1
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
guchar
|
Napsal: sob 14.08.2021 22:07 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7404 Bydliště: ČR Obrázky: 8
|
@Decoder Hodně mi to připomíná 1500mAh používané v MJX heli F-45 a F-39 (následně i v člunech FT-09 (alias FT009), FT011, FT012) Těch k heli MJX jsem měl a mám pár doma F-45 od F-39 se liší jen typem silového konektoru setové nabíječky je nabíjí přes balanční konektor. Uvnitř jsou jen vodiče jdoucí k článkům, žádná elektronika na PCB. Míru vybití tam hlídá deska elektroniky v helině, 1. omezením otáček 2. odpojením Pro sichr navíc Pípák do balan. konektoru Akumulátor Li-Ion 7,4V 1500 mAh - F-45
|
|
Nahoru |
|
|
Decoder
|
Napsal: ned 15.08.2021 7:15 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 14.8.2021 Příspěvky: 11
|
guchar píše: @Decoder Hodně mi to připomíná 1500mAh používané v MJX heli F-45 a F-39 (následně i v člunech FT-09 (alias FT009), FT011, FT012) Těch k heli MJX jsem měl a mám pár doma F-45 od F-39 se liší jen typem silového konektoru setové nabíječky je nabíjí přes balanční konektor. Uvnitř jsou jen vodiče jdoucí k článkům, žádná elektronika na PCB. Míru vybití tam hlídá deska elektroniky v helině, 1. omezením otáček 2. odpojením Pro sichr navíc Pípák do balan. konektoru Akumulátor Li-Ion 7,4V 1500 mAh - F-45 Děkuji mnohokrát za odpověď.
|
|
Nahoru |
|
|
dudaj
|
Napsal: ned 15.08.2021 9:20 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
Registrován: 22.7.2012 Příspěvky: 4506 Bydliště: Zvole u Prahy Obrázky: 0
|
Decoder píše: Ahoj všem. Zbastlil jsem si totiž svůj Aku pack ze 2 kusů 18650 . Jsou to baterie určené do aku nářádí, takže výkon by měl stačit. . Do autíčka tečou velké proudy a krátkodobě i násobně větší, než dávaj lion baterie. Proto ti pravděpodobně původní asi nic moc nevydrželi. Měli by dát 800 cyklů. Dej tam radši lipoly. Aku nářadí má minimální nároky na výkony baterie. To srovnávat nelze.
|
|
Nahoru |
|
|
Decoder
|
Napsal: ned 15.08.2021 9:57 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 14.8.2021 Příspěvky: 11
|
dudaj píše: Do autíčka tečou velké proudy a krátkodobě i násobně větší, než dávaj lion baterie. Proto ti pravděpodobně původní asi nic moc nevydrželi. Měli by dát 800 cyklů. Dej tam radši lipoly. Aku nářadí má minimální nároky na výkony baterie. To srovnávat nelze.
No originál baterie je nová, na plný výkon vydrží jezdit cca 20 minut a je to li-ionka. Já jsem si vyrobil nový 7,2 pack z nějakých LG co mají max 30A proudový odběr a jsou určeny do náročnějších aku nařádí a jezdí to zatím srovnatelně. Díky za info, budu to směrovat tedy na lipolky. Jen trochu nesouhlasím, že aku nářádí má minimální nároky na výkony baterie. Myslím tím třeba aku vrtací kladiva, utahováky a vrtačky 18V.
|
|
Nahoru |
|
|
dudaj
|
Napsal: ned 15.08.2021 10:21 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
Registrován: 22.7.2012 Příspěvky: 4506 Bydliště: Zvole u Prahy Obrázky: 0
|
Jestli ti autíčko jezdí 20 minut plného výkonu, tak to je v pohodě na ty baterky. Každopádně nářadí nemá ty výkonové špičky.
|
|
Nahoru |
|
|
novfra
|
Napsal: ned 15.08.2021 11:06 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 1.5.2003 Příspěvky: 1696 Bydliště: Jaroměř, ČR Obrázky: 0
|
dudaj píše: Aku nářadí má minimální nároky na výkony baterie. To srovnávat nelze. Moje 12V Makita (NiCd) stará přes 20 let má bez zátěže odběr 5A, při běžném vrtání 30-35A a při zaseknutí nástroje, nebo při rozběhu v zátěži 72A. Měřeno přístrojem Kyoritsu. On je rozdíl, jestli vrtáš jednu díru několik minut, nebo šroubuješ šroubky. Od toho se odvíjí četnost proudových špiček.
|
|
Nahoru |
|
|
dudaj
|
Napsal: ned 15.08.2021 18:32 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
Registrován: 22.7.2012 Příspěvky: 4506 Bydliště: Zvole u Prahy Obrázky: 0
|
novfra píše:
Moje 12V Makita (NiCd) stará přes 20 let má bez zátěže odběr 5A, při běžném vrtání 30-35A a při zaseknutí nástroje, nebo při rozběhu v zátěži 72A. Měřeno přístrojem Kyoritsu.
.
Jasně, hodně dělá nízké napětí. Já před 15 - 20 lety kupoval Bosch vrtačku a ta měla 14,4 V na NICD a před rokem podobnou OBI na lion a ta má 20 V. Chci říct, že na tvých 420 W odběru staré vrtačky se já u své (plánované už na lion) dostanu na 21 A - místo tvých 35 A. Takže zátěž nic moc proti autíčku, které jede na 7,4 V a bez problému do něj přes stříďák naběhne 60 A pouze při rozjezdu. Prostě zátěže baterek jsou u vercajku malé - je to ošetřeno vyšším napětím na rozdíl od autíček.
|
|
Nahoru |
|
|
guchar
|
Napsal: ned 15.08.2021 18:59 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7404 Bydliště: ČR Obrázky: 8
|
Ty modré válce 7.4V 1500mAh mají být Li-Pol svinuté do velikosti a tvaru 18650 článků. Některé zahraniční u nich uvádí Li-Ion. Pokusím se si vzpomenout a nají kolik na nich bývalo psáno C. New 1500mAh 7.4V JST Plug 15C Battery Ale byly i takové kde C nebylo vůbec, nebo bylo jiné. Též jen Wh s mAh. Upgrady 2200mAh mívaly 20C i 25C. On papír snese všechno, takže to klidně mohly být China údaje. Jen test řekl pravdu pro daný kus. Akumulátor Li-Ion 7,4V 1500 mAh - F-45 atd v web adrese akumulator-li-po-7-4v-1500-mah !!! 1500mAh, 15C Akumulátor Li-Po 7,4V 1500 mAh SM-plug Akumulátor LiPo 7,4V 2500 mAh s konektorem SM-plug Celý popis »
|
|
Nahoru |
|
|
novfra
|
Napsal: ned 15.08.2021 19:21 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 1.5.2003 Příspěvky: 1696 Bydliště: Jaroměř, ČR Obrázky: 0
|
dudaj píše: Prostě zátěže baterek jsou u vercajku malé - je to ošetřeno vyšším napětím na rozdíl od autíček. To je klasická věc. Nemám baterky, které dají požadovaný proud, tak zvýším napětí a pokud i to nestačí, tak dojde k paralelnímu spojování akumulátorů v baterii. Nic nového. Bateriového nářadí mám téměř dvě desítky. Na staré nářadí mi stačí 18V (NiCd) pro příkon kolem 1kW, moderní nářadí s 40V Li Ion baterií (kromě kapacity - bavíme se o výkonu) lehce pokulhává. Před asi rokem a půl jsem demontoval jedno elektrotechnické zařízení. Několik tisíc šroubů M6 TORX a několik stovek M8 TORX. Šrouby byly opravdu dobře utažené. Při každém spuštění vrtačky v zátěži byly nároky na nářadí (hlavně akumulátor) vysoké. Takže co 5 sekund špička do rozběhu v zatížení. Vrtačka s LiIon akumulátorem vypínala na přetížení, přestože bylo v baterii ještě přes 50% kapacity. Prostě už pokleslo napětí při zátěži. Vše jsem demontoval s 12V NiCd vrtačkou Makita s dvěmi baterkami. Na nabíjení jsem čekat nemusel, na rozdíl u LiIon s dvěma akumulátory. Neříkám, že zrovna popsaný režim používání aku nářadí je typický, stejně jako Tvoje tvrzení, že na baterky v nářadí není kladeno velkých nároků. Tahle akce nářadí prověřila. A jak jsem byl rád za 20 let starý vercajk z regálu.
|
|
Nahoru |
|
|
Decoder
|
Napsal: ned 15.08.2021 19:43 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 14.8.2021 Příspěvky: 11
|
guchar píše: Ty modré válce 7.4V 1500mAh mají být Li-Pol svinuté do velikosti a tvaru 18650 článků. Některé zahraniční u nich uvádí Li-Ion. Pokusím se si vzpomenout a nají kolik na nich bývalo psáno C. New 1500mAh 7.4V JST Plug 15C Battery Ale byly i takové kde C nebylo vůbec, nebo bylo jiné. Též jen Wh s mAh. Upgrady 2200mAh mívaly 20C i 25C. On papír snese všechno, takže to klidně mohly být China údaje. Jen test řekl pravdu pro daný kus. Akumulátor Li-Ion 7,4V 1500 mAh - F-45 atd v web adrese akumulator-li-po-7-4v-1500-mah !!! 1500mAh, 15C Akumulátor Li-Po 7,4V 1500 mAh SM-plug Akumulátor LiPo 7,4V 2500 mAh s konektorem SM-plug Celý popis » Děkuji za komentář, konečně jsem narazil díky němu na konkrétnější popis originálního akupaku baterie, která byla součástí auta. Jen to shrnu. V autě je originál akupack na kterém je popisek že je složen ze článků 18500 1500 mAh 7,4V dle tvého odkazu jsem se konečně dopátral, že baterie jsou 15C . Já vyrobil akupack ze dvou 18650 (jsou o 15mm větší) které mají hodnotu 30C. Mám tedy za to, že auto dostane potřebnou šťávu. Je to bezkartáčový motor a já popravdě úplně neznám nároky takovýchto motorů na baterii a nerad bych si něco odpálil. Jelikož nějaké zkušenosti s aku li-ion mám v podobě repasí do nářadí, tak prostě hledám levná řešení, jelikož 18650ek mám doma dost .Tak nějak mi moje intuice říká, že právě baterie 18650 30C by snad neměla nic pokazit. Díky
|
|
Nahoru |
|
|
Miro_V
|
Napsal: ned 15.08.2021 20:52 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 26.7.2020 Příspěvky: 1099 Bydliště: Žilina, let.Hôrky-Brezovec , SK Obrázky: 7
|
Liion 18650 s 30C myslim neexistuju (pokial viem - museli by davat pri beznej 2500-2600mAh kapacite zhruba 75A trvale, to neda ani jedna , jedny z najsilnejsich - Murata 5A by mali dat 35A -to je nejakych 14-15C, to je asi maximum). Nejde o nejake Lipol, nieco ako pisete ze bol original v tom aute ?
_________________ Radiomaster TX16s / FrSky Horus X12s / Spektrum Dx8 G2 + pár lietadielok....
|
|
Nahoru |
|
|
Decoder
|
Napsal: ned 15.08.2021 20:57 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 14.8.2021 Příspěvky: 11
|
Miro_V píše: Liion 18650 s 30C myslim neexistuju (pokial viem - museli by davat pri beznej 2500-2600mAh kapacite zhruba 75A trvale, to neda asi ani jedna , jedny z najsilnejsich - Murata 5A by mali dat 35A , to je asi maximum). Nejde o nejake Lipol, nieco ako pisete ze bol original v tom aute ? No vycházel jsem z toho co napsal prodejce té baterie. ( no i když papír snese fakt všechno)
|
|
Nahoru |
|
|
Miro_V
|
Napsal: ned 15.08.2021 23:08 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 26.7.2020 Příspěvky: 1099 Bydliště: Žilina, let.Hôrky-Brezovec , SK Obrázky: 7
|
Jasne , tiez som to tak pochopil , casto tam napisu to vyssie "C" (chvilkove) , aby sa to lepsie predavalo
_________________ Radiomaster TX16s / FrSky Horus X12s / Spektrum Dx8 G2 + pár lietadielok....
|
|
Nahoru |
|
|
Decoder
|
Napsal: pon 16.08.2021 9:14 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 14.8.2021 Příspěvky: 11
|
Miro_V píše: Jasne , tiez som to tak pochopil , casto tam napisu to vyssie "C" (chvilkove) , aby sa to lepsie predavalo Tak jsem trochu zapátral a zjistil jsem že ty 18650ky od LG ze kterých jsem vyráběl náhradní akupack jsou podle datasheetu 20C. Díky za upozornění.
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|