Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 5 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Motor na rally 4wd
PříspěvekNapsal: úte 16.02.2021 6:32 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 13.2.2021
Příspěvky: 15
Moc jsem se snažil najít relevantní již existující diskuzi, ale nenašel nic uspokojivého, proto jsem si dovolil založit toto téma.
Podvozek XV 01 (4x4 pohon řemínkem) v základu, místo určení žádné závody, jen amatérské ježdění pro radost, požadadavek: dost síly na dynamické zrychlení z ostrých zatáček, kroutící moment, rychlost není až tak důležitá, ale aby to jelo cca třeba 30 km/h.
Zatím jsem zjistil, že na závodech se jezdí nejčastěji 17,5z, já vybral 21,5z střídavý s ohledem na ovladatelnost a taky životnost podvozku, ale odhaduji to pohledem z okna.
Neporadil by někdo kdo má zkušenosti, jestli je to málo a raději vyšší výkon na úkor krouťáku? Měl jsem možnost krátce vyzkoušet TT01 s obyč. motorem z krabice, zřejmě ss 27z a přišlo mi to dost silný i zběsilý.
Taky jsem nastudoval, že výrobce udává max otáčky na 1V a překvapilo mě, že plánovaný motor 21,5 střídavý za 1500 Kč má menší výkon než ss 27z za 9 dolarů. Nikde ale nemůžu najít hodnoty kroutícího momentu, předpokládám snad správě, že ten střídavý bude efektivnější, tišší, úspornější, bezůdržbovější, bude se méně hřát a hlavně bude mít rychlejší nástup a vyšší kroutící moment?
Díky předem za jakoukoli odpověď, spěchám s nákupem motoru, aby už to jezdilo, ale nechci to zase uspěchat na úkor nevhodného výběru.


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Motor na rally 4wd
PříspěvekNapsal: stř 17.02.2021 16:14 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 7.9.2019
Příspěvky: 14
Bydliště: ČR
Co tohle : https://hobbyking.com/en_us/trackstar-r ... 21-5t.html


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motor na rally 4wd
PříspěvekNapsal: stř 17.02.2021 16:43 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 13.2.2021
Příspěvky: 15
Díky za námět, regl už mám, motor vybraný taky, šlo mi spíš o potvrzení nebo vyvrácení mojí hypotézy, že střídavý motor má při stejném počtu závitů alespoň stejný, ideálně vyšší kroutící moment a jeho nástup jako stejnosměrný..
Prostě nevím, jak střídavý motor v porovnání se stejnosměrným jezdí, porovnáme-li přibližně stejný počet závitů a max výkon na 1V.
Vím, že se to těžko takhle dá popsat, zkrátka např. plechovka Johnson 540 vs SKY ARES střídavý 21,5. Johnsonu udávají 14500 ot při 7,2V, SKY ARES má kolem 13000 ot na 7,4V, vím ale že otáčky nejsou vše, co pocitově kroutící moment, zrychlení, max rychlost, alespoň pocitově, přibližně.
Nejde mi o tyto konkrétní dva motory, snažím se srovnat parametry podobných sřídavých a stejnosměrných motorů.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motor na rally 4wd
PříspěvekNapsal: čtv 18.02.2021 7:20 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 28.6.2004
Příspěvky: 501
Bydliště: Olomouc
pj4wd píše:
Díky za námět, regl už mám, motor vybraný taky, šlo mi spíš o potvrzení nebo vyvrácení mojí hypotézy, že střídavý motor má při stejném počtu závitů alespoň stejný, ideálně vyšší kroutící moment a jeho nástup jako stejnosměrný..
Prostě nevím, jak střídavý motor v porovnání se stejnosměrným jezdí, porovnáme-li přibližně stejný počet závitů a max výkon na 1V.
Vím, že se to těžko takhle dá popsat, zkrátka např. plechovka Johnson 540 vs SKY ARES střídavý 21,5. Johnsonu udávají 14500 ot při 7,2V, SKY ARES má kolem 13000 ot na 7,4V, vím ale že otáčky nejsou vše, co pocitově kroutící moment, zrychlení, max rychlost, alespoň pocitově, přibližně.
Nejde mi o tyto konkrétní dva motory, snažím se srovnat parametry podobných sřídavých a stejnosměrných motorů.

ještě je tu možnost použít oběžku,např tento typ: https://eshop.satria.cz/satria/eshop/44 ... 2-6-2826-6
a nebo: https://eshop.satria.cz/satria/eshop/44 ... 7-6-2836-6
kde vyměním hřídel aby pasovala na pastorek pr.hř.3.17.
u obou motorů je pomalejší odezva na plyn díky koncepci motoru kde se točí plášť.řeším to tak že díky zásobě kroutícího momentu dávám větší pastorek.Potom už je to mnohem zajímavější.
Jinak SS motor při potřebě vyššího kroutícího mmnt,musí mít při stejných otáčkách více poolů(5),nebo musí být delší(550/600)..
Střídavý 2pool ve stejné váze a přibližně stejných otáčkých(inrunner) bude mít vždy vyšší mmnt ,který se dá zvětšit opět zvýšením počtu poolů(4,6).


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motor na rally 4wd
PříspěvekNapsal: pát 19.02.2021 10:30 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 13.2.2021
Příspěvky: 15
Díky za radu, motor je na cestě, tak do toho skočím a uvidím, co se bude dít, ta informace o kr. momentu byla dost podstatná.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 5 ] 

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz