Autor |
Zpráva |
milagros
|
Napsal: stř 26.02.2020 17:31 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 9.3.2013 Příspěvky: 468 Bydliště: Blansko
|
prave ze si myslim ze regl to zdima klidne i pod 3V(pri zatezi)-to ale nezmerim ze...... na clanek protoze treba hodinu po jezdeni kdyz ju jezdim az do vypnuti auticka a dam na nabijecku tak zacinam unabijet u napeti 9,6V(naprazdno) a dostanu kupodivu do baterie pri plnem vybiti 5300mah a to ta baterka je psana jen 5200mah takze podle me ju regl zdime dost do mrtva..... Samo se snazim jezdit ne az do vypnuti auta a to pokud to odhadnu tak mam na baterce naprazno neco pres 11V a nabijim kolem tech 4200mah
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
Jehla
|
Napsal: pát 28.02.2020 10:27 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
Registrován: 10.7.2019 Příspěvky: 75 Bydliště: Tachov
|
Já nevím jestli to chápu správně. Pořád mi to vrtá hlavou. Ale 3s (3×3.2V) je 9.6V a to je pořád nad hranicí. Že tam naladujes o něco víc, je normální jev. Když dojezdis a připojis baterku, nabijis přes balancer? Kolik ukazují články? Jestli ti články ukazují +/- stejně, příklad 3.18/3.20/3.18 - je to jen příklad - tak je to ok.
Ještě dodatečnej edit - kolik tam máš V po nabití? Celkem i na jednotlivých clankach. Jak dlouho nabijis? Vypne ti časovac, nebo full baterky?
PS - Mohl by mi někdo vysvětlit jakej je rozdíl v tom proudu v zatížení a bez zatížení? Teda respektive pro nas autickare. Nerozumím tomu.
_________________ Jeep Cheeroke_vse china Axial SMT10 - ve výstavběMaverik Strada DCFlysky FS GT3B konvert na 3S
Naposledy upravil Jehla dne pát 28.02.2020 11:18, celkově upraveno 1
|
|
Nahoru |
|
|
zdzd
|
Napsal: pát 28.02.2020 10:57 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 3.5.2003 Příspěvky: 11187 Bydliště: Břeclav, ČR
|
Akumulátor má nějaký vnitřní odpor. To si můžeš představit jako když teče voda tenkou trubkou. Pokud na konci trubky zavřeš kohoutek (není odběr), naměříš tam nějaký tlak. Když ale kohoutek otevřeš, voda začne téci a musí se přitom prodírat tím úzkým místem. Tlak u kohoutku tedy poklesne.
Přesně to samé se děje s akumulátorem. Na prázdno, bez odběru, má napětí vyšší než při odběru. Rozdíl závisí na kvalitě akumulátoru (vnitřní odpor, neboli tluošťka trubek) a velikost odběru. Pokud regl vypne accu s odběrem třeba při 3.2V, může mít pak naprázdno třeba i 3,5V. Pokud má ale naprázdno 3V, je podvybitý, protože při zatížení mohl mít i jen 2,5V.
|
|
Nahoru |
|
|
Jehla
|
Napsal: pát 28.02.2020 11:21 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
Registrován: 10.7.2019 Příspěvky: 75 Bydliště: Tachov
|
Ok, dejme tomu, sic to není nejlepší příklad, protože u těch trubek bude hrát roli tlak a vzdálenost, ale pro představu stačí. Opravdu může byt rozdíl až 0.5V oproti zátěži? Přijde mi to hodně, ale jsem lama baterkova, tak se ptám. A vynechejme extremni pripady (kakao akumulator, spatnej regl, atd.) Dík!
_________________ Jeep Cheeroke_vse china Axial SMT10 - ve výstavběMaverik Strada DCFlysky FS GT3B konvert na 3S
|
|
Nahoru |
|
|
BoŠ
|
Napsal: pát 28.02.2020 11:31 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 26.5.2013 Příspěvky: 1538 Bydliště: Brno
|
Jehla píše: Ok, dejme tomu, sic to není nejlepší příklad, protože u těch trubek bude hrát roli tlak a vzdálenost, ale pro představu stačí. Opravdu může byt rozdíl až 0.5V oproti zátěži? Přijde mi to hodně, ale jsem lama baterkova, tak se ptám. A vynechejme extremni pripady (kakao akumulator, spatnej regl, atd.) Dík! Do odporu trasy musíš zahrnout vnitřní odpor baterky, odpor drátů, odpor konektoru. A při 10A udělá 50 mOhm 0,5V úbytek. Ochrana vypnutím od nízkého napětí u reglu funguje dobře při velkých proudech právě kvůli úbytku napětí, nejhorší je vybíjení malým proudem, to ten regl vypne až při podvybité baterii. A jak psal jyrry - pokud do 5000mAh baterky dobiješ kolem 4000mAh, je to ok.
_________________ MC-20HOTT,DS-16,X10S,14SG,S-trino MkII,SpeedFire, Extra 102",MiniCorado,LOGO550SE,Goblin570
Naposledy upravil BoŠ dne pát 28.02.2020 11:33, celkově upraveno 1
|
|
Nahoru |
|
|
zdzd
|
Napsal: pát 28.02.2020 11:32 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 3.5.2003 Příspěvky: 11187 Bydliště: Břeclav, ČR
|
Jehla píše: Ok, dejme tomu, sic to není nejlepší příklad, protože u těch trubek bude hrát roli tlak a vzdálenost, ale pro představu stačí. Dík! Ale je - odpor je odpor. Jestli ve vodiči pro elektrony, nebo pro vodu v trubce. Čím je delší a tenčí, tím je odpor větší. A tím je větší rozdíl tlaku/napětí při odběru. Vnitřní odpor accu sice není dán rozměry vodičů, nicméně jeho projevy jsou stejné.
|
|
Nahoru |
|
|
Jehla
|
Napsal: pát 28.02.2020 13:37 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
Registrován: 10.7.2019 Příspěvky: 75 Bydliště: Tachov
|
Aha aha. Díky za vysvětlení chlapi. Ještě bych se rád zeptal na závislost V a teplotě baterie. Bylo to teda u vrtulníku, mě se ani moc nestává že bych baterku pořádně zahrál, ale zajímá mě to A tak využiju že jste sdílni;) Máte s tím nějakou zkušenost?
Cituji: Může se to stát a stává se, že těsně po letu může mít jeden článek třeba 2,8V i méně. Po vychladnutí se jeho napětí zvýší a celý akumulátor jde normálně nabít. Je však nutné po takovémto incidentu akumulátor hlídat a nehonit ho nadoraz.
_________________ Jeep Cheeroke_vse china Axial SMT10 - ve výstavběMaverik Strada DCFlysky FS GT3B konvert na 3S
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|