Switch to full style
Pokud to má kola, jezdí po asfaltu nebo v terénu.
Odeslat odpověď

Re: Regly nici baterky

stř 26.02.2020 18:31

prave ze si myslim ze regl to zdima klidne i pod 3V(pri zatezi)-to ale nezmerim ze...... na clanek protoze treba hodinu po jezdeni kdyz ju jezdim az do vypnuti auticka a dam na nabijecku tak zacinam unabijet u napeti 9,6V(naprazdno) a dostanu kupodivu do baterie pri plnem vybiti 5300mah a to ta baterka je psana jen 5200mah
takze podle me ju regl zdime dost do mrtva.....
Samo se snazim jezdit ne az do vypnuti auta a to pokud to odhadnu tak mam na baterce naprazno neco pres 11V a nabijim kolem tech 4200mah

Re: Regly nici baterky

pát 28.02.2020 11:27

Já nevím jestli to chápu správně. Pořád mi to vrtá hlavou.
Ale 3s (3×3.2V) je 9.6V a to je pořád nad hranicí. Že tam naladujes o něco víc, je normální jev.
Když dojezdis a připojis baterku, nabijis přes balancer? Kolik ukazují články? Jestli ti články ukazují +/- stejně, příklad 3.18/3.20/3.18 - je to jen příklad - tak je to ok.

Ještě dodatečnej edit - kolik tam máš V po nabití? Celkem i na jednotlivých clankach. Jak dlouho nabijis? Vypne ti časovac, nebo full baterky?

PS - Mohl by mi někdo vysvětlit jakej je rozdíl v tom proudu v zatížení a bez zatížení? Teda respektive pro nas autickare. Nerozumím tomu.
Naposledy upravil Jehla dne pát 28.02.2020 12:18, celkově upraveno 1

Re: Regly nici baterky

pát 28.02.2020 11:57

Akumulátor má nějaký vnitřní odpor. To si můžeš představit jako když teče voda tenkou trubkou. Pokud na konci trubky zavřeš kohoutek (není odběr), naměříš tam nějaký tlak. Když ale kohoutek otevřeš, voda začne téci a musí se přitom prodírat tím úzkým místem. Tlak u kohoutku tedy poklesne.

Přesně to samé se děje s akumulátorem. Na prázdno, bez odběru, má napětí vyšší než při odběru. Rozdíl závisí na kvalitě akumulátoru (vnitřní odpor, neboli tluošťka trubek) a velikost odběru. Pokud regl vypne accu s odběrem třeba při 3.2V, může mít pak naprázdno třeba i 3,5V. Pokud má ale naprázdno 3V, je podvybitý, protože při zatížení mohl mít i jen 2,5V.

Re: Regly nici baterky

pát 28.02.2020 12:21

Ok, dejme tomu, sic to není nejlepší příklad, protože u těch trubek bude hrát roli tlak a vzdálenost, ale pro představu stačí.
Opravdu může byt rozdíl až 0.5V oproti zátěži? Přijde mi to hodně, ale jsem lama baterkova, tak se ptám. A vynechejme extremni pripady (kakao akumulator, spatnej regl, atd.)
Dík!

Re: Regly nici baterky

pát 28.02.2020 12:31

Jehla píše:Ok, dejme tomu, sic to není nejlepší příklad, protože u těch trubek bude hrát roli tlak a vzdálenost, ale pro představu stačí.
Opravdu může byt rozdíl až 0.5V oproti zátěži? Přijde mi to hodně, ale jsem lama baterkova, tak se ptám. A vynechejme extremni pripady (kakao akumulator, spatnej regl, atd.)
Dík!
Do odporu trasy musíš zahrnout vnitřní odpor baterky, odpor drátů, odpor konektoru. A při 10A udělá 50 mOhm 0,5V úbytek. Ochrana vypnutím od nízkého napětí u reglu funguje dobře při velkých proudech právě kvůli úbytku napětí, nejhorší je vybíjení malým proudem, to ten regl vypne až při podvybité baterii. A jak psal jyrry - pokud do 5000mAh baterky dobiješ kolem 4000mAh, je to ok.
Naposledy upravil BoŠ dne pát 28.02.2020 12:33, celkově upraveno 1

Re: Regly nici baterky

pát 28.02.2020 12:32

Jehla píše:Ok, dejme tomu, sic to není nejlepší příklad, protože u těch trubek bude hrát roli tlak a vzdálenost, ale pro představu stačí.
Dík!


Ale je - odpor je odpor. Jestli ve vodiči pro elektrony, nebo pro vodu v trubce. Čím je delší a tenčí, tím je odpor větší. A tím je větší rozdíl tlaku/napětí při odběru.

Vnitřní odpor accu sice není dán rozměry vodičů, nicméně jeho projevy jsou stejné.

Re: Regly nici baterky

pát 28.02.2020 14:37

Aha aha. Díky za vysvětlení chlapi. Ještě bych se rád zeptal na závislost V a teplotě baterie.
Bylo to teda u vrtulníku, mě se ani moc nestává že bych baterku pořádně zahrál, ale zajímá mě to A tak využiju že jste sdílni;) Máte s tím nějakou zkušenost?

Cituji:
Může se to stát a stává se, že těsně po letu může mít jeden článek třeba 2,8V i méně. Po vychladnutí se jeho napětí zvýší a celý akumulátor jde normálně nabít. Je však nutné po takovémto incidentu akumulátor hlídat a nehonit ho nadoraz.
Odeslat odpověď