Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 84 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: stř 29.01.2020 13:27 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 21.2.2016
Příspěvky: 322
pre.vit píše:
O to mi právě šlo. Já totiž už mám 3S baterie, tak jestli by to pro mě znamenalo je zahodit a koupit 2S anebo místo 2300kV vzít 1800kV verzi motoru. O co největší rychlost mi právě vůbec nejde. Ta, které dosahoval SS Titan, mi stačila víc než dost. Naopak bych chtěl co nejplynulejší rozjezd a bezproblémové dosažení i opravdu malé rychlosti..


Jak jsem psal kolegovi, pokud použiješ 3S baterii, chce to BEC externí, do 2S baterií stačí originální v regulátoru. Důvodem by bylo pro 3S baterie použít High Voltage servo. Obecně 3S baterie pro expe se moc nedoporučují, ale samozřejmě jdou použít ale s riziky rychlejšího opotřebení komponetů a použití dalšího BECu. Na 2S a XERUN combo je výkonu opravdu hodně, rozjezdy jsou parádní a tah při překonání překážek moc pěkný.


Nahoru
 Profil  
 
 
PříspěvekNapsal: stř 29.01.2020 14:12 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 23.8.2019
Příspěvky: 26
Petronel píše:

Jak jsem psal kolegovi, pokud použiješ 3S baterii, chce to BEC externí, do 2S baterií stačí originální v regulátoru. Důvodem by bylo pro 3S baterie použít Hihg Voltage servo. Obecně 3S baterie pro expe se moc nedoporučují, ale samozřejmě jdou použít ale s riziky rychlejšího opotřebení komponetů a použití dalšího BECu. Na 2S a XERUN combo je výkonu opravdu hodně, rozjezdy jsou parádní a tah při překonání překážek moc pěkný.


S externím BECem už počítám. Objednal jsem ten externí BEC od Traxxasu společně s jejich 29kg.cm servem https://traxxas.com/products/parts/servos/2255.

Každopádně jak jsem se ptal výše. Máte někdo přehled, jaký je rozdíl mezi tím starším ESC XeRun AXE jeho a novější verzí 1.1, která se standardně prodává? A co by pro mě znamenalo koupě 1800kV verze motoru? Jen nižší max. rychlost anebo i nižší výkon (krouťák) v nízkých otáčkách?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 29.01.2020 14:47 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 21.2.2016
Příspěvky: 322
pre.vit píše:

S externím BECem už počítám. Objednal jsem ten externí BEC od Traxxasu společně s jejich 29kg.cm servem https://traxxas.com/products/parts/servos/2255.

Každopádně jak jsem se ptal výše. Máte někdo přehled, jaký je rozdíl mezi tím starším ESC XeRun AXE jeho a novější verzí 1.1, která se standardně prodává? A co by pro mě znamenalo koupě 1800kV verze motoru? Jen nižší max. rychlost anebo i nižší výkon (krouťák) v nízkých otáčkách?


Tady bohužel rozdíly a výkony nedokážu posoudit, určitě by ale věděli kluci z Modelcentrum z Pardubic. Jezdí expe a dost dobře se vyznají.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 29.01.2020 20:01 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel

Registrován: 29.12.2015
Příspěvky: 87
Bydliště: Louny
pre.vit píše:

S externím BECem už počítám. Objednal jsem ten externí BEC od Traxxasu společně s jejich 29kg.cm servem https://traxxas.com/products/parts/servos/2255.

Každopádně jak jsem se ptal výše. Máte někdo přehled, jaký je rozdíl mezi tím starším ESC XeRun AXE jeho a novější verzí 1.1, která se standardně prodává? A co by pro mě znamenalo koupě 1800kV verze motoru? Jen nižší max. rychlost anebo i nižší výkon (krouťák) v nízkých otáčkách?

Řekl bych že méně otáček znamená větší krouťák. Pokud chceš jezdit opravdu normálně, tak ti musí stačit 1800kv, 2300kv si berou lidi co chtějí jezdit i rychle.

_________________
http://mara126.rajce.idnes.cz/


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 30.01.2020 9:17 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 23.8.2019
Příspěvky: 26
Tak 1800kV combo objednáno. :)

Teď ještě otázka k údržbě a tak. Po sundání starého motoru jsem celou tu část okolo ozubeného kola (co je napojeno hned na pastorek motoru) vyčistil uchošťourem. Je potřeba ji opět něčím namazat? A všeobecně, když bude malej jezdit i po sněhu, je potřeba nějaké zvláštní úpravy anebo je vše ostatní víceméně vodotěsné, jak píšou?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 31.01.2020 9:54 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel

Registrován: 10.7.2019
Příspěvky: 75
Bydliště: Tachov
Ahoj, já mezi pastorkem a spurem uz nemazu vůbec. Mazal jsem ale uz nemazu. A myslím že nebudu jedinej. Dělá to tam pak strašnej bordel. Ale mám Axika. Co se vody týče, to zatím není moje parketa...

_________________
Jeep Cheeroke_vse china Axial SMT10 - ve výstavběMaverik Strada DCFlysky FS GT3B konvert na 3S


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 03.02.2020 19:34 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 23.8.2019
Příspěvky: 26
Petronel píše:
BEC by stačil v regulátoru, ale spíše jenom pro 2S baterie z důvodu použít silnějšího HV serva. Pro 3S baterie určitě externí BEC.

Opravdu bude potřeba externí BEC? Teď jsem si našel specifikace externího Traxxas BECu a ten dává 6V/3A (BEC v regulátoru XL5 HV dává jen 6V/1A). Zatím regulátor XERUN AXE dává 6V/7.4V (přepínatelné), Continuous Current of 4A (Switch-mode), tzn. ještě o 1A více jak ten externí Traxxas.
Mám teď pocit, že jsem si ten externí BEC koupil zbytečně a můžu ho zase dát pryč, jestli tam tedy nehraje roli ještě něco jiného. :roll: Kdyby byl potřeba, tak zapojení bude s tím Xerunem asi stejné jako s Traxxasem (viz https://www.astramodel.cz/cz/katalog/traxxas/traxxas-zdroj-bec-sada-p66381.html), že?

Ještě jedna obecná otázka - existuje nějaký mezikus pro XT-60 konektor podobně, jako je pro Traxxas konektor (viz https://www.astramodel.cz/cz/katalog/traxxas/traxxas-telemetrie-senzor-napeti-dlouhy-p26944.html)? Koupil jsem si ten jejich kabel s senzorem teploty a výstupem na baterii, ale na bateriích i ESC mám XT-60 konektor. Anebo bude potřeba koupit nějaký prodlužovací kabel s futaba konektorem a natvrdo ho napájet k + vstupu na ESC?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 04.02.2020 0:08 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 23.8.2019
Příspěvky: 26
A ještě jeden dotaz - nevíte, kde by se dala koupit redukce XT60 1x samice na 2x samec? Všude nacházím jen opak - 1x samec na 2x samice (např. https://profimodel.cz/cs/y-paralelni/230965-propojka-y-paralelni-xt-60-5413911242356.html). Předpokládám, že to je na zapojení 2 baterií do jednoho ESC.

Říkal jsem si, že než abych pájel k ESC kabel s JST konektorem pro napájení LED a zvukového modulu, tak bych to udělal přes rozdvojku přímo od baterie. Jedna větev by šla do ESC a druhá by přes redukci XT60 samice na JST samec napájela to příslušenství.

A ještě mě napadlo, že bych tam přes 2 rozdvojky JST měl jak to příslušenství, tak senzor na měření napětí baterie. Tím, jak by to všechno bylo zapojeno paralelně, tak by to měření bylo správně, jestli se nemýlím.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 07.02.2020 12:10 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 10.12.2006
Příspěvky: 2752
Bydliště: Praha 5
Obrázky: 7
pre.vit píše:
Tak 1800kV combo objednáno. :)

Teď ještě otázka k údržbě a tak. Po sundání starého motoru jsem celou tu část okolo ozubeného kola (co je napojeno hned na pastorek motoru) vyčistil uchošťourem. Je potřeba ji opět něčím namazat? A všeobecně, když bude malej jezdit i po sněhu, je potřeba nějaké zvláštní úpravy anebo je vše ostatní víceméně vodotěsné, jak píšou?


Nemazat, udelat to akorat neplechu. Mazat jen tam, kde je to zatesnene. Tady se spur gear zakousne do pastorku. Jeden material mekci, druhy tvrdsi. Pokud chces byt detailista, vycisti to jeste jehlou mezi zuby :-) Vychazim z toho, ze parkarat se mi stalo, ze "neco" cvakalo v prevodech a byl to miniaturni kaminek, ktery sel pryc az jehlou. Hlavne nastav spravne vuli.

Na zimu bych se toho moc nebal, ve snehu to nevadi, regl i motor to vydrzi. Po prichodu domu otrit a nejlepe osetrit kovove casi olejickem, at nezreznou. Ale ne nejaky obyc, nejlepsi je teflonovy, ktery odpuzuje prach. Jinak se to tam zase nabali. Po osetreni vzdy i utrit, aby zbylo mazivo jen tam, kde ma byt.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: pát 07.02.2020 12:11 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 10.12.2006
Příspěvky: 2752
Bydliště: Praha 5
Obrázky: 7
pre.vit píše:
A ještě jeden dotaz - nevíte, kde by se dala koupit redukce XT60 1x samice na 2x samec? Všude nacházím jen opak - 1x samec na 2x samice (např. https://profimodel.cz/cs/y-paralelni/230965-propojka-y-paralelni-xt-60-5413911242356.html). Předpokládám, že to je na zapojení 2 baterií do jednoho ESC.

Říkal jsem si, že než abych pájel k ESC kabel s JST konektorem pro napájení LED a zvukového modulu, tak bych to udělal přes rozdvojku přímo od baterie. Jedna větev by šla do ESC a druhá by přes redukci XT60 samice na JST samec napájela to příslušenství.

A ještě mě napadlo, že bych tam přes 2 rozdvojky JST měl jak to příslušenství, tak senzor na měření napětí baterie. Tím, jak by to všechno bylo zapojeno paralelně, tak by to měření bylo správně, jestli se nemýlím.


Tak si tu redukci spajej sam/vyrob? Nebo rekni nejakemu sikovnemu kamaradovi. To neni zas takova slozitost :-)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: pát 07.02.2020 13:01 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 23.8.2019
Příspěvky: 26
scarabeus píše:
Hlavne nastav spravne vuli.

To jsem se chtěl zeptat. Četl jsem hodně příspěvku ohledně nastavení vůle, jak se tam má dát papírek atd., ale asi to nechápu.

Motor má přesně danou pozici takovým tím držákem, co je na něj našroubovaný dvěma šrouby a ten se jen položí na správné místo. Takže tady se nastavit nic nedá. Jediné co ovlivním je pozice pastorku na osičce, ale to jsem prostě nastavil tak, aby pastorek byl celou plochou na spuru a ne trochu mimo. Ale žádnou výšku tam přeci nenastavím. Max. že bych použil hrubší sílu, abych celý ten držák motoru více zatlačil do toho plastu, kam se dává....


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 07.02.2020 13:03 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 23.8.2019
Příspěvky: 26
scarabeus píše:

Tak si tu redukci spajej sam/vyrob? Nebo rekni nejakemu sikovnemu kamaradovi. To neni zas takova slozitost :-)

Nakonec jsem našel. Sice dražší jak na ali, ale zase nemusím měsíc čekat.. :-) https://www.rc-levneji.cz/prislusenstvi ... ockou-jst/


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 10.02.2020 10:54 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel

Registrován: 10.7.2019
Příspěvky: 75
Bydliště: Tachov
pre.vit píše:
To jsem se chtěl zeptat. Četl jsem hodně příspěvku ohledně nastavení vůle, jak se tam má dát papírek atd., ale asi to nechápu.

Motor má přesně danou pozici takovým tím držákem, co je na něj našroubovaný dvěma šrouby a ten se jen položí na správné místo. Takže tady se nastavit nic nedá. Jediné co ovlivním je pozice pastorku na osičce, ale to jsem prostě nastavil tak, aby pastorek byl celou plochou na spuru a ne trochu mimo. Ale žádnou výšku tam přeci nenastavím. Max. že bych použil hrubší sílu, abych celý ten držák motoru více zatlačil do toho plastu, kam se dává....


Čus, taky mi to chvilku vrtalo hlavou, ale povedlo se, mám to ve vlaku, cheeroke.
1. Co se dá nastavit je uchyceni pomocí šroubů na drzaku motoru, jak jsi napsal správně. Tim se steluje i výška, můžeš s tím motorem pootacet a hned to vychází jinak.
2. Se da stelovat vzdálenost pastorku, myšlení tím jak daleko na tu osicku nasadis - to máš taky správně.
3. Můžeš stelovat jak moc máš pritazeny spur k prevodovce, tou hlavní matkou na něm. Občas to hází a nedělá to dobrotu.

Moje chyby byly
Hodně pritazeny spur
A volný pastorek (stačilo dotáhnout imbus)

Ze začátku jsem jel na papírek, ale až to parkarat rozeberes, tak to budeš mít v uchu.
Možná najdu někde i video, kdyžtak pošli SZ.

_________________
Jeep Cheeroke_vse china Axial SMT10 - ve výstavběMaverik Strada DCFlysky FS GT3B konvert na 3S


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 10.02.2020 23:29 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 23.8.2019
Příspěvky: 26
Jehla píše:

Čus, taky mi to chvilku vrtalo hlavou, ale povedlo se, mám to ve vlaku, cheeroke.
1. Co se dá nastavit je uchyceni pomocí šroubů na drzaku motoru, jak jsi napsal správně. Tim se steluje i výška, můžeš s tím motorem pootacet a hned to vychází jinak.
2. Se da stelovat vzdálenost pastorku, myšlení tím jak daleko na tu osicku nasadis - to máš taky správně.
3. Můžeš stelovat jak moc máš pritazeny spur k prevodovce, tou hlavní matkou na něm. Občas to hází a nedělá to dobrotu.

Moje chyby byly
Hodně pritazeny spur
A volný pastorek (stačilo dotáhnout imbus)

Ze začátku jsem jel na papírek, ale až to parkarat rozeberes, tak to budeš mít v uchu.
Možná najdu někde i video, kdyžtak pošli SZ.


Na spur jsem vůbec nesahal a držák motoru tam má kódování, které přesně odpovídá určitým kombinacím počtu zubů na spuru/pastorku. Tzn. to jsem také nechal být. :D

No uvidíme, zatím to jezdí v pohodě. Až si říkám, díky bohu, že jsem koupil ten 1800kV motor místo 2300kV. 2 vycházky a už šel chudák asi tak 7x přes boudu.. :lol:

Možná jedna otázka. Přehodila se mi převodovka (high/low gear) - low gear je nyní na dolní pozici místo horní. Přitom na servo převodovky jsem nijak nesahal. Jak nastavím, aby byl podle originálu, tzn. low gear v horní pozici přepínače a high gear na spodní?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 10.02.2020 23:45 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 7.9.2019
Příspěvky: 12
Bydliště: Třebíč
Nevím, jak se může přehodit "sama" převodovka.
Přehod na 3 kanálu vysílače - low má být revers.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 84 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz