Abych nebyl ovlivněn ksichty a emocemi ve vystoupení řečníku, tak jsem si to na úvod pouze pročetl jako záznam.
https://www.psp.cz/eknih/2021ps/stenpro ... 201803.htmA jaký mám z toho dojem?
No ano, lze jenom souhlasit a klobouk dolu, za modeláře byl fakt udělán POŘÁDNÝ KUS práce, když jak jsem pochopil ze zmínky poslance Romana Kubíčka v rozpravě byli se vší urputnosti z centrály svazu obeslání všichni poslanci a nakonec se jich několik v rozpravě i ozvalo a dokonce se modelářů zastalo, tj. pro 15tis. potenciálních voličům udělali divadýlko.
Bohužel podstatný je výsledek a tím je bohužel pro nás prohra.
Proč mám tento dojem?
1. Bylo sice skonstatováno, že návrh novely z ministerstava dopravy je blbý, ale vrácen k přepracování nebyl a 1.čtením prošel - takže strategie předkládajícího ministerstva a neúčast ministra dopravy vyšla na 100% - mají splněno a nic se nebude z gruntu přepracovávat, už se bude jenom hrát s čárkami, pomlčkami, interpunkcí a v "nejlepším" případě se slovíčky... PODSTATA PŘEDLOHY ZŮSTÁVÁ
2. V rozpravě sice zaznělo, že modelaření má vliv na technické vzdělávání mládeže, ale za ministerstvo školství se nikdo neozval
, natož aby někdo navrhl aby byla táto novela projednávaná na
Výboru pro vzdělání tak jak to bylo nařízeno Hospodářskému výboru a přihlásil se o to i Bezpečnostní výbor...
3. To podstatné se teprve odehraje, ale jsem v tom skeptik, protože bylo poznat i z toho průběhu tj. on-line lobing ze strany předkladatele (min.dopravy, takže kopou za EU) a jejích prezentovaných postojů...
Nevím co vše bylo v tom e-mailu adresovaném všem poslancům, ale v rozpravě nezaznělo spoustu dalších detailů a nesmyslů obsažené skrytě či otevřeně v tomto zákoně a které modelařinu potápí, ale k čemu vlastně, když ani ten nejpádnější argument VZDÉLÁNÍ MLÁDEŽE a to dokonce to nejvíc žádoucí tj. TECHNICKÉ vyšlo totálně naprázdno...
zangažování Ministerstva školství a Výboru pro vzdělání se nekoná, takže co zůstává?
Důkladně studovat návrh zákona, probírát a propírat ho ze všech stran, hledat a sepisovat všechný možné háčky a detaily, které vadí přímo či by mohli vadit a pak to předkládat těm výborům, ministerstvu ale možná průběžně opět i všem poslancům...
Osobně mne vadí nezangažování kohokoliv zodpovědného kolem vzdělávání. Možná by stálo za to zatlačit (přes média?) na Ministerstvo školství jak se k tomu staví...