Switch to full style
Pokud to má kola, jezdí po asfaltu nebo v terénu.
Odeslat odpověď

Výběr "driftovacího" modelu

úte 28.11.2017 18:38

Ahoj,
chtěl bych poradit. Chci si pořídit on-road 1:10. Podmínkou je, aby na to šla dát kastle Fordu Mustang. Mám v plánu s tím jezdit jednom ve skladě na litém betoně, žádný štěrk ani hlína. Ideálně aby se to umělo pěkně klouzat, nepotřebuju profi driftovací podvozek.

Původně jsem začínal s tím, že koupím podvozek od Tamiye TT-02, ale pak se mi zalíbili RTR od HPI, konkrétně :
https://www.rcauta.cz/rs4-sport-3-rtr-s ... c-5-p20867
https://www.rcauta.cz/rs4-sport-3-drift ... -jr-p25031
https://www.rcauta.cz/hpi-e10-rtr-ford-mustang-p25180

Nicméně cenově jsem už trochu jinde a tak Vás prosím o radu, má cenu do HPI investovat, když to chci jenom na blbnutí mezi regály ?
Popřípadě máte nějaké doporučení, co by bylo vhodnější ?
Díky moc všem :)

Re: Výběr "driftovacího" modelu

úte 28.11.2017 20:35

Ahoj, sice placky nejsou moje parketa, ale radu Ti dám. Nevybírej model podle karoserie, je to spotřební zboží a ta poslední věc na kterou se při výběru zaměřit. V prvé řadě, hledej podvozek na který opravdu seženeš kdykoliv náhradní díly. Zaměř se na modely s Brushless pohonem. Stejnosměrný motor v dnešní době je v rc autu výsměch a kór u modelu který má jezdit rychle, vydrží řádově několik hodin.
HPI dělá kvalitní modely, takže značku jsi zvolil pro začátek dobře.
Tamiya TT-02 bych v dnešní době fakt už nekupoval, v základu nejsou ani kuličková ložiska, olejové tlumiče atd. brzo bys byl na ceně toho HPI, možná i dráž.
Když tak mrkni i na podvozek LRP S10 BLAST TC 2 BRUSHLESS 4WD RTR 1:10, až tu setovou kastli rozflákáš, můžeš koupit toho mustanga.
Jinak bych když tak mrknul i na bazar, po nějakým Yokomo, X-Ray. I když ty budou cenově hodně jinde :) Asi by Ti mohlo stačit i nějaký Himoto.
Nevím jak velký plac ve skladu máš, ale 1:10 je už dost velký model. S kolegou jsme po skladě blbnuli s Micro Losinama 1:36 a legrace jsme si užili hromady :)
Vono driftovat se dá v podstatě s každým rc autem, jen ho stačí vhodně obout. Někdy stačí na původní kola jen nasadit "fusky" z petflašky a zafouknout fénem :D Tvůj dotaz bych ještě dopuručil spíše položit na Tamiya fóru, přeci jen tam najdeš více človíčků kteří se driftu aktivně věnují.

Re: Výběr "driftovacího" modelu

úte 28.11.2017 20:52

díky moc za radu. budu teda vybírat stříďák. ještě mě napadá, jestli má cenu řešit jestli kardan nebo řemen. Koukal jsem, že profi modely na závody mají většinou řemen, ale nevim, jestli poznám rozdíl. Zatím jsem jezdil jenom expedice docela dlouho a pak mám pár traxxasů

Re: Výběr "driftovacího" modelu

úte 28.11.2017 22:02

Kardan nebo řemen, to opravdu neporadím. Mno a když už máš Traxxas, proč nejít do Traxxas 1/16? Dělají i toho Tvého mustanga :) Já myslím že na vyblbnutí by to mohlo bejt fajn.



Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz



Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz

Re: Výběr "driftovacího" modelu

stř 29.11.2017 6:46

To venkovní driftování mne teda překvapilo. Já myslel, že na to musý být jen hladký čistý povrch. Asi akorát dost odchází na takovém povrchu gumy, i když tady jde asi o plast. V tom se nevyznám ...

Re: Výběr "driftovacího" modelu

stř 29.11.2017 10:40

tak to už si můžu rovnou koupit traxxase mustanga 1:10 :)

Re: Výběr "driftovacího" modelu

stř 29.11.2017 11:00

darth.hokro píše:Vono driftovat se dá v podstatě s každým rc autem, jen ho stačí vhodně obout...
Věř mi, že to tak není, resp. že je překvapivě velký rozdíl v chování speciálu, postaveného na drift.

krwell: Pokud chceš jen driftovat, koupil bych (být tebou) přímo "driftovací podvozek", má úplně jinou geometrii, úhel zatáčení, rozložení váhy a možnosti nastavení. Boudu tam dáš víceméně jakoukoliv.

Re: Výběr "driftovacího" modelu

stř 29.11.2017 11:12

já Ti to věřím, ale Krwell píše
nepotřebuju profi driftovací podvozek
, proto jsem napsal, že blbnout "driftovat" se dá skoro s každým autem, jen mu dáš tvrdší kola, přenastaviš podvozek. Jeho priorita je karoserie Mustang. Je mi to jasný že navržený podvozek na drift se chová jinak a opravdu driftuje, tak jak má. Je to jako když se onroad podvozek vylepší delšíma ramenama, tlumičema, kolama a vydávají ho za monstertruck, taky to "nějak funguje" ale není to ono.

Re: Výběr "driftovacího" modelu

stř 29.11.2017 12:36

Předně, co znamená "profi driftovací podvozek"? A co znamená "blbnout driftovat"? Za druhé - nějaké RTR spoustu možností nastavení vůbec nemá, ani formou tuningu. Zatřetí - tou cestou si prošlo mnoho lidí a nepamatuju si nikoho, kdo by nakonec neskončil u "speciálu" a netvrdil, že ta námaha se nevyplatí a výsledek se stejně nedostaví. Naopak to může spíš odradit... Samotná výměna kol "nenaučí" podvozek dobře driftovat (to je jako říct, že každé letadlo plachtí, když vypneš motor), pokud jsou tedy ambice jezdit kontrolovaně bokem, zkoušel bych to rovnou s podvozkem k tomu určeným. Nemusí se jednat hned o drahou karbonovo-titanovou specialitu, nějaká Sakura je už od nějakých 120$, vysílačku tazatel asi má. Karoserie se dá většinou napasovat bez problémů, záleží jen na šířce a rozvoru, pro desetiny budou na výběr možná stovky karoserií, určitě i Mustang v několika variantách (google vidí HPI, Vaterra a další)...

Re: Výběr "driftovacího" modelu

stř 29.11.2017 13:28

je mi to jasný, taky jsme si takhle prošel cestou od helikoptér, přes letadla až po expedice. Vysílačku mám Futabu 4PL. Jsem rád, že se ozval někdo, kdo mi poradí. Viděl jsem hodně na FB bazaru nebo modelbazaru podvozky kolem 8k, ale to mi přijde zbytečně moc, pokud k tomu přičtu motor, regl, servo, baterku a kastli. Pokud bych tedy stavěl, tak bych ideálně se chtěl vejít do 10k cca

Re: Výběr "driftovacího" modelu

stř 29.11.2017 14:32

Stavebnice Tamiya TT-02D Drift mají v základu olejové tlumiče, kuličkové ložiska atd... viz odkaz: https://www.rcauta.cz/tamiya-tt02-drift-spec-rc-mazda-rx-7-fd3s-p25148

Re: Výběr "driftovacího" modelu

stř 29.11.2017 15:02

co jsem koukal, tak tamiya má v tomhle aute stejnosměr a regl co neumí lipolky, nebylo by lepší do onroad stříďák na lipolky ?

Re: Výběr "driftovacího" modelu

stř 29.11.2017 15:56

Jen aby nedošlo k nedorozumění, sám drift nejezdím a nemám velký přehled o současné nabídce či trendech. Přesto bych doporučil si to postavit podle svého (začátečník nebudeš). Psal jsem, že stavebnice podvozku (viz obrázky dole) v HK stojí kolem 120-140$ (Sakura D4), na podvozek MST se můžeš zeptat v LOOPs model (dovážejí offroady MST), asi bych nebral nic s plastovou vanou, ale deskové šasi. Kola a karoserii podle vlastní volby (nejnovějšího Mustanga dělá Vaterra, dalších verzí je několik až po ročník 68), elektroniku klidně lacinější čínu (stříďák), při správném zpřevodování ji nebudeš nijak trápit, servo není potřeba silné, baterka půjde použít expediční, vysílačku máš taky. Podle ceny dílů by ses do 10 měl v klidu vejít...

Obrázek
Obrázek

Re: Výběr "driftovacího" modelu

stř 29.11.2017 21:13

Díky moc za tip. Zkusím tu Sakuru někde najít. Na HK jí mají vyprodanou, ale zkusim pohledat.

Re: Výběr "driftovacího" modelu

čtv 30.11.2017 10:39

Snad budeš spokojenej, dej případně vědět. Tady tu Sakuru vyhodnotili dokonce jako nejlepší drift podvozek roku 2017: http://www.theelitedrone.com/best-rc-drift-car/
Jinak v HK jsem myslel HongKong (jasně doprava atd., z evropy je to rychlejší a snadnější), třeba na rcmartu skladem tuším byla... BTW Je tam i varianta s podivnou přední nápravou, nemá klasické parohy a 2 tlumiče, a tomu systému bych já moc nevěřil...
Odeslat odpověď