Reklama

 





Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 20 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: čtv 16.11.2017 12:35 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 20.6.2010
Příspěvky: 2286
andrewlcc píše:
...K prekvapeni ale bylo to ze kdyz jsem ji pripojil na nabijecku, vse nastavil a pustil storage tak mi nabijecka (equlibrium 3.5) zahlasila ze kazdy clanek je jiz na storage 3.85V....

To, že ti něco jiného ukáže pípák za chodu a něco jiného měřák v nabíječce - navíc až poté, co již baterka byla nějakou dobu v klidu - je zcela normální jev. Vem taky v úvahu toleranci/nepřesnost jednotlivých měřáků: ta dvě čísla z různých měřáků pravděpodobně "levné" kvality lze mezi sebou porovnávat jen orientačně.

Pozor :!: LiPol baterky nenechávej vybité, ani přes noc (nedej Bože na ni zapomenout). Tohle jim moc nesvědčí. Takže když se z jízdy vrátíš domů, hned zase baterky nabij. Buď normálně naplno, čímž budou připraveny k další jízdě, nebo do storage, pokud plánuješ přestávku na více než několik málo týdnů.

A pokud máš baterky nabité, ale víš, že několik týdnů nebudeš jezdit, tak je zase do storage vybij (nabíječka v režimu storage by si měla sama poznat, jestli musí dobíjet nebo vybíjet).

_________________
T8FG 4.0 / PhoenixRC 4.0.k / Align T-Rex 600 ESP
Sanwa MX3-FG/ Emaxx MM, Bandit VXL


Nahoru
 Profil  
 
 
PříspěvekNapsal: čtv 16.11.2017 12:35 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 20.6.2010
Příspěvky: 2286
andrewlcc píše:
...K prekvapeni ale bylo to ze kdyz jsem ji pripojil na nabijecku, vse nastavil a pustil storage tak mi nabijecka (equlibrium 3.5) zahlasila ze kazdy clanek je jiz na storage 3.85V....

To, že ti něco jiného ukáže pípák za chodu a něco jiného měřák v nabíječce - navíc až poté, co již baterka byla nějakou dobu v klidu - je zcela normální jev. Vem taky v úvahu toleranci/nepřesnost jednotlivých měřáků: ta dvě čísla z různých měřáků pravděpodobně "levné" kvality lze mezi sebou porovnávat jen orientačně.

Pozor :!: LiPol baterky nenechávej vybité, ani přes noc (nedej Bože na ni zapomenout). Tohle jim moc nesvědčí. Takže když se z jízdy vrátíš domů, hned zase baterky nabij. Buď normálně naplno, čímž budou připraveny k další jízdě, nebo do storage, pokud plánuješ přestávku na více než několik málo týdnů.

A pokud máš baterky nabité, ale víš, že několik týdnů nebudeš jezdit, tak je zase do storage vybij (nabíječka v režimu storage by si měla sama poznat, jestli musí dobíjet nebo vybíjet).

_________________
T8FG 4.0 / PhoenixRC 4.0.k / Align T-Rex 600 ESP
Sanwa MX3-FG/ Emaxx MM, Bandit VXL


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 16.11.2017 13:48 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 6.7.2010
Příspěvky: 55
Bydliště: Praha
Jasne, ja po jizde a po vyrovnani teplot baterky nabijim skoro vzdy na storage (nejezdim kazdy den spis kazdy vikend). Co se tyce ale te 6s baterie. Chapu co se mi snazite vysvetlit ale me to nesedi jiz z principu. Jak muzu do 3000mAh baterie po asi 15minutach rychle jizdy na druhy den dostat jenom 400mAh a tvarit se ze baterie je plne nabita? Hlavne kdyz vim ze auto na tuto baterii (podle predchazejiciho majitele) vydrzelo jezdit max 10-15minut. Snazim se jen prijit na to co se s tou baterkou delo.

Pipak chapu ze ty udaje musim brat spis orientacne.

_________________
Traxxas E-Revo 1/16, Arrma Kraton


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 16.11.2017 15:30 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 20.6.2010
Příspěvky: 2286
Snaha zjistit, co se s tou baterkou opravdu dělo, je IMHO v tuto chvíli již zcela marná.

Abys mohl něco opravdu zjistit, potřeboval bys asi vědět něco víc o elektrice, zdrojích, nabíjení, elektropohonu a k tomu mít patřičné údaje získané skutečným měřením. Jedině tak by ses mohl dopátrat nějaké objektivní pravdy o té baterce...
Když píšu měření, mám na mysli ze strany vybíjení něco z telemetrie (nebo záznam například od Eagle Tree Systems), tedy záznam průběhu napětí, proudu, otáček motoru a polohy plynu v obvyklých režimech provozu (tedy ne jen jedno měření, ale rozumný statistický vzorek) a ze strany nabíjení alespoň vědět jak byla baterka udržována, skladována a údaje z nabíjení (opět vzorek statistický) jako koncové napětí jednotlivých článků, vnitřní odpor, nabíjecí proudy...

Informace, které máš teď k dispozici, jsou ve své podstatě jen "kecy"
(sorry, nemyslím to osobně, jen vysvětluju podstatu věci):

- Kapacita 3000 mAh napsaná na obalu je marketingový údaj, který ne vždy koresponduje s realitou (záleží na renomé výrobce). Navíc kapacita výrazně klesá s věkem a s opotřebením, s nevhodným zacházením ještě více. Dnes už to ta baterka určitě nemá...

- Výdrž "10 až 15 minut" neříká vlastně nic, protože nevíme jakým stylem a v jakém terénu se jezdilo. 10 minut po asfaltu furt na plný plyn vpřed maximální rychlostí je zcela rozdílné od deseti minut pomalé jízdy s přestávkami na pokec, sem tam couváním apod. Takže někomu 10 minut jízdy vydrží baterka nová a někdo jiný tutéž baterku v tomtéž autě klidně za dva roky bude provozovat 12 minut.

- Nevíme nic exaktního o zacházení s baterkou, o jejím vybíjení (do jaké úrovně, jak často) ani o jejím nabíjení a skladování.

Zkrátka - ztráta času, po něčem teď pátrat... :twisted:

A ani bych to teď neřešil :)
Staré baterky jsou prostě na odpis, nové fungují dobře. Na staré zapomenout, o nové se dobře starat - a užívat si jízdu :D

_________________
T8FG 4.0 / PhoenixRC 4.0.k / Align T-Rex 600 ESP
Sanwa MX3-FG/ Emaxx MM, Bandit VXL


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 16.11.2017 17:38 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 6.7.2010
Příspěvky: 55
Bydliště: Praha
Jasne v pohode, ja vim ze to nemyslis spatne:)

Souhlasim ze se tym zaoberat asi netreba, me to len nedalo protoze jsem se jeste s nicim podobnym v minulosti nesetkal.
Kazdopadne jsem se minimalne poucil a to tak ze budu kupovat baterie jenom nove at vim v jakych podminkach jsou skladovany, kolik maji za sebou cyklu atd. Nemyslim to ted spatne ze mi ten prodejce prodal spatne baterie to ne, ja se ani nedivim kdyz to po roce sel projet po zahrade jak mi psal tak ono to na ne jezdilo, ne ze ne. Ale jezdit stim o neco dele a zjistil by ze jeho baterie v "dobre" kondici az tak nejsou.

Moc dekuji vsem za pomoc, opet jsem se neco noveho dozvedel a naucil co je pro mne moc cenne:)

_________________
Traxxas E-Revo 1/16, Arrma Kraton


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 20 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz