Snaha zjistit, co se s tou baterkou opravdu dělo, je IMHO v tuto chvíli již zcela marná.
Abys mohl něco opravdu zjistit, potřeboval bys asi vědět něco víc o elektrice, zdrojích, nabíjení, elektropohonu a k tomu mít patřičné údaje získané skutečným měřením. Jedině tak by ses mohl dopátrat nějaké objektivní pravdy o té baterce...
Když píšu měření, mám na mysli ze strany vybíjení něco z telemetrie (nebo záznam například od Eagle Tree Systems), tedy záznam průběhu napětí, proudu, otáček motoru a polohy plynu v obvyklých režimech provozu (tedy ne jen jedno měření, ale rozumný statistický vzorek) a ze strany nabíjení alespoň vědět jak byla baterka udržována, skladována a údaje z nabíjení (opět vzorek statistický) jako koncové napětí jednotlivých článků, vnitřní odpor, nabíjecí proudy...
Informace, které máš teď k dispozici, jsou ve své podstatě jen "kecy"
(sorry, nemyslím to osobně, jen vysvětluju podstatu věci):- Kapacita 3000 mAh napsaná na obalu je marketingový údaj, který ne vždy koresponduje s realitou (záleží na renomé výrobce). Navíc kapacita výrazně klesá s věkem a s opotřebením, s nevhodným zacházením ještě více. Dnes už to ta baterka určitě nemá...
- Výdrž "10 až 15 minut" neříká vlastně nic, protože nevíme jakým stylem a v jakém terénu se jezdilo. 10 minut po asfaltu furt na plný plyn vpřed maximální rychlostí je zcela rozdílné od deseti minut pomalé jízdy s přestávkami na pokec, sem tam couváním apod. Takže někomu 10 minut jízdy vydrží baterka nová a někdo jiný tutéž baterku v tomtéž autě klidně za dva roky bude provozovat 12 minut.
- Nevíme nic exaktního o zacházení s baterkou, o jejím vybíjení (do jaké úrovně, jak často) ani o jejím nabíjení a skladování.
Zkrátka - ztráta času, po něčem teď pátrat...
A ani bych to teď neřešil
Staré baterky jsou prostě na odpis, nové fungují dobře. Na staré zapomenout, o nové se dobře starat - a užívat si jízdu