Reklama

 





Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 41 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Nosník
PříspěvekNapsal: ned 10.02.2008 14:15 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 21.7.2007
Příspěvky: 1103
Bydliště: mezi Litoměřicemi a Roudnicí n. L.
Řeším tady menší konstrukční problém - navrhuji dvoumetrovku do termiky a trochu jsem se zasekl na nosníku. Zatím ho mám spočítaný na 100N vztlaku - budu rád, když se najde někdo kdo mi řekne, že to je málo a zlomí se to nebo že takový tah žádný gumicuk nezvládne. Nějak mi chybí odhad kolik tak může táhnout silnější gumicuk.

A pak mám další otázku: Pásnice budou určitě smrkové, u kořene bude mít horní pásnice 5x15mm a dolní 3x15mm. Stojina balzová, s léty "nastojato". Jak širokou stojinu použít? Někdo dává všude 3mm (Také jsem to tak dělal, ale tahle věc bude prostě brus :wink: ), Drela dává zase po celé šířce pásnice (třeba i 30mm), ale pásnice má uhlíkové. Pravda, ten nosník se mu zlomí až při 750N. Kolik byste kdo doporučil?

A třetí otázka zní: Jaká ocelová kulatina (průměr, obchodní název - svářecí drát, tyč na buřty, speciální uhlíkatá ocel z Dagestánu) vydrží namáhání přesně 7,3Nm než se ohne? Jde o spojku kousek za prvním lomením, chtěl bych ji udělat jako "spořič" - aby se ohnula těsně před dosažením kritického zatížení nosníku.

Poradí mi někdo? Už mám skoro všechno navržené, ale těch pár věcí mi chybí a bez nich se bohužel dál nehnu :(

_________________
Jiří V. _________________35MHz, kanál 62
Being drunk is feeling sophisticated without being able to say it.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: ned 10.02.2008 14:38 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 11.4.2007
Příspěvky: 4168
Bydliště: Pardubice
Nejdeš na to moc vědátorsky? Já na dvoumetrovce Sagittě měl nosníky smrk 6x4mm a jako spojku křídel ocel.kulatinu průměr 5mm. Teď stavím variantu o R-1650mm a tam bude nosník 4x2mm a na spojku dám 2mm planžetu. Jinak na celém křídle bude balsa 1,5mm lehká. Ale tu dávám i na akrobata na 3,5ccm. :P


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: ned 10.02.2008 16:09 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 28.12.2007
Příspěvky: 339
Bydliště: letovy priestor Klenovec
Obrázky: 0
Ja idem robiť niečo podobné akurát to bude aj na svah a ja tam vrazím
uhlikovú trubku 10mm tenkostennú. Mal som to na M60 1500mm a tam to
bolo ok. Zároveń ju použijem ako puzdro pre spojku.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: ned 10.02.2008 16:25 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 21.7.2007
Příspěvky: 1103
Bydliště: mezi Litoměřicemi a Roudnicí n. L.
Hoki píše:
Nejdeš na to moc vědátorsky? Já na dvoumetrovce Sagittě měl nosníky smrk 6x4mm a jako spojku křídel ocel.kulatinu průměr 5mm. Teď stavím variantu o R-1650mm a tam bude nosník 4x2mm a na spojku dám 2mm planžetu. Jinak na celém křídle bude balsa 1,5mm lehká. Ale tu dávám i na akrobata na 3,5ccm. :P
Kdybych na to nešel takhle vědátorsky, měl bych to zbytečně těžké a neobratné - zvlášť těžké konce křídla jsou poznat. Nosník počítám na těch 100N, to by už bylo dost váhy navíc kdybych nepropočítával zatížení v každém lomení (bude to mít dvojité U jako třeba Bubble Dancer), navíc budu mít třídílné křídlo a spojka bude dvě žebra od prvního lomení směrem ven - nehodlám používat šikmá pouzdra nebo zahnutou spojku. Navíc když jsem si tolik vyhrál s půdorysem a vůbec vším, byla by škoda to pokazit zbytečně těžkým nebo slabým nosníkem. Říkáš 1,5mm lehká? Jaký tam máš maximální ohybový moment? Možná by se podle toho dalo odhadnout kolik dát na tuhle šílenost. Jo a jakou stojinu má původní Sagitta?

_________________
Jiří V. _________________35MHz, kanál 62
Being drunk is feeling sophisticated without being able to say it.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: ned 10.02.2008 19:06 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 11.4.2007
Příspěvky: 4168
Bydliště: Pardubice
woro píše:
Jaký tam máš maximální ohybový moment? Možná by se podle toho dalo odhadnout kolik dát na tuhle šílenost. Jo a jakou stojinu má původní Sagitta?

Promiň, ale jsem ze staré školy a tento termín mi nic neříká. Žádný momenty neměřím. Na tohle křídlo jsem dal do středu 3200g než prasklo:
http://www.hokana.wz.cz/foto_fotka.php?fid=97&gal=7
A když u Sagitty dám tuhší potah (balsa lehká -1,5mm) a není to akrobat, tak to musí 100% vydržet taky. Jinak stojny dávám mezi nosníky a to jak jsem už psal z balsy lehké 1,5mm. A co se týká váhy, no záleží na postupu stavby. Tady kámoš udělal větroně na Mig-400 o R-1600mm za 630g. Já svýho o R-1720mm udělám za 560g. Křídla balsa 1 a 1,5mm, trup balsa 3mm, VOP a SOP balsa 3mm. Já jsem na nějaký tabulky nevhodnej, já se v nich totiž nevyznám. Ale každý podle zkušeností. Takže doufám, že Ti někdo zodpoví tak, abys mohl pokračovat.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: ned 10.02.2008 19:10 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 12.8.2007
Příspěvky: 99
Bydliště: Praha 6
No já se s letadlama taky dost "vysírám" a řešim to tak abych měl super váhu když to potřebuju,, no ale na druhou stranu nezlob se na mě, ale myslim že ohyby, pevnosti a podobný věci ti tady asi nikdo neřekne, zajdi studovat na strojárnu a tam na to budeš mít příslušný nástroje. Jinak já dělám letadla dost podle citu, a už první věc co mě zarazila je použitej nosník, co s tim chceš proboha dělat??

Podivej se na tohle http://robertek.no-ip.org/cz/kalup.html
rozpětí 2m, váha cca 1.5kg

Tohle letadlo vozilo 12x2000mAh NIMH (cca 500g), AXIka (160g). Píšu to v minulym čase protože sem nedával pozor a při plnym průletu si nevšim rušení a narval to v plný rychlosti do šutru, škody byly asi takovýhle: křídlo jedno bez škrábnutí, druhý na konci asi 10cm prolomená torzka od šutru a potrhanej potah (strhat a opravit torzku), trup bohužel byl v horšim stavu a špička se mu asi tak o 3cm zkrátila, takže se mi to už moc nechtělo opravovat a čeká až se jednou uráčim udělat novej trup, (ted to křídlo používám na svaháku).

Jinak dělal sem s nim dost krutý věci, jako třeba prúlet a sakra ostrou zatáčku na pár metrech, a křídla se ani nehly (což konstatovali i kamarádi co mají kompozitový F3B).

A ted ke konstrukci:
Křídlo je z dvou nosníků 3x10 u kořene a mám pocit že na konci 8x3 (10x2.5). Potah lehčí 2mm balza, náběžka složená z asi 3x6 smrku a pak nějaká 4mm balza zakulacená. Jinak vše další balza 2, konce z 10mm poslepovaný balzy.
Lože spojky je netenkostěná uhlíková trubka 10x8 a spojka 8mm skelná tyč (kamarádi tomu řikaj tyčka na rajčata). V každym křídle je jeden šroub hlavní u nosníku a jeden malej vzadu. Vzepětí tam je takový jaký bylo možný udělat s rovnou spojkou (sice nic moc velký ale bohatě stačí).
Jo a stojny tam jsou z 5ky myslim.

Tohle křídlo by vydrželo jakejkoli gumicuk co seženeš a asi bych se ho nebál dát i na naviják (jen bych byl asi kapánek opatrnej a nevystřeloval bych to tak jako ti blázni)

Hele kolik N to snese ti fakt neřeknu a myslim že mi je to celkem fuk, vim že to snese plně naložený éro a drsný zacházení.

Jinak jak si řikal že to bude 3dílný tak bych si dal bacha na ty lože spojky a pořádně je zalaminoval, mě část síly vezme trup pomocí těch dvou šroubů, takže pokud to bude jen tak nasunovací a tim to končí tak tam to musí bejt víc pevný.

Druhá věc je váha, opravdu to chceš udělat co nejlehčí? Bude to lítat jako ďas nebo to máš na kroužení do termiky. Já mám elektru rozp 1400 (http://robertek.no-ip.org/cz/diagonalek.html) která váží cca 330g a s tou si kroužim termiku ale nemám jí na blbiny (né že by nevydržela jakoukoli akrobacii co de s motýlkem udělat). Ale dvoumetrovka při 600g stejně asi bude chtít abys do ní naskládal dalších 300g aby to bylo akční lítání:)

_________________
http://robertek.brevnov.net


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: ned 10.02.2008 19:52 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.1.2007
Příspěvky: 5070
Bydliště: Praha 8, ČR
Obrázky: 4
Ahoy, dle mého názoru bude tvůj nosník silně předimenzovaný. Mám staršího dvoumetra (i když ne čistě termický), hmotnost max. 1400g, nosník je rozměru 5x3, v první třetině zesílený přilepeným nosníkem 3x3 s plynulým přechodem, stojina 1,5 balsa a torzní skříň z 1,5 balsy. Křídlo vydrží dost. U většiny větronů podobných rozměrů , ale i větších, je nosník z lišt podobných rozměrů (rozměr 3x5 + zadní 3x3 má Fara na svém Blaníku 3,3m). V kombinaci s balsou 1,5 - 2 vytvoří dost tuhou torzní skřín a při tom to není nijak zvlášť těžké. Tvůj nosník 5x15 horní pás a 3x15 dolní by mohl (si myslím) stačit i na slušného motorového obříka.

_________________
MX 16s, kanál 69 + Hitec Aurora 9X


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: stojina
PříspěvekNapsal: ned 10.02.2008 20:30 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 3.1.2007
Příspěvky: 1052
Bydliště: ŽATEC
Obrázky: 0
Když už jdeš na to takhle odborně tak stojinu dej s létama pod úhlem 45 st. Snese více síly na ní působící.... :wink:

_________________
Nemusíš vše vědět, ale musíš vědět, kde na vše najdeš odpověď.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: ned 10.02.2008 21:09 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 18.1.2004
Příspěvky: 1459
Bydliště: chocerady
jeste je dulezitej udaj kolik by o melo vazit protoze pocitat kridlo na ohybovy moment je zbytecnost.vzechno musisi propocitat na zatizeni
to znamena ze tvoje kridlo by melo vytrzet nejakych 10kg ale paqk mas rozdil v tom kdyz to bude vazit 500g tak to snese zatez 20G
ale pri vaze 1000g uz jen 10G
a abych ti rek pravdu tak ten tvuj nosnik bude neco prisernyho co by uneslo 5kg ero minimalne na zakladni akrobacii
a pokud opravdu chces super bruz tak co treba nejaka uhlikova trubka?????

_________________
Naděje umírá až po nás.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: ned 10.02.2008 21:34 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 21.7.2007
Příspěvky: 1103
Bydliště: mezi Litoměřicemi a Roudnicí n. L.
Hoki: Díky za info, bohužel to nebude muset snášet jen přetížení za letu ale hlavně dost ostré starty - proto to bude tak masivní a proto z toho mám trochu strach.
Robertek: Ono to nemusí být co nejlehčí, ale nechci vozit zbytečnou váhu tam, kde se to projeví na momentech setrvačností. Myslím že i kdyby to byla cihla, pořád to bude viset ve vzduchu a brát i to nejlehčí stoupání - má štíhlost jenom 10 :wink:
DAF: Na tvrdé starty bude dobrý každý newton navíc, ono jde přece jen hlavně o starty, ne o přetížení v obratech. Ten Blaňas podle mě není stavěný na start z gumicuku, jen na aerovlek. To že by to uneslo pořádného motoráka je pravda, ale podívej se na tohle :wink:
ZIPP: To se mi nějak nezdá - proč by měla snést víc? Měl jsem za to, že stojina je v tomto případě namáhaná hlavně v tlaku, ve střihu už méně - kvůli tomu, že zatížená horní pásnice ve snaze se vyboulit (a tím se zkrátit) se buď trhá od stojiny (tomu brání lepidlo a omotávka) nebo tlačí na stojinu a snaží se ji stlačit a tím si uvolnit místo na prohnutí. A dolní pásnice, pokud je nosník vlivem zatížení trochu ohnutý, se také snaží tlačit na stojinu, protože bez ní by se narovnal a zvětšil by vzdálenost svých konců. Prosím pouč mě, v tomhle směru nejsem zrovna expert.
diablotin: Není to zbytečnost, tady nejde o géčka. Jde o zatížení od gumicuku nebo navijáku, které je na stejném gumicuku (navijáku) stejné pro házedlo i obříka. Uhlíkovou trubku jsem zavrhnul proto, že nesnese zdaleka tolik na kolik vypadá. Hlavně nemá žádnou odolnost v tlaku. Ideálním řešením by asi bylo dát uhlíkové pásnice, ale jakožto student mám dost omezený rozpočet.

...asi nechám těch 100N nebo dám trochu míň, stojinu hodím z trojky a budu doufat že to vydrží nebo dám doprostřed pětku a budu mít klid, díky všem za hodnotné info.

_________________
Jiří V. _________________35MHz, kanál 62
Being drunk is feeling sophisticated without being able to say it.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: ned 10.02.2008 22:23 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 12.8.2007
Příspěvky: 99
Bydliště: Praha 6
No pokud máš naviják a opravdu to chceš střílet naplno tak doporučuju udělat oba nosníky 3x15, s 10mm stojnou, to zaručuju že vydrží věčně, pokud to dobře slepíš. Pokud hodláš používat libovolnej gumicuk nebo naviják v lehčí podobě tak ti narovinu říkám že je to fakt hodně zbytečný, už sem udělal s klukama na kroužku hodně letadel typu Tracy a jiných a na táborech jsme to stříleli z gumicuků uplně naplno a pokud to někdo neslepil vysloveně špatně tak i takovej Tracy bez torzky vydržel všechno (tim vůbec nemyslim že bys to měl udělat rachytický jako Tracy). (zatleskaly ty co tam většinou stojny ani neměli, nebo to měli slepený jak vepři)

Nebudu ti to vymlovat udělej zamýšlenou konstrukci, protože jak já říkám nejlepší je když si to člověk ozkouší sám.

Jinak ještě ke stojně, ta je důležitá stejně jako nosníky, takže bejt tebou radši zvolim 3x10 s 10mm stojnou než 15x3 s 3mm stojnou. Široká stojna je zvlášt důležitá při štíhlých profilech. Ale tohle vše je opravdu pro extrémní konstrukční letadlo.

Otázka č 1: Kolik táhne gumicuk nevim, ale dost málo na to aby tvoje letadlo vydrželo (pokud neuděláš Tracyho bez stojen a neslepíš to jak prase)
Otázka č 2: Stojnu doporučuju 5+mm, s nosníkama 10x3
Otázka č 3: Pokud opravdu trváš na oceli tak si kup prostě normální tyč cca 6-8mm, ale velmi doporučuju udělat to z 8mm skelný tyče (která stojí cca 50kč), ta je dost pevná na 2m větroně

_________________
http://robertek.brevnov.net


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: ned 10.02.2008 22:34 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 11.4.2007
Příspěvky: 4168
Bydliště: Pardubice
woro píše:
Hoki: Díky za info, bohužel to nebude muset snášet jen přetížení za letu ale hlavně dost ostré starty - proto to bude tak masivní a proto z toho mám trochu strach.

Tak dobrá. Ale psal jsi o termickém větroni, tak jsem to bral jako rekreační lítání. Má Sagita měla R-2000mm, D-980mm,H-980g s Neodýmem-2027 a osmičlánkem NiCd-1000mAh. Nějaké ty základní akroobraty a utažené zatáčky zvládala, ale na divoké lítání můj termický větroň nebyl. Tak ať se daří dle Tvých úvah.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: STOJINA
PříspěvekNapsal: pon 11.02.2008 10:12 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 3.1.2007
Příspěvky: 1052
Bydliště: ŽATEC
Obrázky: 0
To woro Něco o nosníku: pásnice přenášejí ohybový moment a stojina posouvající síly, to jsou síly v ohybu, které se snaží posunout obě pásnice ve vodorovném směru vůči sobě (( tak i smykovým tokem( proto 45 st)- také na to existuje vzoreček)) :wink: )a v malé míře také potah torzní skříně přenáší posouvající síly. Křídlo bývá čistým ohybovým momentem namáháno jenom zřítka, a to jen tehdy, když síly působí v přímce kolem které se jednotlivé řezy křídla nakrucují a tato přímka se nazývá elastická osa. Zatížení však působí obvykle mimo tuto osu a tím pádem je křídlo nejen ohýbáno, ale i krouceno. Kroutící moment závisí na velikosti těchto sil a na vzdálenosti působení od elastické osy. ( Max. krout.moment vzniká při střemhlavém letu :wink:, ale při vybírání střemhlavého letu logicky je největší ohybový moment a kroutící je malý, protože zatížení působí poblíž elastické osy - zajímavé, co?? ) Na výpočet kroutícího momentu je taky vzoreček. Tím jsem se dostal k tématu torzní skříň-je to velmi důležitá součást konstrukce, protože podstatnou měrou určuje pevnost křídla v kroucení!!!!Kroutící moment v torzní skříni vytváří smykový tok, který se dá také vypočítat. Základem všeho a to doufám, že tak děláš je uzavřená torzní skříň??!!! - potom totiž nosník bez stojiny by přenášel jan malý kroutící moment a tuhý potah náběžné části je pak jen křivým nosníkem, proto, když vidím křídlo bez uzavřené torzky a nebo křídlo, které nemá stojinu tak jdu do vývrtky - to asi nikdy nepochopím, že to někdo takto dokáže postavit :roll: . Je velice dobré torzní skříň potahovat diagonálně balsou(obří modely překližkou), protože má přibližně 2x větší smykovou pevnost a 3x větší tuhost než křídlo s potahem torzky s podélně kladenými léty - což děláme všici, že??? :oops: Kritické napětí při němž dojde k porušení torzky ve smyku se dá zvýšít zmenšením polí tuhého potahu - zvýšení počtu žeber, nebo zvětšení tloušky tuhého potahu ( lepší měkčí balsa tl 2mm, než tvrdá 1,5 mm) Pásnice je dobré udělat z jasanu, ten má pevnost v ohybu 102 kg/cm3( smrk 56,borovice 50, lípa 90). tedˇjde o to, kte jasanové lišty sehnat. Pásnice musí být se stojinou dokonale spojené a to hlavně ve středu půlky křídla,protože když se ti odlepí tak jsi dolétal, neviděl jsem ještě nikdy přetrženou pásnici, ale zlomené křídlo z důvodu odlepení pásnice od stojiny :wink: Nejlepší je na to použít dvojsložkové lepidlo na bázi epoxidu, ale zese takový druh, který časem nekřehne.
Jestli budeš mít na modelu i křidélka tak plocha křidélek by měla být 18 - 20 % s plochy křídla - diferenciální výchylky křidélek je už samozřejmost.
Co se týče spojek křídla tak druh oceli, který použít na spojky v tom ti neporadím, jenom udělej nasouvací pouzdra v křídle z AL, nebo uhlikových trubiček a nikoli z papíru jak se kdysi dělalo.
Úhel nastavení křídla si odečteš z poláry použitého profilu a potom jenom lehce dolaďovat :wink:
Z aerodynamického hlediska se vyplatí udělat křídlo o velké štíhlosti ( což ty máš - jsi ve střední hodnotě, nemělo by klesnout pod 7,5), přechody křídlo - trup, VOP - SOP z důvodu interferenčního odporu( přechody musí být tvarovany a u ocasních ploch, čím míň koutů, tím menší odpor, proto je nejlepší řešení konfigurace ocasních ploch do " T", nebo motýlek)
Potom už jenom taková lahůdka ohledně snížení indukovaného odporu - winglety. ale ty jsou na výrobu samo-doma docela pracné.
Pokud dodržíš dostatečnou pevnost křídla a VOP včetně jejich vyvážení, nemusíš se obávat že chytneš FLUTTER , nebo destrukci při větším zatížení v určitém režimu letu a můžeš s modelem dělat psí kusy. :wink: Jééé jsem se nějak rozkecel, a omlouvám se :oops: jo a když někde píšu nasmysly tak mě opravte, budu jenom rád :wink:

_________________
Nemusíš vše vědět, ale musíš vědět, kde na vše najdeš odpověď.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon 11.02.2008 13:08 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 12.8.2007
Příspěvky: 99
Bydliště: Praha 6
Jo to je pořádný slovo do pranice :)

Ještě myslím by u tech 45˚ stojen mělo být řečeno že mají být kladeny proti sobě (tzn každé dvě sousední stojny mají opačný úhel let)

S neuzavřenejma skříněma taky někdy žasnu, co dokážou i u hotovejch modelů udělat... Ale na druhou stranu, teď stavim dvě menší makety (né větroně) objednané z ameriky a abych pravdu řek někdy mě americká konstrukce celkem zaráží, uplně mám nutkání dodělat torzky apod.. Před pěti lety jsem takhle stavěl SPACEWALKERa podle amerického plánu a mám pocit že sem si tam dodělal torzní skříň (nejsem si jistej že tam byla, ten plán už asi nemám) a musim říct že lítá do dneška i přes občasné tvrdší přistání a drsné zacházení.

Diagonální kladení torzní skříně je zajímavá informace, takže to určitě někdy ozkoušim, no ale zatim jsem asi moc línej.

_________________
http://robertek.brevnov.net


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon 11.02.2008 17:50 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.1.2007
Příspěvky: 5070
Bydliště: Praha 8, ČR
Obrázky: 4
omylem posláno 2x a neumím to jinak smazat.

_________________
MX 16s, kanál 69 + Hitec Aurora 9X


Naposledy upravil DAF dne pon 11.02.2008 17:53, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 41 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz