|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 8 ] |
|
Autor |
Zpráva |
pliczb
|
Napsal: stř 06.02.2008 8:39 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 17.11.2006 Příspěvky: 172 Bydliště: Brno- Vinohrady, Bílá hora
|
Dobrý den, právě se chystám u modelu Symfonik ( http://www.rcrevue.cz/objednejte-si/pla ... k=symfonik[91]) stavět křídlo, kde sice není zakreslena brzdící klapka na odtokové hraně, ale jelikož létám na místech, kde není moc místa na přistání, tak bych tam možná dodělal tu klapku. Problém je v tom, že profil je celkem dost klenutý, tak nevím, jesli by nebyla zbytečná. Díky za odpovědi.
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
zz
|
Napsal: stř 06.02.2008 8:50 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 31.3.2005 Příspěvky: 954 Bydliště: Val.Mez.
|
Nebál bych se toho. Ikdyž to pak už nebude ten větroň, který byl konstruován na tehdejší kategorii RC-V2, tedy ovládán jen směrovkou a výškovkou. Možná bych ale raději dodělal křidélka a ty pak vyklápěl jako brzdy nahoru. Éro bude i lépe ovladatelné. Měl jsem to udělané na "Třímetrovce" na mých stránkách. Dnes bych raději udělal ty křidélka.
|
|
Nahoru |
|
|
pliczb
|
Napsal: stř 06.02.2008 16:24 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 17.11.2006 Příspěvky: 172 Bydliště: Brno- Vinohrady, Bílá hora
|
Já jsem právě ještě nikdy neviděl podobný větroň s podobným profilem (klenutým) za letu, tak nevím jestli to nejsou spíše hodně pomalé větroně. Jestli to má smysl tam dávat ty klapky.
|
|
Nahoru |
|
|
Abu
|
Napsal: stř 06.02.2008 16:57 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 22.3.2005 Příspěvky: 10798 Bydliště: ČR, P6 Dědina, Letiště: Trněný Újezd Obrázky: 11
|
Ony tyhle pomaly potvory vetsinou nemaj problem zabrzdit, ale zrusit vztlak. Bez kridylek a klapek to pak leti rychlosti chuze metr nad zemi donekonecna, krouzis nad loukou, kridlem skoro skrtas travu a furt to leti
(mam 1.8m, 540g, profil S4082, u pristi verze asi udelam kridylka, ani ne tak kvuli rizeni jako kvuli jednodussimu pristavani).
_________________ Abu (Tomáš S.) - MC19 - kanál č.90 na 40MHz
|
|
Nahoru |
|
|
Becker
|
Napsal: stř 06.02.2008 22:20 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 4.12.2004 Příspěvky: 192 Bydliště: Třebechovice pod Orebem
|
Určitě tam klapky udělej.Houbka by měla být okolo 22%.Klapka se používala již dříve kdy se řídilo jen směrovkou a výškovkou.
|
|
Nahoru |
|
|
pliczb
|
Napsal: čtv 07.02.2008 9:32 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 17.11.2006 Příspěvky: 172 Bydliště: Brno- Vinohrady, Bílá hora
|
Tak vám všem moc děkuji, určitě je tam udělám.
|
|
Nahoru |
|
|
woro
|
Napsal: pát 08.02.2008 19:52 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 20.7.2007 Příspěvky: 1103 Bydliště: mezi Litoměřicemi a Roudnicí n. L.
|
Becker píše: Určitě tam klapky udělej.Houbka by měla být okolo 22%.Klapka se používala již dříve kdy se řídilo jen směrovkou a výškovkou. Klapka se používá doteď, najdi si nějaký model americké kategorie RES unlimited - to jsou úžasné stroje. Jmenovitě třeba Bubble Dancer, Ava nebo Topaz. A té klapce se říká spoiler - od slovesa spoil, kazit. To proto, že hlavním účelem spoileru je zrušit vztlak a ten odpor je jako bonus. Třeba modely typu Bird Of Time mívají neuvěřitelně malé spoilery, ale právě proto se s nimi dá přistávat přesně na cíl. Pokud se pilotovi "utrhne ruka", nezastaví ve vzduchu a nespadnou, jen začnou klesat podstatně strměji. Najdi si nějaké video přistání se spoilerem, je to dost efektní. To plavání pořád ve stejné výšce při stejné rychlosti vypadá jako pokus o přistání na druhé straně letiště, najednou tam vjede spoiler a model plynule (to je výhoda spoileru vůči vztlakovým klapkám na středovém panelu křídla, s klapkami prostě nejde tak plynule měnit klouzavost a změny zakřivení profilu nejsou moc platné když jde jen o středový panel) dosedne přesně na vyznačený bod.
_________________ Jiří V. _________________35MHz, kanál 62
Being drunk is feeling sophisticated without being able to say it.
|
|
Nahoru |
|
|
Becker
|
Napsal: pát 08.02.2008 23:17 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 4.12.2004 Příspěvky: 192 Bydliště: Třebechovice pod Orebem
|
woro píše: Becker píše: Určitě tam klapky udělej.Houbka by měla být okolo 22%.Klapka se používala již dříve kdy se řídilo jen směrovkou a výškovkou. Klapka se používá doteď, najdi si nějaký model americké kategorie RES unlimited - to jsou úžasné stroje. Jmenovitě třeba Bubble Dancer, Ava nebo Topaz. A té klapce se říká spoiler - od slovesa spoil, kazit. To proto, že hlavním účelem spoileru je zrušit vztlak a ten odpor je jako bonus. Třeba modely typu Bird Of Time mívají neuvěřitelně malé spoilery, ale právě proto se s nimi dá přistávat přesně na cíl. Pokud se pilotovi "utrhne ruka", nezastaví ve vzduchu a nespadnou, jen začnou klesat podstatně strměji. Najdi si nějaké video přistání se spoilerem, je to dost efektní. To plavání pořád ve stejné výšce při stejné rychlosti vypadá jako pokus o přistání na druhé straně letiště, najednou tam vjede spoiler a model plynule (to je výhoda spoileru vůči vztlakovým klapkám na středovém panelu křídla, s klapkami prostě nejde tak plynule měnit klouzavost a změny zakřivení profilu nejsou moc platné když jde jen o středový panel) dosedne přesně na vyznačený bod.
To si ze mě děláš prdel né????Ty budeš učit člověka který víc jak deset let létá F3J a RC V2 co jsou klapky a jak se přistává!!!!Až uděláš tolik přistání na bod přesně na čas tak napiš!!!!
|
|
Nahoru |
|
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 8 ] |
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 30 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|