stř 06.02.2008 8:39
stř 06.02.2008 8:50
stř 06.02.2008 16:24
stř 06.02.2008 16:57
stř 06.02.2008 22:20
čtv 07.02.2008 9:32
pát 08.02.2008 19:52
Klapka se používá doteď, najdi si nějaký model americké kategorie RES unlimited - to jsou úžasné stroje. Jmenovitě třeba Bubble Dancer, Ava nebo Topaz. A té klapce se říká spoiler - od slovesa spoil, kazit. To proto, že hlavním účelem spoileru je zrušit vztlak a ten odpor je jako bonus. Třeba modely typu Bird Of Time mívají neuvěřitelně malé spoilery, ale právě proto se s nimi dá přistávat přesně na cíl. Pokud se pilotovi "utrhne ruka", nezastaví ve vzduchu a nespadnou, jen začnou klesat podstatně strměji. Najdi si nějaké video přistání se spoilerem, je to dost efektní. To plavání pořád ve stejné výšce při stejné rychlosti vypadá jako pokus o přistání na druhé straně letiště, najednou tam vjede spoiler a model plynule (to je výhoda spoileru vůči vztlakovým klapkám na středovém panelu křídla, s klapkami prostě nejde tak plynule měnit klouzavost a změny zakřivení profilu nejsou moc platné když jde jen o středový panel) dosedne přesně na vyznačený bod.Becker píše:Určitě tam klapky udělej.Houbka by měla být okolo 22%.Klapka se používala již dříve kdy se řídilo jen směrovkou a výškovkou.
pát 08.02.2008 23:17
woro píše:Klapka se používá doteď, najdi si nějaký model americké kategorie RES unlimited - to jsou úžasné stroje. Jmenovitě třeba Bubble Dancer, Ava nebo Topaz. A té klapce se říká spoiler - od slovesa spoil, kazit. To proto, že hlavním účelem spoileru je zrušit vztlak a ten odpor je jako bonus. Třeba modely typu Bird Of Time mívají neuvěřitelně malé spoilery, ale právě proto se s nimi dá přistávat přesně na cíl. Pokud se pilotovi "utrhne ruka", nezastaví ve vzduchu a nespadnou, jen začnou klesat podstatně strměji. Najdi si nějaké video přistání se spoilerem, je to dost efektní. To plavání pořád ve stejné výšce při stejné rychlosti vypadá jako pokus o přistání na druhé straně letiště, najednou tam vjede spoiler a model plynule (to je výhoda spoileru vůči vztlakovým klapkám na středovém panelu křídla, s klapkami prostě nejde tak plynule měnit klouzavost a změny zakřivení profilu nejsou moc platné když jde jen o středový panel) dosedne přesně na vyznačený bod.Becker píše:Určitě tam klapky udělej.Houbka by měla být okolo 22%.Klapka se používala již dříve kdy se řídilo jen směrovkou a výškovkou.