bolekkrutor
|
Napsal: sob 02.02.2008 13:04 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 16.2.2007 Příspěvky: 198 Bydliště: Brno
|
no ono se to nedá brát asi úplně obecně,ale řekl bych,že úhel náběhu u rychlejších svaháku=F3F,by měl být asi nula
soudím podle mých svaháků Manta 3.0 a něco na způsob Démona,koncepčně a věkově jsou sice úplně někde jinde,ale to seřízení je tam zhruba stejné
jen Manta je v nule křídlo vůči výškovce i trupu,zatímco "Démon" má křídlo vůči výškovce v nule,ale křídlo vůči trupu má úhel cca 2,5stupně
|
|
Nahoru |
|
|
Fox
|
Napsal: sob 02.02.2008 17:00 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 26.6.2006 Příspěvky: 923 Bydliště: Vsetín
|
bolekkrutor píše: no ono se to nedá brát asi úplně obecně,ale řekl bych,že úhel náběhu u rychlejších svaháku=F3F,by měl být asi nula soudím podle mých svaháků Manta 3.0 a něco na způsob Démona,koncepčně a věkově jsou sice úplně někde jinde,ale to seřízení je tam zhruba stejné jen Manta je v nule křídlo vůči výškovce i trupu,zatímco "Démon" má křídlo vůči výškovce v nule,ale křídlo vůči trupu má úhel cca 2,5stupně IMHO úhel náběhu se vždyky určiüje vzhledem k výškovce
.
|
|
Nahoru |
|
|
woro
|
Napsal: sob 02.02.2008 18:02 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 20.7.2007 Příspěvky: 1103 Bydliště: mezi Litoměřicemi a Roudnicí n. L.
|
Fox píše: IMHO úhel náběhu se vždyky určiüje vzhledem k výškovce . IMHO úhel náběhu se za letu mění, úhel křídla vůči ose nulového vztlaku VOP se nazývá úhel nastavení
.
A protože při F3F nepotřebuješ skoro žádnou podélnou stabilitu, viděl bych to naprosto určitě na nulu nebo něco kolem.
_________________ Jiří V. _________________35MHz, kanál 62
Being drunk is feeling sophisticated without being able to say it.
|
|
Nahoru |
|
|
ZIPP
|
Napsal: ned 03.02.2008 17:47 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 3.1.2007 Příspěvky: 1126 Bydliště: ŽATEC Obrázky: 0
|
lidi, nepleťte si výrazy: úhel náběhu a úhel nastavení!!! Jsou to dva velice rozdílné pojmy a jinak je to základní věc, kterou by měl znát každý modelář a pilot!!! Když někdy budete dělat pilotky tak v testu to je, pozor teda na to!!!!
_________________ Nemusíš vše vědět, ale musíš vědět, kde na vše najdeš odpověď.
|
|
Nahoru |
|
|
Becker
|
Napsal: ned 03.02.2008 20:10 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 4.12.2004 Příspěvky: 192 Bydliště: Třebechovice pod Orebem
|
To bych chtěl vidět jak by vám to létalo v nastavení vše v nule!!!!!Vsadím milion na to že ta Manta 3.0 má nějaký úhel křídla vůči výškovce!!!!
|
|
Nahoru |
|
|
ZIPP
|
Napsal: ned 03.02.2008 21:16 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 3.1.2007 Příspěvky: 1126 Bydliště: ŽATEC Obrázky: 0
|
KOUKÁM, ŽE SE TADY POMALU ZAČÍNÁTE DOSTÁVAT DO OBLASTI, KDE SE ŘEŠÍ NASTAVENÍ VOP VŮČI KŘÍDLU TZV. SRÁZOVÝ ÚHEL A VELIKOST ÚHLU SEŠIKMENÍ....
_________________ Nemusíš vše vědět, ale musíš vědět, kde na vše najdeš odpověď.
|
|
Nahoru |
|
|
pilothanter
|
Napsal: pon 04.02.2008 8:33 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 28.12.2007 Příspěvky: 340 Bydliště: letovy priestor Klenovec Obrázky: 0
|
Tak som sa hrabal v starych modelaroch a na Demonovi III z roku 79 je uhol nabehu respektive nastavenia 1*. Samo, je to uhol voci vyskovke.
|
|
Nahoru |
|
|
ZIPP
|
Napsal: pon 04.02.2008 14:44 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 3.1.2007 Příspěvky: 1126 Bydliště: ŽATEC Obrázky: 0
|
Úhel nastavení je úhel, který svírá tětiva profilu vůči podélné ose letounu - modelu...úhel náběhu je úhel, který svírá tětiva profilu vůči nabíhajícímu proudu vzduchu, který se během letu mění ...
_________________ Nemusíš vše vědět, ale musíš vědět, kde na vše najdeš odpověď.
|
|
Nahoru |
|
|
woro
|
Napsal: pát 08.02.2008 20:05 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 20.7.2007 Příspěvky: 1103 Bydliště: mezi Litoměřicemi a Roudnicí n. L.
|
Becker píše: To bych chtěl vidět jak by vám to létalo v nastavení vše v nule!!!!!Vsadím milion na to že ta Manta 3.0 má nějaký úhel křídla vůči výškovce!!!! O milion tě obírat nehodlám, ale o pět piv bych se klidně vsadil Jenomže se do Hradce jenom tak nedostanu. A proč by to vlastně podle tebe nemělo letět?
_________________ Jiří V. _________________35MHz, kanál 62
Being drunk is feeling sophisticated without being able to say it.
|
|
Nahoru |
|
|
Becker
|
Napsal: pát 08.02.2008 23:09 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 4.12.2004 Příspěvky: 192 Bydliště: Třebechovice pod Orebem
|
Již si někdy s takovým nastavením letěl????Musel by jsi mít těžiště tak hodně vzadu že by jsi to neuřídil.Takový ,,pád na rychlosti" v zatáčce to je věc.Létám s modely F3B,J,F a to i soutěžně.I na špičkových soutěžních modelech je úhel kolem 1 stupně.Podle úlohy která se v F3B letí se mění posunem těžiště.
|
|
Nahoru |
|
|
woro
|
Napsal: sob 09.02.2008 10:58 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 20.7.2007 Příspěvky: 1103 Bydliště: mezi Litoměřicemi a Roudnicí n. L.
|
Becker píše: Již si někdy s takovým nastavením letěl????Musel by jsi mít těžiště tak hodně vzadu že by jsi to neuřídil.Takový ,,pád na rychlosti" v zatáčce to je věc.Létám s modely F3B,J,F a to i soutěžně.I na špičkových soutěžních modelech je úhel kolem 1 stupně.Podle úlohy která se v F3B letí se mění posunem těžiště. Letěl. Sice ne s F3F(nejsou peníze ani kopec), ale rozhodně mi to nedělá problém. Na svahu pochopitelně. Samozřejmě musíš mít trochu ponětí o tom, jak se model chová podle toho kolik géček z něj taháš, cit v prstech a správně seřízené výchylky. A to na každém modelu stejně - plná nahoru = úhel seřízení je rovný na kritickém úhlu náběhu. A v zatáčkách na rychlosti prostě nedávat plnou výchylku. Nemusíš se mnou souhlasit, ale na svaháka bych dal méně než 1°, aby letěl vždycky rovně.
_________________ Jiří V. _________________35MHz, kanál 62
Being drunk is feeling sophisticated without being able to say it.
|
|
Nahoru |
|
|
ZIPP
|
Napsal: sob 09.02.2008 13:16 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 3.1.2007 Příspěvky: 1126 Bydliště: ŽATEC Obrázky: 0
|
woro píše: Becker píše: Již si někdy s takovým nastavením letěl????Musel by jsi mít těžiště tak hodně vzadu že by jsi to neuřídil.Takový ,,pád na rychlosti" v zatáčce to je věc.Létám s modely F3B,J,F a to i soutěžně.I na špičkových soutěžních modelech je úhel kolem 1 stupně.Podle úlohy která se v F3B letí se mění posunem těžiště. Letěl. Sice ne s F3F(nejsou peníze ani kopec), ale rozhodně mi to nedělá problém. Na svahu pochopitelně. Samozřejmě musíš mít trochu ponětí o tom, jak se model chová podle toho kolik géček z něj taháš, cit v prstech a správně seřízené výchylky. A to na každém modelu stejně - plná nahoru = úhel seřízení je rovný na kritickém úhlu náběhu. A v zatáčkách na rychlosti prostě nedávat plnou výchylku. Nemusíš se mnou souhlasit, ale na svaháka bych dal méně než 1°, aby letěl vždycky rovně.
NO S NULOVÝM STUPNĚM NASTAVENÍ ...ČLOVĚČE NEVÍM, NEVÍM. LETOUN BUDE VELICE NESTABILNÍ, TĚŽIŠTĚ HODNĚ VZADU BLÍZKO NEUTRÁLNÍHO BODU,ŽÁDNÁ TĚŽIŠTNÍ REZERVA, NEBUDE TO LET,ALE BOJ O ZÁCHRANU. A JDE O TO JAKÝ SE POUŽIJE PROFIL KŘÍDLA....CO VÁM PÁNOVÉ ŘÍKÁ KLOPIVÝ MOMENT PROFILU KŘÍDLA???? POKUD MÁ MODEL VŠE V NULE TAK S MODELEM LÉTÁTE VÍCE NATAŽENÝM (VĚTŠÍ ÚHEL NÁBĚHU) A TÍM PÁDEM JE I VĚTŠÍ ODPOR A TO TAKY OD SPODNÍ ČÁSTI TRUPU, PROTOŽE LÍTÁTE S ČUMÁKEM VÍCE ZVEDNUTÝM - BLÍZKO PÁDOVÉ RYCHLOSTI, PROUDNICE SE TI NA PROFILU ŠKUBNOU HNED A V ZATÁČCE JAK PSAL KOLEGA SE SESYPEŠ ANI NEVÍŠ JAK.. JINAK JE TO VELICE ZAJÍMAVÁ DISKUSE....HRŇTE SEM ODBORNÉ INFO - TAK SE ČLOVĚK NEJLÉPE NĚCO NAUČÍ, PROTOŽE KAŽDÝ ZNÁ NĚCO.
_________________ Nemusíš vše vědět, ale musíš vědět, kde na vše najdeš odpověď.
|
|
Nahoru |
|
|
Becker
|
Napsal: sob 09.02.2008 21:34 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 4.12.2004 Příspěvky: 192 Bydliště: Třebechovice pod Orebem
|
Já bych si tam nastavil také méně než 1° ale nulu bych tam určitě nenastavil.Za těch víc jak deset let létání s F3J nebo F3B modely mám již nějaké zkušenosti.Ani špičkový zahraniční piloti nelétají se zadním těžištěm.Pokud chceš aby model ve vzduchu stále ,,jezdil" nemůžeš mít těžiště a tím i nulový úhel.Samozřejmě všeho s mírou.Bavím se tady o 5 až 8 mm a úhlu 0.5 až 0.75 stupňů.Toto nastavení platí pro let na vzdálenost či na kopec.U modelu na termiku mám 1.5 stupně a těžiště tak abych model uřídil i 1 km daleko kde se řídí po paměti a je vidět tak půl kruhu.
|
|
Nahoru |
|
|
woro
|
Napsal: sob 09.02.2008 22:22 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 20.7.2007 Příspěvky: 1103 Bydliště: mezi Litoměřicemi a Roudnicí n. L.
|
Becker píše: Já bych si tam nastavil také méně než 1° ale nulu bych tam určitě nenastavil.Za těch víc jak deset let létání s F3J nebo F3B modely mám již nějaké zkušenosti.Ani špičkový zahraniční piloti nelétají se zadním těžištěm.Pokud chceš aby model ve vzduchu stále ,,jezdil" nemůžeš mít těžiště a tím i nulový úhel.Samozřejmě všeho s mírou.Bavím se tady o 5 až 8 mm a úhlu 0.5 až 0.75 stupňů.Toto nastavení platí pro let na vzdálenost či na kopec.U modelu na termiku mám 1.5 stupně a těžiště tak abych model uřídil i 1 km daleko kde se řídí po paměti a je vidět tak půl kruhu. Ok, máš ty pivka u mně Nemám až tak rozsáhlé zkušenosti se svahovým a rychlostním létáním, tu nulu jsem si tam dal hlavně kvůli létání na zádech a obvykle používám právě tak ten 1°, protože nemám žádného čistého svaháka a nechce se mi model přeštelovávat podle toho na co je zrovna počasí. Do termiky samozřejmě také dávám trochu větší těžištní zásobu a odpovídající úhel seřízení, flutter kvůli těžišti vzadu a chvíli nepozornosti mi stačil jednou. Na "kravení" mi ale ta nula docela vyhovovala - navíc jsem to nemohl nikomu půjčovat - kámoši jsou zvyklí na 8% i na svah
_________________ Jiří V. _________________35MHz, kanál 62
Being drunk is feeling sophisticated without being able to say it.
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 36 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|