Switch to full style
Název je dostatečně samovysvětlující...
Odeslat odpověď

Uhol nabehu

sob 02.02.2008 12:36

Aky ma byt uhol nabehu kridla na F3f.

sob 02.02.2008 14:04

no ono se to nedá brát asi úplně obecně,ale řekl bych,že úhel náběhu u rychlejších svaháku=F3F,by měl být asi nula
soudím podle mých svaháků Manta 3.0 a něco na způsob Démona,koncepčně a věkově jsou sice úplně někde jinde,ale to seřízení je tam zhruba stejné
jen Manta je v nule křídlo vůči výškovce i trupu,zatímco "Démon" má křídlo vůči výškovce v nule,ale křídlo vůči trupu má úhel cca 2,5stupně

sob 02.02.2008 18:00

bolekkrutor píše:no ono se to nedá brát asi úplně obecně,ale řekl bych,že úhel náběhu u rychlejších svaháku=F3F,by měl být asi nula
soudím podle mých svaháků Manta 3.0 a něco na způsob Démona,koncepčně a věkově jsou sice úplně někde jinde,ale to seřízení je tam zhruba stejné
jen Manta je v nule křídlo vůči výškovce i trupu,zatímco "Démon" má křídlo vůči výškovce v nule,ale křídlo vůči trupu má úhel cca 2,5stupně
IMHO úhel náběhu se vždyky určiüje vzhledem k výškovce
.

sob 02.02.2008 19:02

Fox píše: IMHO úhel náběhu se vždyky určiüje vzhledem k výškovce
.
IMHO úhel náběhu se za letu mění, úhel křídla vůči ose nulového vztlaku VOP se nazývá úhel nastavení
.
:wink:

A protože při F3F nepotřebuješ skoro žádnou podélnou stabilitu, viděl bych to naprosto určitě na nulu nebo něco kolem.

ned 03.02.2008 18:47

lidi, nepleťte si výrazy: úhel náběhu a úhel nastavení!!! :wink: Jsou to dva velice rozdílné pojmy a jinak je to základní věc, kterou by měl znát každý modelář a pilot!!! :lol: Když někdy budete dělat pilotky tak v testu to je, pozor teda na to!!!! :wink:

ned 03.02.2008 21:10

To bych chtěl vidět jak by vám to létalo v nastavení vše v nule!!!!!Vsadím milion na to že ta Manta 3.0 má nějaký úhel křídla vůči výškovce!!!!

ÚHEL

ned 03.02.2008 22:16

KOUKÁM, ŽE SE TADY POMALU ZAČÍNÁTE DOSTÁVAT DO OBLASTI, KDE SE ŘEŠÍ NASTAVENÍ VOP VŮČI KŘÍDLU TZV. SRÁZOVÝ ÚHEL A VELIKOST ÚHLU SEŠIKMENÍ.... :wink:

pon 04.02.2008 9:33

Tak som sa hrabal v starych modelaroch a na Demonovi III z roku 79 je uhol nabehu respektive nastavenia 1*. Samo, je to uhol voci vyskovke.

pon 04.02.2008 15:44

Úhel nastavení je úhel, který svírá tětiva profilu vůči podélné ose letounu - modelu...úhel náběhu je úhel, který svírá tětiva profilu vůči nabíhajícímu proudu vzduchu, který se během letu mění ... :wink:

pát 08.02.2008 21:05

Becker píše:To bych chtěl vidět jak by vám to létalo v nastavení vše v nule!!!!!Vsadím milion na to že ta Manta 3.0 má nějaký úhel křídla vůči výškovce!!!!
O milion tě obírat nehodlám, ale o pět piv bych se klidně vsadil :wink: Jenomže se do Hradce jenom tak nedostanu. A proč by to vlastně podle tebe nemělo letět?

sob 09.02.2008 0:09

Již si někdy s takovým nastavením letěl????Musel by jsi mít těžiště tak hodně vzadu že by jsi to neuřídil.Takový ,,pád na rychlosti" v zatáčce to je věc.Létám s modely F3B,J,F a to i soutěžně.I na špičkových soutěžních modelech je úhel kolem 1 stupně.Podle úlohy která se v F3B letí se mění posunem těžiště.

sob 09.02.2008 11:58

Becker píše:Již si někdy s takovým nastavením letěl????Musel by jsi mít těžiště tak hodně vzadu že by jsi to neuřídil.Takový ,,pád na rychlosti" v zatáčce to je věc.Létám s modely F3B,J,F a to i soutěžně.I na špičkových soutěžních modelech je úhel kolem 1 stupně.Podle úlohy která se v F3B letí se mění posunem těžiště.
Letěl. Sice ne s F3F(nejsou peníze ani kopec), ale rozhodně mi to nedělá problém. Na svahu pochopitelně. Samozřejmě musíš mít trochu ponětí o tom, jak se model chová podle toho kolik géček z něj taháš, cit v prstech a správně seřízené výchylky. A to na každém modelu stejně - plná nahoru = úhel seřízení je rovný na kritickém úhlu náběhu. A v zatáčkách na rychlosti prostě nedávat plnou výchylku. Nemusíš se mnou souhlasit, ale na svaháka bych dal méně než 1°, aby letěl vždycky rovně.

sob 09.02.2008 14:16

woro píše:
Becker píše:Již si někdy s takovým nastavením letěl????Musel by jsi mít těžiště tak hodně vzadu že by jsi to neuřídil.Takový ,,pád na rychlosti" v zatáčce to je věc.Létám s modely F3B,J,F a to i soutěžně.I na špičkových soutěžních modelech je úhel kolem 1 stupně.Podle úlohy která se v F3B letí se mění posunem těžiště.
Letěl. Sice ne s F3F(nejsou peníze ani kopec), ale rozhodně mi to nedělá problém. Na svahu pochopitelně. Samozřejmě musíš mít trochu ponětí o tom, jak se model chová podle toho kolik géček z něj taháš, cit v prstech a správně seřízené výchylky. A to na každém modelu stejně - plná nahoru = úhel seřízení je rovný na kritickém úhlu náběhu. A v zatáčkách na rychlosti prostě nedávat plnou výchylku. Nemusíš se mnou souhlasit, ale na svaháka bych dal méně než 1°, aby letěl vždycky rovně.

NO S NULOVÝM STUPNĚM NASTAVENÍ 8O ...ČLOVĚČE NEVÍM, NEVÍM. LETOUN BUDE VELICE NESTABILNÍ, TĚŽIŠTĚ HODNĚ VZADU BLÍZKO NEUTRÁLNÍHO BODU,ŽÁDNÁ TĚŽIŠTNÍ REZERVA, NEBUDE TO LET,ALE BOJ O ZÁCHRANU. A JDE O TO JAKÝ SE POUŽIJE PROFIL KŘÍDLA....CO VÁM PÁNOVÉ ŘÍKÁ KLOPIVÝ MOMENT PROFILU KŘÍDLA???? :wink: POKUD MÁ MODEL VŠE V NULE TAK S MODELEM LÉTÁTE VÍCE NATAŽENÝM (VĚTŠÍ ÚHEL NÁBĚHU) A TÍM PÁDEM JE I VĚTŠÍ ODPOR A TO TAKY OD SPODNÍ ČÁSTI TRUPU, PROTOŽE LÍTÁTE S ČUMÁKEM VÍCE ZVEDNUTÝM - BLÍZKO PÁDOVÉ RYCHLOSTI, PROUDNICE SE TI NA PROFILU ŠKUBNOU HNED A V ZATÁČCE JAK PSAL KOLEGA SE SESYPEŠ ANI NEVÍŠ JAK.. JINAK JE TO VELICE ZAJÍMAVÁ DISKUSE....HRŇTE SEM ODBORNÉ INFO - TAK SE ČLOVĚK NEJLÉPE NĚCO NAUČÍ, PROTOŽE KAŽDÝ ZNÁ NĚCO. :wink:

sob 09.02.2008 22:34

Já bych si tam nastavil také méně než 1° ale nulu bych tam určitě nenastavil.Za těch víc jak deset let létání s F3J nebo F3B modely mám již nějaké zkušenosti.Ani špičkový zahraniční piloti nelétají se zadním těžištěm.Pokud chceš aby model ve vzduchu stále ,,jezdil" nemůžeš mít těžiště a tím i nulový úhel.Samozřejmě všeho s mírou.Bavím se tady o 5 až 8 mm a úhlu 0.5 až 0.75 stupňů.Toto nastavení platí pro let na vzdálenost či na kopec.U modelu na termiku mám 1.5 stupně a těžiště tak abych model uřídil i 1 km daleko kde se řídí po paměti a je vidět tak půl kruhu.

sob 09.02.2008 23:22

Becker píše:Já bych si tam nastavil také méně než 1° ale nulu bych tam určitě nenastavil.Za těch víc jak deset let létání s F3J nebo F3B modely mám již nějaké zkušenosti.Ani špičkový zahraniční piloti nelétají se zadním těžištěm.Pokud chceš aby model ve vzduchu stále ,,jezdil" nemůžeš mít těžiště a tím i nulový úhel.Samozřejmě všeho s mírou.Bavím se tady o 5 až 8 mm a úhlu 0.5 až 0.75 stupňů.Toto nastavení platí pro let na vzdálenost či na kopec.U modelu na termiku mám 1.5 stupně a těžiště tak abych model uřídil i 1 km daleko kde se řídí po paměti a je vidět tak půl kruhu.
Ok, máš ty pivka u mně :wink: Nemám až tak rozsáhlé zkušenosti se svahovým a rychlostním létáním, tu nulu jsem si tam dal hlavně kvůli létání na zádech a obvykle používám právě tak ten 1°, protože nemám žádného čistého svaháka a nechce se mi model přeštelovávat podle toho na co je zrovna počasí. Do termiky samozřejmě také dávám trochu větší těžištní zásobu a odpovídající úhel seřízení, flutter kvůli těžišti vzadu a chvíli nepozornosti mi stačil jednou. Na "kravení" mi ale ta nula docela vyhovovala - navíc jsem to nemohl nikomu půjčovat - kámoši jsou zvyklí na 8% i na svah :)
Odeslat odpověď