sob 02.02.2008 12:36
sob 02.02.2008 14:04
sob 02.02.2008 18:00
IMHO úhel náběhu se vždyky určiüje vzhledem k výškovcebolekkrutor píše:no ono se to nedá brát asi úplně obecně,ale řekl bych,že úhel náběhu u rychlejších svaháku=F3F,by měl být asi nula
soudím podle mých svaháků Manta 3.0 a něco na způsob Démona,koncepčně a věkově jsou sice úplně někde jinde,ale to seřízení je tam zhruba stejné
jen Manta je v nule křídlo vůči výškovce i trupu,zatímco "Démon" má křídlo vůči výškovce v nule,ale křídlo vůči trupu má úhel cca 2,5stupně
sob 02.02.2008 19:02
IMHO úhel náběhu se za letu mění, úhel křídla vůči ose nulového vztlaku VOP se nazývá úhel nastaveníFox píše: IMHO úhel náběhu se vždyky určiüje vzhledem k výškovce
.
ned 03.02.2008 18:47
ned 03.02.2008 21:10
ned 03.02.2008 22:16
pon 04.02.2008 9:33
pon 04.02.2008 15:44
pát 08.02.2008 21:05
O milion tě obírat nehodlám, ale o pět piv bych se klidně vsadil Jenomže se do Hradce jenom tak nedostanu. A proč by to vlastně podle tebe nemělo letět?Becker píše:To bych chtěl vidět jak by vám to létalo v nastavení vše v nule!!!!!Vsadím milion na to že ta Manta 3.0 má nějaký úhel křídla vůči výškovce!!!!
sob 09.02.2008 0:09
sob 09.02.2008 11:58
Letěl. Sice ne s F3F(nejsou peníze ani kopec), ale rozhodně mi to nedělá problém. Na svahu pochopitelně. Samozřejmě musíš mít trochu ponětí o tom, jak se model chová podle toho kolik géček z něj taháš, cit v prstech a správně seřízené výchylky. A to na každém modelu stejně - plná nahoru = úhel seřízení je rovný na kritickém úhlu náběhu. A v zatáčkách na rychlosti prostě nedávat plnou výchylku. Nemusíš se mnou souhlasit, ale na svaháka bych dal méně než 1°, aby letěl vždycky rovně.Becker píše:Již si někdy s takovým nastavením letěl????Musel by jsi mít těžiště tak hodně vzadu že by jsi to neuřídil.Takový ,,pád na rychlosti" v zatáčce to je věc.Létám s modely F3B,J,F a to i soutěžně.I na špičkových soutěžních modelech je úhel kolem 1 stupně.Podle úlohy která se v F3B letí se mění posunem těžiště.
sob 09.02.2008 14:16
woro píše:Letěl. Sice ne s F3F(nejsou peníze ani kopec), ale rozhodně mi to nedělá problém. Na svahu pochopitelně. Samozřejmě musíš mít trochu ponětí o tom, jak se model chová podle toho kolik géček z něj taháš, cit v prstech a správně seřízené výchylky. A to na každém modelu stejně - plná nahoru = úhel seřízení je rovný na kritickém úhlu náběhu. A v zatáčkách na rychlosti prostě nedávat plnou výchylku. Nemusíš se mnou souhlasit, ale na svaháka bych dal méně než 1°, aby letěl vždycky rovně.Becker píše:Již si někdy s takovým nastavením letěl????Musel by jsi mít těžiště tak hodně vzadu že by jsi to neuřídil.Takový ,,pád na rychlosti" v zatáčce to je věc.Létám s modely F3B,J,F a to i soutěžně.I na špičkových soutěžních modelech je úhel kolem 1 stupně.Podle úlohy která se v F3B letí se mění posunem těžiště.
sob 09.02.2008 22:34
sob 09.02.2008 23:22
Ok, máš ty pivka u mně Nemám až tak rozsáhlé zkušenosti se svahovým a rychlostním létáním, tu nulu jsem si tam dal hlavně kvůli létání na zádech a obvykle používám právě tak ten 1°, protože nemám žádného čistého svaháka a nechce se mi model přeštelovávat podle toho na co je zrovna počasí. Do termiky samozřejmě také dávám trochu větší těžištní zásobu a odpovídající úhel seřízení, flutter kvůli těžišti vzadu a chvíli nepozornosti mi stačil jednou. Na "kravení" mi ale ta nula docela vyhovovala - navíc jsem to nemohl nikomu půjčovat - kámoši jsou zvyklí na 8% i na svahBecker píše:Já bych si tam nastavil také méně než 1° ale nulu bych tam určitě nenastavil.Za těch víc jak deset let létání s F3J nebo F3B modely mám již nějaké zkušenosti.Ani špičkový zahraniční piloti nelétají se zadním těžištěm.Pokud chceš aby model ve vzduchu stále ,,jezdil" nemůžeš mít těžiště a tím i nulový úhel.Samozřejmě všeho s mírou.Bavím se tady o 5 až 8 mm a úhlu 0.5 až 0.75 stupňů.Toto nastavení platí pro let na vzdálenost či na kopec.U modelu na termiku mám 1.5 stupně a těžiště tak abych model uřídil i 1 km daleko kde se řídí po paměti a je vidět tak půl kruhu.