čtv 27.12.2007 23:27
čtv 27.12.2007 23:30
čtv 27.12.2007 23:48
čtv 27.12.2007 23:55
Tak příště motor vypni úplně a zkus točit kruhy tak, abys byl pořád nad tím barákem, ono to půjde. Sice nevím jak moc to půjde (přece jenom máš Skylady), ale uvidíš sám, že termika je krásná věc. Časem si třeba rozmyslíš přechod na motoráka a místo toho radši necháš motor spát a pořídíš si nějaký větroň, je jedno jestli na svah nebo do termiky. Ale pozor na to, na větroních si rychle vypěstuješ závislostMirek12 píše:no nad barákem to štouchlo ,tak sem to vyrovnal,jako že zatočím a samo to zatáčelo přitom sem nad ten barák letěl krásně rovně bez řízení , jak to začalo točit dokola, tak to mírně utíkalo jakoby bokem ale pořád neklesala , motor sem měl zaplej jen malinko na pohyb dopředu
pát 28.12.2007 0:12
pát 28.12.2007 7:59
pát 28.12.2007 10:17
pát 28.12.2007 11:42
A pak ještě malé bublinky, které nevytvářejí žádné mraky, ty mají rádi hlavně házedláři. Ale i ostatní modeláři je využívají, třeba s dvoumetrovkou jsem na mraky kašlal a držel jsem ji ve vzduchu jenom v těch menších útvarech. Vlastně by to mohly být ty "špagety" a "balíčky", které se můžou sbíhat ve velký stoupák tvořící mrak, ale to jenom hádám, až tolik se v termice nevyznám.Lindbergh píše:Já zažil termiku co by paraglidista v místech, kde bych to vůbec nečekal. Ale hodně zjednodušeně je to tak, jak popisuje woro... Trochu se liší termika pod kumulem (bílý mrak, takový pěkný beránek) a pod kumulonimbusem (bouřkový oblak velkého vertikálního rozsahu, dešťová kupa, má šedou, až černou základnu) Pod kumulem je termika bezpečná, pod kumulonimbus bych nelétal (jednou jsem si k němu "čuchnul" co by paraglidista a nechci to znovu zažít!!!) V případě modeláře je velká pravděpodobnost, že přijdeš o model. Kumulonimbus doslova vysává letící objekt a osmička stoupák na váriu je síla. Termika má opravdu spíš tendenci tě vykopnout a je trochu problém se ve stoupáku udržet a hlavně ho vystředit. Také existuje plošná termika, ale tu znám jen z Francie...U nás jsem to štěstí neměl...
sob 29.12.2007 17:49
sob 29.12.2007 18:30
ZIPP píše:Jo, já taky zažil stoupák pod Cumulonimbusem s Blaníkem. Znal jsem to jenom z teorie tak jsem si řekl, že to vyzkouším v praxi. Po asi 1h lítání se kus od letiště vytvořil Cumulus congestus tak jsem tam pod něj nalítl( pozn. lítám na Blaníku v aeroklubu). Ta potvora, ale měla tak rychlý vývoj do CB, že jsem měl za chvíli jeho základnu asi ve 2000m a stále mě to táhlo nahoru, vario na 7m, potlačím, nic, ještě víc potlačím, rychloměr na 180, vario na 4m/s, prdel sevřená, vysunu brzdy, vario na 0m/s, kolem mě pomalu tma a najednou jsem z něj vylít ven a to z boku, výškoměr na 2700m, kosa jak v Rusku, ale praxe potvrdila teorii....nelítejte ani už do Cumulus congestus pokud nevíte jak má rychlý vývoj a už vůbec ne do CB!!!! Nedokážu si představit co to udělá s modelem, nebo s paraglajdistou..(těm já říkám "kapesníčkáři", protože mají sebou ten svůj přerostlý kapesník na kterém se ve spletí tkaniček od bot v luftě hejbou... ) Jinak další druh termiky je tzv čistá termika...tu nejde poznat, protože už podla názvu je jasné, že nemá viditelné faktory...nevzniká v jejím vrcholu(nasycení) žádná šmurka-mrak.Čistá se najde jenom náhodně a se štěstím, ale i v té jsem coby pilot nalítal zázrakem 2:30h, ale s modelem je to trochu horší, nedokážu ho pořádně ustředit ...jo když v tom člověk sedí je to jednoduší a hlavně o něčem úplně jiném...
sob 29.12.2007 20:10
sob 29.12.2007 20:22
ZIPP píše:Jakou letovou výšku jste s větroněm v termice dosáhli?? Já jsem dosáhl 290m-snímáno výškoměrem Alti II.
sob 29.12.2007 20:46
sob 29.12.2007 21:03
Mirek12 píše:ZIPP píše:Jakou letovou výšku jste s větroněm v termice dosáhli?? Já jsem dosáhl 290m-snímáno výškoměrem Alti II.
no to nevím, existuje nějakej budíček kterej se vynuluje a rafička by se seknula podle zmeny tlaku a tím by se zjistila vyška?? nebo to je totání blbost
čtv 17.01.2008 18:35