jag42
|
Napsal: čtv 23.04.2020 20:26 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 9.2.2011 Příspěvky: 1578 Bydliště: Meziměstí ČR
|
Co takhle baterku dopředu místo dozadu?
|
|
Nahoru |
|
|
leone
|
Napsal: čtv 23.04.2020 20:35 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 10.3.2010 Příspěvky: 170
|
Prečo? Veď ak model vyplavuje porudko nahor, je údajne výškovka natiahnutá (model ťažký na čumák) a tak treba dať baterku dozadu a zrovnať výškovku, nie? (Inak aj to som skúšal - baterku dopredu, ešte horšie!)
|
|
Nahoru |
|
|
mior
|
Napsal: čtv 23.04.2020 20:51 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.9.2008 Příspěvky: 3157 Bydliště: Nové Mesto nad Váhom, SK
|
Ak model vyplavuje nahor, je to spravidla tým, že model je ťažký na hlavu a to sa vo vodorovnom lete kompenzuje natiahnutím výškovky. Práve natiahnutá výškovka v tzv. dive teste spôsobuje to vyplavovanie nahor. Dive test doporučuje posunúť baterku dozadu a výškovku vytrimovať do pokojného kĺzavého letu. Opakovať test!
Toľko teória! Mám tiež Soliusa, ale tiež sa mi nepodarilo ho pomocou dive testu nastaviť. Tak som to urobil tak nejako podľa citu...
_________________ Realistické RC modely - http://rcmodely.cevaro.sk
|
|
Nahoru |
|
|
tomashr
|
Napsal: čtv 23.04.2020 22:20 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 22.6.2008 Příspěvky: 6038 Bydliště: Praha ČR
|
Dive test se strašně přeceňuje. Výsledky se liší (a to fakt hodně) mezi modely - asi tak nějak průměrně to funguje u hotlineru, ale třeba u pomalého termického větroně se vztlakovějším profilem se běžně hodně liší chování podle změny rychlosti, dále určitě není pro dive test pozitivní větší čelní odpor modelu (to zrovna může být u Soliusu). A už vůbec nemluvím o tom, že se taky kdejaký model po rozjetí kroutí - opět klidně může sedět na Solius...
Já bych si snad i dovolil označil dive test označit za "překonanou módu" - v minulosti se to dokola omílalo, ale skutečný přínos je víc než sporný určitě u nadpoloviční většiny modelů.
|
|
Nahoru |
|
|
automet
|
Napsal: pát 24.04.2020 7:38 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 28.2.2014 Příspěvky: 1879 Bydliště: Blatnica, SR
|
Dive test je takpovediac iba prvý hrubý nástrel nastavení, prípadne overenie nastavenia.
|
|
Nahoru |
|
|
LV
|
Napsal: pát 24.04.2020 7:45 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 5.1.2007 Příspěvky: 9185 Bydliště: Trenčianska Turná Obrázky: 0
|
tomashr píše: Já bych si snad i dovolil označil dive test označit za "překonanou módu" - v minulosti se to dokola omílalo, ale skutečný přínos je víc než sporný určitě u nadpoloviční většiny modelů.
No vidíš. A predsa to funguje. Dive test, je o zistení ťažiska. To, že niekto to rád horký, jiný ne, je o pilotovi. Aj ja lietam ťažisko viac vzadu, kamarát viac vpredu... To je o spôsobe lietania a schopnostiach pilota. A ak je dive test prekonaný tak čím?
_________________ Nie som zlý.... iba rýpem www.elektromodely.sk
|
|
Nahoru |
|
|
sky59
|
Napsal: pát 24.04.2020 8:16 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 21.9.2015 Příspěvky: 991
|
leone píše: Mám motorový vetroň Solius od Multiplexu. Chcem ho dobre nastaviť a tak som sa rozhodol pre Dive test. Ale nech robím čo robím, model mi vždy vypláva ako keby bola stále natiahnutá výškovka. Ale tá už je skôr potlačená ako natiahnutá, vetroň stále vyplavuje nahor. Len stále posúvam baterku dozadu, potláčam výškovku trimom a stále pláva hore.
Kde robím chybu? L. Nepises ze ci porovnavas bez tahu motora a s tahom motora Ak je bez tahu "ok" ale pri zabere motora zacne stupat tak mas vyskovku moc na stupanie co znamena ze mas tazisko prilis vpredu aby ho vyskovka udrzala vo vodorovnom lete bez tahu motora
|
|
Nahoru |
|
|
tomashr
|
Napsal: pát 24.04.2020 8:27 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 22.6.2008 Příspěvky: 6038 Bydliště: Praha ČR
|
Tak jak píše automet, je to spíš takový první nástřel a přijde mi, že se s dive testem spíš jen vyloučí extrémní chyby při výpočtu (případně ověří, zda výrobce neudal totální bludy). Ovšem pokud jde model normálního konstruktéra, tak nám nic moc více nepoví. Hlavně ale dive test funguje pro řekněme normální model (to je třeba u LV jistě splněno). Že to u hotlinera typu Optimy dá rozumný výsledek jsem psal výše, na druhé straně ale u ní se v podstatě jen potvrdí, že Leoš má s těžištěm obecně pravdu a to další ladění už je o individuálním postupu každého modeláře. A pokud bude mít dotyčný hlubokou víru v dive test a půjde kvůli němu proti svým ostatním pocitům z letu, tak mu to přinese víc škody než užitku. Na druhé straně ale vůbec nejsem přesvědčen o jeho funkčnosti u stroje typu Soliusu, kde se s rozjetím nesmírně mění odpory (hrbatý povrch), je tu celkem pravděpodobné kroucení atd., podle mne dost možná autor tohoto vlákna nedělá špatně vůbec nic a problém je v tom, že test je v daném případě opravdu víceméně nefunkční.
|
|
Nahoru |
|
|
tomashr
|
Napsal: pát 24.04.2020 8:28 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 22.6.2008 Příspěvky: 6038 Bydliště: Praha ČR
|
sky59 píše: Nepises ze ci porovnavas bez tahu motora a s tahom motora Ak je bez tahu "ok" ale pri zabere motora zacne stupat tak mas vyskovku moc na stupanie co znamena ze mas tazisko prilis vpredu aby ho vyskovka udrzala vo vodorovnom lete bez tahu motora Máš vůbec tušení, co to je dive test?
|
|
Nahoru |
|
|
martinni
|
Napsal: pát 24.04.2020 8:41 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 17.8.2006 Příspěvky: 549 Bydliště: Praha 8
|
tomashr píše: Tak jak píše automet, je to spíš takový první nástřel a přijde mi, že se s dive testem spíš jen vyloučí extrémní chyby při výpočtu (případně ověří, zda výrobce neudal totální bludy). Ovšem pokud jde model normálního konstruktéra, tak nám nic moc více nepoví. Hlavně ale dive test funguje pro řekněme normální model (to je třeba u LV jistě splněno). Že to u hotlinera typu Optimy dá rozumný výsledek jsem psal výše, na druhé straně ale u ní se v podstatě jen potvrdí, že Leoš má s těžištěm obecně pravdu a to další ladění už je o individuálním postupu každého modeláře. A pokud bude mít dotyčný hlubokou víru v dive test a půjde kvůli němu proti svým ostatním pocitům z letu, tak mu to přinese víc škody než užitku. Na druhé straně ale vůbec nejsem přesvědčen o jeho funkčnosti u stroje typu Soliusu, kde se s rozjetím nesmírně mění odpory (hrbatý povrch), je tu celkem pravděpodobné kroucení atd., podle mne dost možná autor tohoto vlákna nedělá špatně vůbec nic a problém je v tom, že test je v daném případě opravdu víceméně nefunkční. Ok, ale jak tedy doladit např. teziste RES modelu. Mě třeba RES při dive testu prudce vybírá. Při rovném letu model houpal, takže jsem musel potlačit. S těžištěm jsem zatím nehybal, ale myslím, že těžiště bude příliš vpředu. Budu zkoušet. Co bys tedy doporučil za postup?
|
|
Nahoru |
|
|
automet
|
Napsal: pát 24.04.2020 8:50 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 28.2.2014 Příspěvky: 1879 Bydliště: Blatnica, SR
|
A hlavne dive test nie je vhodný pre akrobaty, lebo ten musí pokračovať v dráhe letu tam, kde ho pošleš.
|
|
Nahoru |
|
|
sky59
|
Napsal: pát 24.04.2020 9:02 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 21.9.2015 Příspěvky: 991
|
tomashr píše: Máš vůbec tušení, co to je dive test?
a naco a preco si polozil tuto otazku?
|
|
Nahoru |
|
|
tomashr
|
Napsal: pát 24.04.2020 9:02 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 22.6.2008 Příspěvky: 6038 Bydliště: Praha ČR
|
automet píše: A hlavne dive test nie je vhodný pre akrobaty, lebo ten musí pokračovať v dráhe letu tam, kde ho pošleš. Tohle ale zrovna taky není pravda - dive test prostě jen ukazuje polohu těžiště ve vazbě na seřízení. Pokud bys ho chtěl pro akrobatický větroň, tak prostě požadovaný cíl testu bude to, že po uvolnění knyplu poletí stále rovně a vybírat bude jen minimálně či vůbec. Já bych dokonce řekl, že u akrobatického větroně bude dive test fungovat celkem použitelně. U motorového akrobata už je to trochu jinak, tam se musí kromě těžiště ladit i vyosení motoru, k tomu by víc napsali jiní. Můžu jen říct, že například jeden z důležitých testů akrobata jsou opakované rovné lety normálně a pak na zádech, při špatném těžišti a/nebo vyosení motoru bude rozdíl zásadní.
|
|
Nahoru |
|
|
tomashr
|
Napsal: pát 24.04.2020 9:03 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 22.6.2008 Příspěvky: 6038 Bydliště: Praha ČR
|
sky59 píše: a naco a preco si polozil tuto otazku? No protože pokud o tom představu máš, tak bys do toho nikdy nemohl zamotat motor...
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 48 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|