Autor |
Zpráva |
martinni
|
Napsal: pát 24.01.2020 10:52 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 17.8.2006 Příspěvky: 549 Bydliště: Praha 8
|
Chamber píše: Vážení, níže si dovoluji uveřejnit text odpovědi Ralfa Dekra (otce pravidel) na dotaz ohledně zmíněného provedení nosníku ocasních ploch s integrovaným kozlíkem pro VOP. Uvádím i překlad z Googlu (kdyby někdo). Hallo Tomas, From my point of view your construction of the tail is in order. I add this special part of the rules: b) The tail boom for the tail unit may consist of a GRP/CFRP/Kevlar tube or shapes. The composite tube or shape may not extend forward of the middle of the root chord of the wing. There is nothing written concerning the arrangement of the elevator and the rudder. I hope this information was helpful for you. Best regards Ralf Hallo Tomas, Z mého pohledu je vaše konstrukce ocasu v pořádku. Přidávám tuto zvláštní část pravidel: b) Ocasní rameno pro ocasní jednotku může sestávat z GRP / CFRP / Kevlarovy trubice nebo tvarů. Kompozitní trubice nebo tvar se nesmí rozprostírat doprostřed kořenové struny křídla. O uspořádání výtahu a směrovky není napsáno nic. Doufám, že tyto informace byly pro vás užitečné. s pozdravem Ralf
Úmyslně uveden překlad bez úprav do leteckého slengu
Dále bych chtěl informovat, že všechny názory ohledně pravidel jsou zde jen a jen soukromé názory diskutujících. Výklad pravidel je pouze v kompetenci předsednictva KLeM ČR. A posloupnost je následující - trenér kategorie, šeftrenér RC větroňů, předsednictvo KLeM ČR, předsednictvo Svazu modelářů ČR. Znova si dovolím zopakovat "zaručené" názory diskutérů jako "tomashr", "clousaua" a pod. jsou pouze jen jejich soukromé názory zde publikované.
Ano je škoda, že jsme ještě pořádně nezačali létat a už je tu mnoho "chytrých", kteří dokáží kritizovat to, či ono. Pravidla RES byla zařazena do Stavebních pravidel KLeM ČR z důvodů většího zapojení mládeže do sportovní činnosti a přizpůsobení se vývoji v zahraničí. Materiálně velmi silně podporována svazem modelářů (kluby dostávají stavebnice zdarma) Bylo by proto více něž žádoucí, abychom s mládeží stavěli, létali a přitáhli je k modelaření a s politováním se i nějak vypořádali s "odborníky", kteří do toho jen a jen k.......
Všem všechno nejlepší v roce 2020 přeje Ing. Petr Cejnar předseda KLeM ČR a těším se s Vámi na setkáních na soutěžích RES s hojnou účastí mládeže. Ve Sportovním řádu 2019 v předběžných pravidlech RES je jasně uvedeno pod bodem 9.4.8.2.2. "Není povoleno použít: a) pozitivní nebo negativní formy pro výrobu trupu a nosných ploch jakož i potahů". Je tím tedy asi myšleno celého trupu, dílčí části jako kozlíky, kabinky, špice, spojení plovoucích výškovek s trupem atd. jsou možné s použitím pozitvní a negativní formy pri stavbě/výrobě. Chápu to správně?
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
Chamber
|
Napsal: pát 24.01.2020 11:22 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 25.8.2011 Příspěvky: 26
|
Zde je příklad vytržení souvislostí zpravidel: Bod 9.4.8.2.1. mimo jiné říká: e)Trup musí být celý ze dřeva, nebo může být výložník pro VOP a SOP ze skelné/uhlíkové/kevlarovélaminátové trubky nebo profilu. Trubka/profil může zezadu zasahovat maximálně do poloviny hloubky křídla.
Z tohoto boduje tedy jasné, že asi kabinka nemůže být laminátová, neboť je povolen jen výložník VOP a SOP. To samé je špička (ta asi není vzadu) na výložníku, takže NE. Nechápu "spojení plovoucích VOP s trupem" (spojka polovin VOP??? = uhlíková trupka ANO) ale kozlík pro uchycení VOP není nijak definován, jak má být zhotoven. Znamená to, že jeho vyrobení ve formě a přilaminování k výložníku (laminátovému nebo dřevěnému) není proti pravidlům. A nebudeme raději létat než se šťourat a zase vymýšlet co by kdyby? Petr Cejnar P.S. Bylo by dobré kdyby příspěvky nebyly anonymní.
|
|
Nahoru |
|
|
TomHlavinka
|
Napsal: pát 24.01.2020 12:11 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 29.10.2014 Příspěvky: 605 Bydliště: Litovel - Rozvadovice
|
Já to vidím podobně, diskusí ohledně toho zda to má být dřevěné nebo jen trošičku laminátové je zde hromada, ale že by někdo nahrál fotku modelu, který právě staví, že by se podělil s ostatníma co vymyslel nebo vyzkoušel, nebo že byl včera lítat, tak to né...
|
|
Nahoru |
|
|
martinni
|
Napsal: pát 24.01.2020 12:35 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 17.8.2006 Příspěvky: 549 Bydliště: Praha 8
|
Chamber píše: Zde je příklad vytržení souvislostí zpravidel: Bod 9.4.8.2.1. mimo jiné říká: e)Trup musí být celý ze dřeva, nebo může být výložník pro VOP a SOP ze skelné/uhlíkové/kevlarovélaminátové trubky nebo profilu. Trubka/profil může zezadu zasahovat maximálně do poloviny hloubky křídla.
Z tohoto boduje tedy jasné, že asi kabinka nemůže být laminátová, neboť je povolen jen výložník VOP a SOP. To samé je špička (ta asi není vzadu) na výložníku, takže NE. Nechápu "spojení plovoucích VOP s trupem" (spojka polovin VOP??? = uhlíková trupka ANO) ale kozlík pro uchycení VOP není nijak definován, jak má být zhotoven. Znamená to, že jeho vyrobení ve formě a přilaminování k výložníku (laminátovému nebo dřevěnému) není proti pravidlům. A nebudeme raději létat než se šťourat a zase vymýšlet co by kdyby? Petr Cejnar P.S. Bylo by dobré kdyby příspěvky nebyly anonymní. OK, díky za odpověď, tím je vše vyjasněno a posvěceno předsedou KLeM ČR, není nutné toto dále řešit. Opravdu nešťourám, jen se slušně ptám, protože mě to zajímá. RcMania je diskusní forum...
|
|
Nahoru |
|
|
aviator
|
Napsal: sob 25.01.2020 8:49 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 1.5.2003 Příspěvky: 141 Obrázky: 1
|
O.K. posvěceno předsedou, další diskuse je bezpředmětná, zapomeňte. Pojďme tedy stejným způsobem ještě pořešit případ modelu RESek (s výložníkem ocasních ploch) viz plán, který vyšel v RCR 1/2020. Také není v souladu s pravidly, ale taky jen trošku, tak ať s tím RCR nemá zbytečné problémy, když už je plánek publikován. Děkuji.
_________________ DS-14, X-Lite, Majko, Alegro, MPX Gemini, MPX Twinstar, MJX Bugs2C, Clik R2 aviarium.wordpress.com
|
|
Nahoru |
|
|
clouseau
|
Napsal: pon 27.01.2020 7:38 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 1.3.2004 Příspěvky: 814 Bydliště: Turnov Obrázky: 0
|
TomHlavinka píše: Já to vidím podobně, diskusí ohledně toho zda to má být dřevěné nebo jen trošičku laminátové je zde hromada, ale že by někdo nahrál fotku modelu, který právě staví, že by se podělil s ostatníma co vymyslel nebo vyzkoušel, nebo že byl včera lítat, tak to né... Tome tak tady pár letošních fotek z létání: Příloha:
received_497570747555651.jpeg [ 68.52 KiB | Zobrazeno 3568 krát ]
Příloha:
IMG_20200116_103612_2.jpg [ 25.17 KiB | Zobrazeno 3568 krát ]
a stavby: Příloha:
IMG_20191229_112618.jpg [ 88.39 KiB | Zobrazeno 3568 krát ]
Příloha:
IMG_20200118_121524.jpg [ 93.44 KiB | Zobrazeno 3568 krát ]
... pro inspiraci jak jsi chtěl Letu a stavbě zdar .
_________________ Vladislav Plichta www.clouseau.eu místopředseda KLeM ČR
|
|
Nahoru |
|
|
clouseau
|
Napsal: pon 27.01.2020 10:22 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 1.3.2004 Příspěvky: 814 Bydliště: Turnov Obrázky: 0
|
A pro inspiraci ještě jeden záznam z listopadového létání : Příloha:
783AAE4B-CC13-4C6A-BFC6-AB1A72C3F530.png [ 134.94 KiB | Zobrazeno 3514 krát ]
Letu zdar
_________________ Vladislav Plichta www.clouseau.eu místopředseda KLeM ČR
|
|
Nahoru |
|
|
mikipike
|
Napsal: pon 27.01.2020 16:23 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 11.8.2012 Příspěvky: 31 Bydliště: Plzeň
|
K2000 zde hojně diskutovaná RES...
Přílohy: |
IMG_20200115_113927.jpg [ 312.79 KiB | Zobrazeno 3406 krát ]
|
|
_________________ Jeti DC-16, Trex 450PRO, Logo 550, Kasama Srimok FAIFA, Goblin 700
|
|
Nahoru |
|
|
JiriB
|
Napsal: čtv 30.01.2020 11:06 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 28.10.2012 Příspěvky: 101
|
Zdravím, zajímalo by mě porovnání provedení brzdícího štítu, t.zn. jednodílný, centrální, na jedno servo a dvoudílný na dvě serva. Je to "znát" na řízení modelu, popř. "účinnosti brždění" ? Je v tom "poznatelný" rozdíl ? diky, J.
|
|
Nahoru |
|
|
TomHlavinka
|
Napsal: čtv 30.01.2020 11:54 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 29.10.2014 Příspěvky: 605 Bydliště: Litovel - Rozvadovice
|
U středového štítu je VOP víceméně pořád v úplavu. Řízení na malé rychlosti před přistáním tedy není vůbec přesné a u plovoucí VOP se to projeví asi ještě o něco víc. Předloni jsem lítal s půjčeným Puresem s X ocasem a VOP reagovala pokaždé jaksi jinak. Někdy reagovala okamžitě a někdy se zpožděním zato najednou jako by s větší výchylkou. Když jsem pak začal kreslit Kiwi, říkal jsem si, že kvůli ovladatelnosti to chce dva štíty a dále to neřešil ani netestoval. Ono 100 bodů za přesné přistání je myslím docela dost!
|
|
Nahoru |
|
|
littlebull
|
Napsal: čtv 30.01.2020 12:16 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 21.9.2019 Příspěvky: 130 Bydliště: Staňkov, ČR Obrázky: 5
|
Podle mého to vliv nemá, možná u Purese s motýlem vzadu, toho jsem nezkoušel. Srovnal jsem Andrease, X rese, Liptov, Sambu a K-2000. Takže jako většinou shodu těžko nalézt a bude záležet na osobních preferencích. Daleko víc záleží na velikosti a poloze spoileru.
|
|
Nahoru |
|
|
clouseau
|
Napsal: čtv 30.01.2020 12:20 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 1.3.2004 Příspěvky: 814 Bydliště: Turnov Obrázky: 0
|
TomHlavinka píše: U středového štítu je VOP víceméně pořád v úplavu. Řízení na malé rychlosti před přistáním tedy není vůbec přesné a u plovoucí VOP se to projeví asi ještě o něco víc. Předloni jsem lítal s půjčeným Puresem s X ocasem a VOP reagovala pokaždé jaksi jinak. Někdy reagovala okamžitě a někdy se zpožděním zato najednou jako by s větší výchylkou. Když jsem pak začal kreslit Kiwi, říkal jsem si, že kvůli ovladatelnosti to chce dva štíty a dále to neřešil ani netestoval. Ono 100 bodů za přesné přistání je myslím docela dost! mám jednodílný brzdící štít, mám mixer do výškovky a podle mě to funguje dobře, chce to cvik, ale závody samozřejmě ukážou... Je pravda že nemám přímé srovnání....dva štíty jsem měl naposledy na RCV2 někdy v roce 1990 naposledy...to bylo ale mnohem těžší a taky větší letadlo. dvoudílný štít je o servo víc a víc ladění aby se štíty otvíraly stejně.... to u jednodílného odpadá.
_________________ Vladislav Plichta www.clouseau.eu místopředseda KLeM ČR
|
|
Nahoru |
|
|
TomHlavinka
|
Napsal: čtv 30.01.2020 13:01 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 29.10.2014 Příspěvky: 605 Bydliště: Litovel - Rozvadovice
|
ano, jedno servo navíc, ale cena je zanedbatelná a nějakého ladění taky moc není. Zkouším teď i variantu dvou štítů ovládaných jen jedním servem z kabiny. Né tedy kvůli ceně, ale spíš abychom nemuseli dovažovat už vůbec nic. Náhon je nakonec velmi jednoduchý a odpadá zapojování konektoru při sestavování modelu, s tím je spojená i jakási vyšší spolehlivost.
|
|
Nahoru |
|
|
Zenair
|
Napsal: čtv 30.01.2020 14:15 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 8.7.2011 Příspěvky: 260 Bydliště: Kladno, ČR
|
Tome, tohle zní hodně zajímavě. Jak se ti daří vymezit vůle ve spojkách? Nad tímhle přemýšlím - jak to udělat dobře a přitom dostatečně maličké....
|
|
Nahoru |
|
|
TomHlavinka
|
Napsal: čtv 30.01.2020 14:22 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 29.10.2014 Příspěvky: 605 Bydliště: Litovel - Rozvadovice
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|