Switch to full style
Dřevěné dvoumetrovky startované gumicukem. Modely řízené jen směrovkou, výškovkou a brzdícím štítem. Kategorie snadno dostupná a velmi vhodná pro kroužky a mládež.
Odeslat odpověď

Re: KIWI - F3RES

čtv 11.04.2019 14:46

Super , díky ,jdu studovat ještě regulátor.

Re: KIWI - F3RES

pát 12.04.2019 8:18

Pro doplnění ještě pěkné video ze soutěže RES+F3K Žilina


Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz

Re: KIWI - F3RES

pon 15.04.2019 6:16

Balzové díly z laseru.
6x B2, 1xB3, 2x B4, 2x B5, volně B1 na D-box
Přílohy
IMG_20190412_211946.jpg
IMG_20190412_212001.jpg
IMG_20190412_212006.jpg
IMG_20190412_212025.jpg
IMG_20190412_212133.jpg

Re: KIWI - F3RES

pon 15.04.2019 7:17

Pastva pro oči ;)

Re: KIWI - F3RES

pon 15.04.2019 7:23

Jj, to vypadá opravdu moc pěkně. Musím říci, že jsem hodně nalomený...

Re: KIWI - F3RES

pon 15.04.2019 9:23

Jj, to já taky, ale už veřejně známá cena nebo jen do SZ? P.

Re: KIWI - F3RES

pon 15.04.2019 10:25

Kdo by si chtěl KIWIka ve vzduchu vyzkoušet, tak v sobotu v Prostějově - Stichovicích, nebo v neděli na modelářském letišti v Uničově lítáme dvě soutěže RCV2, vezmu jej kdyžtak s sebou.
Přílohy
P1180186.JPG

Re: KIWI - F3RES

pon 15.04.2019 11:47

Pěkné... Stojím si za tím, že dosud jediný RES bez konstrukčních chyb, který jsem měl v ruce, je AndREaS, ale tam je možná přeci jen trochu moc konzervativní návrh v jiných bodech (lomení atd.). A skutečně to vypadá tak, že KIWI by se mohlo AndREaSu minimálně vyrovnat v konstrukčním řešení, ale navrch ještě přidat o něco výkonnější řešení z hlediska aerodynamiky atd - fakt slibné :-)

Re: KIWI - F3RES

úte 16.04.2019 6:21

Snažím se, aby model byl opravdu vyladěný po všech stránkách. Ještě můžu zmínit další "kosmetické" změny.
1. větší úhel náběhu křídla o 0,3st. V případě, že by někdo potřeboval těžiště více vepředu, tak aby to opticky ve vzduchu jakoby netahalo ocas
2. o 2cm větší rozpětí VOP pro ještě lepší stabilitu a odezvu VOP na minimálce a velkém náklonu
3. mírná vylepšení v místě spoilerů

Re: KIWI - F3RES

stř 17.04.2019 17:51

Jak se divam na tu vyskovku tak to bude dobry pocin. AERODYNAMICKY i esteticky. Kridlo je spise lichobeznikove a ta elipsoidicka vyskovka mi k tomu moc nesedela. Predpokladam, ze elipsoida tam bude stale, mene,, Spitfirovska,,Ja si obe kormidla jeste vyztuzim diagonalama, bude to takovy muj tuning,vsak vy vite. :)

Re: KIWI - F3RES

čtv 18.04.2019 6:17

HONZIK 22 píše:Jak se divam na tu vyskovku tak to bude dobry pocin. AERODYNAMICKY i esteticky. Kridlo je spise lichobeznikove a ta elipsoidicka vyskovka mi k tomu moc nesedela. Predpokladam, ze elipsoida tam bude stale, mene,, Spitfirovska,,Ja si obe kormidla jeste vyztuzim diagonalama, bude to takovy muj tuning,vsak vy vite. :)



"Lichoběžníkové" panely křídla jsou zde jen pro zjednodušení stavby, náběžka s tím spojený D-box , ale hlavně nosník, který se snižuje konstantně k tomu stojiny nosníku atd, vše je jednodušší. Při rychlostech jakýma RESka lítá to není vůbec problém. F1A mají také lichoběžníkové uši a při výstřelu letí 10x rychleji. Tvary VOP zůstávají stejné, jen je natažené její rozpětí. Diagonály nejsou vůbec potřeba, po potažení folií je to více než dostačující. Naopak bych šetřil každý gram na ocase!!

Re: KIWI - F3RES

čtv 18.04.2019 7:24

Včera jsem při testování modelu v silném větru zjistil jednu "nepříjemnou" věc. Model do větru by měl mít VOP ovládanou táhlem nebo bowdenem!!

Poslední část vleku ve větru je takové prudké potopení a rychlení natažení (výstřel jako u F3J a podobných) vlastně využití naakumulované energie v gumě pro zisk výšky při startu. V momentě, kdy je však potřeba rychle z plného potlačení, plně přitáhnout nemá pružinka dost síly a není asi i tak rychlá. Část energie je tedy ztracena jen mírným nebo skoro rovných letem ve spodní trajektorii výstřelu a až během dejme tomu půl možná i vteřiny pružinka zabere a model postupně vytrácí rychlost tak se stoupání stává čím dál strmější.

Testovaný kus má ocelové lanka jak na SOP tak na VOP a při lítání v klidu a slabším větru do cca 2-3m se to vůbec neprojeví. Pilot totiž v bezvětří nikdy nedovede udržet napnutou gumu až na vrchol stoupání a model se nikdy tak prudce nestřílí

Pochopitelně jsem zkoušel hned pružinky z VOP vytáhnout na více napružit, aby měly větší sílu, zlepšení je jen minimální, navíc serva už začnou vrnět, protože se jim už nelíbí velký protitah.

Takže kliďák lanka, větřák bowden!
už mi však v hlavě šrotuje náhon VOP ala ULTIMA F5J.....
Přílohy
Bez názvu.png
detail konečné fáze vleku

Re: KIWI - F3RES

čtv 18.04.2019 7:41

HONZIK 22 píše:Jak se divam na tu vyskovku tak to bude dobry pocin. AERODYNAMICKY i esteticky. Kridlo je spise lichobeznikove a ta elipsoidicka vyskovka mi k tomu moc nesedela. Predpokladam, ze elipsoida tam bude stale, mene,, Spitfirovska,,Ja si obe kormidla jeste vyztuzim diagonalama, bude to takovy muj tuning,vsak vy vite. :)


Říkám to nerad, ale souhlasím - jak se mi celá konstrukce moc líbí, tak ten tvar VOP (ono i SOP, ale tam to tolik nebije do očí), nerespektující tvar křídla, je mi z estetického pohledu dost proti srsti. Ale beru to jako daň za hotovou a pravděpodobně i špičkovou konstrukci, tak jsem do toho nechtěl rejpat a třeba ji upravit při stavbě na tvar, blízký tomu křídlu (na diagonály bych se vykašlal, nemám dojem, že by to přineslo něco víc, než váhu na ocase). Ale to je taková zanedbatelná drobnůstka, která se projeví spíš při prohlížení fotek, na nebi z toho člověk stejně uvidí s bídou křížek :)

Tím jsem samozřejmě nechtěl autora znechutit, otrávit nebo kritizovat - to je jen moje estetické cítění, které se nemusí shodovat s autorovým, původně jsem to sem vůbec nechtěl psát. Každopádně se na Kiwi moc těším a takové marginálie, jako je půdorys VOP budu řešit, až (a jestli) to bude mít smysl.

Re: KIWI - F3RES

čtv 18.04.2019 8:43

TomHlavinka píše:Takže kliďák lanka, větřák bowden!
už mi však v hlavě šrotuje náhon VOP ala ULTIMA F5J.....


Asi ideální je táhlo z uhlíkové tyčky v tenké teflonové trubičce (jako má třeba Perfection). To je plnohodnotné táhlo, ale tak lehké, že vlastně není přeba odlišovat klidovku od modelu do větru.

Jinak si ale myslím, že bych se tak moc netrápil ani s klasickou ocelovou strunou ve spojení s klidovkou, nemyslím si, že by její hmotnost nějak moc vadila.

Re: KIWI - F3RES

čtv 18.04.2019 8:45

Hlas lidu, hlas boží!!

Zatím jsme nespustili laserování sériových dílů, takže ještě rychle malá kosmetická změna, jen pro oko.
Večer to zapracuju do dat a pošlu finální půdorys ucha. Náběžka 7x7 nepůjde takto ohnout, bylo by to tedy lamelované ze dvou nebo tří vrstev B2-3 a dobroušené
Změna se bude týkat posledních tří žeber, tuhého potahu, koncového oblouku, náběžky a odtokovky.

Má to však dvě malé nevýhody:
1. horší kontrola a nastavení negativu po potažení ucha.
2. trošku menší plocha o ani né 0,5dm2, té má KIWI o 2-3dm2 více než konkurence.

Jinak je to fakt jen „kosmetika“, takže proč né...
Naposledy upravil TomHlavinka dne čtv 18.04.2019 13:44, celkově upraveno 1
Odeslat odpověď