Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 375 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5 ... 25  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: KIWI - F3RES
PříspěvekNapsal: pát 22.02.2019 8:29 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel

Registrován: 29.10.2014
Příspěvky: 160
Bydliště: Litovel - Rozvadovice
Ocas je slepený, stačí zbrousit odtokovky a náběžky a potáhnout. Zkouším měřit pracnost, není to teda úplně přesné, protože u toho dělám další věci, ale očištění a slepení ocasek trvalo cca 40minut. Jsem dost zvědav na výslednou váhu ocasek. Zářezy v trupu pro SOP pasovaly na poprvé!


Přílohy:
IMG_20190221_165028.jpg
IMG_20190221_165028.jpg
[ 112.54 KiB | Zobrazeno 2638 krát ]

IMG_20190221_175005.jpg
IMG_20190221_175005.jpg
[ 36.88 KiB | Zobrazeno 2638 krát ]

IMG_20190221_174646.jpg
IMG_20190221_174646.jpg
[ 48.4 KiB | Zobrazeno 2638 krát ]

Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: KIWI - F3RES
PříspěvekNapsal: pát 22.02.2019 8:53 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.6.2008
Příspěvky: 4932
Bydliště: Praha ČR
TomHlavinka píše:
případná elektra by měla být cca o 50-70g těžší než větroň, více určitě né. Počítám 45g motor, 3S Lipol 450mAh a 15g regl.


No podle mne rekreační piloti budou mít zájem spíš o něco jako 2-3s 800mAh, to co píšeš ty, bych tam osadil taky, ale myslím si, že typický uživatel elektroverze bude přemýšlet trochu jinak (já mám jak asi víš 3s450mAh i ve velkém F5J, ale nad tím už si tuplem všichni ťukají na čelo).


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: KIWI - F3RES
PříspěvekNapsal: pát 22.02.2019 8:56 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel

Registrován: 29.10.2014
Příspěvky: 160
Bydliště: Litovel - Rozvadovice
pert píše:
A Většina "RES-ek" těch výkonných má klenutý profil AG25-27.
Nevypadá to špatně, jsem zvědav na letovou váhu a pl.zatížení.

PB


Většina 2m RESek právě nemá klenutý profil. Staré dobré AG25-27 někdo v německu upravil tak, že tomu zarovnal spodek, přejmenoval a s úspěchem používá. Nevím jak se přesně jmenuje model s tímto profilem, ale na na netu by se to dalo dohledat. Originální AG 25-27 jsem u dřevěných 2m RES neviděl. Jinak tento profil samozřejmě dobře znám. Použil jsem jej na úspěšný model Dogma-VS. To je však model s uhlíkovou odtokovkou, uhlíkem páskovanými žebry atd.

Profily s "rovnou" spodní stranou jsou teď dost v módě u F5J, F3K. "Rovné" profily mají prostě předpoklad větší pronikavosti než klenuté profily. Podle mě je to u těchto modelů s nízkou váhou důležitější než absolutní výkonnost. Původně jsme chtěl použít speciální LDA profil, ale po konzultaci s jedním srbským aerodynamikem jsme to vzdal. Přináší to pár výhod, ale také mnoho nevýhod. Navíc s takovým profilem se musí lítat trochu jinak. Použité AG36-38 je ideální kompromis letových vlastností ve všech situacích a navíc má výhodu stavební jednoduchosti. Nejde jen o to, že se dá křídlo postavit na rovné desce, ale je také větší odstup pásnic, větší tuhost žeber v jejich zadní části, tlustější odtokovka - né tak náchylná na zkroucení, atd. atd..


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: KIWI - F3RES
PříspěvekNapsal: pát 22.02.2019 9:10 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.6.2008
Příspěvky: 4932
Bydliště: Praha ČR
Tome faktická poznámka - v F5J se právě v minulé sezóně začaly objevovat experimenty s klenutými LDA profily a výsledky byly velmi pozitivní jak u LDA, tak třeba i nepřímo u Xploreru s obřími klapkami, kdy se v termice profil změní tímto směrem také. Docela bych se vsadil, že letos to bude už dost výrazné.
Ony totiž právě mají LDA profily pronikavost kupodivu dost slušnou - bylo to vidět v té bakalářské práci, odkazované v druhém RES threadu, dotyčný to tam dost "odpinknul", ale jeho vlastní čísla v podstatě ukazovala, že při optimální rychlosti je menší opadání a prakticky stejná klouzavost, výrazné zhoršení nastalo až při rychlosti letu, jejíž využitelnost je dost sporná.
Profily s rovným spodkem jsou dobré univerzálností a jak píšeš u RES navíc snadnou stavbou, ale pro nekompromisní výkon je stejně žádoucí mít modely dva a pak a to smysl dává.

Určitě to nemá smysl jako základní varianta, nicméně až odladíš Kiwi v základu, tak by možná LDA varianta za pokus stála...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: KIWI - F3RES
PříspěvekNapsal: pát 22.02.2019 9:42 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel

Registrován: 29.10.2014
Příspěvky: 160
Bydliště: Litovel - Rozvadovice
Souhlasím LDA je bomba, ale ideálně u křídla s klapkou a z forem nebo aspoň když má křídlo páskované žebra uhlíkem. I na F1A s LDA profily se nově dávají klapky, jenže TOP křídla z Ukrajiny mají jádro frézovaný rohacell nebo kevlarovou voštinu zavřenou ve formě cena modelu je pak stejná jako u špičkového F5J. Je to HiTech a taková A2jka jde střelit z 50m šňůry 130m vysoko. Kdo neviděl ten neuvěří!! Jenže u RES jsou dosti velká stavební omezení a profil musí být jakýsi kompromisem. Musí mít pronikavost, toho se dá dosáhnout zhruba rovným spodkem, ale profil musí vztlakovat ovšem když nemá klapku, musí mít větší tloušťku. Profil musí táhnout do šnůry, aby měl model větší startovní výšku. Měl by být stavebně jednoduchý, aby se nemusel zbytečně dimenzovat a křídlo nebylo ve výsledku těžké.

Současné nej RES modely co tak sleduju mají stejně AG 36 nebo variaci na něj. Nemyslím si, že třeba ten MADres s frézovaným plným balsovým křídlem a F3K profilem Synergy nebo Zone bude nějaký zázrak. Jo ovšem s klapkou, to by určitě byl!!

Možná v budoucnu nějaký RES model s LDA profilem vyzkouším, konstrukce modelu a celková koncepce a technologie k výrobě dílů však budou muset být úplně jinak a určitě to bude o dost dražší....


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: KIWI - F3RES
PříspěvekNapsal: pát 22.02.2019 9:53 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.6.2008
Příspěvky: 4932
Bydliště: Praha ČR
MadRES budu možná zalétávat tento víkend (podle počasí, hotový bude prakticky jistě), uvidíme... Blbé je, že se nedá mluvit o přímém srovnání, tento model se neliší jen profilem, ale je i celkově štíhlejší s menší plochou (a taky hmotností) a tak pokud bude lepší či naopak horší nebude tak jednoduché zjistit, který bod hrál hlavní roli.

U LDA profilu s tebou souhlasím, že v RES bude otrava stavba - to si říká o uhlíkem páskovaná žebra, ale ta nejsou povolená a celkově to bude složitější.
Trochu bych ale polemizoval s klapkami - ty by slušely MadRESu, ale LDA ani ne, u RES (i F5J) žádné extrémní režimy typu výstřelu nejsou a v rozumném větru by to mělo létat v pohodě.

Ad "současné nej modely" - nechci Němcům a dalším křivdit, ale přijde mi, že trochu sklouzávají do stavu, že až na nepatrné výjimky (MadRES, Dart samokřídlo) se všichni tak nějak dokola kopírují a jedou podle jedné šablony. Neříkám, že ty modely dělají špatně, ale zase bych to ani nebral jako nezpochybnitelné dogma...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: KIWI - F3RES
PříspěvekNapsal: pát 22.02.2019 10:10 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel

Registrován: 29.10.2014
Příspěvky: 160
Bydliště: Litovel - Rozvadovice
Uvidíme kam se to bude vyvíjet za rok za dva. Já teď předkládám první český koncept k vyzkoušení této kategorie.
Spíš by to teď chtělo stavět modely a udělat už nějaké lítání nebo soutěž.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: KIWI - F3RES
PříspěvekNapsal: pát 22.02.2019 10:14 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel

Registrován: 29.10.2014
Příspěvky: 160
Bydliště: Litovel - Rozvadovice
štíty hotové. Balza 2mm s výztuhou ze smrku 2x2. Toto řešení jsem zvolil, když jsem viděl štít Andrease prohnutý do U.
Hmotnost jednoho štítu je 2,5g. Zde už odlehčovat není co.


Přílohy:
IMG_20190221_165137.jpg
IMG_20190221_165137.jpg
[ 71.48 KiB | Zobrazeno 2550 krát ]

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: KIWI - F3RES
PříspěvekNapsal: pát 22.02.2019 21:26 
Administrátor serveru
Administrátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 25.4.2003
Příspěvky: 8915
Bydliště: Praha, ČR
Obrázky: 300
Blog: Zobrazit blog (3)
Do prvního příspěvku jsem doplnil informaci o tom, že jsou pravidla RES součástí sportovního řádu a kde ho najdete.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: KIWI - F3RES
PříspěvekNapsal: ned 24.02.2019 9:56 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel

Registrován: 29.10.2014
Příspěvky: 160
Bydliště: Litovel - Rozvadovice
SOP nachystaná k potahování, broušení zabralo cca 10minut. Na finále je nejlepší brusná houbička, udělá krásný povrch. Obroušená SOP váží 5,3g. Teď stačí pečlivě vysát prach a počkat do úterý až přijde Oralight.


Přílohy:
IMG_20190223_103744.jpg
IMG_20190223_103744.jpg
[ 145.67 KiB | Zobrazeno 1981 krát ]

IMG_20190223_103801.jpg
IMG_20190223_103801.jpg
[ 148.09 KiB | Zobrazeno 1981 krát ]

IMG_20190223_103955.jpg
IMG_20190223_103955.jpg
[ 205.14 KiB | Zobrazeno 1981 krát ]

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: KIWI - F3RES
PříspěvekNapsal: ned 24.02.2019 10:33 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel

Registrován: 29.10.2014
Příspěvky: 160
Bydliště: Litovel - Rozvadovice
Hotová VOP, zbývá odřezat klapku, práce asi na 15 minut, hmotnost 8,5g


Přílohy:
IMG_20190223_105908.jpg
IMG_20190223_105908.jpg
[ 124.71 KiB | Zobrazeno 1953 krát ]

IMG_20190223_105926.jpg
IMG_20190223_105926.jpg
[ 147.73 KiB | Zobrazeno 1953 krát ]

IMG_20190223_111244.jpg
IMG_20190223_111244.jpg
[ 147.96 KiB | Zobrazeno 1953 krát ]

Výstřižek.JPG
Výstřižek.JPG
[ 60.49 KiB | Zobrazeno 1953 krát ]

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: KIWI - F3RES
PříspěvekNapsal: ned 24.02.2019 13:00 
Mazák
Mazák

Registrován: 8.7.2015
Příspěvky: 516
Nejpeknejsi jsou takove konstruce vzdy pred potahovanim. Clovek se s tim kocha do posledni chvilky. Jeste, ze jsou ty pruhledne potahovaci nazehlovacky aby bylo videt tu krasu co je uvnitr.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: KIWI - F3RES
PříspěvekNapsal: ned 24.02.2019 21:35 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 24.4.2016
Příspěvky: 298
Bydliště: Nove Zamky
Obrázky: 0
Nadherna praca radost pozerat.Ja prave staviam Moanu mam iba vyrezi ostatne improvizujem.Trup vop a som mam hotove teraz pracujem na kridlach.


Přílohy:
IMAG0339.jpg
IMAG0339.jpg
[ 73.03 KiB | Zobrazeno 1693 krát ]


_________________
Bellanca Decathlon V2-B,Fieseler Fi 156 "Storch
Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: KIWI - F3RES
PříspěvekNapsal: pon 25.02.2019 8:55 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel

Registrován: 29.10.2014
Příspěvky: 160
Bydliště: Litovel - Rozvadovice
Zde je nahrubo obroušený trup, zbývá doladit kabina - tam bude malá změna rámu kvůli jednoduššímu zavírání a spolehlivějšímu zalepení magnetu. Současná hmotnost trupu je 80g, ale předek je jako beton. Vím však, že se dá ubrat 10g vepředu a cca 5g vzadu. Otázkou je jestli to má cenu - to se uvidí až při osazení a vyvážení, raději pevnější trup před centroplánem než pak vozit olovo na dovážení. Vnitřní příhradovina je po pevnostní analýze mírně tvarově optimalizovaná. Časová náročnost: stavba cca 1,5hodiny, broušení cca 30minut a něco málo ještě zabere kabinka.

Standartní osazení by mělo být:
1S LiIon 18650 (18500), 9g servo typu Hyperion DS09, nebo alternativa Corona 843MG. Kulatá LiIonka dokonale padne až do špičky trupu, má velkou kapacitu, je spolehlivá, rychle nabitá a levná. Další výhoda je také velký výběr 5g serv do křídla

Alternativu bude i podlouhlá 2S LiPol cca 350mah a serva BMS 105HV, trošku problém pak jsou 5g HV serva do křídla.

Otázkou je pro jaké serva tedy nachystat díry?


Přílohy:
IMG_20190216_080157.jpg
IMG_20190216_080157.jpg
[ 131.15 KiB | Zobrazeno 1590 krát ]

IMG_20190221_174705.jpg
IMG_20190221_174705.jpg
[ 32.08 KiB | Zobrazeno 1590 krát ]

IMG_20190221_174842.jpg
IMG_20190221_174842.jpg
[ 30.14 KiB | Zobrazeno 1590 krát ]

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: KIWI - F3RES
PříspěvekNapsal: pon 25.02.2019 9:24 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.6.2008
Příspěvky: 4932
Bydliště: Praha ČR
Na klapky lze použít Dymond D47 - současné verze HV podporují.
Jako lowend za málo peněz pak nejspíš TGY-D56 https://hobbyking.com/en_us/turnigytm-t ... -5-6g.html .
Popravdě já bych se nebál ani použít tyhle TGY 4x, stačily by na SOP i VOP, nicméně kombinace s 2xBlueBird je asi jistější.

Naopak bych byl lehce rezervovaný k tomu napájení z jednočlánku - ono sice s 1s chodí skoro vše na pohled dobře, ale už jsem zažil problém zaviněný tým, že při poklesu napětí při špičce šel přijímač do resetu.

Poznámka naokraj - já v mých RES mám vesměs tradiční 4xAA NiMH, často skládané atypicky pro optimální vyplnění prostoru, viz třeba https://lightroom.adobe.com/shares/c91c ... 624a1b5af4 , jedna dvojice je ve špičce pod páteří, druhá nad. V jistém smyslu je to pořád nejblbuvzdornější varianta...


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 375 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5 ... 25  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Zenair a 9 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz