RCmania.cz - web pro modeláře a modely http://www.rcmania.cz/ |
|
KIWI - F3l/F5L http://www.rcmania.cz/viewtopic.php?f=152&t=85667 |
Stránka 10 z 70 |
Autor: | TomHlavinka [ pát 15.03.2019 10:05 ] |
Předmět příspěvku: | Re: KIWI - F3RES |
Emax 09 má takový klasický tvar, že případná úprava pro HS 65 a podobná nebude problém. Já s těma Emaxama zkušenost nemám, ale je pravda, že Němci to v RESkách používají hodně. Nachystám tedy díry pro Emax 09. |
Autor: | HONZIK 22 [ pát 15.03.2019 18:13 ] |
Předmět příspěvku: | Re: KIWI - F3RES |
Dostal jsem smsku od mladsiho kolegy, kterému se KiWi libi. Pozn. Jako ostatne mnohym. Jadro problemu je :,, Proc se vyviji lehky model na hranici pevnosti a pak se dovazuje balastem. Ja jsem mu poslal odkaz s dovetkem,vitr a nekdy neni hmotnost na skodu.! http://www.rcex.cz/?p=3426 Kdyby jste meli navic par argumentu , se zkušenostmi soutezicich, jiste by to prospelo nejen jemu. To vlakno ma jiz 14000 sledovanosti. Obdivuhodne. Nechci zatezovat pana Hlavinku, ten az ma klid na stavbu a ladeni. |
Autor: | BoBik_CZ [ pát 15.03.2019 19:09 ] |
Předmět příspěvku: | Re: KIWI - F3RES |
HONZIK 22 píše: Dostal jsem smsku od mladsiho kolegy, kterému se KiWi libi. Pozn. Jako ostatne mnohym. Jadro problemu je :,, Proc se vyviji lehky model na hranici pevnosti a pak se dovazuje balastem. Ja jsem mu poslal odkaz s dovetkem,vitr a nekdy neni hmotnost na skodu.! http://www.rcex.cz/?p=3426 Kdyby jste meli navic par argumentu , se zkušenostmi soutezicich, jiste by to prospelo nejen jemu. To vlakno ma jiz 14000 sledovanosti. Obdivuhodne. Nechci zatezovat pana Hlavinku, ten az ma klid na stavbu a ladeni. Lehký model v případě větrného počasí dovážíš. Těžký model v případě klidného počasí neodlehčíš. |
Autor: | HONZIK 22 [ pát 15.03.2019 20:02 ] |
Předmět příspěvku: | Re: KIWI - F3RES |
Jednoduche ale trefne |
Autor: | TomHlavinka [ pon 18.03.2019 7:42 ] |
Předmět příspěvku: | Re: KIWI - F3RES |
HONZIK 22 píše: Dostal jsem smsku od mladsiho kolegy, kterému se KiWi libi. Pozn. Jako ostatne mnohym. Jadro problemu je :,, Proc se vyviji lehky model na hranici pevnosti a pak se dovazuje balastem. Ja jsem mu poslal odkaz s dovetkem,vitr a nekdy neni hmotnost na skodu.! http://www.rcex.cz/?p=3426 Kdyby jste meli navic par argumentu , se zkušenostmi soutezicich, jiste by to prospelo nejen jemu. To vlakno ma jiz 14000 sledovanosti. Obdivuhodne. Nechci zatezovat pana Hlavinku, ten az ma klid na stavbu a ladeni. Myslím, že model není na hranici pevnosti a kdo to už držel v rukách tak říkal, že úplně v pohodě. Kiwi je lehčí než staré klasické dřevěné dvoumetrovky, jako třeba terej, admirál, aquila a další podobné, ale do nějaké kritické pevnosti má hodně daleko. Já na hranici pevnosti považuju F1D a další haláky, to je pro mě hranice pevnosti. Podobná dvoumetrovka by se dala s takovým přístupem postavit určitě do 100g i s vybavením. Jde však o jinou důležitou věc. Model musí být lehký a pevný! Když foukne, tak aby šel dovážit. V pravidlech je, že startující může použít pouze 2 modely a né 3, jako je tomu u jiných kategorií. Kdyby tedy došlo během soutěže k poškození lehouše, bude soutěžící muset použít těžké éro na dolítání soutěže a to už může být v bezvětří problém. Lepší je teda mít lehouše a pak středního-pevného, který se bude dát dovážit podle síly větru. Lehký a těžký model jsou z hlediska RES taktiky blbost. Když bude variábl a foukne do zad zapomeňte na 100m výšky po startu. Když to bude 30-50m tak to bude dobré a to už může být s těžkým érem často problém. V situaci kdy může soutěžící použít 3 modely tak se těžký speciál vyplatí, protože když poškodím lehký, mám ještě pořád střední. |
Autor: | valajda [ pon 18.03.2019 8:02 ] |
Předmět příspěvku: | Re: KIWI - F3RES |
miglosch píše: ... já je kupuju jen na BANGGOOD a zatím mi vždy přišly originály (na každé krabičce by měl být pod stírací vrstvou kontrolní kód, který když se zadá na stránkách výrobce, tak vyskočí hláška, zda jde o originální výrobek...) Taky mi to nedalo a seškrábal jsem. EMAX 08MAII z BANGGOODu je OK. |
Autor: | tomashr [ pon 18.03.2019 8:06 ] |
Předmět příspěvku: | Re: KIWI - F3RES |
K té hmotnosti už to tu padlo, ale přidám ještě pár dalších poznámek, založených primárně na F5J, ale zrovna tyto sedí dobře i na RES. Ono si je dobře uvědomit, že model o hmotnosti (třeba) 700g a model o hmotnosti 500g dovážený o 200g nebudou létat stejně, ten lehčí dovážený bude prakticky jistě létat lépe. Jde o to, že dovážení koncentruje hmotnost do těžiště, zatímco když se hmotnost navíc "rozloží všude", tak narostou setrvačné momenty křídla atd. Samozřejmě nejde takto uvažovat "donekonečna", extrémně lehký model bude nutně méně pevný a při moc velkém naložení už to může být problém, to je jasné, nicméně nalezení rozumného kompromisu je žádoucí. V každém případě na "nakládání modelu" není nic nepatřičného a z mého pohledu je to korektní i pro rekreační létání, nejen pro extrémní soutěžní nároky. |
Autor: | TomHlavinka [ pon 18.03.2019 8:27 ] |
Předmět příspěvku: | Re: KIWI - F3RES |
tomashr píše: K té hmotnosti už to tu padlo, ale přidám ještě pár dalších poznámek, založených primárně na F5J, ale zrovna tyto sedí dobře i na RES. Ono si je dobře uvědomit, že model o hmotnosti (třeba) 700g a model o hmotnosti 500g dovážený o 200g nebudou létat stejně, ten lehčí dovážený bude prakticky jistě létat lépe. Jde o to, že dovážení koncentruje hmotnost do těžiště, zatímco když se hmotnost navíc "rozloží všude", tak narostou setrvačné momenty křídla atd. Samozřejmě nejde takto uvažovat "donekonečna", extrémně lehký model bude nutně méně pevný a při moc velkém naložení už to může být problém, to je jasné, nicméně nalezení rozumného kompromisu je žádoucí. V každém případě na "nakládání modelu" není nic nepatřičného a z mého pohledu je to korektní i pro rekreační létání, nejen pro extrémní soutěžní nároky. ANO, ANO, ANO !!! možná tazatel dotazu o lehkém a naloženém Kiwi létá makety, kde se to nikdy moc neřešilo a modely jsou těžké tak nějak celkově. Mám nějaké zkušenosti s F1E (svahové magnetem řízené modely) zde je velmi žádoucí postavit u speciálu do větru lehké a co nejpevnější křídla a do pylonu rovnou při stavbě zalepit klidně 150g olova. Model je pak "těžký" ale koncentrace hmotnosti je přesně uprostřed v těžišti a navíc v ose trupu!! Chování modelu je pak mnohem lepší, něž kdyby byly hmotnosti navíc rozloženy po celém modelu tedy těžké křídlo, trup, vop atd. |
Autor: | TomasC [ pon 18.03.2019 9:53 ] |
Předmět příspěvku: | Re: KIWI - F3RES |
TomHlavinka píše: Mám nějaké zkušenosti s F1E (svahové magnetem řízené modely). Dovolím si doplnit, co Tomáš myslí pod pojmem "Mám nějaké zkušenosti". Tomáš získal na loňském Mistrovství Evropy F1E v Martině 8.místo individuálně a s týmem získal bronz.
|
Autor: | TomHlavinka [ pon 18.03.2019 9:58 ] |
Předmět příspěvku: | Re: KIWI - F3RES |
TomasC píše: Dovolím si doplnit, co Tomáš myslí pod pojmem "Mám nějaké zkušenosti". Tomáš získal na loňském Mistrovství Evropy F1E v Martině 8.místo individuálně a s týmem získal bronz. díky Tome, ale asi ještě více si cením 4místa na Mistrovství Světa 2017 v Rumunsku. Navíc když se o půl roku později zjistilo, že jsem byl tak nějak vlastně třetí, ale to už tady dnes nebudeme vytahovat..... |
Autor: | TomasC [ pon 18.03.2019 10:07 ] |
Předmět příspěvku: | Re: KIWI - F3RES |
Ahoj, myslel jsem si to. Ale v rychlosti jsem našel jen loňské... Sorry. (On to ten Polák neuděl schválně, pokud se pamatuji). |
Autor: | TomHlavinka [ pon 18.03.2019 10:13 ] | |||
Předmět příspěvku: | Re: KIWI - F3RES | |||
Zjistil jsem, že to půjde nejspíš vyvážit i lehčí výbavou v trupu serva + JETI R5L a LiIon 18650 váží 80g varianta s kruhovou Lipol 900mAh má cca o 25g méně. Jestli tomu tak bude opravdu i po potažení trupu a dokončení práce v zadní části trupu, tak ještě zkrátím čumák o cca o 10-15mm. Tato úprava by teoreticky mohla trochu pomoct při změně smyslu kroužení a eliminovala by různé parazitní síly a setrvačnosti působící na model při kroužení. U modelu bez křidélek to může být možná přínosem. Druhá varianta je zvětšení VOP, která je však už i tak o 10% větší než navrhovaná a výpočtem "ověřená" na druhou stranu praxe říká, že čím větší VOP tím lépe.
|
Autor: | HONZIK 22 [ pon 18.03.2019 13:11 ] |
Předmět příspěvku: | Re: KIWI - F3RES |
Děkujeme za vysvětlení vlivu balastu na letové vlastnosti ,kolega je opravdu maketář , to jste oba dva Tomášové trefili . No já mu to i když větroňář neuměl takto dokonale vysvětlit. Tento argument není napadnutelný : ,,dovážení koncentruje hmotnost do těžiště, zatímco když se hmotnost navíc "rozloží všude", tak narostou setrvačné momenty křídla ,,, |
Autor: | TomHlavinka [ úte 19.03.2019 13:54 ] | ||||
Předmět příspěvku: | Re: KIWI - F3RES | ||||
Serva mám nainstalované v křídle, rámečky pasují parádně a usnadňují instalaci. Délka kabelu serva Emax je tak akorát, je jen lehce napnut a konektor je zalepen do kořenového žebra. Páku serva jsem prodloužil smrkem 2x2 omotal nití zakápl sekunďákem a pojistil smršťovačkou. Uvidíme jak se to bude ve vzduchu za letu zavírat. Balastní trubka je už také na svém místě. Večer potáhnu spodní stranu středu a křídla budou nachystané.
|
Stránka 10 z 70 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |