Autor |
Zpráva |
TomHlavinka
|
Napsal: stř 20.03.2019 8:55 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 29.10.2014 Příspěvky: 605 Bydliště: Litovel - Rozvadovice
|
V českém překladu a ani v německém originálu jsem nenašel hodnotu minimálního plošného zatížení RES modelu. Nevztahuje se na to náhodou FAI limit stanovený pro F3B/F3F/F3J 12g/dm2
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
tomashr
|
Napsal: stř 20.03.2019 10:09 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 22.6.2008 Příspěvky: 6038 Bydliště: Praha ČR
|
TomHlavinka píše: V českém překladu a ani v německém originálu jsem nenašel hodnotu minimálního plošného zatížení RES modelu. Nevztahuje se na to náhodou FAI limit stanovený pro F3B/F3F/F3J 12g/dm2 Nevztahuje... V našich národních pravidlech žádný obecný limit není (i když jsem zjistil, že si to pár lidí myslí), je to vždy u konkrétní kategorie. U FAI je to fakticky stejně (teď si nejsem jistý, zda není stanoven z druhé strany horní limit, ale ten nás nezajímá). Němci to podle mne také nemají, v pravidlech DE to není a obecně to asi nemají, koneckonců více německých stavebnic přímo udává zatížení pod 12g/dm2.
|
|
Nahoru |
|
|
TomasC
|
Napsal: stř 20.03.2019 11:28 |
|
Administrátor serveru
|
|
|
Registrován: 25.4.2003 Příspěvky: 10799 Bydliště: Praha Hloubětín ČR Obrázky: 266
Blog: Zobrazit blog (3)
|
Ve FAI pravidlech je v General rules B.1.3. Maximum loading 250 g/dm2. To je "opsáno" i do Sportovního řádu 1.2. Tedy maximální zatížení a to nebude překročeno v žádných pravidlech. !!!!!Letadlo, které má větší zatížení než 250g/dm2 není už model !!!! Se všemi důsledky.
Některá pravidla mají pravidly zatížení omezené. Třeba RCV2 má předepsáno rozmezí 12 až 75 g/dm2.
Předběžná kategorie RES nemá v pravidlech určenou hodnotu zatížení.
|
|
Nahoru |
|
|
TomHlavinka
|
Napsal: stř 20.03.2019 16:12 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 29.10.2014 Příspěvky: 605 Bydliště: Litovel - Rozvadovice
|
Celková plocha modelu je 41,5dm2 při hmotnosti 400g by to dalo plošné zatížení 9,6g/dm2
|
|
Nahoru |
|
|
bitovod
|
Napsal: stř 20.03.2019 16:32 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 23.3.2010 Příspěvky: 1457 Bydliště: Praha 9, Horní Počernice
|
Neskutečný... Ještě chvilku a postavím se do fronty na produkční verzi. Nádhera!
_________________ Startuji čím dál častěji, ale počet přistání, po kterých se letadlo nedá odnést v jedné igelitce, se i nadále limitně blíží nule...
|
|
Nahoru |
|
|
HONZIK 22
|
Napsal: stř 20.03.2019 16:41 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 8.7.2015 Příspěvky: 1795 Bydliště: Orlova v noci , Karviná ve dne
|
Skvělé , už chápu ten dotaz na spodní limit váhový g/dm2 Já už v té řadě naštěstí stojím.
|
|
Nahoru |
|
|
Šnek23
|
Napsal: stř 20.03.2019 20:08 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 18.5.2017 Příspěvky: 348 Bydliště: Nymburk, ČR
|
Tak to je dokonalý! Už se na něj těším
_________________ Když už, tak už... Sky Surfer X8, Tomahawk II, EPP Piper, Airboati, Čejka,S800, Swish, Flysky FS-i6X
|
|
Nahoru |
|
|
AVALON57
|
Napsal: stř 20.03.2019 20:16 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 5.11.2014 Příspěvky: 288 Bydliště: S.M.
|
Je to skvělé, už se na něj těším Petr
_________________ Avalon57
|
|
Nahoru |
|
|
bitovod
|
Napsal: stř 20.03.2019 20:46 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 23.3.2010 Příspěvky: 1457 Bydliště: Praha 9, Horní Počernice
|
Hmmmm, vy mi dáváte... Nebyl by k dispozici nějaký hrubý nástřel ceny kitu?
_________________ Startuji čím dál častěji, ale počet přistání, po kterých se letadlo nedá odnést v jedné igelitce, se i nadále limitně blíží nule...
|
|
Nahoru |
|
|
bitovod
|
Napsal: čtv 21.03.2019 9:52 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 23.3.2010 Příspěvky: 1457 Bydliště: Praha 9, Horní Počernice
|
Asi bych byl pro pevný ocas - jednak se váha na zadku bude blbě (a hlavně zbytečně) kompenzovat, druhak to zjednoduší stavbu. A ty rozměry ještě nejsou takové, aby to vůbec stálo za to, pořád ještě se dá udělat rozumná transportní krabice. A nebo jinak - byla by to v případě sundavací VOP asi jediná věc, kde bych se odchýlil od originálu a udělal ji tak jako tak pevnou (mám dost velký auto a tolerantní rodinu, takže se do auta vejdou letadla vlastně vždycky ).
_________________ Startuji čím dál častěji, ale počet přistání, po kterých se letadlo nedá odnést v jedné igelitce, se i nadále limitně blíží nule...
|
|
Nahoru |
|
|
heczkot
|
Napsal: čtv 21.03.2019 17:04 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
Registrován: 11.2.2017 Příspěvky: 57 Bydliště: Praha
|
TomHlavinka píše: ... Nově bude balza 1mm přetažená až přes horní smrkovou pásnici. Balza 1mm není vždy 1mm chodí to +- desetina. Původní řešení bylo s balzou skončit těsně před pásnicí, v některých případech by pak mohl vznikat drobný hrbolek a tento přechod měkké 1mm balzy a smrku moc brousit nejde. S balzou až přes pásnici bude stavba zase o kousek jednodušší a čistější. Jediná nevýhoda, že se pásnice dostanou o 1mm blíž k sobě, ale vzhledem k celkové pevnosti nosníku bych ten 1mm zanedbal. Taky se mi přechod balza - smrk. nosník zpočátku ze stejných důvodů moc nelíbil, ale byl bych pro ho kvůli větší pevnosti v ohybu vyššího nosníku zachovat. Dá se přece na desce (v poloze vzhůru nohama) natupo přilepit nosník k balzovému potahu tak, že jejich vnější povrchy budou přesně lícovat a žádná hrana mezi nimi nevznikne. Po zaschnutí lepidla (zkoušel bych měkkou disperzi, ale možná by stačilo jen slícovat a lehce přejet řídkým vteřiňákem, aby neprosáknul na vnější povrch) takto slepený celek instalovat na křídlo. Pokud byste náhodou plánoval stavět křídlo kvůli vyšší přesnosti horního obrysu profilu vzhůru nohama ve frézovaných šablonách pod žebry, tak slepený celek nosník-potah ustavit do šablon a vlepit žebra - to už ale asi bude pro mladíky zbytečně komplikované).
|
|
Nahoru |
|
|
AVALON57
|
Napsal: čtv 21.03.2019 19:37 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 5.11.2014 Příspěvky: 288 Bydliště: S.M.
|
heczkot píše: Taky se mi přechod balza - smrk. nosník zpočátku ze stejných důvodů moc nelíbil, ale byl bych pro ho kvůli větší pevnosti v ohybu vyššího nosníku zachovat. Dá se přece na desce (v poloze vzhůru nohama) natupo přilepit nosník k balzovému potahu tak, že jejich vnější povrchy budou přesně lícovat a žádná hrana mezi nimi nevznikne. Po zaschnutí lepidla (zkoušel bych měkkou disperzi, ale možná by stačilo jen slícovat a lehce přejet řídkým vteřiňákem, aby neprosáknul na vnější povrch) takto slepený celek instalovat na křídlo. Pokud byste náhodou plánoval stavět křídlo kvůli vyšší přesnosti horního obrysu profilu vzhůru nohama ve frézovaných šablonách pod žebry, tak slepený celek nosník-potah ustavit do šablon a vlepit žebra - to už ale asi bude pro mladíky zbytečně komplikované).
Ten postup je zbytečně složitý, ten ušetřený 1mm výšky stojiny za to nestojí, jsem pro balsu NA nosníku.
_________________ Avalon57
|
|
Nahoru |
|
|
TomasC
|
Napsal: pát 22.03.2019 9:55 |
|
Administrátor serveru
|
|
|
Registrován: 25.4.2003 Příspěvky: 10799 Bydliště: Praha Hloubětín ČR Obrázky: 266
Blog: Zobrazit blog (3)
|
AVALON57 píše: Ten postup je zbytečně složitý, ten ušetřený 1mm výšky stojiny za to nestojí, jsem pro balsu NA nosníku. Z pár obrázků odhaduji, že nosník jsou dvě lišty 5x3 a profilu AG36, který má tloušťku 8,2% a hloubku 200mm. Pak ten chybějící 1mm dělá snížení o pevnosti 15% .... Aby se nosník dostal na stejnou pevnost, tak by se měla POD balzou použít lišta 6,2x3.
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|