Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1046 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47 ... 70  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: KIWI - F3RES
PříspěvekNapsal: úte 10.12.2019 14:26 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 24.10.2017
Příspěvky: 131
Bydliště: Považská Bystrica
Obrázky: 99
Konečne som začal aj ja. Rôzne lepidlá som vyskúšal v poslednej dobe. Až som sa dopracoval, a to už aj u KIWI k týmto lepidlám: Super Phatic ako náhradu za sekundové lepidlá, čiastočne aj disperziu. Je riedke ako vodička, krásne sa rozlieva, schne veľmi rýchlo, pevnosť je výborná. Nesmrdí. Dôležitý je správny nádstavec - používam urezanú inekčnú ihlu. Proti zaschnutiu zasúvam špendlík. Keď potrebujem viac času potom sa mi osvedčil UHU Wood - klasická disperzia, tým, že je v tube dobre sa s ňou pracuje. Na pevnostné spoje potom 5-min. epoxy od RG. Toto lepidlo "milujem". (Mám aj 1min, 10min, 30 min. Vyskúšal som ale nepoužívam, zbytočne vyhodené peniaze. Vždy siahnem po 5min verzii.)

6925 6930 6926

_________________
Luboš - www.aviatika.sk


Naposledy upravil aviatika dne stř 11.12.2019 9:04, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: KIWI - F3RES
PříspěvekNapsal: stř 11.12.2019 8:33 
Mazák
Mazák

Registrován: 29.10.2014
Příspěvky: 605
Bydliště: Litovel - Rozvadovice
To zní dobře, cena je sice ve srovnání s disperzí astronomická, ale předpokládám, že je to spíš takový disperzní sekunďák a velké plochy potahů se s tím lepit nebudou.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: KIWI - F3RES
PříspěvekNapsal: stř 11.12.2019 8:50 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 24.10.2017
Příspěvky: 131
Bydliště: Považská Bystrica
Obrázky: 99
Nie, to by si nestihol, schne rýchlo aj sa vsakuje, tú fľaštičku mám tri roky už, stále rovnako riedke, disperzia hustne časom a nevravím o sekunďákoch, ktoré nikdy neminiem, ale zhustnú a napriek skladovaniu v chladničke ich pravidelne vyhadzujem. Takže aj tá cena je relatívna. Samozrejme aj sekunďák má svoje opodstatnenie v konkrétnych prípadoch. Trvalo mi než som si nato zvykol, hlavne bol problém urobiť správny nádstavec. Teraz by som ho nevymenil už.

_________________
Luboš - www.aviatika.sk


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: KIWI - F3RES
PříspěvekNapsal: čtv 12.12.2019 18:18 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 13.3.2009
Příspěvky: 383
Bydliště: Strakonice, ČR
Tak baterky už jsou doma, váhově dokonce míň než píšou, do trupu se vejde v pohodě až do špičky. Konektor pasuje rovnou do přijímače (Jeti).


Přílohy:
978B7107-5111-4013-A7FA-6B9CFC1445B2.jpeg
978B7107-5111-4013-A7FA-6B9CFC1445B2.jpeg
[ 70.72 KiB | Zobrazeno 4113 krát ]


_________________
Jeti DC-24, Element F5J, Enjoy3, Piper 2,8
lodě Tito Neri, Smit Japan, Parat, Ragazza, Genesis.
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: KIWI - F3RES
PříspěvekNapsal: pát 13.12.2019 18:35 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.3.2010
Příspěvky: 686
Bydliště: Ostrava
Tak už Kiwi přilétlo i ke mně domů :D Pro začátek jsem trošku uklidil v krabici - slepil jsem si krabičku a dal do ní balast :wink:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: KIWI - F3RES
PříspěvekNapsal: pon 16.12.2019 8:08 
Mazák
Mazák

Registrován: 29.10.2014
Příspěvky: 605
Bydliště: Litovel - Rozvadovice
a teď na ni ještě mahagonové mořidlo a lak...

To já mám krabičku původní starou, bez vyobrazení hmotností a nápisu Kiwi, asi tedy bude muset také poslepovat novou ať jsme na jaře IN.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: KIWI - F3RES
PříspěvekNapsal: úte 17.12.2019 7:40 
Mazák
Mazák

Registrován: 29.10.2014
Příspěvky: 605
Bydliště: Litovel - Rozvadovice
Podařilo se mi na trup sehnat pár archů možná 50let staré Mikelanty nebo Mikalenty (vyberte si) a zkoušel jsem to porovnávat s Vliesem.
3cm pásek Mikalenty jde na tah přetrhnout, Vlies hodně těžko. Na maximální pevnost v tahu je vlies tedy lepší, ale nás by pro zpevnění zadní části trupu spíše zajímal modul pružnosti materiálu, tedy jak moc se materiál protáhne než praskne, toto však nevím jak v domácích podmínkách otestovat. Že by tedy trhací zkouška u nás v laboratoři? Ve své podstatě je to však úplně jedno, ale když mě tyto věci tak moc baví...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: KIWI - F3RES
PříspěvekNapsal: stř 18.12.2019 8:33 
Mazák
Mazák

Registrován: 29.10.2014
Příspěvky: 605
Bydliště: Litovel - Rozvadovice
Asi na mě vyšel nějaký těžší light, nebo lehčí standart, ale rozdíl hmotnosti středů není velký. Vypadá to spíš, že budu mít light a pevnější light model. Hmotnosti jsou vždy za komplet slepený panel, ale s neobroušenou odtokovkou a náběžkou. Light váží 38,3g a standart 41,2g. Dodělám tedy na standartu nějaká dodatečná vyztužení, možná položebra pod torzkou a nebo diagonály mezi žebry na středu a prvním uchu ať mám větší rozdíl hmotností mezi light a standart modelem.

Kořenové žebro křídla lepím tak, že křídlo nasadím na trup a namáznu lepidlem a dorazím k trupu. Spoj pak perfektně lícuje a nevznikne sebemenší mezerka mezi trupem a kořenovým žebrem. Střed má totiž mírné vzepětí a když se kořenové žebro 1 lepí k žebru 2 na výkrese, tak po sesazení trupu a křídla vznikne drobná spára na spodní straně, naopak když se to lepí na trupu, tak má žebro možnost se trochu vytočit. Odtokovku a náběžku máznu lepidlem víc ať je případná škvírka vyplněná, co vyteče ven to utřu. Z trupu to sundám až po zaschnutí lepidla.


Přílohy:
IMG_20191207_102122.jpg
IMG_20191207_102122.jpg
[ 53.53 KiB | Zobrazeno 3379 krát ]

IMG_20191207_102855.jpg
IMG_20191207_102855.jpg
[ 56.77 KiB | Zobrazeno 3379 krát ]

IMG_20191207_112724.jpg
IMG_20191207_112724.jpg
[ 46.48 KiB | Zobrazeno 3379 krát ]

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: KIWI - F3RES
PříspěvekNapsal: stř 18.12.2019 17:08 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 24.10.2017
Příspěvky: 131
Bydliště: Považská Bystrica
Obrázky: 99
Áno myslím, že takto je to veľmi správny postup. Ja som pred brúsením. Tak to mám rád, len nie sa do toho pustiť. A keď tomu prídem na chuť je hotovo a pri mojej intenzite prác zas opäť o niekoľko mesiacov.. Som zvedavý na hmotnosti potom po brúsení.

6946 6947

_________________
Luboš - www.aviatika.sk


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: KIWI - F3RES
PříspěvekNapsal: stř 18.12.2019 22:32 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.3.2010
Příspěvky: 686
Bydliště: Ostrava
Moc pěkné :wink:
Jsem skoro na stejné úrovni stavby. Jen si vyřeším zabudování lanovodů v trupu a taky ho shora zavřu a budu ho brousit společně s VOP a SOP. Nehoním až tak co nejmenší hmotnost tak jsem volil pevné náhony kormidel, ale koupil jsem lanovody pro drát 0,6 mm tak by to nemuselo být až tak strašné :D
Stavbu si užívám, vše sedí perfektně. Jediné co jsem řešil, byla náhrada za poslední bočnici nosníku ocasních ploch, která se po uvolnění z prkna ohnula do "banánu", nechtěl jsem ji "znásilňovat" tak jsem ji říznul z domácích zásob a bylo :D
Už se těším na stavbu křídla.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: KIWI - F3RES
PříspěvekNapsal: pon 23.12.2019 17:01 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 24.9.2009
Příspěvky: 78
Bydliště: Brno
… už se blížím do finále.

Udělal jsem několik změn oproti - na plánu uvedené konstrukci:

Trup je osazen elektro pohonem – začal jsem uvažovat o této variantě hned na počátku. Serva VOP a SOP jsou umístěny v zadní části centroplánu, přístupná od spodu. Trup je vepředu dále zesílen krátkými smrkovými nosníky a do cca 1/3 dřevěné části pro zpevnění ještě laminován skelnou tkaninou. Dřevěná část je potažena vliesem, lehce lakována a stříknuta barvou stejně jako trubkový nosník ocasních ploch.

Nosník ocasník ploch je laminátová trubka, kdysi používaná pro modely F1A.

1. a 2. panel křídla mají torzní skříň tvořenou přidáním spodního balzového potah mezi náběžnou hranu a nosníkem. Zde je balzový potah nalepen předem ke smrkovému nosníku z boční strany.

Přemýšlel jsem co a jak udělat, aby nedošlo ke zkroucení/ prohnutí odtokových hran křídla a byly dodrženy pravidla RES.
Ještě před stavbou samotného křídla jsem obrousil balzové odtokovky na požadovanou tloušťku a do potřebného úkosu, pak je nalakoval a ve „špendlíkové šabloně“ nechal několik dní vysychat. Následně je potáhl tlustým modelspanem - byl doma k dispozici, a několikrát lakoval s opětovným vysycháním ve „špendlíkové šabloně“. Takto předpřipravené“ odtokovky jsem použil k samotné stavbě křídla.

VOP je demontovatelná – přišroubovaná dvěma plastovými šrouby do překližkového lože s hliníkovými závitovými vložkami.

Potah křídla je shora a dále přes spodní balzový potah torzní skříně realizován vliesem. Spodek křídla a kousek nahoru za náběžku je potažen Oralightem.

Mám dotaz k brzdícím štítům. V klidové pozici je drží dodané magnety. Po vyklopení štítů a vrácení pák serv dolů do klidové polohy, se štíty nevracení úplně dolů, aby mohli být přitaženy magnety. Štíty zůstávají viset cca 20 až 30 stupňů v otevřené poloze. Řešil to už někdo nebo stačí se spolehnout na, za letu proudící vzduch, který štíty dotlačí do klidové polohy aretované magnety?

Ještě jednou díky Tomášovi za skvělou stavebnici.


Přílohy:
IMG_20191222_101553.jpg
IMG_20191222_101553.jpg
[ 59.42 KiB | Zobrazeno 2858 krát ]

IMG_20191222_101738.jpg
IMG_20191222_101738.jpg
[ 31.19 KiB | Zobrazeno 2858 krát ]

IMG_20191222_102231.jpg
IMG_20191222_102231.jpg
[ 66.67 KiB | Zobrazeno 2858 krát ]

IMG_20191222_102816.jpg
IMG_20191222_102816.jpg
[ 53.57 KiB | Zobrazeno 2858 krát ]

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: KIWI - F3RES
PříspěvekNapsal: pon 23.12.2019 18:12 
Mazák
Mazák

Registrován: 29.10.2014
Příspěvky: 605
Bydliště: Litovel - Rozvadovice
Nemůžu si pomoct, ale s tou trubkou vzadu to prostě není ono. Silueta modelu už prostě není tak pěkná jako s originálním trupem ze stavebnice. Jinak povrch gondolky vypadá dobře, nápor vzduchu štíty zavře. Je však lepší když to chodí lehce a samo


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: KIWI - F3RES
PříspěvekNapsal: pon 30.12.2019 9:45 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.3.2004
Příspěvky: 814
Bydliště: Turnov
Obrázky: 0
Asja píše:
… už se blížím do finále.

Udělal jsem několik změn oproti - na plánu uvedené konstrukci:

Trup je osazen elektro pohonem – začal jsem uvažovat o této variantě hned na počátku. Serva VOP a SOP jsou umístěny v zadní části centroplánu, přístupná od spodu. Trup je vepředu dále zesílen krátkými smrkovými nosníky a do cca 1/3 dřevěné části pro zpevnění ještě laminován skelnou tkaninou. Dřevěná část je potažena vliesem, lehce lakována a stříknuta barvou stejně jako trubkový nosník ocasních ploch.

Nosník ocasník ploch je laminátová trubka, kdysi používaná pro modely F1A.

1. a 2. panel křídla mají torzní skříň tvořenou přidáním spodního balzového potah mezi náběžnou hranu a nosníkem. Zde je balzový potah nalepen předem ke smrkovému nosníku z boční strany.

Přemýšlel jsem co a jak udělat, aby nedošlo ke zkroucení/ prohnutí odtokových hran křídla a byly dodrženy pravidla RES.
Ještě před stavbou samotného křídla jsem obrousil balzové odtokovky na požadovanou tloušťku a do potřebného úkosu, pak je nalakoval a ve „špendlíkové šabloně“ nechal několik dní vysychat. Následně je potáhl tlustým modelspanem - byl doma k dispozici, a několikrát lakoval s opětovným vysycháním ve „špendlíkové šabloně“. Takto předpřipravené“ odtokovky jsem použil k samotné stavbě křídla.

VOP je demontovatelná – přišroubovaná dvěma plastovými šrouby do překližkového lože s hliníkovými závitovými vložkami.

Potah křídla je shora a dále přes spodní balzový potah torzní skříně realizován vliesem. Spodek křídla a kousek nahoru za náběžku je potažen Oralightem.

Mám dotaz k brzdícím štítům. V klidové pozici je drží dodané magnety. Po vyklopení štítů a vrácení pák serv dolů do klidové polohy, se štíty nevracení úplně dolů, aby mohli být přitaženy magnety. Štíty zůstávají viset cca 20 až 30 stupňů v otevřené poloze. Řešil to už někdo nebo stačí se spolehnout na, za letu proudící vzduch, který štíty dotlačí do klidové polohy aretované magnety?

Ještě jednou díky Tomášovi za skvělou stavebnici.


Tak to je vlastně ERES pokud to doplniš výškoměrem a budeš motor vypínat ve 100 metrech.

Pravidla - předběžná zde v příloze č4

http://svazmodelaru.cz/klem/zpravy/2019 ... s_KLeM.pdf

_________________
Vladislav Plichta
www.clouseau.eu
místopředseda
KLeM ČR


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: KIWI - F3RES
PříspěvekNapsal: stř 01.01.2020 20:57 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 1.1.2020
Příspěvky: 3
Aj ja sa pochválim s novým ,čerstvo zalietaným KIWI . Potiahnutý Vliesom s uhlíkovými spojkami mi vyšla váha 440g. Velká spokojnost s prvými letmi. Pri tažisku 81,5 mm ,zálet bez termiky úplne super .Velká spokojnost !!!


Přílohy:
IMG_20200101_144629.jpg
IMG_20200101_144629.jpg
[ 213.37 KiB | Zobrazeno 2073 krát ]

IMG_20200101_144638.jpg
IMG_20200101_144638.jpg
[ 231.54 KiB | Zobrazeno 2073 krát ]

IMG_20200101_144634.jpg
IMG_20200101_144634.jpg
[ 186.9 KiB | Zobrazeno 2073 krát ]

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: KIWI - F3RES
PříspěvekNapsal: čtv 02.01.2020 7:37 
Mazák
Mazák

Registrován: 29.10.2014
Příspěvky: 605
Bydliště: Litovel - Rozvadovice
Super, tak je zde první Kiwi s potahem z Vliesu, jsem zvědav jak to bude lítat a jaká je tuhost v krutu Vliesem potaženého křídla. Uhlíkové spojky používej pouze v klidu, do větru raději ty dodávané ocelové. Jinak tomu broušení rádiusů v oblasti špičky a kabinky jsi teda moc nedal, ale ono to bude však lítat i tak..


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1046 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47 ... 70  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz