Autor |
Zpráva |
AVALON57
|
Napsal: pon 04.03.2019 10:25 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 5.11.2014 Příspěvky: 288 Bydliště: S.M.
|
Otázkou je zda to takto budete chtít. Hlas lidu hlas boží!!![/quote] Já osobně bych si vzal verzi 1. L model bych s sebou vozil i na svah kdyby nefoukalo na F3F-ko Petr
_________________ Avalon57
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
HONZIK 22
|
Napsal: pon 04.03.2019 10:35 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 8.7.2015 Příspěvky: 1795 Bydliště: Orlova v noci , Karviná ve dne
|
TomHlavinka píše: Ještě mě napadlo dělat dvě varianty: 1.Light - (L) kde bude D-box uzavřen tedy balza i zespodu, pásnice o větším průřezu, pevnější trup, 6mm spojka. Prostě optimalizovaná a vyztužená stávající konstrukce. Model vhodný i pro elektro nebo do větru, kde by se stejně balastovalo 2. SuperLight - (SL) optimalizovaný dle zkušeností ze stavby a ještě odlehčený. Určitě lehčí než popisovaný model v diskusi.
Pro budoucí soutěžní nasazení bude potřeba stejně dva modely a tak se tato varianta dvou verzí nabízí.
Otázkou je zda to takto budete chtít. Hlas lidu hlas boží!!! Pro budoucí soutěžní nasazení bude potřeba stejně dva modely a tak se tato varianta dvou verzí nabízí.
Za mě tedy již k objednanému , klidně obě dvě varianty. Chápu že nějaký vývoj je třeba a kdyby z něho vypadly dva modely tak jak je v popisu, bylo by to super.
|
|
Nahoru |
|
|
jio
|
Napsal: pon 04.03.2019 11:59 |
|
Mecenáš serveru
|
|
Registrován: 19.8.2005 Příspěvky: 4949 Bydliště: Šternberk, ČR Obrázky: 0
|
tomashr píše: Mimochodem k té tuhosti - tohle právě chce Oracover, byť v light verzi, jak jsme vedle debatovali Solarfilm, tak tam je to horší, ten v lehké verzi není polyester a je "gumovější", tak není nárůst tuhosti zdaleka tak velký. Prosím nepeskovat. Odpověď neznám. Když už se mluví o tuhosti, tak proč fólie a ne Vlies?
|
|
Nahoru |
|
|
tomashr
|
Napsal: pon 04.03.2019 12:14 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 22.6.2008 Příspěvky: 6038 Bydliště: Praha ČR
|
jio píše: Když už se mluví o tuhosti, tak proč fólie a ne Vlies? U moderních profilů si při Vliesu dost zhoršíš pronikavost a klouzavost, kvůli vyšší drsnosti povrchu. Dřív se to dělalo a sám jsem svého času v RCEK preferoval drsnější povrch, ale od té doby se trochu posunuly jak zkušenosti, tak lehce i aerodynamika (modernější profily lepší při nižších Re) a fólie prostě ve valné většině případů vychází výkonnější. Ono to popravdě nejspíš platilo i v té zmíněné době slávy RCEK, to lepší chování drsnějšího povrchu bylo trochu placebo, kdy model na pohled letěl pomaleji, ale skutečné opadání menší než u fólie nebylo ani tehdy, dnes se to spíš jen prohloubilo.
|
|
Nahoru |
|
|
jio
|
Napsal: pon 04.03.2019 13:48 |
|
Mecenáš serveru
|
|
Registrován: 19.8.2005 Příspěvky: 4949 Bydliště: Šternberk, ČR Obrázky: 0
|
Díky, to jsem nevěděl. Měl jsem za to, že menší hladkost ke u nízkých Re výhodou. Člověk se pořád má co učit.
|
|
Nahoru |
|
|
tomashr
|
Napsal: pon 04.03.2019 15:04 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 22.6.2008 Příspěvky: 6038 Bydliště: Praha ČR
|
jio píše: Díky, to jsem nevěděl. Měl jsem za to, že menší hladkost ke u nízkých Re výhodou. Člověk se pořád má co učit. Ještě poznámka pro objektivitu - je fakt, že hlavně pro méně zkušeného pilota může být model potažený Vliesem příjemnější. Vede to vesměs k posunu těžiště o něco dopředu a většímu úhlu seřízení, tím je model "hodnější" už sám o sobě a navíc se u drsnějšího povrchu obtížněji "urvou proudnice", tohle může při rekreačním létání být vnímáno kladně. Přitom méně zkušený nebude mít tak velkou snahu hledat termiku po celé obloze a případně odcházet dále po větru, což jsou právě situace, kde by výkonnost s fólií byla lepší, takže to zhoršení tolik nepozná. Nicméně z hlediska soutěžního létání v RES/RCVS v rukou dobrého pilota skutečně nevěřím, že by byla absolutní výkonnost modelu s Vliesem lepší než s fólií, v nejlepším případě to bude plusmínus nastejno.
|
|
Nahoru |
|
|
HONZIK 22
|
Napsal: pon 04.03.2019 15:51 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 8.7.2015 Příspěvky: 1795 Bydliště: Orlova v noci , Karviná ve dne
|
|
Nahoru |
|
|
TomHlavinka
|
Napsal: úte 05.03.2019 20:01 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 29.10.2014 Příspěvky: 605 Bydliště: Litovel - Rozvadovice
|
Tento modelspan je moc tenký, to je tak na VOP nějaké A3. Osobně opravdu doporučuju ten Oracover nebo Oralight.
|
|
Nahoru |
|
|
Golfista
|
Napsal: stř 06.03.2019 11:09 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 25.11.2008 Příspěvky: 1465 Bydliště: Dobruška
|
Hezká práce...
_________________ Snažím se stavět letadla tak, aby i po havárii jsem se nemusel stydět za to, jak vypadají vevnitř.
|
|
Nahoru |
|
|
jio
|
Napsal: stř 06.03.2019 11:50 |
|
Mecenáš serveru
|
|
Registrován: 19.8.2005 Příspěvky: 4949 Bydliště: Šternberk, ČR Obrázky: 0
|
Souhlasím, hezká práce. Dobře se na to dívá.
Nedá mi to ale nezeptat se. Byl jsem se podívat na pár soutěžích a když si vzpomenu jak ostře se s modely přistává, tak mě překvapuje subtilnost trupu. Vydrží to hrubé zacházení při soutěžích?
|
|
Nahoru |
|
|
TomHlavinka
|
Napsal: stř 06.03.2019 12:13 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 29.10.2014 Příspěvky: 605 Bydliště: Litovel - Rozvadovice
|
Trup je právě nejvíce předimenzovaný díl modelu. Na trupu jsem ještě dost ubíral. V rohu těch balzových bočnic jdou dozadu teď smrkové lišty 3x3 u případného SL bude 2x2. Vnitřní příhradovka z topolovky je mnohem pevnější než třeba u Andrease nebo X-RES. Setrvačné síly u takto lehkého modelu nejsou nijak velké. Pamatujete 35g skleněné gondolky u 500g RCEK?? Navíc to přistání nebude v RES až taková hrůza. V německých pravidlech bylo, že model když není schopný dalšího kola, tak se přistání hodnotí za 0. Myslím, že těch bezohledných píchanců ubude, on si to každý rozmyslí. Nemůžeš to srovnávat s píchnutím 2kg F3J/RCV2.
Na druhou stranu, pilot musí počítat s tím, že je to dřevo. To třeba 1200g F5J taky nemůžeš šlahnout o zem a čekat, že se nic nestane. Když tam ten materiál není, aby to bylo lehké, tak to musí být logicky i méně odolné. Bude se k tomu člověk muset trochu chovat. Když však budeme přidávat materiál a vyztužovat a posilovat tak to nebude RES, ale nějaká běžná 2metrovka kterých je hafo. Kouzlo RES je asi právě v té hmotnosti a lítání za „hezkého“ počasí. V pravidlech je také pravidlo pro regulérní uspořádání soutěže jen do určité síly větru. Teď nevím kolik, ale není to těch běžných 9 nebo 11m/s je to určitě o dost méně.
|
|
Nahoru |
|
|
jio
|
Napsal: stř 06.03.2019 12:24 |
|
Mecenáš serveru
|
|
Registrován: 19.8.2005 Příspěvky: 4949 Bydliště: Šternberk, ČR Obrázky: 0
|
Díky, jak je vidět, zdání někdy klame.
|
|
Nahoru |
|
|
PeePoTN
|
Napsal: stř 06.03.2019 12:49 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 5.12.2007 Příspěvky: 482 Bydliště: Trenčín
|
6 m/s v dvoch metroch nad zemou počas jednej minúty
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|