RCmania.cz - web pro modeláře a modely http://www.rcmania.cz/ |
|
profil na svahový větroň http://www.rcmania.cz/viewtopic.php?f=23&t=85413 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | LV [ ned 13.01.2019 16:46 ] |
Předmět příspěvku: | Re: profil na svahový větroň |
Ten profil je trochu "zvlastny" . Upravit centroplan na iny nebude problem. |
Autor: | dynamik [ ned 13.01.2019 18:27 ] |
Předmět příspěvku: | Re: profil na svahový větroň |
Tak to je opravdu hodně tupý náběh, konstruktér nemohl mít žádné úvahy, nejspíš mu někdo chybně poradil nebo to někde neuváženě okopíroval. Problém půjde snadno napravit. |
Autor: | zz [ ned 13.01.2019 19:35 ] |
Předmět příspěvku: | Re: profil na svahový větroň |
...Jaká úvaha mohla vést konstruktéra k volbě takového profilu? A bude to fungovat? Jedině neznalost. Odflákl to a fungovat to bude blbě. Na svaháky dávám MH32, který modifikuji u kořene na tlustší, u konce křídel na tenčí. Vždy mi takto fungoval skvěle. Ale jsou i jiné profily. |
Autor: | YenyaKas [ ned 13.01.2019 20:08 ] |
Předmět příspěvku: | Re: profil na svahový větroň |
Mimo původní téma, ale ... zz píše: Na svaháky dávám MH32, který modifikuji u kořene na tlustší, u konce křídel na tenčí. Vždy mi takto fungoval skvěle. Ale jsou i jiné profily. Jaký tohle má důvod? Ztenčený profil se nejspíš při vyšších úhlech náběhu bude dřív odtrhávat u špičky křídla než u kořene. Nejsem žádný odborník na aerodynamiku, ale už několikrát jsem četl o opačném přístupu - u konce křídel udělat mírně tlustší profil. Budu rád, pokud mi tohle nějak vysvětlíš. Díky. |
Autor: | Petr Budai [ ned 13.01.2019 21:04 ] |
Předmět příspěvku: | Re: profil na svahový větroň |
A čeho to byla maketa? Nemohlo být křídlo u centroplánu zúžené kvůli kabině a výhledu? A tím by se mohl deformoval profil na začátku a během kousku křídla by se stal normálním. |
Autor: | zz [ ned 13.01.2019 22:35 ] |
Předmět příspěvku: | Re: profil na svahový větroň |
Lépe se s érem zatáčí. |
Autor: | mior [ pon 14.01.2019 8:41 ] | ||
Předmět příspěvku: | Re: profil na svahový větroň | ||
Ak je profil v predu (pri nábežnej hrane) hrubší, môže byť použitý aj pri trochu vyšších uhloch nábehu, bez nebezpečenstva odtrhnutia prúdnic. Ale s ďalším zvyšovaním uhla nábehu sa situácia prudko zhoršuje. Súčasne bude mať mierne vyšší vztlak, ale bohužiaľ aj aerodynamický odpor.
|
Autor: | skirit [ pon 14.01.2019 11:40 ] |
Předmět příspěvku: | Re: profil na svahový větroň |
Je to Celstar. Mé myšlenky, zatím neurovnané, se ubírají směrem, že tam byla snaha spíš než model s projevem typově blížícímu se F3F s profily jako MH, RG, což obvykle všechny ty Foxy a Swifty mají, tak udělat spíše model blížící se projevem ke kategorii Slope aerobatics, něco jako třeba Wasabi nebo Padawan, ale s maketovým trupem. Ale zatím jen nasávám informace. |
Autor: | mior [ pon 14.01.2019 11:47 ] | ||
Předmět příspěvku: | Re: profil na svahový větroň | ||
Možno ešte väčší je rozdiel medzi profilmi, ktoré sú hrubé bližšie k nábežnej hrane a tými, čo sú hrubé ďalej od nábežnej hrany, v oblasti aerodynamického odporu. Ak je profil hrubý v blízkosti nábežnej hrany, tak jeho aerodynamický odpor je v (pomerne širokom) rozsahu používaných uhlov nábehu fakt dosť veľký, ale príliš sa nemení. Ak je profil hrubý ďaleko od nábežnej hrany, tak jeho aerodynamický odpor je v úzkom rozsahu uhlov nábehu príjemne malý (menší, ako u našich bežných modelárskych profilov), tieto profily sa nazývajú laminárne. Ak sa však uhol nábehu zvýši nad túto "príjemnú" oblasť, aerodynamický odpor prudko stúpa a vlastnosti laminárneho profilu môžu byť dokonca horšie ako u ostatných (tzv. turbulentných) profilov, vrátane modelárskych.
|
Autor: | TomasC [ pon 14.01.2019 13:19 ] |
Předmět příspěvku: | Re: profil na svahový větroň |
to mior: Všechny grafy prosím doplňovat o Re, jinak je to naprosto nepoužitelné. Díky. |
Autor: | Atto [ úte 15.01.2019 10:29 ] |
Předmět příspěvku: | Re: profil na svahový větroň |
TomasC píše: to mior: Všechny grafy prosím doplňovat o Re, jinak je to naprosto nepoužitelné. Díky. Nemyslím. Pre populárno-naučné a také skôr všeobecno-vysvetlujúce účely nie je nutné takéto grafy zaplaviť množstvom dopresňujúcich údajov a parametrov merania. Dokonca aj v diplomových a iných odborných prácach, ak ide o zdôvodnenie nejakého typického priebehu závislosti, sa nemusia dopresňujúce údaje uvádzať. Dal som si tú námahu a našiel som nejaké príklady: Takto to robia na Leteckej fakulte Technickej univerzity v Košiciach: Příloha: takto na Vysokom učení technickom v Brně: Příloha: a takto na Mendelovej univerzite v Brně: Příloha: Ani v jednom prípade Re nie je uvádzané. |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |