Autor |
Zpráva |
DAF
|
Napsal: čtv 05.04.2018 17:23 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 9.1.2007 Příspěvky: 9109 Bydliště: Praha 8, ČR Obrázky: 9
|
Ten prďous je paradoxně dost stabilní a když ho dobře vytrimuješ, létá sám (do kruhu). Mám to sice jen na S a V (+M), ale K by se dodělat dalo. Ovšem není to nutné. Není příliš rychlý, jen tak přiměřeně, a termika s ním jde také zalétat (když mi jí někdo ukáže ). Jednou mi v termice málem ulétl a měl jsem dost co dělat, abych ho (proti větru) vrátil zpátky, povedlo se. Ale něco kolem dvou metrů by to mělo být akorát. Už jsem se na to dlouho nedíval, ale zrovna toho Motorspatze měl myslím v nabídce Model Studio Tupesy, dokonce ve dvou velikostech. Formoplast to dělal v několika verzích, jednak ARF/ARC a pak s a bez křidélek, a samozřejmě kombinace obou vzájemně. Laminátový trup, pohon buď na eletriku (tehdy ještě plechovka 600), nebo 1,5 - 2,0 ccm čuďák. Ten z Modelstudia měl myslím i brzdy. Ale u tohoto modelu se bavíme o polomaketě. Ten můj sice není polomaketou, ovšem dal jsem mu tvary jakoby skutečného letadla. Čejka je vlastně účelová konstrukce a Ardea také, byť modernější a s použitím moderních materiálů a technologií.
_________________ Hitec Aurora 9X
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
veka1
|
Napsal: čtv 05.04.2018 17:24 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
|
Registrován: 17.12.2008 Příspěvky: 3951 Bydliště: Bohumileč 15 Obrázky: 0
|
Šnek23 píše: Ahoj, díky za všechna doporučení. Na tu čejku jsem koukal už dřív, nějak moc se mi nelíbila, ale ta čejka 2015 je fakt krásná. Nešla by trochu zvětšit? Rozp. něco přes 2m? Jinak mám teda dva favority: Ardea a Čejku... Může mi někdo upřesnit výhody každého z nich? Jaká je cena tý ardey? Hrozně se mi líbí to křídlo s klapkami Fakt jako nevim kterýho z nich ... Mozna jsem to malo zdurznil, ale v predchozim prispevku jsem psal,ze je na zakaznikovi, jake provedeni a rozmery si se mnou domluvi ( overenych variant, realizovatelnych z aktualnich dilu je 12). Nabizene rozsypy z puvodniho modelu zachovavaji pouze charakteristickou siluetu trupu. Zbytek je podrizen soudobym pozadavkum na relax model. Nektere konstrukcni uzly a stavebne technologicke postupy jsem oproti originalu upravil a dlouhodobe zkousel,nez jsem se dopracoval k uspokojivym vysledkum v provozu. K dispozici sou overene tri typy profilu pro ruzne styly letani a tri verze kridel,co se vzepeti tyce. Kridla s kridelky i klapkami i jednoducha kridla bez mechanizace.
Co se rozpeti tyce, kazdy si ho muze upravit dle libosti. Jen potrebuji definovat, kolik zeber chce navic. Pokud nekdo nutne potrebuje natahnout rozpeti pres dva metry, pak pro zachovani vysoke obratnosti modelu je kridlo s kridelky nutnosti. Ignoraci tohoto faktu,se obratna a prubojna Cejka promeni v neohrabaneho, lineho vyhnivaka ,ktery z principu nemuze plnit pozadavky kladene na kapesni univerzal. Praxe potvrzuje, ze 1600mm rozpeti je pro tento model asi optimum,neomezujici perfektni viditelnost modelu na obloze. Bezkridelkove kridlo muze mit rozpeti klidne 1500mm (svah), nebo 1870-2000mm ( termika),aniz by jeden mel problem s riditelnosti a stabilitou modelu. Pozn. myslim,ze prave rozpeti 1600mm, zpusob kotveni kridla i VOP,variabilita motorizace,rozsah pouzitelnych centrazi (cca 30-65% Sat) a velky prurez trupu, dela z Cejky provozne odolnou poletuchu do kazdeho pocasi, ktera bez jakychkoli uprav muze litat i jako volny model. veka1
|
|
Nahoru |
|
|
Šnek23
|
Napsal: čtv 05.04.2018 17:45 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 18.5.2017 Příspěvky: 348 Bydliště: Nymburk, ČR
|
veka1: píšu sz
_________________ Když už, tak už... Sky Surfer X8, Tomahawk II, EPP Piper, Airboati, Čejka,S800, Swish, Flysky FS-i6X
|
|
Nahoru |
|
|
miglosch
|
Napsal: pát 06.04.2018 19:12 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 22.5.2006 Příspěvky: 471
|
veka1 píše: Mozna jsem to malo zdurznil, ale v predchozim prispevku jsem psal,ze je na zakaznikovi, jake provedeni a rozmery si se mnou domluvi ( overenych variant, realizovatelnych z aktualnich dilu je 12) Zdravím, chtěl bych se zeptat, zda existuje i varianta klasicky s motorem v čumáku?
|
|
Nahoru |
|
|
Šnek23
|
Napsal: pát 06.04.2018 20:17 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 18.5.2017 Příspěvky: 348 Bydliště: Nymburk, ČR
|
|
Nahoru |
|
|
veka1
|
Napsal: pát 06.04.2018 20:18 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
|
Registrován: 17.12.2008 Příspěvky: 3951 Bydliště: Bohumileč 15 Obrázky: 0
|
miglosch píše: Zdravím, chtěl bych se zeptat, zda existuje i varianta klasicky s motorem v čumáku? ...ano, verze s motorem v cumaku existuje.Ve skutecnosti se krome tvaru a uhlu zalepeni prvni ( motorove) prepazky a absence drevene spicky v nicem jinem , od klasickeho kluzaku neodlisuje. veka1
|
|
Nahoru |
|
|
skybreaker
|
Napsal: pát 06.04.2018 21:48 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 26.5.2014 Příspěvky: 451
|
Šnek23 píše: miglosch: existuje - http://veka1.rajce.idnes.cz/CEJKA_2015_ ... romotoru./Jinak já si teda vybral Čejku letadlo je to krásný tak doufám, že se povede Napíšu svůj názor. Ta Čejka je prostě starej ošklivej eroplán s přerostlou vejškovou. To i Tomba od Svoru byl hezčí. Pod pojmem krásnej větroň si představím třeba Resoholic nebo Triple od Aeronaut.
|
|
Nahoru |
|
|
veka1
|
Napsal: sob 07.04.2018 0:57 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
|
Registrován: 17.12.2008 Příspěvky: 3951 Bydliště: Bohumileč 15 Obrázky: 0
|
skybreaker píše: Napíšu svůj názor. Ta Čejka je prostě starej ošklivej eroplán s přerostlou vejškovou. To i Tomba od Svoru byl hezčí. Pod pojmem krásnej větroň si představím třeba Resoholic nebo Triple od Aeronaut.
.... velkou vyskovku mel Spulakuv jednokanalovy original. Prave ta lopata na ocasu, dela Cejku Cejkou.V kombinaci s kridlem male stihlosti, uvazanym kouskem gumy na netradicne tvarovane trupove bedynce ji propujcuje nezamenitelny vzhled a charakter. Kdo chce vyuzit vyhody takove koncepce (a vi o jake vyhody jde),pripadne se mu z ruznych duvodu libi retro letadla s velkymi ocasy,tak si tu vyskovku postavi v plne velikosti. Kdo je ochoten lehce upustit od dodrzeni doboveho vzhledu,udela vyskovku mensi. Klidne o dve az ctyri zeberna pole.Z hlediska mechaniky letu nebude zadny problem... mohutnost Vop zustane dostatecna. Komu se libi Tomba,nebo jakykoli jiny model, urcite si je poridi a bude stasten. Proc by si takovy modelar porizoval Cejku, ktera se mu nelibi a nasledne pracne upravoval jeji charakteristicky tvar?? Hodnoceni krasy, pripadne provoznich vlastnosti bych nechal tomu, kdo vtaka provozuje. Realita je skutecnost,co nas obklopuje, presto ji kazdy z nas vnima jinak. Koncepci modelu a reseni nekterych konstrukcnich uzlu jsem jiz ve zkratce zduvodnil a dlouhodobym provozem overil. V technicke rovine muzu o tom s kymkoli debatovat.... treba se objevi dalsi progres.
Ale,nevidim duvod dnes laterit na spickovy model z 60 tych let a vkladat pomyslne rovnitko mezi nej a modely,konstruovane na soucasna soutezni pravidla,...proc srovnavat nesrovnatelne?
Cejka 2015 jako takova, je urcena a konstrukcne resena pro zcela jiny zpusob provozu, nez modely RES, RCVS a pod. Kazdy potencionalny uzivatel se muze rozhodnout cemu da prednost (vzhled,vykon,provozni odolnost...).
Nakonec,vetsina z nas, pro ruzne letove podminky a prostredi, pouziva ruzne modely, nebo ne? veka1
|
|
Nahoru |
|
|
skybreaker
|
Napsal: sob 07.04.2018 5:39 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 26.5.2014 Příspěvky: 451
|
veka1 píše: Ale,nevidim duvod dnes laterit na spickovy model z 60 tych let a vkladat pomyslne rovnitko mezi nej a modely,konstruovane na soucasna soutezni pravidla,...proc srovnavat nesrovnatelne?
Protože se píše 2018, protože dnes jsou konstrukce i materiály jinde, takže si tam může dát kus uhlíku nebo laminátu, protože ne každej má retro obcesi. Já celkem i chápu tvůj obchodní zájem, ale vše má svou míru. Konstatováním, že Čejka má nadčasovou konstrukci jsi tu míru překročil. A pravidlo je jediný...aby větroň prostě hezky a dlouho letěl. To jestli se dostane do vzduchu gumicukem, motorem, nebo hodem z kopce je šumák.
|
|
Nahoru |
|
|
HONZIK 22
|
Napsal: sob 07.04.2018 6:10 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 8.7.2015 Příspěvky: 1777 Bydliště: Orlova v noci , Karviná ve dne
|
No a co kdyz uhlik ani laminat uz nechci. Co kdyz chci klavir a drevene housle a ne elektricky dotykac a sklenene cosi s natazenou variabilni strunou. A proc by to melo litat dlouho takovy pozadavek snad maji napr. maketari vsech kategorii?? Dobra tedy, budem se divat na Knizakovu hlavu s muchomurkou v 4K kvalite ve 3D a spalime galerie s Holandskymi mistry jsou preziti stejne jako knihy housle roubenka a dreveny kostel.
|
|
Nahoru |
|
|
DAF
|
Napsal: sob 07.04.2018 6:54 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 9.1.2007 Příspěvky: 9109 Bydliště: Praha 8, ČR Obrázky: 9
|
Ovšem to, na co dál Šnek23 odkaz, má blíž k Čejče, než lamináto uhlíkovým superbrusům. Píše: "chci dřevo, ne bubliny,... samozřejmě žádný brus". To Čejka splňuje. Tedy určitě by se toho našlo víc, ale tady to má se servisem zkušeností a rad ke stavbě, dokonce s detailní fotogalerií. Tak to holt nebude mít výkony jako soutěžáky, ale o to mu zřejmě ani nešlo.
_________________ Hitec Aurora 9X
|
|
Nahoru |
|
|
skybreaker
|
Napsal: sob 07.04.2018 6:59 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 26.5.2014 Příspěvky: 451
|
Píše že, by si případně zasoutěžil. Nikde jsem o uhlíkovým superbrusu nepsal. Potíže s porozuměním psanýho textu?
|
|
Nahoru |
|
|
Šnek23
|
Napsal: sob 07.04.2018 7:16 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 18.5.2017 Příspěvky: 348 Bydliště: Nymburk, ČR
|
Pánové nevím o co jde Čejku jsem si vybral svobodným rozhodnutím, nebyl jsem mučen ani vydírán A ano nechci brus a to závodění byl jen nápad hodně do budoucnosti to můžu zkusit až se naučím lépe lítat
_________________ Když už, tak už... Sky Surfer X8, Tomahawk II, EPP Piper, Airboati, Čejka,S800, Swish, Flysky FS-i6X
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 24 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|