xpetr píše:
to:VEKA1
Petře, ještě prosím počítej hodiny včetně mytí.
Pár eroplánů jsem takto stříknul. S požadavky na takovou povrchovku se roztrhl pytel. Udělal jsem si průměr hodiny/materiál a dost lidí to neuneslo....
I pár urážek jsem si musel vyslechnout....
.... neco pres 40h. Nejhorsi jsou dny s 1500 papirem v ruce... 4m letadlo nema zas az tak maly povrch.
Vzit na dyhovy povrch , potazeny skelnou tkaninou 30g/m2 masinuchce odvbahu ... riziko probrouseni hadru je znacne (rozumnejsi mi prijde pouzit ruce a spalek).
Po prvnim plnici a hrube sterce (odbrusuje se co jde),se vyvrbi zopar mikroporu ...to je kapitola sama o sebe, jak se rychle se jich jeden dokaze zbavit.
Po prvnim nastriku kryci barvy, obzvlast u zlute, navickdyz se setri hmotnost, neni problem pri brouseni pred lestenim vyrobit flekaty povrch. Prvni pomoc je opakovany nastrik ,nebo zabiti zakaznika ( ani pri jednom clovek nic neusetri)
Pak nastane den D. Kdyz se vse povede rozbrousit 600 - 800 stovkou pod vodou bez zmeny sytosti, nastoupi 1500 -2000 a pak pasta. No a pohled do kalendare ukaze, ze tyden a nejaky ten dalsi den je v pr....
Pozn.. padl dotaz na barvy a pomocne prostredky.
Jiz jsem psal v jinych vlaknech .... nejrozumnejsi je rozhodnout se na zaklade svych schopnosti, moznosti,vybaveni a financi, pro jeden konkretny system .
Pak u dodavatele systemu poridit vse ..... naradi, sterku, strikaci tmel, plnic, zaklad, vrch,redidlo, rozstrik , papiry, pastu, brusne a lestici kotouce....
Tim je zarucena kompatibilita vseho se vsim, prace odsypa a jeden nema nerva,ze se neco nekde mezi sebou chemicky sprajcne a bude problem.
Nejcasteji, pro lacinejsi vyrobky pouzivam 2K polyuretanovy system Sayerlack, nebo 2K autarske akrylaty ci polyuretany. Sterky a strikaci tmely polyesterove.
Vetsi laminatove veci (trupy) jsou strikle polyesterovym 2K gelcoatem T35 nebo necim podobnym z produkce Have Copmposite.
Mensi formy strikam 2K polyuretanovou, nebo akrylatovou barvou.Znacku si obvykle voli zakaznik.
Par informaci je napr tu ( cca nekde kolem 6 stranky, jestli si dobre pamatuji) :
viewtopic.php?f=120&t=77997&hilit=grafika+rychlostni+mustangy Jeste technicka : ptat se na prirustek hmotnosti po nastriku zluteho letadla ... hmmm,celkem odvaha.
To co mi vypadlo z pod rukou, ma hmotmost 4080g. K tomu je potreba pricist hmotnost spojky kridla, 4ks serv v kridlech, palubni desku, sedacku a olovo v cumaku.
Myslim, ze se dostane na cca 5,5kg. ... coz je na takovou nesmyslnou koncepci, celkem slusna hmotnost. Overeno i na dalsich kusech co litaji po republice. veka1