Switch to full style
Název je dostatečně samovysvětlující...
Odeslat odpověď

Re: RCVS

sob 16.12.2017 8:47

No ty novy Limitaci maji taky tu vejskovku normalni neplovoucku...Uvidim, ja se k tomu dohrabu az tak v lednu, pac mam dost uceni. Pan z Veka model mi nabidl pomoc, konzultaci a tak, tak to asi vyuziju, protoze preci jen ma daleko vic zkusenosti a ja si vazim tehle pardu, kteri jsou ochotni predat zkusenosti. Ale samozrejme diky za napady a pomoc vsem v tomhle vlaknu

Re: RCVS

ned 17.12.2017 7:57

Jeste me tak napada jedna vec: Proc se vubec v RCVS nepouziva V ocas? Je to z duvodu obtiznejsiho serizeni v rezimu smerovky? Protoze jinak by to asi vyslo lehci nez klasicky ocas ne?

Re: RCVS

ned 17.12.2017 13:02

Paolo-K píše:Jeste me tak napada jedna vec: Proc se vubec v RCVS nepouziva V ocas? Je to z duvodu obtiznejsiho serizeni v rezimu smerovky? Protoze jinak by to asi vyslo lehci nez klasicky ocas ne?


Motýl, nebo V ocas se používá pro modely které nemají ovládaná křidélka jen zřídka. Ale jsou na soutěžích RCVS k vidění zvláště na modelech do větru. Nemyslím, že by to bylo nějakým horším seřizováním, nebo ovladatelností. Je to spíše tím, že i modeláři jsou poněkud konzervativní o o Vskách to platí obzvlášť.

Re: RCVS

ned 17.12.2017 15:50

manta píše:
Motýl, nebo V ocas se používá pro modely které nemají ovládaná křidélka jen zřídka. Ale jsou na soutěžích RCVS k vidění zvláště na modelech do větru. Nemyslím, že by to bylo nějakým horším seřizováním, nebo ovladatelností. Je to spíše tím, že i modeláři jsou poněkud konzervativní o o Vskách to platí obzvlášť.


Aha, ja jen, ze jsem nikde na videu ze souteze motyla asi nevidel. Ja teda osobne proti V ocasku nic nemam, sam mam dve letadla,ale ty maji kridelka. Nicmene se mi tu porad vali bezprizorni trup pripraveny na V ocas. Je to trup na Filip 600 termik V. No ale nejdriv samozrejme toho admirala, az se k tomu dohrabu

Re: RCVS

ned 17.12.2017 19:29

Co pamatuji s RC házedel (ještě před nástupem kruhového hodu), tak motýl jako jediný ovládací prvek zrovna moc skvěle nefunguje, tehdy se to užívalo více, ale klasické ocasky rychle převládly.
Důležitý je ten bod "jako jediný ovládací prvek", u plně osazených modelů je to trochu složitější, motýl má hlavně u těžších strojů do větru své půvaby a v poslední době se motýl docela vrací do módy dokonce i u ultralehkých verzí termických F3J/F5J. Ale u RCVS s dvěma servy bych s tím byl dost opatrný...

Re: RCVS

ned 24.12.2017 14:55

tomashr píše:Co pamatuji s RC házedel (ještě před nástupem kruhového hodu), tak motýl jako jediný ovládací prvek zrovna moc skvěle nefunguje, tehdy se to užívalo více, ale klasické ocasky rychle převládly.
Důležitý je ten bod "jako jediný ovládací prvek", u plně osazených modelů je to trochu složitější, motýl má hlavně u těžších strojů do větru své půvaby a v poslední době se motýl docela vrací do módy dokonce i u ultralehkých verzí termických F3J/F5J. Ale u RCVS s dvěma servy bych s tím byl dost opatrný...



No řízení pouze V ocáskem mi přijde taky takové netypické. Nicméně, když se podívu na pravidla RCVS: (9.4.6.1. Definice

Rádiem řízené větroně pro termické létání s max. rozpětím 3 m, u nichž je počet dálkově řízených prvků omezen na

dva servomechanizmy, na které je možno připojit libovolný počet ovládacích prvků). Proč se tedy hlavně u modelů do silnějšího větru nepoužívá třeba motýl na jedno servo jako výškovka a druhé servo na spřažená křidélka? Jak říkám nejsem odborník,ale tohle mi vrtá hlavou....

Re: RCVS

stř 27.12.2017 13:21

Paolo-K píše:

No řízení pouze V ocáskem mi přijde taky takové netypické. Nicméně, když se podívu na pravidla RCVS: (9.4.6.1. Definice

Rádiem řízené větroně pro termické létání s max. rozpětím 3 m, u nichž je počet dálkově řízených prvků omezen na

dva servomechanizmy, na které je možno připojit libovolný počet ovládacích prvků). Proč se tedy hlavně u modelů do silnějšího větru nepoužívá třeba motýl na jedno servo jako výškovka a druhé servo na spřažená křidélka? Jak říkám nejsem odborník,ale tohle mi vrtá hlavou....



Budete se divit, ale používá se i na Vska. Kamarád má model do větru založený na bývalém trupu z F3J Pike Perfection s motýlem. K tomu používá střed křídla z lehké verze Perfecta a k tomu udělané uši bez křidélek. Klapky má mechanicky spřažené s motýlem a na dvě serva to funguje opravdu parádně. Ve velkém větru s tím dokáže lítat jak s F3J! Ale to se musí vidět! Doteď vidím to zděšení v očích některých lidí na soutěži v Podhořanech, když si všimli, že se mu hýbe odtokovka, jako křidélka, ale i jako klapky. Musel to jít ukázat, že tam jsou jen dvě serva! :D
Naposledy upravil manta dne čtv 28.12.2017 14:42, celkově upraveno 1

Re: RCVS

stř 27.12.2017 15:53

manta píše:

Budete se divit, ale používá se i na Vska. Kamarád má model do větru založený na bývalém trupu z F3J Pike Perfection s motýlem. K tomu používá střed křídla z lehké verze Perfectiona a k tomu udělané uši bez křidélek. Klapky má mechanicky spřažené s motýlem a na dvě serva to funguje opravdu parádně. Ve velkém větru s tím dokáže lítat jak s F3J! Ale to se musí vidět! Doteď vidím to zděšení v očích některých lidí na soutěži v Podhořanech, když si všimli, že se mu hýbe odtokovka, jako křidélka, ale i jako klapky. Musel to jít ukázat, že tam jsou jen dvě serva! :D


No me to prave taky napadlo...

Re: RCVS

stř 03.01.2018 12:49

V RC házedlech v době RayCup byla také dvě serva limit a mechanický mix směrovky na křidélka se užíval vcelkem často. Ono je na tom blbé to, že v dnešní době to při směšné ceně serv finančně nic neušetří a naopak pracnost s podobným náhonem je řádově větší než s mikroservy v křídle, takže se pak podobná kategorie sune poněkud do absurdity, ale to už je jiná diskuse :(

Re: RCVS

stř 24.01.2018 7:50

Dovolím si jen podotknout ke konkurenceschopnosti Limita, že bezesporu konkurenceschopný je. Vlastním jeden kousek stavěný přímo v roce 1986 a bez problému za sebou nechává všechny ostatní brusy z dnešní doby včetně vakuovek (samozřejmě dle aktuální formy pilota :D ). V roce 2011 jsem s ním dokonce v pohárovce byl na 1. místě v celkovém hodnocení a to mu tehdá bylo 25 let.......Z drůhe strany bych chtěl podotknout neuniverzálnost např. toho Andrease..... Trochu to přifoukne a s Andreasem už se bude bojovat....
Naposledy upravil Index dne stř 24.01.2018 8:00, celkově upraveno 1

Re: RCVS

stř 24.01.2018 7:54

Křidélka jsme řešili s Otcem někdy kolem roku 2008/2009. Tehdy měl potaveného Cirruse se spřaženými křidélky se sop, ale dle mého soudu to nepřineslo nic ku prospěchu v této kategorii. Snad až na to, že letový projev byl více "jéčkový" a bylo to zas o poznání složitější seřídit...... V jednoduchosti je zkrátka síla. Ovšem do větru je to trochu jiná tam se ty křidélka hodí, ale zas je to na každým jak to vnímá dle mě mají význam spíše u země, kdž se jde na přistání, lépe se s tím koriguje "fackovaná" :mrgreen: .

Re: RCVS

stř 24.01.2018 8:42

Index píše:Z drůhe strany bych chtěl podotknout neuniverzálnost např. toho Andrease..... Trochu to přifoukne a s Andreasem už se bude bojovat....


Hele to je i podle letiště... Měl bys vidět, co jsem vyváděl v tréningu na Písnici, kde mám za zády stromy, při větru chvílemi přes 6m/s jsem byl schopen celkem spolehlivě létat maxima z výšek kolem 30 metrů, prostě se to v pár metrech odsvahovalo :-) A mimochodem to bylo při základní hmotnosti 430g a zatížení pod 12dm/2, ono to takhle jde i za větru...
Tohle bylo vtipné loni na MČR, kde chvílemi také pofukovalo a přitom pomalu jediný, kdo klidně odcházel s bublinou dále po větru, jsem byl já s tímto nejlehčím modelem na place (a návrat nebyl velký problém). Bohužel jsem tehdy absolutně neměl zažité řízení pouze V-S a obecně specifika kategorie (Andreas vlastně poprvé pořádně letěl až večer před soutěží), tak jsem udělal několik chyb (jednoznačně vina pilota). Letět za stejné situace dnes, kdy jsem už měl prostor si zalétat víckrát a model mám už dost v ruce, tak bych si docela hodně věřil.

Samozřejmě až dojde na "vichr" někde u 8m/s trvale a poryvy ještě víc, tak to už na lehkou dvoumetrovku bude moc, ale bylo by chybou si myslet, že jde o model jen do klidu, zvládne toho docela dost.

Re: RCVS

stř 24.01.2018 8:47

A při srovnaní v takovýhle podmínkách jsou na tom ty modely jak? Andreas, Limit, Dogma? Já teda budu stavět Admirála, ale to asi na soutěž nebude, nicméně třeba do Hořic to nemám tak daleko, tak bych se přijel zabrejlit, jak to na takovýhle akcích chodí.

Re: RCVS

stř 24.01.2018 9:56

To se nedá tak snadno popsat, zrovna u Limitu i Dogmy se hodně liší hmotnosti, jak se komu povede (co vím, tak u Dogmy klidně o 300g, následně dost záleží na tom, co komu sedí pilotně k jeho stylu atd.

Tohle opravdu nejde zobecnit, já bych řekl, ale zdůrazňuji, že HODNĚ opatrně a "neradikálně" asi toto:
- AndREaS (a podobné 2m) jsou nejlepší za slabého větru při počasí s menšími bublinami atd.
- Dogma a podobné 3m modely záleží na hmotností, ale obecně by měly být lepší ve větru, kdy i při větší hmotnosti (nebo dovážení) dosáhnou dobré výšky při startu a pak budou přeci jen stabilnější.
- Limit zase záleží na hmotnosti, ale asi mu nejvíc bude chutnat středně silný vítr s výskytem stabilnějších komínů.

Ale opakuji - nemyslím si, že to lze moc zobecnit a především hodně záleží na pilotovi v tom smyslu, co mu lépe sedí k jeho stylu létání...

EDIT k Admirálu - pokud ho postavíš lehkého (není důvod, aby při dobrém výběru balsy vyšel přes 850g), tak bych s ním na soutěž klidně šel a nijak by mne nepřekvapilo, kdyby s ním dobrý pilot uspěl.

Re: RCVS

stř 24.01.2018 14:38

Díky za náhled jak to s těmi éry tak nějak je. No Chtěl bych se jet mrknout až bude RCVS v Hořicích, trochu natrénovat a příští rok se třeba zúčastnit. Uvidíme
Odeslat odpověď