Switch to full style
Název je dostatečně samovysvětlující...
Odeslat odpověď

Re: RCVS

sob 16.12.2017 8:47

No ty novy Limitaci maji taky tu vejskovku normalni neplovoucku...Uvidim, ja se k tomu dohrabu az tak v lednu, pac mam dost uceni. Pan z Veka model mi nabidl pomoc, konzultaci a tak, tak to asi vyuziju, protoze preci jen ma daleko vic zkusenosti a ja si vazim tehle pardu, kteri jsou ochotni predat zkusenosti. Ale samozrejme diky za napady a pomoc vsem v tomhle vlaknu

Re: RCVS

ned 17.12.2017 7:57

Jeste me tak napada jedna vec: Proc se vubec v RCVS nepouziva V ocas? Je to z duvodu obtiznejsiho serizeni v rezimu smerovky? Protoze jinak by to asi vyslo lehci nez klasicky ocas ne?

Re: RCVS

ned 17.12.2017 13:02

Paolo-K píše:Jeste me tak napada jedna vec: Proc se vubec v RCVS nepouziva V ocas? Je to z duvodu obtiznejsiho serizeni v rezimu smerovky? Protoze jinak by to asi vyslo lehci nez klasicky ocas ne?


Motýl, nebo V ocas se používá pro modely které nemají ovládaná křidélka jen zřídka. Ale jsou na soutěžích RCVS k vidění zvláště na modelech do větru. Nemyslím, že by to bylo nějakým horším seřizováním, nebo ovladatelností. Je to spíše tím, že i modeláři jsou poněkud konzervativní o o Vskách to platí obzvlášť.

Re: RCVS

ned 17.12.2017 15:50

manta píše:
Motýl, nebo V ocas se používá pro modely které nemají ovládaná křidélka jen zřídka. Ale jsou na soutěžích RCVS k vidění zvláště na modelech do větru. Nemyslím, že by to bylo nějakým horším seřizováním, nebo ovladatelností. Je to spíše tím, že i modeláři jsou poněkud konzervativní o o Vskách to platí obzvlášť.


Aha, ja jen, ze jsem nikde na videu ze souteze motyla asi nevidel. Ja teda osobne proti V ocasku nic nemam, sam mam dve letadla,ale ty maji kridelka. Nicmene se mi tu porad vali bezprizorni trup pripraveny na V ocas. Je to trup na Filip 600 termik V. No ale nejdriv samozrejme toho admirala, az se k tomu dohrabu

Re: RCVS

ned 17.12.2017 19:29

Co pamatuji s RC házedel (ještě před nástupem kruhového hodu), tak motýl jako jediný ovládací prvek zrovna moc skvěle nefunguje, tehdy se to užívalo více, ale klasické ocasky rychle převládly.
Důležitý je ten bod "jako jediný ovládací prvek", u plně osazených modelů je to trochu složitější, motýl má hlavně u těžších strojů do větru své půvaby a v poslední době se motýl docela vrací do módy dokonce i u ultralehkých verzí termických F3J/F5J. Ale u RCVS s dvěma servy bych s tím byl dost opatrný...

Re: RCVS

ned 24.12.2017 14:55

tomashr píše:Co pamatuji s RC házedel (ještě před nástupem kruhového hodu), tak motýl jako jediný ovládací prvek zrovna moc skvěle nefunguje, tehdy se to užívalo více, ale klasické ocasky rychle převládly.
Důležitý je ten bod "jako jediný ovládací prvek", u plně osazených modelů je to trochu složitější, motýl má hlavně u těžších strojů do větru své půvaby a v poslední době se motýl docela vrací do módy dokonce i u ultralehkých verzí termických F3J/F5J. Ale u RCVS s dvěma servy bych s tím byl dost opatrný...



No řízení pouze V ocáskem mi přijde taky takové netypické. Nicméně, když se podívu na pravidla RCVS: (9.4.6.1. Definice

Rádiem řízené větroně pro termické létání s max. rozpětím 3 m, u nichž je počet dálkově řízených prvků omezen na

dva servomechanizmy, na které je možno připojit libovolný počet ovládacích prvků). Proč se tedy hlavně u modelů do silnějšího větru nepoužívá třeba motýl na jedno servo jako výškovka a druhé servo na spřažená křidélka? Jak říkám nejsem odborník,ale tohle mi vrtá hlavou....

Re: RCVS

stř 27.12.2017 13:21

Paolo-K píše:

No řízení pouze V ocáskem mi přijde taky takové netypické. Nicméně, když se podívu na pravidla RCVS: (9.4.6.1. Definice

Rádiem řízené větroně pro termické létání s max. rozpětím 3 m, u nichž je počet dálkově řízených prvků omezen na

dva servomechanizmy, na které je možno připojit libovolný počet ovládacích prvků). Proč se tedy hlavně u modelů do silnějšího větru nepoužívá třeba motýl na jedno servo jako výškovka a druhé servo na spřažená křidélka? Jak říkám nejsem odborník,ale tohle mi vrtá hlavou....



Budete se divit, ale používá se i na Vska. Kamarád má model do větru založený na bývalém trupu z F3J Pike Perfection s motýlem. K tomu používá střed křídla z lehké verze Perfecta a k tomu udělané uši bez křidélek. Klapky má mechanicky spřažené s motýlem a na dvě serva to funguje opravdu parádně. Ve velkém větru s tím dokáže lítat jak s F3J! Ale to se musí vidět! Doteď vidím to zděšení v očích některých lidí na soutěži v Podhořanech, když si všimli, že se mu hýbe odtokovka, jako křidélka, ale i jako klapky. Musel to jít ukázat, že tam jsou jen dvě serva! :D
Naposledy upravil manta dne čtv 28.12.2017 14:42, celkově upraveno 1

Re: RCVS

stř 27.12.2017 15:53

manta píše:

Budete se divit, ale používá se i na Vska. Kamarád má model do větru založený na bývalém trupu z F3J Pike Perfection s motýlem. K tomu používá střed křídla z lehké verze Perfectiona a k tomu udělané uši bez křidélek. Klapky má mechanicky spřažené s motýlem a na dvě serva to funguje opravdu parádně. Ve velkém větru s tím dokáže lítat jak s F3J! Ale to se musí vidět! Doteď vidím to zděšení v očích některých lidí na soutěži v Podhořanech, když si všimli, že se mu hýbe odtokovka, jako křidélka, ale i jako klapky. Musel to jít ukázat, že tam jsou jen dvě serva! :D


No me to prave taky napadlo...

Re: RCVS

stř 03.01.2018 12:49

V RC házedlech v době RayCup byla také dvě serva limit a mechanický mix směrovky na křidélka se užíval vcelkem často. Ono je na tom blbé to, že v dnešní době to při směšné ceně serv finančně nic neušetří a naopak pracnost s podobným náhonem je řádově větší než s mikroservy v křídle, takže se pak podobná kategorie sune poněkud do absurdity, ale to už je jiná diskuse :(
Odeslat odpověď