Domnívám se, že se vycházelo z německých pravidel pro rok 2019 a domnívám se, že Svazová pravidla jsou s tím dost v souladu. Vycházet z anglického překladu je zbytečná komplikace.
http://leistungssport.modellflugimdaec. ... 36-534.pdfZa mě je výklad cca tento: Z
celkové délky dřevěné části, může být
1/3 olaminována.
Tedy, pokud máš celodřevěný trup, tak si myslím, že by mohlo vyjít olaminovaní trupu až za odtokovku.
Pokud budeš mít nosník ocasek z laminátové trubky, tak to podle mě nevyjde.
Ale samozřejmě záleží na konkrétních rozměrech.
Ale jakýkoliv náznak laminátové gondoly by měl být po zásluze odměněn diskvalifikací modelu. Rozhodnutí je na řediteli soutěže.
Ze sportovního řádu
3.2. Povinnosti soutěžících3.2.1. Soutěžící je povinen se seznámit s propozicemi na soutěž, které se chce zúčastnit. Zejména je povinen dodržet požadavek pořadatele na poslední termín poslání přihlášky k soutěži.
3.2.2. Všechny modely, které soutěžící k soutěži přihlásil a použil, musí odpovídat pravidlům příslušné kategorie. Soutěžící může libovolně kombinovat části svých modelů pouze za předpokladu, že výsledný model odpovídá pravidlům soutěže.
3.2.3. Opravy modelu jsou povoleny za předpokladu, že i po opravě model odpovídá pravidlům soutěže a neohrožuje bezpečnost ostatních soutěžících.
3.2.4.
Soutěžící odpovídá za dodržení pravidel soutěže i v tom případě, kdy nebyla provedena kontrolní přejímka. Toto ustanovení se vztahuje i na jeho vzletová zařízení, nebo i jiná zařízení, která k soutěži použil.
Příklad: trup má olaminovanou gondolou až k odtokovce. Trup se zlomí před VOP a při provedení opravy s kusem tkaniny pak takový model vypadne z pravidel.....
Zatím je to jedno. Na polétání je to jedno. Ale až z toho bude FAI kategorie