Autor |
Zpráva |
pepinozbrna
|
Napsal: pon 19.02.2018 13:08 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 1.5.2014 Příspěvky: 1500 Bydliště: Mikulov na Moravě Obrázky: 6
|
Ještě na doplnění pro Jirku. Používám vrtuli 5x3, ale to by nemělo mít vliv na tak radikální změnu času letu .
_________________ Nahoru to půjde ... dolů musí.
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
jirka525
|
Napsal: pon 19.02.2018 20:13 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 15.9.2017 Příspěvky: 161 Bydliště: Psáry
|
Pepíku děkuji za informaci. Udělám si tedy nějaký forichtung abych mohl baterku zatěžovat nějakým rozumným proudem a uvidím.
_________________ Jirka
|
|
Nahoru |
|
|
Kreyson
|
Napsal: pon 19.02.2018 20:57 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 3.11.2011 Příspěvky: 592 Bydliště: Česká republika
|
Muzete nastinit, jaak by mel takovy pripravek fungovat?
|
|
Nahoru |
|
|
jirka525
|
Napsal: pon 19.02.2018 21:35 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 15.9.2017 Příspěvky: 161 Bydliště: Psáry
|
Jde o to zatížit baterku v mém případě proudem cca 5A a udělat závislost odebraných mAh na napětí baterky. Vzhledem k tomu, že doma nemám malý výkonný odpor, tak se musím poohlédnout po nějaké šikovné autožárovce. Žárovka má navíc takovou dobrou vlastnost, že díky odporové závislosti na teplotě proud prakticky stabilizuje. To by mělo pro zjištění jestli je baterka jednou nohou v hrobě stačit.
_________________ Jirka
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: pon 19.02.2018 21:52 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20822 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
jirka525 píše: Ahoj, chtěl bych znát názor. Omotoroval jsem TS800-G600 (Bolt), Letová hmotnost necelých 130g. Mám tam motor Hextronic 5g https://hobbyking.com/en_us/hextronik-5gram-brushless-outrunner-2000kv.html, vrtuli 4x3 a baterku 2článek 460 mAh, 25 - 40C. Asi po 2 minutách letu je to už znatelně líné, nechce to stoupat a po cca 3 minutách už musím přistát aby se letadlo nezřítilo. Nějakou mechanickou závadu na motoru nebo vibrace jsem nezaznamenal. Doma má baterka něco kolem 8V, tedy skoro nabitá a když ji nabíjím, tak do ní dostanu necelých 100 mAh. Něco mezi 70 - 80 mAh. Mám smůlu, že jsem koupil špatný kus nebo je ta baterka malá na tohle letadlo? Netřeba ti přípravku na test baterie. Máš to v textu - když do baterky 460mAh která má 8V dostaneš 70-80mAh, je prakticky jisté že má vysoký vnitřní odpor. Kvůli němu na ní brzy klesne napětí při zátěži a naopak rychle stoupne napětí při nabíjení. V takovém stavu je k ničemu. Stejné dva motory Hextronic 5g napájím (v halovém dvoumotoráčku) akumulátory 2s 300mAh (Nanotech) a dávají to (zatím) v pohodě, po letu dobíjím až 280mAh. Jeden ten motor (v halovém MiG-u 3) mi napájel aku 2s 180mAh. Takže bych na 99% řekl že tvůj aku to má za sebou. Důvod? Nevím. Jo, ještě jedna šance je - regl může mít nastavené omezování výkonu při vyšším napětí než je záhodno. Ale to je málo pravděpodobné aby to bylo z výroby, nastavuji to (jinak než fabricky) jen výjimečně. Změř napětí při pohonu v chodu, pak se dozvíš víc. Hodně napoví také sledování napětí po připojení aku na nabíječku. Pokud chvíli po připojení a spuštění vyleze napětí znatelně nahoru, je to zase známka velkého vnitřního odporu baterky. Co máš za nabíječ? Často umí i vybíjet, i kdyby to bylo max. 5W tak to stačí na zhodnocení kondice menšího aku...
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
jirka525
|
Napsal: úte 20.02.2018 20:46 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 15.9.2017 Příspěvky: 161 Bydliště: Psáry
|
jyrry děkuji za náměty. Opravdu jsem neprověřil všechny možnosti. Regulátor jsem před instalací do letadla konfiguroval právě s ohledem na maximální ochranu baterky. Možná jsem to přehnal. Nabíječ mám Accucell-6, vybíjení sice má ale malým proudem něco kolem 0,5A. Nejsem si jistý, jestli se to při takhle malém proudu projeví. V tuto chvíli dávám vybíjet aku na nabíječku, vybíjecí proud je 0,6 A, tak za chvilku uvidím.
_________________ Jirka
|
|
Nahoru |
|
|
pepinozbrna
|
Napsal: stř 21.02.2018 5:38 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 1.5.2014 Příspěvky: 1500 Bydliště: Mikulov na Moravě Obrázky: 6
|
Pánové obdivuji vaši trpělivost, zkušenost a chuť objevovat a zkoumat . Já na to nemám tak bych jednoduše koupil novou baterií za necelých 5 dolarů a lítal
_________________ Nahoru to půjde ... dolů musí.
|
|
Nahoru |
|
|
jirka525
|
Napsal: stř 21.02.2018 8:34 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 15.9.2017 Příspěvky: 161 Bydliště: Psáry
|
Tak nakonec jsem vybíjení vypnul při 7.2V, nabíječka odebrala z baterky 366 mAh při 700 mA. Při nabíjení proudem 400 mA během několika vteřin se napětí dostalo na 7,5V a nabíječka dodala asi 450 mAh. Tenhle pokus mě nepřipadá úplně průkazný. Spíš si myslím, že baterka bude v pořádku, i když bych si představoval, že při vybíjení by mohla energie odevzdat více. Zkontroluji ještě nastavení regulátoru.
Pepíku každý jsme jiný, já zase obdivuji precizní práci takových "echt" modelářů, kteří ze špejlí a kusu plátna dokážou vyrobit nejen model perfektně létající ale i model perfektního vzhledu. Já jsem spíš holt přes tu techniku.
_________________ Jirka
|
|
Nahoru |
|
|
Kreyson
|
Napsal: stř 21.02.2018 8:57 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 3.11.2011 Příspěvky: 592 Bydliště: Česká republika
|
A co to nastaveni regulatoru? Prekontroloval jste to?
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: stř 21.02.2018 9:52 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20822 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
No jestli napeti v prvni chvili vylezlo jen na 7.5V tak to neni tak spatne. Ja to blbe napsal, melo to byt spis ze kdyz napeti podezrele brzy vyleze pres treba 4-4,1V na clanek, pak je to znamka velkeho Ri baterky. Po tech 7.5V uz to lezlo pomalu? Ted by to chtelo zmerit napeti na baterce za chodu v eru. Regl bych nastavil tak na 3.2-3.3V na clanek, ono to pri zatezi klesne a po odlehceni zase vyleze (prave vlivem Ri, vetsi Ri dela take vetsi rozdily se zatezi a bez a take pri nabijeni je rozdil s proudem a bez proudu).
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
jirka525
|
Napsal: stř 21.02.2018 10:58 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 15.9.2017 Příspěvky: 161 Bydliště: Psáry
|
Díky za odpovědi Kreyson: Nastavení regulátoru jsem zatím nekontroloval, na to se podívám až večer Jyrry: Na to právě budu potřebovat tu nějaký forichtung buď na upevnění letadla a nebo tu žárovku. Ale myslím, že večer zvládnu všechno.
_________________ Jirka
|
|
Nahoru |
|
|
Lark
|
Napsal: stř 21.02.2018 11:19 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 9866 Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
|
Žádný forichtung na to nepotřebuješ. Prostě si v klidu připoj voltmetr na baterku, nejsnáz na balanční konektor, baterku připoj k regulátoru. Pak si ho jednou rukou budeš držet (model ), druhou nastavíš plyn na plno a budeš sledovat napětí.
|
|
Nahoru |
|
|
jirka525
|
Napsal: stř 21.02.2018 22:44 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 15.9.2017 Příspěvky: 161 Bydliště: Psáry
|
Pánové ukončil jsem své vědecké bádání ale z výsledků jsem poněkud rozpačitý. Zatěžoval jsem baterku pouze motorem, na začátku byla baterka dvoučlánek skoro nabitá, měla 8.2 V, zapnul jsem motor na plné otáčky a odebíral se proud 1,5A, napětí pokleslo o nějakých 80 mV. Nechal jsem to běžet v plných otáčkách jen s krátkými přestávkami abych zkontroloval teplotu motoru, baterky a regulátoru. Po 20 minutách napětí kleslo na 7.2 V, odběr byl při tomto napětí 1.2 A. Za celou dobu jsem sluchem nezaznamenal, že by kolísaly otáčky. Pak jsem to nechal ještě chvíli běžet do 7 V, regulátor podle mě výkon nijak neomezoval. Pokusil jsem se zkontrolovat i nastavení regulátoru, jenže já to programuji přes TX a nevím jak zjistit aktuálně nastavenou hodnotu v jednotlivých parametrech jen pomocí pípání. Regulátor je Turnigy Plush 10A. Tak jsem tam pro jistotu nastavil typ baterky Lipo a CutOff Medium, což by mělo být implicitní nastavení.
Takže já to vidím tak, že baterka je v pořádku a jediné, co mě napadá, že vrtule 4x3 je na hraně. I když pokud si vzponám, tak v tomto vláku se létá i s menší vrtulí.
_________________ Jirka
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: čtv 22.02.2018 5:32 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20822 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
jirka525 píše: ... odebíral se proud 1,5A, ... No to s tím časem docela hraje - odebíráš cca 3C a "letíš" cca 1/3 hod. Tyhle motůrky osazuji vrtulemi klidně 6/3 nebo 5/4,3 do rychlejších modýlků. Že jsem si ten první příspěvek nepročetl pořádně Dej větší vrtuli a změř to stejně.
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
jirka525
|
Napsal: čtv 22.02.2018 7:50 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 15.9.2017 Příspěvky: 161 Bydliště: Psáry
|
Já jsem včera vyhrabal i 5x3 a na proudu se to až tak dramaticky neprojevilo. Při nabité baterce byl odběr 1,6 A.
_________________ Jirka
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 20 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|