Autor |
Zpráva |
novfra
|
Napsal: úte 07.02.2017 15:20 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 1.5.2003 Příspěvky: 1696 Bydliště: Jaroměř, ČR Obrázky: 0
|
jozefbb píše: V aku vrtacke je elektromotor nieco ako 550 pripadne 600ka. To je na navijak ozaj slabe. Mimo Tebou jmenované jsou ve vrtačkách i motory velikosti 400, nebo 700, 900, případně s výměnnými uhlíky "dospělé" konstrukce (čti nejsou to plechovky), nebo taky stříďáky různých velikostí a výkonů ne nepodobné těm modelářským.
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
Milanhb3
|
Napsal: úte 07.02.2017 15:22 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
Registrován: 18.7.2012 Příspěvky: 73
|
Chtěl jsem to na malé větroně od 0,5kg po RCVS 1,5kg, zkusím dát tu vrtačku do nějakého držáku upnu cívku na ní trochu starého rybářského silonu kladku a uvidíme co to udělá.Vše je doma cena 00 nic, tak proč to nezkusit - uvidí se. Milan
|
|
Nahoru |
|
|
Milanhb3
|
Napsal: úte 07.02.2017 15:24 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
Registrován: 18.7.2012 Příspěvky: 73
|
Nechtíc 2x omlouvám se Milan
|
|
Nahoru |
|
|
JosefSvejk
|
Napsal: úte 07.02.2017 15:58 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 28.4.2011 Příspěvky: 6500 Bydliště: ČR Obrázky: 0
|
Milanhb3 píše: Chtěl jsem to na malé větroně od 0,5kg po RCVS 1,5kg, zkusím dát tu vrtačku do nějakého držáku upnu cívku na ní trochu starého rybářského silonu kladku a uvidíme co to udělá.Vše je doma cena 00 nic, tak proč to nezkusit - uvidí se. Milan Na co tam bude ta kladka? Abys měl ten naviják u sebe?
_________________ Člověk je tak složitá bytost, že o tom lidstvo nemá ponětí.
|
|
Nahoru |
|
|
LV
|
Napsal: úte 07.02.2017 18:23 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 5.1.2007 Příspěvky: 9185 Bydliště: Trenčianska Turná Obrázky: 0
|
novfra píše: Já Ti nevím..... Někdo tady dříve radil, že stejnou práci (vytažení větroně) zastane 10-15 letý kluk, pak zase že 1kW bude asi málo.... A ještě jednu poznámku k výkonům a příkonům aku vrtaček. Nedávno proběhla jinde podobná debata, tak jsem něco málo změřil. 12V NiCd vrtačka zatížená "tak nějak napůl" 400W odběr. Naplno zatížená (zabrzděná, případně rozběh do plné zátěže) příkon 850W. Jedná se o cca 20 let starou vrtačku se sedmistovkou motorem. Klasický plecháč. 18V přes 1,2kW a 24V něco pod 2kW. To je špičkový příkon. "Provozní" (zhruba poloviční zatížení) je někde kolem poloviny špičkového. Všechny baterky NiCd, všechny motory DC. Všechna měření s čerstvě nabitými baterkami. Já vím, účinnost špatná, úmrtnost motorů zvláště nejlevnějších vrtaček s dobrými baterkami velká, ale jen pro představu. Výkon na výstupu změřit neumím, nemám čím. Ano používam v práci výkonné akuvrtačky. Tá ale stojí 70% z ceny navijaku. A len tak mimochodom, V dvojky sme v slabšom vetre ťahali cez kladku dvaja násťročný. Béčko, alebo Jéčko v slabom vetre dvaja cez kladku majú problém vytrepať do slušnej výšky. Ale kľudne mu poraď nech si to urobí. Ja tvrdím strata času.
_________________ Nie som zlý.... iba rýpem www.elektromodely.sk
|
|
Nahoru |
|
|
LV
|
Napsal: úte 07.02.2017 18:25 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 5.1.2007 Příspěvky: 9185 Bydliště: Trenčianska Turná Obrázky: 0
|
Milanhb3 píše: Chtěl jsem to na malé větroně od 0,5kg po RCVS 1,5kg,
Si trošku poľavil od prvého príspevku: "Letadla cca do 2,5kg."
_________________ Nie som zlý.... iba rýpem www.elektromodely.sk
|
|
Nahoru |
|
|
SKAY
|
Napsal: úte 07.02.2017 18:51 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 6.12.2003 Příspěvky: 910 Bydliště: stud. zbys.
|
na 2,5kg tak 2Kw naviják jde to regulovat odpora nebo přišlapáváš na 1,5kg stačí gumicuk ale nejlepši je elektromotora s vrtuli prijdes a hodis zadna mokra trava oves ajine fajne veci pokut nechces trenovat na souteže...
|
|
Nahoru |
|
|
novfra
|
Napsal: úte 07.02.2017 19:29 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 1.5.2003 Příspěvky: 1696 Bydliště: Jaroměř, ČR Obrázky: 0
|
jozefbb píše: V aku vrtacke je elektromotor nieco ako 550 pripadne 600ka. To je na navijak ozaj slabe. Ako napisal LV ozaj sa tam pouzivali startre na auta. Videl som aj benzinove motory z babety , to bolo na hrane. Dnes by sa mozno z elektromotorov mohli pouzit nejame motory do elektrickych skutrov, lenze tie vykonne su az na 36v. Ak to chce ale niekto robit tak sa daju kupit aj priemyselne benzinove motory za slusnu cenu . Elektromotor. http://www.ebay.com/itm/ZY1020-Electric ... 2483874783 Tento motor mám, ale tu silnější verzi (36V 800W) a pro nějaký naviják je naprosto nevhodný. Nemá sílu při rozjezdu a je to nízko otáčkový motor. Převodem se asi nic moc nezíská.
|
|
Nahoru |
|
|
novfra
|
Napsal: úte 07.02.2017 19:40 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 1.5.2003 Příspěvky: 1696 Bydliště: Jaroměř, ČR Obrázky: 0
|
LV píše: Ano používam v práci výkonné akuvrtačky. Tá ale stojí 70% z ceny navijaku. A len tak mimochodom, V dvojky sme v slabšom vetre ťahali cez kladku dvaja násťročný. Béčko, alebo Jéčko v slabom vetre dvaja cez kladku majú problém vytrepať do slušnej výšky. Ale kľudne mu poraď nech si to urobí. Ja tvrdím strata času. Neporadím, nemám zkušenost. Éro na gumicku jsem měl naposledy někdy před 25 lety a na elektrickém (na rozdíl od "živého") navijáku jsem nelítal nikdy. Jen jsem se vyjadřoval k výkonu vrtaček. A výkonné vrtačky dělím ještě na výkonné a výkonné opakovatelně
|
|
Nahoru |
|
|
Milanhb3
|
Napsal: úte 07.02.2017 19:44 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
Registrován: 18.7.2012 Příspěvky: 73
|
Jo chtěl bych mít ten naviják u sebe,proto ta kladka.Gumicuk by jeden nestačil ty malé by neunesly gumu co by byla potřeba ,aby rozfofrovala ty větší. Čas ukáže. Milan
|
|
Nahoru |
|
|
tratonah
|
Napsal: úte 07.02.2017 20:23 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 4.12.2016 Příspěvky: 312 Obrázky: 0
|
Milanhb3 píše: Když jsem zadal do vyhledávače - naviják , tak mi nic nenašel. Rád bych se Vás zeptal co kdo používáte - jestli vůbec. Nejedná se mi o soutěžní brusy, ale něco pro běžnou potřebu když není nebo nefunguje gumicuk a nechci motorizovat. Letadla cca do 2,5kg. Přemýšlel jem o aku vrtačce+cívka.Něco jednoduchého pro jednoho samotného. Díky Milan http://www.kolmanl.info/index.php?show=navijaky_el
|
|
Nahoru |
|
|
Milanhb3
|
Napsal: úte 07.02.2017 20:47 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
Registrován: 18.7.2012 Příspěvky: 73
|
To jsem měl. A toho se bojím - že to rozlámu Vlek na navijáku představuje značnou zátěž modelu. Větší než běžný let a větší než aerovlek. To jsem si půjčil od toho autora,ale už jsem to psal dříve. Milan
|
|
Nahoru |
|
|
SKAY
|
Napsal: úte 07.02.2017 21:50 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 6.12.2003 Příspěvky: 910 Bydliště: stud. zbys.
|
starter z dieselu a na primo na civku...
|
|
Nahoru |
|
|
LittleFalco
|
Napsal: úte 07.02.2017 22:43 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 29.9.2012 Příspěvky: 1096 Bydliště: Šumná Šumava Obrázky: 2
|
A začnou skákat problémy: - potřebuješ mezi ně jednosměrné ložisko, aby se to pod napětím špagátu neprotáčelo zpátky. - jak to uložit - lano působí na konci bubnu na 30cm páce opravdu velkou silou. A pokud to uložíš i z druhé strany, připravíš se o možnost zvětšovat průměr bubnu navlékáním silonových trubek, takže za bezvětří to nebude úplně ono. Ono vyrobit naviják není úplně sranda. Kdyby někdo chtěl, na jeden F3B Hollenbeck se mi tu práší, za dvacet tis je jeho, silony, kolíky, šlapka a kladka je v ceně.
Jako nejjednodušší řešení bych pro zakladatele tohoto vlákna viděl pomocníka, který mu to bude tahat. Pokud ho nemá, tak dvacet metrů gumicuku a 100m silonu. Když to nebude stačit, gumicuk zdvojit a prostě to musí letět. Ruční vlek je ale rozhodně lepší - přirozenou vlastností gumicuku je ubývání síly v tahu.
Je ještě jedna možnost - plácnout se přes kapsu a zaplatit neopletenou gumovou hadici s průtažností 90% (pokud si dobře pamatuji, vycházela 8EUR/m + poštovné). Ta utáhne i naložené F3B, ovšem životnost (je bez ochraného opletu) je zřejmě tragická.
_________________ Zpátky doma, v kopcích :-)
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|