JosefSvejk píše:
Ty bicykly jsou supéér
. A ten "dědek" asi taky ty 3 kW nedá
.
Trvale určitě ne, ale krátkodobě možná i ano a nemusí to být zrovna Sagan.
Jenže při návrhu motoru navijáku musíme uvažovat takový, který nevyvede z míry ani krátkodobý nárůst výkonu třeba i na 10-ti-násobek. A v tom se právě člověk a trakční motor od toho "stříďáku"
(aby mne zas Dudaj nenařkl, že se vytahuji) liší.
Ale ty bicyklové navijáky se mi taky strašně líbí.
Já pamatuju ještě doby, kde začátkem 80. let si mnozí modeláři sestrojili navijáky z motorů od Babety. Trochu to vrčelo, smradilo, ale fungovalo to skvěle. Jenže pak je v pravidlech F3B a RCV2 zakázali, tak se zas začaly vyrábět elektrické ze startérů (vhodný byl např. z Avie, jen vyžadoval 24V napájení, tedy dvě autobaterie, což nebylo zrovna výhodné). Nicméně pro rekreační létání, kde nikoho ta pravidla neomezují, bych si dovedl představit vyrobit naviják i s pohonem pomocí 40-50cm3 benzínového motoru z křoviňáku.