Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 6 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Těžiště
PříspěvekNapsal: ned 26.07.2015 18:20 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 26.7.2015
Příspěvky: 12
Zdravím.Nevíte někdo těžiště Amigo2.Díky


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Těžiště
PříspěvekNapsal: ned 26.07.2015 20:39 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 12.1.2012
Příspěvky: 184
Bydliště: Travčice
Ahoj.tak sem to šel změřit do dílny.Našel plánek a naměřil
těžiště 109mm od náběžky.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Těžiště
PříspěvekNapsal: ned 26.07.2015 20:56 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie
Uživatelský avatar

Registrován: 17.12.2008
Příspěvky: 2828
Bydliště: Bohumileč 15
Obrázky: 0
mirecekm píše:
Zdravím.Nevíte někdo těžiště Amigo2.Díky


....na originálním výkresu ze stavebnice (ještě s neproporcionálními servy Bellamatic ll) je těžiště uvedeno v 55% SAT, tj. 110 mm od náběžné hrany křídla (hloubka křídla je 200 mm). Seřízení je cca 2st.

veka1


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Těžiště
PříspěvekNapsal: ned 26.07.2015 21:28 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 26.7.2015
Příspěvky: 12
Díky Já ho mám v 1/3 a je moc těžký na hlavu


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Těžiště
PříspěvekNapsal: pon 27.07.2015 6:36 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 23.3.2014
Příspěvky: 10
taky jsem juk mám 115mm od náběžky,na plánu je jak se tu píše 110mm
viewtopic.php?f=99&t=71954&start=15


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Těžiště
PříspěvekNapsal: pon 27.07.2015 11:14 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 24.1.2009
Příspěvky: 2425
Bydliště: Praha 4 -Krč, ČR
Amigo II vzniklo v r. 1966, tedy v době, kdy ještě RC větroňů moc nebylo a většinou se jednalo o radiaci větroňů, které byly schopné lítat i bez řízení. U volných větroňů a tedy i u jejich radiových klonů byla obvyklá nosná výškovka, u Amiga ještě dost velká. Ty publikované návody na hledání neutrálního bodu vycházejí z přepokladu, že výškovka nosná není. Potom je (v závislosti na mohutnosti výškovky atd těžiště cca v 1/3 SAT. Nosná výškovka stěhuje těžiště dozadu a záleží na mohutnosti výškovky i na tom, jak moc nosný profil výškovka má. U volně lítajících větroňů (třeba A2) bývalo těžiště tak v těch 60% hloubky křídla. Ale třeba v 50 letech byla někdy móda dělat u volných motorových modelů velké nosné výškovky (až 50% plochy křídla) a pak se těžiště stěhovalo až na odtokovou hranu křídla i za ní. Ještě tohle: V době, kdy jsem se zajímal ještě o volně lítající větroně, vedly se dlouhé debaty , i v časopisech, o vhodném seřízení kontra poloha těžiště. Mohl jsem mít větší úhel seřízení (u volných tak 3-4 stupně) a těžiště víc vepředu. Tedy větší stabilitu ale poněkud větší klesání. Nebo malé seřízení a těžiště víc vzadu. To znamenalo menší klesání, ale (jen obvykle) horší stabilitu. Proto se používalo do klidu, v turbulenci bylo obvyklé větší seřízení a těžiště vepředu. V podstatě to platí i u RC.

_________________
Lítám blbě, ale rád http://www.kocour111.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 6 ] 

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz