Autor |
Zpráva |
ok-glider
|
Napsal: pát 24.07.2015 11:28 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 27.9.2012 Příspěvky: 1251
|
Tenhle model beru jako přípravu na LF-107 Luňák. Tvarově a rozměrově si jsou podobní,nemusím si vymýšlet použitý materiál a ani rozteče. Plán je ke stažení zde. http://www.scalesoaring.co.uk/VINTAGE/D ... _Plan.htmlMyslím,že jsem si vybral krásnou předlohu a velice přesný a podrobný plán.Teď ho jen "zkopírovat". Obkreslil jsem půdorys a ověřil si rozteče žeber,pak už jen to zadat do Dev Wingu. A jak jsem si tak čmrkal,napadlo mě jak to snad i zjednodušit. Stojina náběžky je opatřena packama,takže na žebrech už nemusím zadat přední stavební packy a stojina v místě zadního pomocného nosníku se zase nasouvá zhora,takže nemusím křídlo zbytečně skládat vysoko nad pracovní deskou. Obě stojiny mají zářezy,vlastně jsem nechtěně přišel na "žebřík". Říkám tomu "MF" moja finta. Myslím,že tento rok už stejně nic chytřejšího nevymyslím.
Přílohy: |
SAGITTA W1.jpg [ 117.49 KiB | Zobrazeno 2460 krát ]
|
SAGITTA W2.jpg [ 101.16 KiB | Zobrazeno 2460 krát ]
|
SAGITTA W3.jpg [ 105.54 KiB | Zobrazeno 2460 krát ]
|
|
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
ok-glider
|
Napsal: pát 24.07.2015 11:31 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 27.9.2012 Příspěvky: 1251
|
|
Nahoru |
|
|
vetronar
|
Napsal: pát 24.07.2015 18:23 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 22.11.2013 Příspěvky: 224 Obrázky: 0
|
No vidis Michale jak ti to jde. O takovych zebrikach ti tady povidalo hodne lidi a tys tehdy delal nesmyslne stavebni desky. Za chvili na to prijdes
|
|
Nahoru |
|
|
ok-glider
|
Napsal: pát 24.07.2015 18:40 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 27.9.2012 Příspěvky: 1251
|
Větroňáři,ty maluješ v Inventoru? Zajímalo by mě,jak moc ovlivní diagonální výztuhy pevnost žebra,myslím,že jsou už jen přežitek z doby kdy se žebra lepila s více dílů.Dokážeš to nějak nasimulovat?
|
|
Nahoru |
|
|
vetronar
|
Napsal: pát 24.07.2015 19:22 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 22.11.2013 Příspěvky: 224 Obrázky: 0
|
ok-glider píše: Větroňáři,ty maluješ v Inventoru? Zajímalo by mě,jak moc ovlivní diagonální výztuhy pevnost žebra,myslím,že jsou už jen přežitek z doby kdy se žebra lepila s více dílů.Dokážeš to nějak nasimulovat? Michale ty mi píšeš že je to přežitek a stejně to tak děláš. Proste je vynechej. Zbytečně trápíš vrezu nesmyslném frezovaní. V tvém případě tam jsou úplně zbytečné, protože mají přeřezané vlákna, takže vůbec žádná pevnost. Prostě je vynech.
|
|
Nahoru |
|
|
ok-glider
|
Napsal: pát 24.07.2015 19:41 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 27.9.2012 Příspěvky: 1251
|
Stejně zkusím vyřezat 2 žebra,chytnu je do svěráku a zavěsím na konec závaží a uvidím,které se dřív zlomí.
|
|
Nahoru |
|
|
vetronar
|
Napsal: pát 24.07.2015 19:52 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 22.11.2013 Příspěvky: 224 Obrázky: 0
|
Michale proč? Proč tyhle pokusy. Ve všech stavbách na světě, at se jedná o letadla, mosty, domy atd atd jde o pevnost celkovou, vše se vším musí pevnostně působit. Test na jednom žebírku, je ztráta času.
|
|
Nahoru |
|
|
vetronar
|
Napsal: pát 24.07.2015 20:28 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 22.11.2013 Příspěvky: 224 Obrázky: 0
|
Navíc žebro jako takové, není žádný pevnostní prvek v křídle. To drží jen tvar profilu. A na modelu nemusíš dělat stejná, jako jsou na skutečných větroních
Naposledy upravil vetronar dne úte 28.07.2015 16:26, celkově upraveno 1
|
|
Nahoru |
|
|
ok-glider
|
Napsal: pon 27.07.2015 11:42 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 27.9.2012 Příspěvky: 1251
|
|
Nahoru |
|
|
vetronar
|
Napsal: úte 28.07.2015 16:54 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 22.11.2013 Příspěvky: 224 Obrázky: 0
|
ok-glider píše: Nová křídla pro Sagittu. Vzhledem k tomu,že vlastně nebyla akrobat,ale Klubová třída,zkusil jsem odlehčit snad vše,co mě napadlo. Nedá mi to se nezeptat. Michale co budeš s tou Sagitou dělat? Přerážet stromy? Napíšeš odlehčil jsem co se dalo a máš tam 3stojiny, když počítám i stojinu u náběžky. Ta tvoří jaky vlastní pevnostní prvek. Dále tam máš několik pásnic, tedy pokud nechceš přerážet stromy, tak jsou to zbytečné věci. Viděl jsi někdy skutečné křidlo Sagitty?
|
|
Nahoru |
|
|
vetronar
|
Napsal: úte 28.07.2015 17:10 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 22.11.2013 Příspěvky: 224 Obrázky: 0
|
Tady na obrázku máš řez celým skutečným větroněm. Vidíš tam někde v křídle, kromě hlavniho nosniku a zadniho nosniku, který je tam víceméně jen kvůli křidélkům ještě jiné stojiny, pásnice a další nesmyslný materiál? To že to nějaký trumbelín nakreslí na svém modelu, neznamená že je to správně. Jediná věc proč to možná udělal, je že bude létat na svahu ve velmi silném větru, ale i tak by mu stačila klasická konstrukce.
Přílohy: |
Alsema Sagitta.gif [ 108.11 KiB | Zobrazeno 1636 krát ]
|
|
|
|
Nahoru |
|
|
ok-glider
|
Napsal: úte 28.07.2015 17:52 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 27.9.2012 Příspěvky: 1251
|
to vetronar Rozpětí 475cm. Hlouka profilu u kořene 377mm a síla stojek v žebru 7mm. Hlouka profilu na špici 160mm a síla stojiny 3mm. Pokud jsi někdy frezoval z topolovky 3mm něco užího než jsou 3mm,snad víš,že to za nic nestálo. Pásnice z balzy 10x4mm slouží pro napojení balzového potahu tl.1,5mm já ho lepit na tupo rozhodně nebudu. Zadní nosník bude dublován minimálně balzou 5-7mm.Náběžka bude samozřejmě vyplněna taky balzou 10mm a obroušena.
|
|
Nahoru |
|
|
vetronar
|
Napsal: úte 28.07.2015 18:24 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 22.11.2013 Příspěvky: 224 Obrázky: 0
|
ok-glider píše: to vetronar Rozpětí 475cm. Hlouka profilu u kořene 377mm a síla stojek v žebru 7mm. Hlouka profilu na špici 160mm a síla stojiny 3mm. Pokud jsi někdy frezoval z topolovky 3mm něco užího než jsou 3mm,snad víš,že to za nic nestálo. Pásnice z balzy 10x4mm slouží pro napojení balzového potahu tl.1,5mm já ho lepit na tupo rozhodně nebudu. Zadní nosník bude dublován minimálně balzou 5-7mm.Náběžka bude samozřejmě vyplněna taky balzou 10mm a obroušena. Takže chceš přerážet stromy? Kdyby někdo přepočítal na ekvivalent letadla třeba Boeingu 747 to co děláš ty na modelu, tak má Boeing nosníky jako mostní kontrukce. Tedy ne z plechu v mm ale v cm a nejlépe snýtovaných těmi obrovskými nýty. Pokud chceš lepit prkénka balsy na konstrukci a tím je slepovat k sobě, nikdy nedosáhneš kvalitního povrchu. Budeš muset brousit a balsu probrousíš v místě těch podelníku. Jsem si 100% jistý že každý kdo zde dělá modely letadel jak jsi psal Fencl, Stejskal a další, nikdo by nelepil potah na křídle. Prvně vždy samotné plachty na stole, prebrousit a pak na ně na křídle nemusíš sáhnout a máš perfektní tvar. Pokud mluvíš o tlouštce materialu po obvodu žebra, musí být minimálně 5mm pokud je to topolovka. Jinak to můžeš potáhnout třeba 10mm balsou a stejně se to žebro zbortí. V řezu žebra musí být více materiálu na stojato.
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 53 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|