Reklama

 





Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 27 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Vývoj samokřídla
PříspěvekNapsal: pon 22.06.2015 22:16 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel

Registrován: 4.3.2014
Příspěvky: 50
Bydliště: KRYRY
Přesně to jsem měl namysli, s dnešními moderními profily je Swift výkonné samokřídlo a bez elektronické stabilizace


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Vývoj samokřídla
PříspěvekNapsal: čtv 25.06.2015 20:41 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 18.10.2010
Příspěvky: 113
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Swift je dost dobré samokřídlo ale výkonný kluzák(větroň) nikoliv,klouzavost 13! Ty nejlepší Hort. měly mít klouz.do 30...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vývoj samokřídla
PříspěvekNapsal: pát 26.06.2015 16:47 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie
Uživatelský avatar

Registrován: 14.11.2013
Příspěvky: 928
Bydliště: Chocerady
Swifta znám
Včera proběhl první pokus o zálet za pomoci gumicuku. Ve zkratce,těžiště se bude muset upravit a trošku poopravit drobné poškození centroplánu což nebude takový problém,ale možná spolu s tím centroplán předělám a upravím pro vlečný háček. jinak po startu na mírném svahu z gumy se samokřídlo nastoupalo zhruba do 4 metrů a pokračovalo v kluzu.
boužel nemám fotky byly jsme jen ve dvou lidech.

z mého pohledu by byla dostatečná klouzavost 25. to při správné konfiguraci nebude tak velký problém.

_________________
www.havelaircraft.cz
info@havelaircraft.cz
Facebook- Havelaircraft


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vývoj samokřídla
PříspěvekNapsal: ned 28.06.2015 22:41 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 18.10.2010
Příspěvky: 113
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Obávám se velice že klouzavost 25 je u křídla modelářské velikosti v praxi nedostižný cíl. Já jsem měl na mysli klozák samokřídel dospělých rozměrů. Ani ta,tím méně jejich modely nejsou konkurence schopné proti klasice. Nicméně,klouzavost je podle mne pro model nepříliš důležitá. Dovolil bych si odkaz na Akad.letectví pana Lněničky...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vývoj samokřídla
PříspěvekNapsal: pon 29.06.2015 10:53 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie
Uživatelský avatar

Registrován: 14.11.2013
Příspěvky: 928
Bydliště: Chocerady
Klouzavost 25 je důležitá pro velký kluzák. U modelu důležitá není.
Akademii letecví i pana Lněničku znám.
Já zatím zkouším právě vývoj které by používalo jinou geometrii profilů pro lepší klouzavost a letové výkony.
Můj problém je že nejsem schopný dopočítat takový letoun aerodynamickým výpočtem takže musím jít cestou pokus omyl.

_________________
www.havelaircraft.cz
info@havelaircraft.cz
Facebook- Havelaircraft


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vývoj samokřídla
PříspěvekNapsal: pon 29.06.2015 13:07 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 17.5.2015
Příspěvky: 552
Bydliště: Ostrava-Poruba
Obrázky: 0
ted to neber spatne, ale tobe by se snad u i vyplatilo sehnat ventilator 1m prumer a nejake strare betonove skruze a udelat si aerotunel... 1 skruz dopredu, druha dozadu a mezi to ohnout plexi aby bylo videt ... a zkouset na mensim modelu... prece jen rychleji vyrois, min stoji materialu.... jako kdyz se mrknes tak za valky taky nedelali 1/1 a pohledy na vyvoj stihacek a bombarderu v USA z 80 tel taksamo

_________________
Taranis X9D Plus
Foto RC.CERNIK-NET.COM/CS/Gallery.html
Videa RC.CERNIK-NET.COM/CS/VideoGallery.html


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vývoj samokřídla
PříspěvekNapsal: úte 30.06.2015 21:50 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 18.10.2010
Příspěvky: 113
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Problém je ale v tom,že samokřídlo už v principu bude horší než klasika,výpočty,nevýpočty.Výhoda je jediná,nemá trup. :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vývoj samokřídla
PříspěvekNapsal: stř 01.07.2015 6:32 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 17.5.2015
Příspěvky: 552
Bydliště: Ostrava-Poruba
Obrázky: 0
Mno spise bych to rekl jak holub na steroidech :lol:
Kridla jak kondor a trup tak nejak zanikl pod temi masivnimi kridly :lol:

_________________
Taranis X9D Plus
Foto RC.CERNIK-NET.COM/CS/Gallery.html
Videa RC.CERNIK-NET.COM/CS/VideoGallery.html


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vývoj samokřídla
PříspěvekNapsal: stř 01.07.2015 13:42 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie
Uživatelský avatar

Registrován: 14.11.2013
Příspěvky: 928
Bydliště: Chocerady
master_raa píše:
ted to neber spatne, ale tobe by se snad u i vyplatilo sehnat ventilator 1m prumer a nejake strare betonove skruze a udelat si aerotunel... 1 skruz dopredu, druha dozadu a mezi to ohnout plexi aby bylo videt ... a zkouset na mensim modelu... prece jen rychleji vyrois, min stoji materialu.... jako kdyz se mrknes tak za valky taky nedelali 1/1 a pohledy na vyvoj stihacek a bombarderu v USA z 80 tel taksamo


Tunel taky není zase tak moc jednoduché vyrobit. navíc musí být hodně dlouhý aby jsi se dostal na usměrněné proudění a v něm pak můžeš něco měřit. další je potřeba samotného měřícího zařízení. A pak narazíš na problém samotného modelu. model který má rozpětí 90cm nemá ještě ani vyvinuté proudění kolem profilů takže ti to vlastně nic moc neřekne. především ti to moc neřekne vzhledem letovým výkonům. to by musel být model větší a na něm lze pak něco zhruba změřit.

_________________
www.havelaircraft.cz
info@havelaircraft.cz
Facebook- Havelaircraft


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vývoj samokřídla
PříspěvekNapsal: stř 01.07.2015 13:44 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie
Uživatelský avatar

Registrován: 14.11.2013
Příspěvky: 928
Bydliště: Chocerady
vosvos píše:
Problém je ale v tom,že samokřídlo už v principu bude horší než klasika,výpočty,nevýpočty.Výhoda je jediná,nemá trup. :)


No vidíš už jsi přišel na výhodu proč stavím samokřídlo :D
Teoreticky letové výkony by měli být horší co do klouzavosti a odpadání. ale výroba takového letounu je značně méně náročná i vzhledem ke konstrukci

_________________
www.havelaircraft.cz
info@havelaircraft.cz
Facebook- Havelaircraft


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vývoj samokřídla
PříspěvekNapsal: stř 01.07.2015 19:02 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 17.5.2015
Příspěvky: 552
Bydliště: Ostrava-Poruba
Obrázky: 0
HavelAircraft píše:
Tunel taky není zase tak moc jednoduché vyrobit. navíc musí být hodně dlouhý aby jsi se dostal na usměrněné proudění a v něm pak můžeš něco měřit. další je potřeba samotného měřícího zařízení. A pak narazíš na problém samotného modelu. model který má rozpětí 90cm nemá ještě ani vyvinuté proudění kolem profilů takže ti to vlastně nic moc neřekne. především ti to moc neřekne vzhledem letovým výkonům. to by musel být model větší a na něm lze pak něco zhruba změřit.


Nerikam, ze je to jednoduche vyrobit. Ale moje argumentace je asi takova. Dneska kazdy vsude cpe 3 cidla, PLC a PC na rizeni, pritom v nekterych pripadech staci relatko. Jen ze jen pri zmince o rele je slyset kriku, jak to nekdo muze vubec pouzit. Muze, potoze je to levne a funkcni a ne kazda aplikace vyzaduje mereni s presnosti 0.1% zasah do 10us a logovani. Kdyz se mrknes na jeden dil serialu o 2WW s nazvem Hitlerovy zazracne zbrane, tak tam je i cast venovana vyvoji raket a navadenych bomb. Diky primitivnim aerotunelum vyvinuli nemci neco o cem se zbytku sveta ani nesnilo. Pred Hortenem samokridlo neexistvalo. Pred messerschmitem nebyla funkcni sproudova stihacka a jen zkopirovanim sikmych kridel se dostali na pouzitelne parametry.

Takze ano kazdy z nas funguje tak, ze vystrouha, pak si da 3 panaky a za 1/2 roku se osmeli jit na start protoze pocit nsr.. ze to tam jen lezi prevazi pocit strachu kolik sem do toho dal hodin a ted to rozbiju :) . Samozrejme ze s profi PC na modelovani a vypocty, aerotunelem o prumeru 4m a vysokorychlostni kamerou byse badalo lip. Ale prece jen beru, ze pri vyvoji dostat se na nejlepsi parametry asi byt i primitivni aerotunel by byl lepsim a rychlejsim resenim, nez stavet kridlo 100x a pak okem pokazde za jinych podminek odhadovat jak to odpadlo.

PS: Ja mam doma aero tunel pokud otevru okno v loznici a pracovne, bohuzel je rpoudeni celkem turbulentni vzhledem k znaznemu poctu ohybu a prekaze. Pokud vlidne do akce draha polovicka, tak je to i s tornadem.. :lol:

_________________
Taranis X9D Plus
Foto RC.CERNIK-NET.COM/CS/Gallery.html
Videa RC.CERNIK-NET.COM/CS/VideoGallery.html


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vývoj samokřídla
PříspěvekNapsal: stř 01.07.2015 19:27 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie
Uživatelský avatar

Registrován: 14.11.2013
Příspěvky: 928
Bydliště: Chocerady
Já rozumím proč dělat ten tunel,ale nechci ho dělat z důvodu že základní letové zkoušky už mám za sebou.
Německé byť primitivní tunely byly vývojově dál než já dokážu zrealizovat.
Prototyp o rozpětí 3m má nalétáno několik hodin, teď je čas jít cestou realizace.
Jinak pro přibližné aerodynamické charakteristiky jsou programy na simulace.

PS:nemám strach že něco rozbiju cca 10 let lítám aircombat já už rozbil víc jak stovku letadel :twisted: :twisted: :twisted:

_________________
www.havelaircraft.cz
info@havelaircraft.cz
Facebook- Havelaircraft


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 27 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: sramy, YenyaKas a 9 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz