Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 27 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Vývoj samokřídla
PříspěvekNapsal: čtv 18.06.2015 20:33 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie
Uživatelský avatar

Registrován: 14.11.2013
Příspěvky: 1386
Bydliště: Chocerady
Chtěl bych představit vývoj samokřídla.
Je to můj soukromý vývoj,takový koníček který už zvětšuje své rozměry.
Začalo to malými samokřídly velikosti kolem 1,5m. následovalo to křídlem rozpětí 3m hmotnost 13kg a nynější má 3,8m hmotnost zatím neznámá ještě není dovážené
Konstrukce křídla polystyren laminát. centroplán spájený z alu trubek. lyžina slepená ze smrku.
Je to koncepčně kluzák.
Další pokračování už je plánované ještě větších rozměrů z dřevěné konstrukce. stavba tohodle včetně projektu mi z nedostatku času zabrala skoro rok.

Hledám jestli by se našel někdo, kdo by měl zájem na takovém projektu spolupracovat, ideálně z benešovska,praha východ,praha. Jedná se mi především o kreslení konstrukce pro frézování,případně stavba, zalétávání.


Přílohy:
1.png
1.png
[ 833.84 KiB | Zobrazeno 3066 krát ]

2.png
2.png
[ 1.18 MiB | Zobrazeno 3066 krát ]

3.jpg
3.jpg
[ 65.14 KiB | Zobrazeno 3066 krát ]


_________________
www.havelaircraft.cz
info@havelaircraft.cz
Facebook- Havelaircraft
Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Vývoj samokřídla
PříspěvekNapsal: čtv 18.06.2015 23:00 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.4.2008
Příspěvky: 12765
Bydliště: praha 5
HavelAircraft píše:
následovalo to křídlem rozpětí 3m hmotnost 13kg a nynější má 3,8m


slušný miminka :D


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vývoj samokřídla
PříspěvekNapsal: pát 19.06.2015 6:54 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie
Uživatelský avatar

Registrován: 14.11.2013
Příspěvky: 1386
Bydliště: Chocerady
Taky to už vyvíjím cca 10let a je postavil jsem více jak 10 prototypů (přesně si to už nepamatuju) než jsem křídlo dostal do stavu kdy létá podle mých představ.
Až bude počasí tak zalétnu tenhle. jen ještě musím dát dohromady naviják protože tohle už vážně do vzduchu nehodím. případně to zkusit z gumy

_________________
www.havelaircraft.cz
info@havelaircraft.cz
Facebook- Havelaircraft


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vývoj samokřídla
PříspěvekNapsal: pát 19.06.2015 11:41 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 27.6.2005
Příspěvky: 671
Bydliště: Praha/Broumov
Budu sledovat. Jaký má být účel letadla? Termika / svah / nějaké speciální účely (FPV, fotolety)?


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vývoj samokřídla
PříspěvekNapsal: pát 19.06.2015 12:15 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie
Uživatelský avatar

Registrován: 14.11.2013
Příspěvky: 1386
Bydliště: Chocerady
Účel je postavit použitelné samokřídlo s vyvinutou aerodynamikou.
Do budoucna mám úvahu z něj postavit jednomístný kluzák.
Ale samozřejmě šlo by udělat malé třeba pro FPV. Ale těch je z číny spousta a málokdo by zaplatil takový letoun.
Jeden z prototypů létal s rozpětím 3m při hmotnosti 13kg se stařičkým motorem MVVS 10 s klasickým výfukem. V modelu byla užitečná zátěž 6kg. To by pro FPV asi zajímavé bylo když tam jde dát foťák a k němu 6kg baterií a při tom pro let na horizontu bylo potřeba cca 250W. Ale jak říkam takové letadlo tu asi nemá budoucnost v tom ohledu aby mělo cenu ho vyrábět.

_________________
www.havelaircraft.cz
info@havelaircraft.cz
Facebook- Havelaircraft


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vývoj samokřídla
PříspěvekNapsal: pát 19.06.2015 20:26 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 17.10.2010
Příspěvky: 113
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Také jsem byl (a trochu jsem) unešen samokřídlama.Hlavně jako aktivní rogalista.Práce bří Hortenů byla tenkrát (1980) téměř neznámá,teprve se vynořovala ze "zapomění". Je ale zřejmé že ani "dospělí"natož malé modely klasice výkonem konkurovat nebudou. Mám 1,5 m Horten Alita a 3,8 m H IV,s el. motory. Jsou u ledu neb létání nic moc ale vypadají zajímavě :D


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vývoj samokřídla
PříspěvekNapsal: sob 20.06.2015 8:32 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie
Uživatelský avatar

Registrován: 14.11.2013
Příspěvky: 1386
Bydliště: Chocerady
Proto nekopiruju horteny a hledám nové cesty jak létat se samokřídlem. Uvědomuju si že půdorysně to horten připomíná ,ale taky jak jinak by mělo vypadat křídlo.
Co na tvých křídlech létá špatně??

_________________
www.havelaircraft.cz
info@havelaircraft.cz
Facebook- Havelaircraft


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vývoj samokřídla
PříspěvekNapsal: sob 20.06.2015 22:48 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 17.10.2010
Příspěvky: 113
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Myslím ale, že Horteni to dotáhli opravdu nejdál,nicméně jako modely jsou ta moje samokřídla dost "nervózní",pořád se musí řídit a jako větroň to zkrátka moc nelétá,zřejmě právě proto že se pořád řídí...kromě toho,za letu značně nečitelná poloha. Modely Hortenů (bez směrovek a komplikovaných klapek) asi opravdu moc létat nebudou. Výhody samokřídel jsou dost diskutabilní.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vývoj samokřídla
PříspěvekNapsal: sob 20.06.2015 22:54 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 17.5.2015
Příspěvky: 533
Bydliště: Ostrava-Poruba
Obrázky: 0
Mno na pohled vypada super.

Ovsem vyvijet neco s byrokracii CR, takto fakt klobouk dolu. Neni uz od3.5m rozpeti potreba nejake registrace, pripadne tusim, ze tam byl limit i vahy.

Kazdopadne at se dari, ja bych tohle do vytahu nedostal :lol:

_________________
Taranis X9D Plus
Foto RC.CERNIK-NET.COM/CS/Gallery.html
Videa RC.CERNIK-NET.COM/CS/VideoGallery.html


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vývoj samokřídla
PříspěvekNapsal: pon 22.06.2015 5:44 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie
Uživatelský avatar

Registrován: 14.11.2013
Příspěvky: 1386
Bydliště: Chocerady
Limit je váhový. 20 kg
Ta byrokracie není tak hrozná jak se s toho dělá. Je to jen o zvyk.

Uvidíme jak se projeví to nové křídlo za letu to poslední které mělo tri metry se vpodstatě vůbec nemuselo řídit a letělo samo. Při přivedení do vývrtky po jedné otáčce vývrtku srovnalo samo.

_________________
www.havelaircraft.cz
info@havelaircraft.cz
Facebook- Havelaircraft


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vývoj samokřídla
PříspěvekNapsal: pon 22.06.2015 13:35 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 21.6.2008
Příspěvky: 6021
Bydliště: Praha ČR
vosvos píše:
Myslím ale, že Horteni to dotáhli opravdu nejdál,nicméně jako modely jsou ta moje samokřídla dost "nervózní",pořád se musí řídit a jako větroň to zkrátka moc nelétá,zřejmě právě proto že se pořád řídí...


Jenže tohle je na místě řešit gyrostabilizací... Viz skutečná letadla - Northrop YB-49 v době klasické avioniky taky létal problematicky, s B-2 ale s dnešní elektronikou problémy nejsou. Podle mě vyvíjet vysokovýkonné samokřídlo ve stabilním provedení je téměř blbost, to se opravdu "klasice" nevyrovná, naproti tomu ale už dnes lze reálně uvažovat nad modelem aerodynamicky nestabilním s pokročilou elektronikou...

Píšu přirozeně u modelech, pokud se autor fóra snaží cílově dostat ke "skutečnému letadlu", tak to je jiné téma, tam to smysl dávat může.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vývoj samokřídla
PříspěvekNapsal: pon 22.06.2015 18:14 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 4.3.2014
Příspěvky: 34
Bydliště: KRYRY
Promiň, ale proč by mělo být vysokovýkonné samokřídlo blbost ??


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vývoj samokřídla
PříspěvekNapsal: pon 22.06.2015 18:46 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 17.5.2015
Příspěvky: 533
Bydliště: Ostrava-Poruba
Obrázky: 0
Ono je otazkou co autor zamysli a pak podle toho se da porovnat vyvoj.

Pokud by se chtel dopracovat k placnu pilotovane akrobaticke delte (samokridlu), nebo rekneme necemu pro velmi obratne bojove ucely typu kometa (ta sice byla hybridem a ke vsemu sazela spise na rychlost nez na manevrovatelnost, ale narozdil od Hortenu je porkazane ze letala), pak vtomto pripade se budeme bavi o konstrukci, ktere nejde az tak o vztlak a stabilitu, jako o manevrovatelnos a zakladem udrzeni bude vykonna gyro stabilizace.

Ja jsem ale nabyl dojmu, ze autor zamysli vysoce stabilni kluzak s dobrymi rekneme plachticimi parametry. Predpokladam, ze z duvodu bezpecnosti, spolehlivosti a ceny nebude v pripade 1/1 resit vse zakazkove vyrabenou elektronikou, ale pouzije stary dobry system lanovodu. Pro tento ucel samozrejme potrebuje sam o sobe stabilni stroj, aby manevrovani bylo na principu rovazeni a pilot nemusel celou dobu krecovite drzet a cloumat knyplem. Taktez vpripade napr.bezpilotniho cargo modulu se bavime cim vetsi stabilita, tim bezpecnejsi start, let a pristani. Nehlede na to, ze u letu 30 minut RC je servo zanedbatelnou polozkou ve spotrebe, ale pri letu 2-3 hodiny a neustale stabilizaci by serva notne cucaly z palubnich baterii.

_________________
Taranis X9D Plus
Foto RC.CERNIK-NET.COM/CS/Gallery.html
Videa RC.CERNIK-NET.COM/CS/VideoGallery.html


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vývoj samokřídla
PříspěvekNapsal: pon 22.06.2015 19:38 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie
Uživatelský avatar

Registrován: 14.11.2013
Příspěvky: 1386
Bydliště: Chocerady
tomashr píše:

Jenže tohle je na místě řešit gyrostabilizací... Viz skutečná letadla - Northrop YB-49 v době klasické avioniky taky létal problematicky, s B-2 ale s dnešní elektronikou problémy nejsou. Podle mě vyvíjet vysokovýkonné samokřídlo ve stabilním provedení je téměř blbost, to se opravdu "klasice" nevyrovná, naproti tomu ale už dnes lze reálně uvažovat nad modelem aerodynamicky nestabilním s pokročilou elektronikou...

Píšu přirozeně u modelech, pokud se autor fóra snaží cílově dostat ke "skutečnému letadlu", tak to je jiné téma, tam to smysl dávat může.


Ještě na tom nejsem tak abych aerodynamické nedostatky, které neumím vyřešit, řešil elektronikou.to raději změním aerodynamiku letadla. Tady se jedná o řešení aerodynamické kdy letoun bude fungovat.
Na modelu taky nepotřebuji elektroniku. Z mého pohledu trup a ocasní plochy jsou něco navíc co sebou nemusím nosit,co je vlastně jen strašná váha navíc a zvýšený aerodynamický odpor. proč to mám mít na svém letadle?? ty se tu bavíš o tom že vysokovýkonné samokřídlo je nesmysl. zkoumal jsi někdy že profily větroňů? jako takové mají klouzavost 1:100-1:200 pak na to dáš trup kormidla usekneš nekonečné křídlo a rázem jsi na klouzavosti 1:50 to taky není úplně výkonný letoun podle mého názoru.

Taky by mě zajímalo proč je vysokovýkonné samokřídlo blbost?? něco podobného se říkalo před 150roky i o letadlech obecně.

Cíl vývoje je stabilní kluzák. Prozatím opravdu jen kluzák ale aby byl stabilní a schopný letu při nenáročné pilotáži. s nezáludným chováním atd.
Horteny létaly stačí hledat

Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz

_________________
www.havelaircraft.cz
info@havelaircraft.cz
Facebook- Havelaircraft


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vývoj samokřídla
PříspěvekNapsal: pon 22.06.2015 20:49 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 16.2.2007
Příspěvky: 198
Bydliště: Brno
Předpokládám, že swifta autor zná. Ale pro jistotu. To o té Americe asi známe všichni:).
https://www.youtube.com/watch?v=xIJgXlXzZjk


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 27 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 23 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz