Registrován: 28.2.2014 Příspěvky: 1879 Bydliště: Blatnica, SR
Ta citatelnost sa musi naucit. S WH lietam presne 10 rokov a mam ho precitaneho v kazdom uhle. Tam, kde laco vysuva brzdy este kukam v pohode po vtakoch a na displej ))))) Potom sa uz ani nezmurka Ale dost srandy. Nezavisi to primarne od velkosti, ale od toho, na co sa dany clovek citi a kolko najazdil na konkretnom modeli. Toro 900 mam najmensie z viac ako 10 modelov, ale taham ho ako druheho najvyssie...
Registrován: 8.7.2015 Příspěvky: 1795 Bydliště: Orlova v noci , Karviná ve dne
HOLA HOLA, jo jeste me napadlo pouziti nejakych retro blikacu :,,Na levém křídle je červené světlo, na pravém zelené a na konci trupu vzadu bílé světlo., Ale to by mi dal Veka asi do DRZKY,
Registrován: 19.8.2005 Příspěvky: 4949 Bydliště: Šternberk, ČR Obrázky: 0
Když pominu to, že to ve větších výškách není moc vidět a to, že se chci letem i bavit a ne jen tušit, kde to je, tak tady ještě je nechtěný doplněk X s 300m max.
Nešlo o žádný pokus o rekord, to jednak. Prostě to v tu chvíli nosilo, po dvou okruhách tam bylo o 100 m více. Viditelnost byla vynikající,model byl stále se zmenšující a pořád jsem věděl kam a jak letí, vario bez ustání pískalo stoupání. Strach jsem měl že my to uletí, oči jsem z něj nespustil. Bohužel vysunout brzdy nešlo,páč žadný nejsou. A tlačit výškovku naplno dolů jsem měl strach, aby se my nesložily křídla.Tak na cit a po zvuku vária dolů. To že to bylo tak vysoko jsem zjistil až po přistání. A bylo to na hraně, pro takhle velký model.Těch 300m je dost. Vedle lítal kolega s 3,3m F3J od Vasamodel a to jsem vyděl mnohem líp když se mi připletl do zorného pole. Dal jsem sem ten záznam jen pro to, že když je termika tak i takovéhle retro je schopno nastoupat do nevidím.
Registrován: 28.2.2014 Příspěvky: 1879 Bydliště: Blatnica, SR
Ja zostupujem v kritickej situácii /stále mi to saje hore/ takmer vždy riadenou vývrtkou. Niekedy pomôže aj preletieť na iné miesto na oblohe, ale tam je práve riziko, že ho stratíš, nakoľko viditeľnosť môže byť diametrálne odlišná. Opatrne dám plnú smerovku doľava a priťahujem až na doraz výškovku. Ale kontrolujem, aby sa to moc nerozbiehalo ale iba pekne šrobovalo k zemi pod určitým bezpečným uhlom...
Ahoj, stavím Čejku jako svůj první konstrukční model .... z toho pramení stavební nedokonalosti, nicméně, než definitivně do/podělám zástavbu vlečného háčku, tak bych vás zkušené stavitele chtěl požádat o případné návrhy, jak zástavbu háčku ,,optimalizovat". Teď je háček instalovaný pouze ,,nasucho". děkuji
Jaka budes mit k tomu kridla? Usaky nebo jednoduche V. Hacek by byl vhodny kdybys ho potlacil mirne dolu. Tak jako se tlaci treba motor. Ani skutecne vetrone nemaji hacky ve spici ale pod spici. Pokud mas jiz udelane otvory nechej to tak jen ho nahni dolu. Jinak receno ve vleku poleti model automaticky nad vlecnou.
Jaka budes mit k tomu kridla? Usaky nebo jednoduche V. Hacek by byl vhodny kdybys ho potlacil mirne dolu. Tak jako se tlaci treba motor. Ani skutecne vetrone nemaji hacky ve spici ale pod spici. Pokud mas jiz udelane otvory nechej to tak jen ho nahni dolu. Jinak receno ve vleku poleti model automaticky nad vlecnou.
Pouzil jsem motor PJS 550 + vrtuli GVS 8/6 , 30A regulator a 3s1p 3000mAh akumulator ( puvodne to byl 4 clanek z ktereho jsem po havarce Arzenal VB 10 musel oddelit jeden, mechanicky poskozeny clanek).Pri letove hmotnosti cca 1300g , Cejka s uvedenym pohonem stoupa cca 3 -5m/s.
veka1
Zdravím kolegové Měl bych dotaz k osazení Čejky akumulátorem. Tady se píše o 3000mAh i větším tříčlánku, ale já tam zkoušel 1300mAh a pořád mi to připadá těžký na čumák. Jak to tam máte umístěné ? Já mám serva pod pylonem a akumulátor hned před křídlem, ani né až v čumáku. Nebo mám něco špatně nastavené, ale to nevím co, proto že trup má výškovku a křídlo dané. Stavěl jsem to z již udělaných bočnic od VEKA. Tak mi to už delší čas vrtá hlavou. O Čejce jsem tady přečetl již hodně diskusí. Tak budu rád za menší radu.
Mam za to, ze do tak rozmerneho trupu neni proiblem umistit cokoli, vcetne mikro, nebo maxi baterky . V mych zkusebnich kusechpouzivam obvykle v jinych letadlech jiz nepouzitelne LiPoly od 1100 mAh do 3500 mAh. Rozmistit po bocich trupu a pod podlahou veskere soucasne RC vybaveni , vcetne telemetrie , vzhledem k jeho pomerne velkemu prurezu necini potize .
Pohonny akumulator pak muzu posouvat podel trupu dle aktualni potreby...viz fotky v albech na rajceti:
Pozn. pokud by presto nastal problem dosahnout pozici doporuceneho teziste rozmistenim vybaveni, porad jeste existuje plastelina a olovo. Navic Vop je lopata , konstruovana jeste pro jednokanaly .To zabezpecuje normalni chovani modelu v rozsahu centraze od 25 do 55% SAT,bez nutnosti menit celkove serizeni ( staci lehce upravit trim VOP) .
Registrován: 8.7.2015 Příspěvky: 1795 Bydliště: Orlova v noci , Karviná ve dne
To že je Ing. Peter Kapuscinský letecko- modelářský Bůh je jasné. Je to ikona a studna praktického i teoretického modelarstvi.Diky mu za to,ze se o své dovednosti s nama dělí, není to obvykle v dnešním komerčním světě. Takových lidi dnes už mnoho není.
děkuji za prozření. Předělám upevnění serv a baterkou se to vlastně dováží. Začátečnický zádrhel, Děkuji
Z fotek v albech je zrejme, ze baterky mam upevneny na univerzanlich destickach, kere se zasouvaji jednim koncem do zasuvky v modelu a na druhe strane je na desku prilepena trubka v trubce, coz brani ztrate upevnovaciho sroubu M3x6mm. Vyhodou je, ze na desky muzu v ruznych pozicich upevnit ruzne velike a ruzne tezke akumulatory tak, aby teziste vyslo. Deska umoznuje snadnou a rychlou vymenu accu a definuje jednoznacne jeho pozici v modelu.
Pro extremni vahove rozdily mam moznost desku v modelu otocit , nebo posunout ( v podlaze mam dve, ruzne umistene upevnovaci matice i dve proti zasuvky , coz zatim bohate stacilo.
Timto zpusobem mam upevneny pohonne akumulatory ve vsech modelech . System je vyhovujici jak manipulacne,provozne i pevnostne ( vzhledem k nasobkum u akrobatu) , pocinaje malymi 1110mAh dvouclanky, az po sesticlanky o hmotnosti cca 0,5kg. Tezsi accu zatim v modelech nevozim.
To že je Ing. Peter Kapuscinský letecko- modelářský Bůh je jasné. Je to ikona a studna praktického i teoretického modelarstvi.Diky mu za to,ze se o své dovednosti s nama dělí, není to obvykle v dnešním komerčním světě. Takových lidi dnes už mnoho není.
Dekuji,... moc toho neumim, ale snaha je ( do hrobu to tahat nebudu, myslim ze se to dokonce nesmi) . Je na kazdem co s toho prouzije pro sve potreby.
Z fotek v albech je zrejme, ze baterky mam upevneny na univerzanlich destickach, kere se zasouvaji jednim koncem do zasuvky v modelu a na druhe strane je na desku prilepena trubka v trubce, coz brani ztrate upevnovaciho sroubu M3x6mm. Vyhodou je, ze na desky muzu v ruznych pozicich upevnit ruzne velike a ruzne tezke akumulatory tak, aby teziste vyslo. Deska umoznuje snadnou a rychlou vymenu accu a definuje jednoznacne jeho pozici v modelu.
Pro extremni vahove rozdily mam moznost desku v modelu otocit , nebo posunout ( v podlaze mam dve, ruzne umistene upevnovaci matice i dve proti zasuvky , coz zatim bohate stacilo.
Timto zpusobem mam upevneny pohonne akumulatory ve vsech modelech . System je vyhovujici jak manipulacne,provozne i pevnostne ( vzhledem k nasobkum u akrobatu) , pocinaje malymi 1110mAh dvouclanky, az po sesticlanky o hmotnosti cca 0,5kg. Tezsi accu zatim v modelech nevozim.
veka1
dobrý večer kolegové. upraveno podle rady. Vyvážení už šlo líp. dnes večer i zalétáno, Klouže nádherně. Jen je na mě ještě moc rychlá a citlivá. Jsem po cca 30 ti letech opět začátečník. Když jsem jí postavil, tak jsem se bál jí pustit z ruky. Když jsem na jaře na letišti pustil motorek a držel jí v ruce, tak mě hrdinství přešlo. Stála mě dost práce , než s ní hnedka praštit. Učil jsem se se STEP ONE. Proto se mi proti tomu zdá těžká a rychlá. Ale odvezl jsem ji domu celou, a už to půjde. Velká radost. Tak že další retro Čejka na světě.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 62 návštevníků
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru